Da li su pravoslavci vernici
#16
Posted 08 January 2008 - 17:43
#17
Posted 04 February 2008 - 11:51
zar nije a. pavle progonio hriscane, marija egipcanka bila bludnica, itd...
"ne pitaj me ko sam bio, nego sta sam sada" -zapisano.
u veri i duhovnosti se uzrasta.
novovernike ne treba osudjivati, ismevati. neka je to trend, pomodarstvo...
ocigledno da smo se raskorenili i rasrbili, da trazimo sebe.
docice na svoje mesto, ne osudjuj po izglednu, nego pravedan sud sudi.
#18
Posted 04 February 2008 - 23:34
vladane, hriscaninom se postaje celoga zivota.
zar nije a. pavle progonio hriscane, marija egipcanka bila bludnica, itd...
"ne pitaj me ko sam bio, nego sta sam sada" -zapisano.
u veri i duhovnosti se uzrasta.
novovernike ne treba osudjivati, ismevati. neka je to trend, pomodarstvo...
ocigledno da smo se raskorenili i rasrbili, da trazimo sebe.
docice na svoje mesto, ne osudjuj po izglednu, nego pravedan sud sudi.
Ne vredi njemu govoriti, da bi neko postao hruscanin prvo mora biti - covek!
#19
Posted 05 February 2008 - 00:04
no sto kaze pesnik: sa duhovnoscu je kao sa sluhom, ili imas ili nemas.
steta, biti sakat za jedno takvo osecanje.
pravo pitanje je moze li se biti vernikom (iskrenim) van Crkve.
pravoslavne.
Edited by Ivan Conkin, 05 February 2008 - 00:06.
#20
Posted 27 February 2008 - 15:14
vladane, hriscaninom se postaje celoga zivota.
zar nije a. pavle progonio hriscane, marija egipcanka bila bludnica, itd...
"ne pitaj me ko sam bio, nego sta sam sada" -zapisano.
Ako se postaje celog života onda se verovatno nikad ne postane.
#21
Posted 27 February 2008 - 16:02
#22
Posted 04 March 2008 - 11:05
hriscaninom se postaje celoga zivota.
Mislim da se ime teme moze sasvim lako primjeniti i na sve druge religije koje bivsvuju na ovim prostorima,
"puno vjernika a malo vjere".
Moguce je da zanemarujemo ovu recenicu koju sam citirao, naravno odnosi se na sve vjere, dakle "vjernikom se postaje cjeloga zivota", a ne preko noci, doduse treba istaci da u Islamu postoji jedna jako lijepa recenica koja sumira sve sumnje pojedinca u drugog pojedinca,
"kada neko pita dali je neki covjek vjernik ili ne, odgovori:
SAMO BOG ZNA".
#23
Posted 04 March 2008 - 12:00
da, djakon kurajev, savremeni ruski bogoslov, je rekao nesto slicno. da clanom Crkve moze biti samo covek.
no sto kaze pesnik: sa duhovnoscu je kao sa sluhom, ili imas ili nemas.
steta, biti sakat za jedno takvo osecanje.
pravo pitanje je moze li se biti vernikom (iskrenim) van Crkve.
pravoslavne.
Crkva je zajednica vernih. Ne možeš biti izolovano ostrvo u hrišćanstvu. Odgovor se sam nameće.
#24
Posted 04 March 2008 - 17:50
Najmnoćnija finansijska institucija na planeti je Katolička crkva, a kad čovek vidi ruskog patrijarha, zažali što nije završio bogosloviju, naravni, kinte radi.
Prosečan pop ima minutažu na kojoj mogu da mu pozavide i najpoznatije estradne zvezde. Teško da Cune može da zaradi 100 evra za 5 minuta pevanja.
No, to je lična stvar svakog pojedinačno i ja se tu ne bih petljao, ali je zanimljivo da popovi više ne propagiraju veru. Oni su postali geopolitički komentatori, profesori istorije, predsednici političkih partija, biznismeni ...
Pre nekoliko dana, Radović R. je mnogo duže držao politički govor nego što se molio za spas stanovnika Kosova.
Kažu da se čak i Fidel Kastro iznervirao što se pojavio neko ko može duže od njega da ispira narodu mozak.
Sve zajedno, opšta sprdačina. Sreća pa Srbi je jebu celu priču, ama baš. Istraživanja pokazuju da se 90% Srba izjašnjava kao vernici pravoslavne veroispovesti, u crkvu ide 10%, a u Boga veruje 5.
#25
Posted 04 March 2008 - 18:52
#26
Posted 12 April 2008 - 15:23
Iz svega ovoga se miože reći da mešanje crkve i države ne postoji samo u Srbiji. Ono je različito od jačine crkve u odrešenoj zemlji, a u slovljeno je i demografsko - istorijskim prilikama u toj zemlji. Zemlja koja ima dužu crkvenu tradiciju kao što su recimo Italija I Španija, više će pasti pod uticaj politike koju vodi katolička crkva.
Iako je odlazak u crkvu i kod pravoslavaca pa tako i kod Srba, uglavnom obavezan, u istoriji Srbije to se nije gledala kao apsolutna obaveza. Kajnic u svojoj knjizi kaže da se u crkvama nedeljom uglavnom mogu naći žene, ali da se na osnovu toga ne može zakključiti da su Srbi manji vernici od ostalih naroda u Evropi. Čak naprotiv za razliku od ostalih evropskih naroda, Srbi su vrlo revnosni u odbrani svoga prava na veru, što se u istoriji i pokazalo.
Kroz dugu vladavinu Turci su smatrali da ako odvoje Srbe od pravoslavne crkve i od pravoslavlja da će ih lakše i pokoriti. S tim u vezi zabranjeno je crkvama da se oglašavaju zvonima, spaljene su mošti Sv. Save, etc. U tom periodu Crkva je imala ogromno značenje kod Srba, i ako je bila stožer čuvanja tradicije i vere, ona je bila i mesto opismenjavanja, i sa pravom se može reći da je do oslobođenja Srbije u XIX veku odigrala vrlo važnu ulogu u sačuvanju srpskog identitea. U XIX veku sa rastom i jačanjem državnih organa ta uloga opada, ali je uvek mišljenje Patriajrha bilo vrlo važno, ali ne uvek i odlučujuće. Ujedinjavanje SPC u dvadesetim godinam prošlog veka je dovole donekle do jačanja Crkve, ali to je bilo kratkog daha, jer je II svetki rat prekinuo Crkvuu širenju i jačanju. Dolazak komunista na vlast i ideje da je "religija opijum za narod", crkva, a i vera su svedeni na margine. Onaj ko je išao u Crkvu i recimo slavio slavu nije mogao da bude član partije, a naravno nije mogoa ni da ima neko bitnije i važnije zapošnjenje. Proganjanje vernika i ukidanje građanskih i ljudskih prava onima koji nisu se izjasnili kao ateisti je bila u svim komunističkim zemljama. S tim što u posleratnoj Jugoslaviji, izutzem neposredno posle rata, nije bilo primera masonog uništavanja verskih spomenika i ubijanja sveštenstva. Sa padom komunizma narod je počeo ponovo da se okreće tradicionalnim vrednostima vere, ali je nažalost to zloupotrebljeno u svrhu dnevno političke promocije. Masovna zloupotreba religijskih simbola i značenja je takođe došla do izražaja u Srbiji, ali je bila i nažalost jedan deo svetskog tredna. OStatak znate.....
E sada ovde sam pročitao da se cela SPC satanizuje, a izraz oficiri SPC je nešto najljigavije što sam ja čuo. Naravno ad SPC ima dosta kukolja i da mnogi položaj u SPC koriste da postignu što je moguće jači politčki položaj, ali toga je nažalost bilo i u prošlosti i toga će biti u budućnosti. Takođe, Srbija tu nije usamljena, to je nešto što se dešava u skoro svim zemljama, sa većim ili slabijim intezitetom. Pravljenje znaka jednakosti između svih sveštenika SPC je isto kao i stavljanje znaka jesdnakosti izmešu svih pripadnika jedne nacije, a to je onda šovinizam. Biti danas sveštenik na Kosovu Imetohiji je nešto što je najteže jednom čoveku da bude (zanemarimo sada Artemija). Okupljanje naroda, štićenje naroda, donekle i ishrana naroda na tom području je uz nedostatak pomoći srpske države bio zadatak koji je crkva na tom području činila, a čini i danas. Između tih ljudi koji su zaista predani veri, a sveštenici su, a takvih primera u Srbiji ima jako mnogo, ne može se staviti znak jednakosti sa onima koji veru i crkvu žele da zloupotrebe u dnevno političke svrhe. Vrežanje sveštenstva jedne crkve je VREĐANJE VERSKIH OSEĆAJA to morate da znate kada pričate o ovoj temi, a vređanje po verskoj osnovi je isto kao i vređanje po nacionalnoj osnovi. Tako da vas molim da bilo da ste ateisti ili "vernici" da se uzdržite od komentara koji mogu vređati nečija lična osečanja.
#27
Posted 12 April 2008 - 20:58
edit: razmak
Edited by gilindu, 12 April 2008 - 21:01.
#28
Posted 12 April 2008 - 22:22
E sada ovde sam pročitao da se cela SPC satanizuje, a izraz oficiri SPC je nešto najljigavije što sam ja čuo.
Nego šta su nego oficiri. Imaju akademiju, pitomce, zagarantovan posao posle školovanja, sistem prekomandi po "garnizonima", kasarne, hijearhiju, sistem komandovanja, vrhovnog komandanta, pravila službe, vojnu policiju i sudstvo, uniformu, oznake...
Naravno ad SPC ima dosta kukolja i da mnogi položaj u SPC koriste da postignu što je moguće jači politčki položaj, ali toga je nažalost bilo i u prošlosti i toga će biti u budućnosti.
...
Vrežanje sveštenstva jedne crkve je VREĐANJE VERSKIH OSEĆAJA to morate da znate kada pričate o ovoj temi, a vređanje po verskoj osnovi je isto kao i vređanje po nacionalnoj osnovi.
A jel smemo bar taj "kukolj" da vređamo a da se dame i gospoda vernici ne nađu takođe uvređenima? Bar onaj "kukolj" koji nije odstranjen iz SPC žita?
Ili bar one pedofile, lopine i širitelje mržnje koji i dalje nose mantiju?
Edited by CTPAX, 12 April 2008 - 22:24.
#29
Posted 13 April 2008 - 01:20
#30
Posted 13 April 2008 - 01:25