Sasija Protos za F2 bolid iz 1962, izradjena u potpunosti od drveta!
Dizajn Frenka Kostina, Protos je pogonjen Kosvortovim FVA motorom od 1600 kubika, i isticao se za svoje vreme izuzetno naprednom aerodinamikom koja je ukljucivala i poluzatvorenu kabnu po ugledu na borbene avione. Bolid se pokazao kao vrlo brz na brzim stazama sa dugim pravcima, pomalo problematican na onim sporijim sa puno krivina, pokazao je odredjeni potencijal ali sve u svemu ne dovoljno da bi se dalje razvijalo u tom pravcu i tako je ideja o trkackom bolidu sa drvenom sasijom ostala samo fusnota u istoriji auto-sporta.
Interesantno je i to da je, izmedju ostalih, ovaj bolid vozio i Brajan Hart kasnije cuven kao konstruktor trkackih motora. On je sa ovim bolidom ucestvovao i na trci za VN Nemacke 1967. na Nirburgringu (zavrsio sa 3 kruga zaostatka i ostao bez plasmana), te je tako "drveni" bolid upisao i jedan start na trci za svetski sampionat F1...
Egzotika
#256
Posted 09 December 2016 - 16:52
#257
Posted 15 December 2016 - 15:52
Frenchmen Didier Pironi and Louis-José Dolhem both raced in Formula 1, Dolhem with Surtees in 1974 and Pironi with Tyrrell (1978–1979), Ligier (1980) and Ferrari (1981–1982). It was a little-known fact but the pair were half-brothers and cousins. Work that one out!
The pair also share the unique distinction of being the only two F1 drivers who are buried in the same grave, in the village churchyard at Grimaud, in the Var. It is strange to relate that despite the risks in F1, Pironi died in 1987 at the wheel of an offshore powerboat, while Dolhem died at the controls of a light aircraft in 1988.
Their tombstone bears the inscription “Entre ciel et mer” – between the sky and the sea.
#258
Posted 26 December 2016 - 21:51
Ferrari 312T2 s spojlerom na rolbaru, Fjorano 1977.
#259
Posted 07 January 2017 - 17:05
Još jedan zanimljiv koncept nosa iz 2014- onaj najzanimljiviji (ali stazu nikad nije dotakao) od Kejtruma. Osoba koja je kupila njihove stvari na aukciji ima pristup gotovo svim tajnama ovog bivšeg F1 tima i stalno mi para oči s zanimljivostima "zelenog tima".
Ovo mi budi maštu sa željama da zavirim u nacrte tj. skice drugih timova, mislim da bih pao s nogu kad bi ih video.
#260
Posted 07 January 2017 - 17:38
Ovo je na foru onog Vilijamsovog "tuljana", bese li 2004?
#261
Posted 08 January 2017 - 00:06
Upravo tako, Lotusovo rešenje nosa E22 dovedeno na ekstreman nivo. O bože što volim radikalna rešenja, skojim god sam pričao o npr. Kejtrumu CT05 ili Ensindžu N173 davali su im etikete "ružni" i "whoah" ali ja sam ih pokušavao opovrgnuti. Gledajte ljudi lepotu dizajniranja, ja tu vidim samo umetnost pravljenja krivulja šasije ili delova koji pokušavaju što bolje "proklizati" kroz vazduh a pritom postići kompromis između različitih nivoa prijanjanja s različitim brzinama kroz krivine i pravce. Nos Kejtruma CT05 je genijalno rešenje, kako? Pa ono ima vrh nosa u skladu s pravilima dok pametno rešenje "lažnog vrha nosa" glumi tj. imitira vrh nosa koji svi timovi žarko žele i kao takvo uzima vazduh dosta višlje od konkurentskih timova i šalje ga oko bolida na sličan način kao prošlogodišnji model a u skladu je s aktuelnim pravilnikom. To nije uopšte ružno, dapače ja to rešenje jako volim i smatram ga lepim (zato što je odvažno, pametno i revolucionarno).
Za mene, CT05 je najlepši bolid u 2014.
#262
Posted 05 February 2017 - 02:11
Rene Arnu testira Ferari 126C3 s "nosnim perajem" 1984.
#263
Posted 10 February 2017 - 09:32
For all the talk about aerodynamics as we prepare for 2017, this was McLaren's approach for increasing downforce and grip on James Hunt's McLaren M26 at the 1978 Spanish Grand Prix. The ploy was an attempt to play catch-up with Lotus' dominate ground-effect 79. Needles to say, it didn't work.
#264
Posted 26 February 2017 - 17:06
#265
Posted 02 March 2017 - 19:43
Ne toliko egzotican izgledom ili tehnickim resenjima, koliko cinjenicom da je unikat - samo jedan izgradjen:
Jel' zna kogod sta je ovo?
#266
Posted 02 March 2017 - 20:24
Ferrari 212 E Montagna iz 1968
The Ferrari 212 E Montagna was a one-off spyder sports racing car produced by Ferrari in 1968. The car was built on a Dino 206S chassis and used a unique 2-litre, 48-valve, flat-12 engine, a development of the 1512 1.5-litre Formula One engine. Driven by Peter Schetty, the car dominated the 1969 European Hill Climb Championship, placing first in every race it entered and setting many course records. WIKI LINK
Edit
Koja lepotica
Edited by /13/Ален Шмит/, 02 March 2017 - 20:25.
#267
Posted 02 March 2017 - 21:05
Bravo!
#268
Posted 22 March 2017 - 18:01
Ne secam se jesam li vec kacio ovo?
Decembar 1992.
#269
Posted 23 March 2017 - 00:09
Bože, i posle toliko godina kako mi nedostaje ovaj čovek...
#270
Posted 23 March 2017 - 00:44
Mogli smo imati reinkarnaciju u vidu Bruna ali smrt ujka Ajrtona i oca dve godine kasnije su mu oduzele puno godina pripreme. Tek 2004. je započeo svoj put u motorsportu ali gledali smo samo senku pravog Brune onoga koji je davno nepovratno izgubljen.
Ovo mi stalno odzvanja u glavi na pomen Ajrtona i Brune.
Ayrton said: "If you think I'm fast, just wait until you see my nephew Bruno"
Kakva je to karijera Brune mogla biti uz mentora ujka i sponzore koji bi mu mogli otvarati sva vrata...