Jump to content


Photo

Skandal Gorana Markovica


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
53 replies to this topic

#46 Crippled Avenger

Crippled Avenger
  • Members
  • 472 posts

Posted 11 November 2003 - 02:37

Jedina razlika izmedju ZONE ZAMFIROVE i odabranih naslova i autora, od strane Ministarstva, i 2002. i 2003. godine je u tome sto je ZONA samo los film. Konkurs 2002. je iznedrio film koji je i gori od ZONE, to je SJAJ U OCIMA, ali SJAJ U OCIMA uspeva da ima jos neke probleme sem estetskih... Oko ZONE, izvan toga sto je los film, nema mnogo toga da se zameri.

I ZONA ZAMFIROVA je ocajnicki pokazatelj reakcionarskog duha nase publike, koja ne samo da je zelela to da vidi, nego je bila spremna i da podrzi taj film, prepoznavsi u njemu jednu relativno cistu i naivnu nameru, koju filmovi poput KORDONA, SJAJA U OCIMA, PROFESIONALCA, SKORO SASVIM OBICNE PRICE,... nemaju...

#47 reini dej

reini dej
  • Members
  • 1,160 posts

Posted 11 November 2003 - 10:25

Pola publike je svrsilo na Zonu jer je to "eee, nase, tradicionalno, istorija, srpsko..." znaci isti rezon kao kod Gazimestana, upornog glasanja za Slobu itd. Ukratko: Srbija, bato! Neprskana! Druga polovina je zaista i citala Sremca i otisla da vidi ekranizaciju. Mislim da dajes nezasluzenu dimenziju publici tog filma, ubacujuci dublju analizu i neku kao filozofiju.

Ostali pobrojani filmovi su jednostavno glupi i dosadni, a nemaju kitnjaste kostime ili nesto sto bi privuklo biracko telo. Stvarno nema potrebe dodatno komplikovati ili analizirati domaci film i pripadajucu mu publiku :lol:

Edited by reini dej, 11 November 2003 - 10:31.


#48 Herr

Herr
  • Members
  • 2,251 posts

Posted 11 November 2003 - 12:16

Srpska posla. Odmah istrcava na scenu partijska opredeljenost po svakom pitanju, a onima koji bitisu ovde jasno je da je sve isto samo njega nema. Nekad internacionalisti sad globalisti. Nazovi gradjanski orjentisani komunci ne trpe druge izvore informisanja, a tabloidi i jesu osnov slobodnog informisanja u zapadnom svetu WP NYT Gardijan npr objavljuju zvanicne stavove jedne od grupacija koja je manje vise u talu sa drugom naizgled suprostavljenom dok smece isplivava
u zutoj stampi.


Jos kad je Milovan Brkic bio prebijan u Surcinu ili koje su sve splacine objavljene u SPO Reci nazalost posle se pokaze da su tacne u nezanemarljivom obimu. Da li neko ko misli da Kolesar treba da plati porez i da se svrcka kod Beckovicke, a ne da robija, da ga bata Djelic izvlaci iz septicke jame, moze da se zgrazava nad tricavih 16 tisuca eurica. Markovici da imaju obraza ne bi se prijavljivali na konkurs.

#49 Mesplède

Mesplède
  • Members
  • 682 posts

Posted 11 November 2003 - 12:21

Hmmm, ne bih da skrećem temu, ali moram da se po nekoj liniji složim sa Herrom. Činjenica je da je Kurir jedno tri puta informativniji od Danasa, Politike i još pola tuceta drugih domaćih novina zajedno. Znam i da je tu problem u nedostatku kvalitetne brze, nežute štampe i manjku kvalitetne ozbiljne novine, ali šta sad. Dodje kao dobra dopuna agencijskim vestima i vestima sa sajtova.

Inače se po ovom pitanju slažem sa Crippleom, iako se ne slažem sa njegovim kritikama i recenzijama. Konkurs je autentični skandal.

#50 jamie

jamie
  • Members
  • 1,771 posts

Posted 11 November 2003 - 17:13

1- Markovic realno moze da napise scenario za zadovoljavajuci film, i zaista ne sumnjam u to, ali naprosto ne moze da ga realizuje do zadatog roka, sto ce se i obistiniti, zatim mislim da je nepravedno da on (koji vec ne moze da snimi da film do roka koji je zadat) dobija novac dva puta za redom, u ovako oskudnoj kinematografiji. Ne znam da li nasa filmska javnost moze da apsorbuje jedan Markovicev film godisnje...

ne znam koji je zadati rok, ali mi ova tvoja misao svejedno nije jasna.
da li je trebalo da ziri ne dodeli novac markovicu uz obrazlozenje: zasluzio je pare, njegov scenario je odlican, ali mi verujemo da on nece stici da snimi film. uostalom, videcemo - ko ce uopste snimiti film do zadatog roka, i da li se to u srbiji ikada desava. mozda i nije problem u markovicu, vec u zadatom roku.
drugo, postoje ljudi, a markovic jedan od njih, koji su zasluzili podrsku ministarstva kulture republike srbije [ko god da je na vlasti], zbog toga sto su svojim radom ucinili nacionalnu kinematografiju vrednijom i znacajnijom [sto smatram da je tesko osporiti].
mozda zato i dalje ne vidim zasto bi odluka zirija u ovom slucaju bila skandalozna.

2- Ne mislim da je saradnja Filipa Davida sa Paskaljevicem manji problem od eventualnog nepotizma Gorana Markovica prema Dragani Martinovic. Zatim,smatram da je Paskaljevic neka vrsta manje talentovanog Kusturice, Kusturice wannabe, koji em nije spreman da snimi dobar film, vec nije spreman da snimi ni relevantan film, niti je dovoljno kadar sa nekim dostojanstvom reprezentuje na Zapadu...

ovo je vec stvar ukusa, to sto ti smatras paskaljevica losim rediteljem, i sto njegov filmski jezik smatras irelevantnim, ne cini odluku zirija skandaloznom.
prihvatio bih da postoji problem samo ukoliko filip david treba da saradjuje sa paskaljevicem i na ovom filmu za koji je dobio republicki novac - ukoliko david nije ukljucen u projekat, ne vidim problem. pa svi ti ljudi se poznaju, neki su cak i saradjivali, odbiti scenario koji je zadovoljio kriterijume sve trojice u ziriju [samo zato sto je jedan od clanova zirija u proslosti saradjivao sa autorom scenarija] bi po meni bilo blize skandalu.

3- Ima problem sa filmom koji nije na srpskom i nije o Srbiji zbog toga sto nema ozbiljnu bioskopsku buducnost ovde, niti moze da reprezentuje neki ozbiljan nacionalni kulturni program

ne bih se slozio - srdjan dragojevic je uspeo da svoje ime tokom 90ih nametne kao najznacajnije na spisku novih reditelja. mislim da ce svaki njegov film privuci paznju domace publike, narocito ako se radi o filmu koji se ne bavi srbijom, i u kom igraju inostrani glumci.

ali mozda bi ovaj razgovor mogao da se povede oko toga sta je to ozbiljan nacionalni kulturni program? i da li je to do zirija ili do ministarstva kulture, ili cak samih autora? jel zona zamfirova deo ozbiljnog nacionalnog kulturnog programa kakav treba stvarati, ili je to apsolutnih sto? zemlja istine ljubavi i slobode? mozda sjaj u ocima?

4- Dobro si rekao, `osim` Milutina Petrovica koji ima Fassbinderovu nagradu i Urosa Stojanovica koji je nas najaktuelniji reditelj, svi su dobili novac. Pa u tome i jeste poenta. Dakle, dobili su novac svi osim najboljih. Sto je u svakom slucaju bolje od toga da dobije neko ko je mnogo gori od ovih koji nisu najbolji.

aha. znaci ti smatras da su petrovic i stojanovic najbolje sto srbija ima da ponudi svojoj i onostranoj javnosti, iako se to jos uvek nije pokazalo takvim. film milutina petrovica pre spada u domace cult filmove, i daleko od toga da je ovdasnjoj publici odgovarao [ne znam da li je odgovarao i inostranoj, odgovarao je samo jednom festivalu], dok se uros stojanovic jos uvek nije ni dokazao. zasto bi ministarstvo podrzalo filmove za koje se ne zna da li se isplate?

cak i da su morali da im dodeli odredjenu sumu novca - ko bi po tebi trebalo da ispadne sa spiska da bi se njih dvojica tamo nasli? ko je po tebi najmanje zasluzio da se na spisku nadje?

:lol: :lol:

Edited by jamie, 11 November 2003 - 17:14.


#51 dedazec

dedazec
  • Members
  • 1,460 posts

Posted 12 November 2003 - 17:55

ono sto meni licno smeta je, ne to sto su izabrani oni koji nece proci na festivalu, vec upravo obrnuto - pri izboru se islo na sigurno [dragojevic, markovic, paskaljevic, golubovic, recimo i bregovic], uz ocigledno ocekivanje festivalskih ordena, dok se daleko manje razmisljalo o mladim autorima, kojima je finansijska pomoc mnogo potrebnija, i kojima [ipak sitan] novac ministarstva kulture sigurno vise znaci.

:lol: :lol: [/QUOTE]

potpuno se slazem.
problem i jeste upravo to sto se prilikom raspodele sredstava uglavnom ide "na sigurno", pa najvece pare dobijaju oni koji su se para vec nadobijali. ili se pak stuce gomila para u neki mega projekat tipa undergound, ili vec nesto slicno, iako to nije ni desetina budzeta tog filma. pa onda o tome volimo da razmisljamo kao o uspehu domace kinematografije.
ili kada iz fonda za razvoj vojvodjanske kinematografije pare dobije ljubisa samardzic, verovatno kao autohtoni vojvodjanski autor, za pricu o savi kanackom, sto je za neupucene vasa ladacki umanjen za blagoslov djordja balasevica, dok za diplomske filmove mladih reditelja novosadska akademija ne dobije ni petinu te sume.
e, i na kraju svega za posledicu imamo da isti ljudi rade iste filmove iz godine u godinu. i fakat je, filmovi se zavrse, vrte se, formulari i izvestaji su popunjeni, a to sto veliku vecinu toga ni pas s maslom ne bi pojeo nikoga narocito ne brine. publika se ceri, a nagrade sa uglednih festivala za koje po prvi put cujem pristizu. i svi zadovoljni.
samo mi nije jasno zasto onda skolujemo petnaest filmskih reditelja godisnje, ili cak i vise, kada ionako vecina nikada do svog filma doci nece. ili ce da debituju kao mladi reditelji u svojoj cetrdeset nekoj.
ako je kulturna politika takva da su dva mlada autora (od kojih ni jedan nije debitant) dovoljni da podmlade i pokrenu nasu kinemaografiju, a sotra, markovic i paskaljevic vrhunac naseg filma i autori koje treba negovati nemam nista protiv. ali ja mislim da tako domace kinematografije uskoro biti nece.

Edited by dedazec, 12 November 2003 - 17:57.


#52 Crippled Avenger

Crippled Avenger
  • Members
  • 472 posts

Posted 13 November 2003 - 02:44

Slazem se kad je rec o politici za mlade autore. Mada, s druge strane, kod nas se i dalje gaje mladi autori. nasa kinematografija je jedno od onih u kojoj je ogroman broj ljudi debitovao, a frapantno manji broj je dobio i drugi film.

U poslednjih deset godina je recimo bio ogroman broj debitanata. No, moze ih biti i vise. Medjutim, nije problem u debitantima. Stvar je u tome sto nazalost, svi nasi debitanti odmah zele da se ukljuce u tokove kinematografije, zavedeni idejom da oni imaju nacin kako ce oziveti posrnuli hardver naseg filma. Medjutim, kljuc je u tome da debitanti treba da stvore NOVI FILM.

I to nedostaje nasim debitantima. Ipak, da je broj debitanata veci sigurno bi bilo i vecih pomaka. Medjutim i da je broj reditelja sa drugim filmom veci debitanti bi se lagodnije ponasali i pravili bi hrabrije filmove.

Sto se tice studenata rezije, ne skoluju se svi oni da snime celovecernji film kao sto ni svi koji trenmiraju kosarku ne odu u NBA. Poslova za reditelje ima puno, na televiziji, u svetu reklame, zatim mogu da rade kao pomocnici, itd. Dakle, broj studenata nije predimenzioniran u odnosu na potereb. Stuenata je previse u odnosu na ljudske i tehnicke resurse nasih Akademija, nakaradno nazvanih fakultetima...

#53 jamie

jamie
  • Members
  • 1,771 posts

Posted 13 November 2003 - 22:13

...nazalost, svi nasi debitanti odmah zele da se ukljuce u tokove kinematografije, zavedeni idejom da oni imaju nacin kako ce oziveti posrnuli hardver naseg filma. Medjutim, kljuc je u tome da debitanti treba da stvore NOVI FILM.

...nije problem u debitantima.


nego?

#54 Eraserhead

Eraserhead
  • Members
  • 9,436 posts

Posted 14 November 2003 - 02:18

Kurir je najveca sramotra koju je novinarstvo ikada dozivelo,!

Druga najveca sramota je Balkan, a treca nacional!