Jump to content


Photo

Skandal Gorana Markovica


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
53 replies to this topic

#31 Crippled Avenger

Crippled Avenger
  • Members
  • 472 posts

Posted 09 November 2003 - 14:38

Nije problem u ukusu komisije i u njenim prezimenima & poreklu. Problem je u tome sto su oni izvrsili selekciju bez jednog osnovnog kriterijuma. Naime, niko pred ovaj konkurs nije definisao sta je to srpski film. Da li je to film sa srpskim producentom, da li je to film ciji su presudni autori srpski drzavljani, da li je to film na srpskom jeziku, da li je to film koji se bavi srpskom temom? Recimo, da dodje Ridley Scott i hoce da snima film o Svetom Savi, da li je to srpski film? Oni nisu definisali najpre cemu oni pomazu da se realizuje. Ja licno imam i niz estetskih primedbi na podelu novca jer sam relativno upucen u projekte. Nisam potpuno upucen i projekt i nisam iz prve ruke ali sam saznao ponesto. Recimo, cuo sam da Brega nije ni konkurisao sa scenarijem vec sa necim nepismenim na tridesetak strana! Da ne govorim o sukobu interesa da Paskaljevicu pare daje njegov dugogodisnji potpisani i nepotpisani scenarista Filip David. Da Srdjan Dragojevic sprema film na engleskom koji se desava u drugoj zemlji-od nasih para. Da Radovic i Markovic dobijaju novac dve godine za redom. Da su sve kalkulacije bile lazne o cemu se hrvatsi glumac Igor Galo i hvalio u jednom intervjuu, kao `Ha, ha, prve pare smo dobili od srpskog minitarstva, napravili smo laznu konstrukciju, ali evo sad krecemo da skupljamo od njihovog dela.` To su sve ozbiljne stvari.

Da ne govorim da je najozbiljnihjeg Euro producenta, kompaniju Wild Bunch, koja je radila IRREVERSIBLE, imao Uros Stojanovic sa CARSLTONOM ZA OGNJENKU i da je dobio pare na svim fondovima sem u Srbiji.

A da ja komisija bila edgy i da kazes dali sve pare kinoamateru iz Berana, rekao bih `Svaka cast`. Ali ne, oni su podelili pare kao sto su deljene pre Osme sednice. Golubovic i Tolnai su jedini ljudi sa ovog spiska koji ne bi bili na rezultatu konkursa 1973, 1983, 1993. Uostalom snimi crno-belu fotku komisije pa mi onda kazi kad je snimljena. Kad bi je pogledao video bi da ti ljudi ni po jednom kriterijumu na odaju utisak da zive i da su aktuelni u 2003. godini. potpuno bih popio da mi neko kaze `Ovo su oni 1963.`

I najgore od svega sto nijedan od ovih filmova, sem eventualno Brege, nece imati neki uspeh na festivalima a o nasim bioskopima (kojih je 57 stalnih, sto jemmanje nego 1938.) da i ne govorim. U tom smislu bolje da su sve ova pare lepo dalli Kusti. Koji takodje nema prezime na `ic` to whom it may concern. On bi snimio neku bezmislicu i doneo Zlatnu Palmu. Ovako ce biti podjednake ako ne i gore besmislice a procicemo i bez gledanosti i bez nagrada...

#32 Rostokovsky

Rostokovsky
  • Members
  • 3,260 posts

Posted 09 November 2003 - 15:49

haha, dobro da nisu raspisali zajam Srbije za Bregu. koji kanalizacijski gmaz.

#33 reini dej

reini dej
  • Members
  • 1,160 posts

Posted 09 November 2003 - 17:23

Dobro, ali se to onda zove diletantizam, a ne 3aBePa. Pobogu, nemojte svaku vest ukuririti :lol:

#34 jamie

jamie
  • Members
  • 1,771 posts

Posted 09 November 2003 - 22:45

Problem je u tome sto su oni izvrsili selekciju bez jednog osnovnog kriterijuma. Naime, niko pred ovaj konkurs nije definisao sta je to srpski film. Da li je to film sa srpskim producentom, da li je to film ciji su presudni autori srpski drzavljani, da li je to film na srpskom jeziku, da li je to film koji se bavi srpskom temom? Recimo, da dodje Ridley Scott i hoce da snima film o Svetom Savi, da li je to srpski film?
...
I najgore od svega sto nijedan od ovih filmova, sem eventualno Brege, nece imati neki uspeh na festivalima a o nasim bioskopima (kojih je 57 stalnih, sto jemmanje nego 1938.) da i ne govorim.

niko ne kaze da izbor zirija sa konkursa nije problematican, ali smatram da je skandal prejaka rec, jer jos uvek verujem da je do ukusa, a ne morala.
prvo, mnoge od ovih zamerki koje iznosis se uopste ne ticu zirija, vec samog ministarstva kulture i onih koji su birali clanove zirija.

kazes da nije unapred definisano sta je to srpski film, ali to donekle jeste definisano - prvenstveno odabirom onih koji ce biti clanovi zirija. i koliko god se tebi cinilo da su to ljudi cije je vreme odavno proslo, to su i dalje imena koja nesto znace u domacoj kinematografiji i na celokupnoj kulturnoj sceni - makavejev, david, kolar. uostalom, zasto sve sto si spomenuo [film sa srpskim producentom, film ciji su presudni autori srpski drzavljani, film na srpskom jeziku, film koji se bavi srpskom temom] ne bi moglo biti zajedno definicija srpskog filma? zasto ocekujes da ce konkurs biti ogranicen na samo jednu od mogucnosti.
izbor se, koliko sam ja razumeo, vrsio pre svega na osnovu ideja prijavljenih [tako da bi bilo moguce da riddley scott i sveti sava puknu na konkursu zbog lose ideje], i utoliko je svaka odluka zirija validna, jer se svodi na ukus onih koje je ministarstvo kulture postavilo da bira koji scenario/sinopsis zasluzuje novac iz republicke kase.

ne razumem - zasto markovic [ukoliko je njegov scenario ziri smatrao vrednim] ne bi trebalo da dobije novac drugu godinu za redom?
ne razumem - zasto paskaljevic [ukoliko je njegov scenario ziri smatrao vrednim] ne bi trebalo da dobije novac, samo zato sto je nekada u karijeri saradjivao sa clanom zirija?
ne razumem - zasto film koji nije na srpskom i ne snima se u srbiji, ali je reditelj srpske nacionalnosti ne bi trebalo [cak i ukoliko je scenario ziri smatrao vrednim] da dobije novac od strane ministarstva kulture srbije?

pritom unapred zameras sto nijedan film nece imati uspeha na festivalima sirom sveta [sto eventualno mozes da znas samo ako si procitao neke od scenarija], ali pitanje je od koga od odbijenih [osim milutina petrovica i urosa stojanovica] ocekujes da bi mogao doziveti uspeh na festivalu?

ono sto meni licno smeta je, ne to sto su izabrani oni koji nece proci na festivalu, vec upravo obrnuto - pri izboru se islo na sigurno [dragojevic, markovic, paskaljevic, golubovic, recimo i bregovic], uz ocigledno ocekivanje festivalskih ordena, dok se daleko manje razmisljalo o mladim autorima, kojima je finansijska pomoc mnogo potrebnija, i kojima [ipak sitan] novac ministarstva kulture sigurno vise znaci.

:lol: :lol:

#35 gazza

gazza
  • Members
  • 1,084 posts

Posted 10 November 2003 - 00:08

u vezi ove price o markovicu kao pred. zirija i njegovoj ex, ono sto su svi zaboravili da napisu je da je covek pred svim drugim clanovima zirija pre nego sto je pocelo bilo kakvo glasanje ili rasprava o doticnom projektu IZUZEO sebe i iz rasprave i iz glasanja. odluku - jednoglasnu, bez njega - je doneo ostatak komisije, a g.m. je samo potpisao sto je i morao kao njen predsednik.
to je ono sto vladimir paskaljevic aka vladique zaboravio da napise.

#36 Crippled Avenger

Crippled Avenger
  • Members
  • 472 posts

Posted 10 November 2003 - 04:21

Film da bi dobio drzavljanstvo neke zemlje, mora da ispunjava tri od cetiri zadata kriterijuma. To nije Sveto pismo i nije jedino resenje ali neko resenje mora postojati, zar ne? To kod nas ne postoji te drzava finasira NESTO, nekom sumom novca koju nam nije predocila, a da pritom, Ministar zadrzava diskreciono pravo da pomogne neke projekte i vise no sto komisija zada.

Stavise, nisu nam prikazane ni sume koje su ulozene u film prosle godine.

Pritom, Konkurs ima pravilnik po kome film mora biti realizovan do odredjenog roka. To je, cini mi se, 31. mart. Proslogodisnji dobitnik sredstava Srdjan (KAZI ZASTO ME OSTAVI, SKY HOOK, NATASA, NORMALNI LJUDI) Koljevic je snimio film tek letos. Zavrsio ga je donekle (bez finalnih miskeva is l.) tek oktobra ove godine. Niko nema primedbe na to. Niko nije vratio novac drzavi.

Markovicev KORDON se uveliko snimao kao TV film kada je dobio novac da bude bioskopski, pa je onda za Novu godinu imao premijeru na televiziji, pa je tek na leto bio na festivalima, a sada jos uvek nema najave da se nadje u bioskopima.

Kovacevicev PROFESIONALAC je takodje snimljen sa enigmaticnim ulaganjem Ministarstva i ko-zna-kolikim novcem stvorenim kroz pritisak clanova Vlade a zatim je promovisan kao Drzavni Film i drzan na silu u bioskopima kako bi dostigao neki rezultat, koji su potom distributeri, kuca VANS preuvelicali. I uopste, u carsiji se smatra da je VANS jedino preziveo zahvaljujuci politickim dilovima.

I ima jos toga.

A ono sto je kljuc da u Srbiji kao sto rekoh ima manje bioskopa nego 1938., da publika izbegava domaci film, da filmovi ostvaruju minorne uspehe na festivalima, dakle nas film ne postoji ni realno, ni fiktivno. U Slobino vreme je nas film barem postojao fiktivna. On snimi film za ogromne pare, ode u Kan i osvoji nagradu. Pa to posle ne spase ni nas bioskop ni mlade, ali ta nagrada stoji. A sa ovom oportunom politikom, nas film lagano prestaje da postoji izuzev u saopstenjima rezimskih medija gde se svaki uspeh preuvelicava od strane istih onih koji su taj posao radili za Slobu.

Dakle, komisija u sastavu David-makavejev-Kolesar, pardon Kolar je dovedena da spase nas film. I sta smo dobili.

1. BODLJIKAVO PRASE, Srdjan Dragojevic, ako izuzmemo da je rec o English - speaking projektu o temi van nase zemlje, OK, on j cuven i perspektivan autor.

2. BREGOVICEVA OPERA KARMEN SA SRECNIM KRAJEM, Brega is in da house, covek nije snimio nijedan kvadrat filma, producent mu je Music Star Production

3. DOLAZIM PO TEBE I VODIM TE SA SOBOM, Goran Paskaljevic sa sinom Vladimirom a.k.a. Vladiqueom, posto je izgubio sve sanse da napolju nesto snima, paskaljevic se vraca u Srbiju. Cujem da je nerazdvojan sa premijerom Zivkovicem. handy je to sto Filip David i potpisan i nepotpisan radi njegove tekstove...

4. MAGMA CILIBARA, to je film Karolja Viceka, reditelja bizarnih vojvodjanskih filmova koga su radi Bratstva i jedinstva forsirali u SFRJ, za njega je Bregovic Coppola, garantujem

5. OBOREN POGLED Srdan Golubovic. Legitiman izbor. Srdan Golubovic je imao ponosljiv debi i OK je podrzati ga. Mada cuo sam jezive stvari o scenariju. Onako opako jezive. No, svejedno, legitiman izbor. Jos nije poceo snimanje, da li ce stici do roka? Ako je tehnoloski za film porebno oko sedam meseci, onda tesko...

6. PAROVI Goran Markovic. Ponovo dve godine za redom dobija novac. Ovoga puta na ime preduzeca ReVision koje je Milutin Petrovic u emisiji `Kulturni nokaut` a potom i u tekstu u `Vremenu` razotkrio kao DB-ovo propagandnu firmu iz Slobinog vremena. Znajuci ReVision ja se iskreno cudim kako ti ljudi jos uvek operisu u Srbiji. No dobro, i JSo je postojala do juce, pa kao sto ne i ovi koji su pravili zesce malverzacije sa rezimom. Govorim u desetinama miliona evra. Njihov jedini saving grace je to sto su finansirali Zecevicem TT SINDROM kad niko nije hteo. Mada, ako sada nije pocelo snimanje, tesko da ce film biti gotov do roka od 31. marta...

7.PESCANIK Sabolca Tolnaija, skidam kapu, mada sumnjam da ce film na madjarskom imati neku ozbiljniju prodju u bioskopima, no OK podrzava artizam i sto je jos vaznije mislim da je duznost drzave da podrzi artizam...

8. TACKA BEZ POVRATKA, koju su zajednicki napisali Dorde
(PAKET ARANZMAN, TOCKOVI, SKY HOOK, MEHANIZAM, NATASA) Milosavljevic, Igor Galo (hrtvatski glumac) i Boris Raseta (hrvatski pisac), a rezirace ga hrvatski glumac Galo. I onda ubrzo galo u intervju kaze kako su slagali drzavu Srbiju oko para i kako tek sa nasim novcem krecu u skupljanje budzeta...

9. CIVILNI ZIVOT Milosa Radovica, covek dobija po drugi put za redom novac, za film koji se u momentu dodele sredstava vec snima sto znaci da su oni ili sasvim ludi pa su krenuli da snimaju film bez adekvatnog budzeta , ili su unapred znali da ce dobiti drzavne pare, ili su pak mogli i bez naseg novca da ga snime

Ovako otprilike ja gledam na tu stvar i plasim se da ovakav odabir filmova nije nikakav lek za nasu kinematografiju.

Sto se tice price o IZUZIMANJU, to je farsa. Markovic je suvise mocan da bi iko mogao da zivi van njegove senke. Da je Dragana Martinovic dobila pare na nekom konukrsu na kome on nije u ziriju, sigurno bi se nasao nacin da se konstruise sukob interesa. Ovo sto se na ovom konkursu desilo je samo neprijatan splet okolnosti, iskoriscen od strane ostrascene osobe, nesposobne da napise anonimno pismo...

A IZUZIMANJE je kao gest prilicno besmisleno ako mene pitas. Slab primer egzistencijalizma za pocetnike. Mislim da je najpametnije izaci u javnost i reci `dao sam pare bivsoj zeni i to je krst koji moram da nosim a vi gledajte da li mi verujete, da li mislite da me opet angazujete, itd. `

Edited by Crippled Avenger, 10 November 2003 - 04:24.


#37 Junior Bonner

Junior Bonner
  • Members
  • 1,146 posts

Posted 10 November 2003 - 10:41

Taman sam počeo da čitam tvoj prilično dugačak post i onda sam spazio rečenicu posle koje sam odmah odustao:

Dakle, komisija u sastavu David-makavejev-Kolesar, pardon Kolar

Meni je ovo dovoljno da shvatim da ne pišeš dobronamerno i ne želim više da te slušam, a možda si i u pravu. Šteta.

#38 Crippled Avenger

Crippled Avenger
  • Members
  • 472 posts

Posted 10 November 2003 - 11:33

Kolesara sam se setio jer sam te veceri gledao `Utisak nedelje`, nisam imao duboku politicku promisao... Medjutim, i da jesam Kolar i Kolesar su deo istog cirkusa, da nema jednog tesko da bi se drugi anagazovao.

#39 Junior Bonner

Junior Bonner
  • Members
  • 1,146 posts

Posted 10 November 2003 - 12:31

Kolesara sam se setio jer sam te veceri gledao `Utisak nedelje`, nisam imao duboku politicku promisao... Medjutim, i da jesam Kolar i Kolesar su deo istog cirkusa, da nema jednog tesko da bi se drugi anagazovao.

Ni ja nisam tu video duboku politicku promisao. Jednostavno, posle ovako plitkog i banalnog poredjenja svaku dubinu sam iskljucio.

#40 reini dej

reini dej
  • Members
  • 1,160 posts

Posted 10 November 2003 - 14:06

Ej bre Crippled, sada si se izleteo 100% - ti brate pises za "Kurir" a ovde plasiras ono sto pokupis u "maticnoj kuci". Odao te stil. Original tabloid, skroz tipicno: ide prica, pa onda bezvezaste i niske posalice i doskocice, jedno tri po recenici, a vest izgleda kao trac pa sve i da je istina. U "Kuriru" bre kada pise "Zemlja je okrugla, nebo je danas plavo, kurtoni su skupi" ja opet ne poverujem jer je to upakovano tako da mi dodje da zguzvam to go*no, ugazim ga i dodam "Al lazu, pzdmmtrn". Isti slucaj i sa tvojim ovdasnjim esejima.

#41 jamie

jamie
  • Members
  • 1,771 posts

Posted 10 November 2003 - 16:25

Ej bre Crippled, sada si se izleteo 100% - ti brate pises za "Kurir" a ovde plasiras ono sto pokupis u "maticnoj kuci". Odao te stil.

ma - meni ne smeta [toliko] sto decko pise za kurir, meni smeta sto mi nije odgovorio na neka pitanja, zato ih postavljam jopet:

hej crippled,

1 - zasto markovic [ukoliko je njegov scenario ziri smatrao vrednim] ne bi trebalo da dobije novac drugu godinu za redom?

2 - zasto paskaljevic [ukoliko je njegov scenario ziri smatrao vrednim] ne bi trebalo da dobije novac, samo zato sto je nekada u karijeri saradjivao sa clanom zirija?

3 - zasto film koji nije na srpskom i ne snima se u srbiji, ali je reditelj srpske nacionalnosti ne bi trebalo [cak i ukoliko je scenario ziri smatrao vrednim] da dobije novac od strane ministarstva kulture srbije?

4 - od koga od odbijenih [osim milutina petrovica i urosa stojanovica] ocekujes da bi mogao doziveti uspeh na festivalu?

ili vise nista nije ni bitno - osim skandala, a?

:lol: :lol:

#42 Crippled Avenger

Crippled Avenger
  • Members
  • 472 posts

Posted 10 November 2003 - 20:52

Odgovori za Jamiea:

1- Markovic realno moze da napise scenario za zadovoljavajuci film, i zaista ne sumnjam u to, ali naprosto ne moze da ga realizuje do zadatog roka, sto ce se i obistiniti, zatim mislim da je nepravedno da on (koji vec ne moze da snimi da film do roka koji je zadat) dobija novac dva puta za redom, u ovako oskudnoj kinematografiji. Ne znam da li nasa filmska javnost moze da apsorbuje jedan Markovicev film godisnje...

2- Ne mislim da je saradnja Filipa Davida sa Paskaljevicem manji problem od eventualnog nepotizma Gorana Markovica prema Dragani Martinovic. Zatim,smatram da je Paskaljevic neka vrsta manje talentovanog Kusturice, Kusturice wannabe, koji em nije spreman da snimi dobar film, vec nije spreman da snimi ni relevantan film, niti je dovoljno kadar sa nekim dostojanstvom reprezentuje na Zapadu...

3- Ima problem sa filmom koji nije na srpskom i nije o Srbiji zbog toga sto nema ozbiljnu bioskopsku buducnost ovde, niti moze da reprezentuje neki ozbiljan nacionalni kulturni program

4- Dobro si rekao, `osim` Milutina Petrovica koji ima Fassbinderovu nagradu i Urosa Stojanovica koji je nas najaktuelniji reditelj, svi su dobili novac. pa u tome i jeste poenta. Dakle, dobili su novac svi osim najboljih. Sto je u svakom slucaju bolje od toga da dobije neko ko je mnogo gori od ovih koji nisu najbolji.

#43 reini dej

reini dej
  • Members
  • 1,160 posts

Posted 10 November 2003 - 21:15

I dalje ne vidim nista spektakularno u tome (na stranu hevi krejving za senzacionalizmom & skandalima). Izbor je odvratno strejtaski, mejnstrimaski, zaobidjeni su Uros i Milutin, koji su za ljude iz komisije jos uvek alternativa bez obzira sto su njih dvojica neki pomak sa mrtve tacke domaceg filma. I dalje, mozes da kazes da komisija ima zatvoren ukus, da sumatori, konzervativni, seljoberi, statjznm, zasto nastup kao da je u najmanju ruku uhvacen Z.Zivkovic kako radi felacio D.Mihajlovicu, a u plakaru je otkriven Marsicanin kao piping tom :lol:

#44 I Am Hell

I Am Hell
  • Sleepers
  • 643 posts

Posted 10 November 2003 - 21:41

...zasto nastup kao da je u najmanju ruku uhvacen Z.Zivkovic kako radi felacio D.Mihajlovicu, a u plakaru je otkriven Marsicanin kao piping tom :lol:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Pogibija od cerekanja...

#45 luba

luba
  • Members
  • 1,254 posts

Posted 10 November 2003 - 22:36

u pravu si, jamie, skandal je verovatno prejaka i tabloidna rec kada je konkurs min za kulturu u pitanju, tj. trebalo ju je upotrebiti za samo ministarstvo. ali, cinjenica da je ziri 'odradio pos'o' je ocigledna, i samim tim, podlozna svakoj kritici. ne bi mi smetalo da se islo na zicere tipa bregovica ako je cilj ministarstva ili zirija da se namlati kinta, bez obzira sa koliko nula i u kojoj valuti, ili, u drugom pravcu, da se podrzava umetnost ili razlicitost, koju god od politicki korektnih floskula da upotrebimo. ne zelim ni da ulazim u 'kuririsanje' ko je kome sta i sto dao i ko je kome prijatelj ili savetnik, ili, na kraju, ko kome uskace ili iskace iz kreveta.

smeta mi sto je 'average joe' opet pobedio, to jest, konkurs je (i prosle i ove godine) predstavljen i strucnoj i obicnoj javnosti kao nesto sto ce pomoci filmu u ovoj zemlji da napreduje i da ne bude ogranicen zonama zamfirovima ili slicnim stvarima. nisam, naravno, ocekivala da ce dati pare samoukom neotkrivenom geniju i njegovom low-fi projektu, ali, zar je moguce da izbor 2003 izgleda kao copycat izbora 1990, sa izuzetkom, mozda, srdana golubovica? coveku koji ne poznaje 'zbunjujuce' nijanse filmadzijskog zivota u srbiji, ovakav odabir moze samo da kaze da se u poslednjih deset ili koliko vec godina ovde nije pojavio niko nov, svez, zanimljiv, pa makar njegov/njen scenario bio losiji od onoga sto su predlozili markovic, paskaljevic, dragojevic i ostali. da ne govorim o bregovicu.

ako je ovakav izbor creme de la creme kinematografije srbije, onda ne treba da cude komentari tipa 'ne gledam domace filmove' niti mozemo da se pitamo zasto je zonu zamfirovu gledalo n-hiljada ljudi. u zemlji u kojoj ne postoji filmska industrija ni u mislima pirata-turned-distributera, drzava bi trebalo da podrzi ili projekte od nacionalnog znacaja, a da to ipak nije boj na kosovu ili pomenuti profesionalac, ili da pomogne onome ko nema mogucnosti da napravi film, pa makar se on zvao bregovic (sic). to jest, tako nam je objasnjeno kada je promovisana ideja o konkursu.

mislim, jasno je meni da ovaj post izgleda kao da ga je pisao tomas mor, ali...