Skandal Gorana Markovica
#46
Posted 11 November 2003 - 02:37
I ZONA ZAMFIROVA je ocajnicki pokazatelj reakcionarskog duha nase publike, koja ne samo da je zelela to da vidi, nego je bila spremna i da podrzi taj film, prepoznavsi u njemu jednu relativno cistu i naivnu nameru, koju filmovi poput KORDONA, SJAJA U OCIMA, PROFESIONALCA, SKORO SASVIM OBICNE PRICE,... nemaju...
#47
Posted 11 November 2003 - 10:25
Ostali pobrojani filmovi su jednostavno glupi i dosadni, a nemaju kitnjaste kostime ili nesto sto bi privuklo biracko telo. Stvarno nema potrebe dodatno komplikovati ili analizirati domaci film i pripadajucu mu publiku
Edited by reini dej, 11 November 2003 - 10:31.
#48
Posted 11 November 2003 - 12:16
u zutoj stampi.
Jos kad je Milovan Brkic bio prebijan u Surcinu ili koje su sve splacine objavljene u SPO Reci nazalost posle se pokaze da su tacne u nezanemarljivom obimu. Da li neko ko misli da Kolesar treba da plati porez i da se svrcka kod Beckovicke, a ne da robija, da ga bata Djelic izvlaci iz septicke jame, moze da se zgrazava nad tricavih 16 tisuca eurica. Markovici da imaju obraza ne bi se prijavljivali na konkurs.
#49
Posted 11 November 2003 - 12:21
Inače se po ovom pitanju slažem sa Crippleom, iako se ne slažem sa njegovim kritikama i recenzijama. Konkurs je autentični skandal.
#50
Posted 11 November 2003 - 17:13
ne znam koji je zadati rok, ali mi ova tvoja misao svejedno nije jasna.1- Markovic realno moze da napise scenario za zadovoljavajuci film, i zaista ne sumnjam u to, ali naprosto ne moze da ga realizuje do zadatog roka, sto ce se i obistiniti, zatim mislim da je nepravedno da on (koji vec ne moze da snimi da film do roka koji je zadat) dobija novac dva puta za redom, u ovako oskudnoj kinematografiji. Ne znam da li nasa filmska javnost moze da apsorbuje jedan Markovicev film godisnje...
da li je trebalo da ziri ne dodeli novac markovicu uz obrazlozenje: zasluzio je pare, njegov scenario je odlican, ali mi verujemo da on nece stici da snimi film. uostalom, videcemo - ko ce uopste snimiti film do zadatog roka, i da li se to u srbiji ikada desava. mozda i nije problem u markovicu, vec u zadatom roku.
drugo, postoje ljudi, a markovic jedan od njih, koji su zasluzili podrsku ministarstva kulture republike srbije [ko god da je na vlasti], zbog toga sto su svojim radom ucinili nacionalnu kinematografiju vrednijom i znacajnijom [sto smatram da je tesko osporiti].
mozda zato i dalje ne vidim zasto bi odluka zirija u ovom slucaju bila skandalozna.
ovo je vec stvar ukusa, to sto ti smatras paskaljevica losim rediteljem, i sto njegov filmski jezik smatras irelevantnim, ne cini odluku zirija skandaloznom.2- Ne mislim da je saradnja Filipa Davida sa Paskaljevicem manji problem od eventualnog nepotizma Gorana Markovica prema Dragani Martinovic. Zatim,smatram da je Paskaljevic neka vrsta manje talentovanog Kusturice, Kusturice wannabe, koji em nije spreman da snimi dobar film, vec nije spreman da snimi ni relevantan film, niti je dovoljno kadar sa nekim dostojanstvom reprezentuje na Zapadu...
prihvatio bih da postoji problem samo ukoliko filip david treba da saradjuje sa paskaljevicem i na ovom filmu za koji je dobio republicki novac - ukoliko david nije ukljucen u projekat, ne vidim problem. pa svi ti ljudi se poznaju, neki su cak i saradjivali, odbiti scenario koji je zadovoljio kriterijume sve trojice u ziriju [samo zato sto je jedan od clanova zirija u proslosti saradjivao sa autorom scenarija] bi po meni bilo blize skandalu.
ne bih se slozio - srdjan dragojevic je uspeo da svoje ime tokom 90ih nametne kao najznacajnije na spisku novih reditelja. mislim da ce svaki njegov film privuci paznju domace publike, narocito ako se radi o filmu koji se ne bavi srbijom, i u kom igraju inostrani glumci.3- Ima problem sa filmom koji nije na srpskom i nije o Srbiji zbog toga sto nema ozbiljnu bioskopsku buducnost ovde, niti moze da reprezentuje neki ozbiljan nacionalni kulturni program
ali mozda bi ovaj razgovor mogao da se povede oko toga sta je to ozbiljan nacionalni kulturni program? i da li je to do zirija ili do ministarstva kulture, ili cak samih autora? jel zona zamfirova deo ozbiljnog nacionalnog kulturnog programa kakav treba stvarati, ili je to apsolutnih sto? zemlja istine ljubavi i slobode? mozda sjaj u ocima?
aha. znaci ti smatras da su petrovic i stojanovic najbolje sto srbija ima da ponudi svojoj i onostranoj javnosti, iako se to jos uvek nije pokazalo takvim. film milutina petrovica pre spada u domace cult filmove, i daleko od toga da je ovdasnjoj publici odgovarao [ne znam da li je odgovarao i inostranoj, odgovarao je samo jednom festivalu], dok se uros stojanovic jos uvek nije ni dokazao. zasto bi ministarstvo podrzalo filmove za koje se ne zna da li se isplate?4- Dobro si rekao, `osim` Milutina Petrovica koji ima Fassbinderovu nagradu i Urosa Stojanovica koji je nas najaktuelniji reditelj, svi su dobili novac. Pa u tome i jeste poenta. Dakle, dobili su novac svi osim najboljih. Sto je u svakom slucaju bolje od toga da dobije neko ko je mnogo gori od ovih koji nisu najbolji.
cak i da su morali da im dodeli odredjenu sumu novca - ko bi po tebi trebalo da ispadne sa spiska da bi se njih dvojica tamo nasli? ko je po tebi najmanje zasluzio da se na spisku nadje?
Edited by jamie, 11 November 2003 - 17:14.
#51
Posted 12 November 2003 - 17:55
[/QUOTE]
potpuno se slazem.
problem i jeste upravo to sto se prilikom raspodele sredstava uglavnom ide "na sigurno", pa najvece pare dobijaju oni koji su se para vec nadobijali. ili se pak stuce gomila para u neki mega projekat tipa undergound, ili vec nesto slicno, iako to nije ni desetina budzeta tog filma. pa onda o tome volimo da razmisljamo kao o uspehu domace kinematografije.
ili kada iz fonda za razvoj vojvodjanske kinematografije pare dobije ljubisa samardzic, verovatno kao autohtoni vojvodjanski autor, za pricu o savi kanackom, sto je za neupucene vasa ladacki umanjen za blagoslov djordja balasevica, dok za diplomske filmove mladih reditelja novosadska akademija ne dobije ni petinu te sume.
e, i na kraju svega za posledicu imamo da isti ljudi rade iste filmove iz godine u godinu. i fakat je, filmovi se zavrse, vrte se, formulari i izvestaji su popunjeni, a to sto veliku vecinu toga ni pas s maslom ne bi pojeo nikoga narocito ne brine. publika se ceri, a nagrade sa uglednih festivala za koje po prvi put cujem pristizu. i svi zadovoljni.
samo mi nije jasno zasto onda skolujemo petnaest filmskih reditelja godisnje, ili cak i vise, kada ionako vecina nikada do svog filma doci nece. ili ce da debituju kao mladi reditelji u svojoj cetrdeset nekoj.
ako je kulturna politika takva da su dva mlada autora (od kojih ni jedan nije debitant) dovoljni da podmlade i pokrenu nasu kinemaografiju, a sotra, markovic i paskaljevic vrhunac naseg filma i autori koje treba negovati nemam nista protiv. ali ja mislim da tako domace kinematografije uskoro biti nece.
Edited by dedazec, 12 November 2003 - 17:57.
#52
Posted 13 November 2003 - 02:44
U poslednjih deset godina je recimo bio ogroman broj debitanata. No, moze ih biti i vise. Medjutim, nije problem u debitantima. Stvar je u tome sto nazalost, svi nasi debitanti odmah zele da se ukljuce u tokove kinematografije, zavedeni idejom da oni imaju nacin kako ce oziveti posrnuli hardver naseg filma. Medjutim, kljuc je u tome da debitanti treba da stvore NOVI FILM.
I to nedostaje nasim debitantima. Ipak, da je broj debitanata veci sigurno bi bilo i vecih pomaka. Medjutim i da je broj reditelja sa drugim filmom veci debitanti bi se lagodnije ponasali i pravili bi hrabrije filmove.
Sto se tice studenata rezije, ne skoluju se svi oni da snime celovecernji film kao sto ni svi koji trenmiraju kosarku ne odu u NBA. Poslova za reditelje ima puno, na televiziji, u svetu reklame, zatim mogu da rade kao pomocnici, itd. Dakle, broj studenata nije predimenzioniran u odnosu na potereb. Stuenata je previse u odnosu na ljudske i tehnicke resurse nasih Akademija, nakaradno nazvanih fakultetima...
#53
Posted 13 November 2003 - 22:13
...nazalost, svi nasi debitanti odmah zele da se ukljuce u tokove kinematografije, zavedeni idejom da oni imaju nacin kako ce oziveti posrnuli hardver naseg filma. Medjutim, kljuc je u tome da debitanti treba da stvore NOVI FILM.
...nije problem u debitantima.
nego?
#54
Posted 14 November 2003 - 02:18
Druga najveca sramota je Balkan, a treca nacional!