Jump to content


Photo
- - - - -

Strajk prosvetara


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
121 replies to this topic

#76 tomas.hokenberi

tomas.hokenberi
  • Members
  • 4,349 posts

Posted 04 April 2015 - 11:41

 Taj utrošak "varijabilnog" kapitala je kudikamo potcenjeniji nego u nekoj drugoj industriji recimo elektronici gde se radi šema jednog čipa i gde je potrebno sklopiti ili ucrtati neko kolo ili nešto slično, tu je postupak jednoobrazan, precizan i čist, "kvanitifaktivno" merljiv i nepromenljiv.

Moja primedba nema puno veze sa temom ali moram da je napisem. Nemam pojma sta predajes, ali ako ovako zamisljas elektroniku moram da ti kazem da pojma nemas o pomenutoj.



#77 GlennGould

GlennGould
  • Members
  • 5,994 posts

Posted 04 April 2015 - 14:42

U najnaprednijim drzavama sveta privatne skole su sinonim za kvalitetno obrazovanje ...

 

Hm, samo da podelim iskustvo iz jedne od tih drzava. Jesu, privatne skole su mahom kvalitetnije od mase drzavnih, ALI ima jedna mala caka: najbolje, i to ubedljivo, svih nivoa i domena, su iskljucivo drzavne (public)...

 

Mislim da bi taj kompromis, bio pozeljan. Dakle drzava obezbedjuje minimum svima + podize lestvicu i garantuje elitni nivo za najbolje, a prazninu kvalitetno popunjuje privé.



#78 Schrodinger

Schrodinger
  • Members
  • 20,418 posts

Posted 04 April 2015 - 16:39

Sto ne znaci automatski da je dobar ministar.

Ne znaci - ali sigurno nije bio los djak u uobicajenom znacenju te sintagme.



#79 Schrodinger

Schrodinger
  • Members
  • 20,418 posts

Posted 04 April 2015 - 16:40

Ivica je, takodje, bio dobar djak :D

E to je vec bilo politicki izdejstvovano. Na nivou fakulteta se vec profilisu politicke veze - u osnovnoj i srednjoj skoli malo teze.



#80 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 04 April 2015 - 16:53

Spoiler

 
Evo najprostijeg poredjenja prosvete sa industrijom. Ovde sam racunao da je propisani rad prosvetara iste duzine kao i rad nekoga u industriji.
 

               dana/god | dana*weekE | odmor | sati
industrija   365        |      104          |   10     | 2008
skola         365        |      104          |   40     | 1768

Da li mislis da u razlici od ovih 30 dana moze da se ukalkulise nesto vremena za pripremu i ocenjivanje djaka? Da uprostim da li sve te extra aktivnosti prevazilaze 30*8=240 sati? Pazi skolska godina ima oko 185 nastavnih dana, sto bi prevedeno u radne sate bilo 1480 sati.

 

edit:

Tabela


Edited by mrd, 04 April 2015 - 17:10.


#81 Janne240

Janne240
  • Members
  • 6,077 posts

Posted 04 April 2015 - 17:22

Postoje i ispitni rokovi barem 4 godisnje...za vanredne i redovne ucenike tu ide i priprema za redovne ucenike i konsultacije za vanredne s tim da pripreme imaju procenat prema fondu casova otrpilike 10-15 casova, konsultacije su par sati.

 

Cenim tu grubu računicu, mogu da pitam kolege da preračunaju naše vreme ali...kao što rekoh, to ne menja stvar.

Verujem da je rad u industriji ekstenzivniji sto se vremena tice, i u tezim uslovima, dakako...no svakako to ne pogadja poentu, a nije ni za poredjenje. Posebno ako govorimo o kvalitetu i tipu rada, a po definiciji je merljiviji s obzirom na opis posla i količinu proizvoda a nije isti ni za radnika ili inženjera, koje školujemo.

 

Mislim da i odmor u industriji nije 10 dana, možda za dve godine rada...u tom pogledu smo približno jednaki, mislim da odmori čak mogu da se spoje ili iskoristi jedan pa drugi (da se sačuvaju slobodni dani) i da rastu sa radnim stažom, verujem i preko 30 radnih dana...sigurno ne samo 10, možda kod privatnika. Mislim da 15-21 dan predstavlja neki minimum...nisam siguran. Mi ne možemo da sačuvamo odmor imamo višeslobodnih dana kad se uračunaju "raspusti" kao neradni dani. Medjutim nama se letnji raspust računa kao odmor po radnim danima...pa dodje od recimo 28-35 radnih dana. (a sa neradnim danima u vreme zimskog raspusta oko 45-50dana u godini).

 

I dok štrajk traje, evo jedne poruke učiteljice malo patetike nije na odmet..=(a štrajk nije samo zbog para)

http://www.detinjari...od-malih-plata/


Edited by Janne240, 04 April 2015 - 17:32.


#82 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 04 April 2015 - 19:09

Kaze:"Da izbacimo lose dete." Sta je to lose dete? Da li ono kome je dosadno na casu, posto sve to o cemu se prica zna, ili ono koje ne moze da se koncentrise vise od 15 minuta, a nastavnik ne prhvata decija opravdanja i izgovore?

 

Ima tu puno stvari o kojima bi se moglo diskutovati, a ne smeju da stoje kao razlog za strajk!



#83 Janne240

Janne240
  • Members
  • 6,077 posts

Posted 04 April 2015 - 19:36

Pa ne sme se reći "loše" dete ali loše ponašanje da...Inače, ne govorimo o deci već o učenicima ili djacima kada je prosveta u pitanju.Deca su domen roditelja ili vaspitača...naš vaspitni rad ne sastoji se u pružanju primarne socijalizacije, već u edukovanju kroz ponašanje i stavove, dakle u jednoj "burnijoj" fazi psihosocijalnog razvoja...a koja je poznatija kao adolescencija...

 

Za taj rad, ne postoje beneficije. :D

 

Naravno, štrajk ima svoje ekonomsko i socijalno opravdanje, ne svodi se samo na plate, već kao što smo i ranije pisali sistemska rešenja koja godinama koče povuci potegni potezi raznih vlasti i "razni pravci reformi" koje vuku nadole.. No, da se razumemo i zarade kad neko smanji pa skrati, pa daje obećanja i ne rešava situaciju, itekako su ozbiljan razlog barem za pokretanje štrajka.


Edited by Janne240, 04 April 2015 - 19:40.


#84 DJ_Vasa

DJ_Vasa
  • Members
  • 7,769 posts

Posted 04 April 2015 - 19:41

...

 

I dok štrajk traje, evo jedne poruke učiteljice malo patetike nije na odmet..=(a štrajk nije samo zbog para)

http://www.detinjari...od-malih-plata/

 

Ima li nekog konkretnijeg manifesta sindikata, tj. zvaničnih zahteva, ukoliko se ne računaju plate? Ovo ovde liči na mešavinu ličnih problema i nekih konkretnih. Evo na brzinu po stavkama:

 

Evo još razloga zašto štrajkujemo:

1. Plan i program po kome smo dužni da učimo vašu decu NE liči na ono što se od njih traži na završnom ispitu, a još manje na ono šta će od njih život da traži. Mi smo tu da to uskladimo kako znamo i umemo.

OK.

 

2. Želimo da dodatno pokažemo vašem detetu sve tajne našeg predmeta, ali nakon 6 časova nastave teško mu je da nas prati i tog 7. časa. Nije nam teško da zakažemo čas u poslepodnevnoj smeni.

Korekno, premda nejasno. Da li se traže promene u rasporedu?

 

3. Želimo da pomognemo vašem detetu da nauči propušteno, ali za vreme planiranog pretčasa u 7:15 teško mu je da nađe prevoz do škole.

Nejasno. Da li je ovo problem lokalnih samouprava, lošeg rasporeda ili nečeg trećeg. Ko treba da pomogne?

 

4. Radovali ste se kada ste pročitali da će učenicima biti organizovana pripremna nastava za završni ispit. Da, organizovali smo je u školi, ali to je novih SEDAM planiranih časova za vašu decu. Mi nastavnici dođemo. Deca ne dolaze. Čekaju da im platite privatne časove, što i činite. Zašto?

Ovo svakako nije razlog za štrajk. Ako roditelji hoće da plate privatne časove, njihova stvar.

 

5. Uveli su ,,obavezne izborne predmete“. Za to krivite one koji te predmete predaju, a ne one koji su ih uveli.

Ko koga krivi? Vidim da se obraća u drugom licu množine, ali kome? Nije razlog za štrajk.

 

6. Nakon takmičenja mnogo vas dođe da uloži žalbe na rezultate. Naravno, ima grešaka, jer su takmičenja subotom – a to znači novi- šesti radni dan u nedelji za nastavnika koji učestvuje u komisiji za takmičenje. Naravno od takvih šest dana, pet se računa u obračun plata, a ovaj šesti NE.

OK, neka se računa i taj dan.

 

 

7. Skupa Vam je ekskurzija, a zanima Vas i dnevnica za nastavnika. Po učeniku je oko 300 din (minus PDV ) tj. 260 dinara. To znači da je za jedan sat brige o Vašem detetu nastavnik vrednovan sa 26 dinara. Za taj novac teško je brinuti i o jednom pravom cvetu, a ne o bilo kom detetu.

Ako je roditeljima ekskurzija skupa, neka ne šalju decu na ekskurziju, pošto nije obavezna. Pretpostavljam da za ekskurziju nije problem nači kolegu koji hoće da ide i uzme dnevnice. Ukoliko nastavnik ne može da se oslobodi obaveze odlaska na ekskurziju, nemam ništa protiv da se to zahteva od ministarstva.

 

8. Neprijatno nam je kada tražimo od vas da kupujete ubruse i sapun da bi vaše dete moglo da ima čiste ruke pre užine. Očekujete da prosvetni radnici to nabave. Odakle?

OK, ali nije razlog za štrajk.

 

9. Dobijemo rešenje o godišnjem odmoru od 1. jula do 15 avgusta, a često smo uz vašu decu dok ne završe upis u srednje škole i tokom jula.

Privatna stvar. Ako je zaista stiglo rešenje o godišnjem odmoru, nastavnik nije dužan da prati prijemni. Nije razlog za štrajk.

 

10. Koliko god se radujemo plasmanu vašeg deteta na Okružno ili Republičko takmičenje, brine nas kako da Vam kažemo da sami plaćate put i smeštaj. Krivite nastavnika za to, a ne onog ko je obavezan da smeštaj i put obezbedi.

Ovo nije razlog za štrajk.

 

11. Ne štedimo da kod kuće odštampamo listiće za rad na času da bi vaša deca lakše naučila.

OK, ništa sporno. Poslodavac je dužan da obezbedi sredstva za rad. Ipak, ovo nije obaveza nastavnika, pa nije razlog za štrajk.

 

12. Neprijatno nam je da pogledamo u oči vaše dobro dete, jer ne smemo da izbacimo sa časa učenika koji mu smeta.

OK. Maloletne vucibatine bi svakako trebalo premestiti u neku drugu školu ukoliko im nije mesto među normalnom decom.



#85 Janne240

Janne240
  • Members
  • 6,077 posts

Posted 04 April 2015 - 19:46

Moja primedba nema puno veze sa temom ali moram da je napisem. Nemam pojma sta predajes, ali ako ovako zamisljas elektroniku moram da ti kazem da pojma nemas o pomenutoj.

Ja i nisam pisao o elektronici nego o različitoj vrsti rada u tom kontekstu je primer operativna funkcija koju ima neki zaposleni u nekoj fabrici koja se bavi proizvodnjom nekog hardvera...itd. Nemam pojma o elektronici ali organizacija rada mi je poznata iz sociologije rada ili industrijske sociologije, sasvim dovoljno za ovu temu...a pisao sam o razlici u "varijabilnom" kapitalu - profesora i tehničara u takvoj industriji kome zadatak da sastavi neku komponentu ili napravi deo nekog proizvoda predstavlja merljiv jasan i precizan učinak u radu...za razliku od "komada" proizvoda u nastavi, nešto starijoj priči koja ima veze sa ekonomikom preduzeća...itd.

 

Ne smeta mi tvoja primedba van konteksta, ako je usmerena na to da nadješ nešto o čemu nemam pojma, našao si i ne zanima me-elektronika ali to nije tema ovog topika.

 

Profesor sam Sociologije a predajem i Ustav i prava gradjana, Filozofiju, Gradjansko vaspitanje u sred.školi

 i imam sertifikate i izvodim nastavu iz predmeta Preduzetništvo / učeničke kompanije nekih 6 godina. Radim 15 godina u prosveti.


Edited by Janne240, 04 April 2015 - 19:56.


#86 Janne240

Janne240
  • Members
  • 6,077 posts

Posted 04 April 2015 - 19:48


Ima li nekog konkretnijeg manifesta sindikata, tj. zvaničnih zahteva, ukoliko se ne računaju plate? Ovo ovde liči na mešavinu ličnih problema i nekih konkretnih. Evo na brzinu po stavkama:

 

tekst nije relevantan za temu, osim kao ilustracija raspoloženja jedne učiteljice. %5Burl=

Nema potrebe da citiraš ceo tekst,...naravno da postoje takvi zahtevi potraži ih na Forumima sindikata koji su u štrajku, Unije prosvetnih radnika...Evo pa se informiši o svemu:http://www.unijasprs.org.rs/

 

Tu imaš sve relevatno PKU; Zakon o ob.sistemu, Tehnološke viškove...Prelistaj sajt.

 

A ovde su zahtevi

 

http://www.unijasprs.org.rs/index.php?option=com_content&task=view&id=20798&Itemid=36

 

Imam dokumente sporazuma ali ne bih da objavljujem na sajtu, nije moja obaveza a nije ni u redu. Ako to nekog zanima mogu mu poslati u pm, drugačije ne jer se ta dokumenta ne tiču ove javnosti tj. nisam glasogovornik ovlašćen od Sindikata. Pišem u svoje ime... :D


Edited by Janne240, 04 April 2015 - 20:01.


#87 Janne240

Janne240
  • Members
  • 6,077 posts

Posted 04 April 2015 - 20:22

Ima li nekog konkretnijeg manifesta sindikata, tj. zvaničnih zahteva, ukoliko se ne računaju plate? Ovo ovde liči na mešavinu ličnih problema i nekih konkretnih. Evo na brzinu po stavkama:

 

Evo još razloga zašto štrajkujemo:

1. Plan i program po kome smo dužni da učimo vašu decu NE liči na ono što se od njih traži na završnom ispitu, a još manje na ono šta će od njih život da traži. Mi smo tu da to uskladimo kako znamo i umemo.

OK.

 

2. Želimo da dodatno pokažemo vašem detetu sve tajne našeg predmeta, ali nakon 6 časova nastave teško mu je da nas prati i tog 7. časa. Nije nam teško da zakažemo čas u poslepodnevnoj smeni.

Korekno, premda nejasno. Da li se traže promene u rasporedu?

 

3. Želimo da pomognemo vašem detetu da nauči propušteno, ali za vreme planiranog pretčasa u 7:15 teško mu je da nađe prevoz do škole.

Nejasno. Da li je ovo problem lokalnih samouprava, lošeg rasporeda ili nečeg trećeg. Ko treba da pomogne?

 

4. Radovali ste se kada ste pročitali da će učenicima biti organizovana pripremna nastava za završni ispit. Da, organizovali smo je u školi, ali to je novih SEDAM planiranih časova za vašu decu. Mi nastavnici dođemo. Deca ne dolaze. Čekaju da im platite privatne časove, što i činite. Zašto?

Ovo svakako nije razlog za štrajk. Ako roditelji hoće da plate privatne časove, njihova stvar.

 

5. Uveli su ,,obavezne izborne predmete“. Za to krivite one koji te predmete predaju, a ne one koji su ih uveli.

Ko koga krivi? Vidim da se obraća u drugom licu množine, ali kome? Nije razlog za štrajk.

 

6. Nakon takmičenja mnogo vas dođe da uloži žalbe na rezultate. Naravno, ima grešaka, jer su takmičenja subotom – a to znači novi- šesti radni dan u nedelji za nastavnika koji učestvuje u komisiji za takmičenje. Naravno od takvih šest dana, pet se računa u obračun plata, a ovaj šesti NE.

OK, neka se računa i taj dan.

 

 

7. Skupa Vam je ekskurzija, a zanima Vas i dnevnica za nastavnika. Po učeniku je oko 300 din (minus PDV ) tj. 260 dinara. To znači da je za jedan sat brige o Vašem detetu nastavnik vrednovan sa 26 dinara. Za taj novac teško je brinuti i o jednom pravom cvetu, a ne o bilo kom detetu.

Ako je roditeljima ekskurzija skupa, neka ne šalju decu na ekskurziju, pošto nije obavezna. Pretpostavljam da za ekskurziju nije problem nači kolegu koji hoće da ide i uzme dnevnice. Ukoliko nastavnik ne može da se oslobodi obaveze odlaska na ekskurziju, nemam ništa protiv da se to zahteva od ministarstva.

 

8. Neprijatno nam je kada tražimo od vas da kupujete ubruse i sapun da bi vaše dete moglo da ima čiste ruke pre užine. Očekujete da prosvetni radnici to nabave. Odakle?

OK, ali nije razlog za štrajk.

 

9. Dobijemo rešenje o godišnjem odmoru od 1. jula do 15 avgusta, a često smo uz vašu decu dok ne završe upis u srednje škole i tokom jula.

Privatna stvar. Ako je zaista stiglo rešenje o godišnjem odmoru, nastavnik nije dužan da prati prijemni. Nije razlog za štrajk.

 

10. Koliko god se radujemo plasmanu vašeg deteta na Okružno ili Republičko takmičenje, brine nas kako da Vam kažemo da sami plaćate put i smeštaj. Krivite nastavnika za to, a ne onog ko je obavezan da smeštaj i put obezbedi.

Ovo nije razlog za štrajk.

 

11. Ne štedimo da kod kuće odštampamo listiće za rad na času da bi vaša deca lakše naučila.

OK, ništa sporno. Poslodavac je dužan da obezbedi sredstva za rad. Ipak, ovo nije obaveza nastavnika, pa nije razlog za štrajk.

 

12. Neprijatno nam je da pogledamo u oči vaše dobro dete, jer ne smemo da izbacimo sa časa učenika koji mu smeta.

OK. Maloletne vucibatine bi svakako trebalo premestiti u neku drugu školu ukoliko im nije mesto među normalnom decom.

12. Ne rešava se problem prebacivanjem djaka u drugu školu, jasno je to kao dan. Problem su zakonske odredbe kojima se "izbacivanje učenika sa časa" može smatrati disciplinskim prekršajem nastavnika....to su tzv. prava učenika da redovno pohadja nastavu a pravilnik treba da sankcioniše sve vidove ometanja časa koje nastavnik može da primeni. Nažalost oni se svode na upisivanje u napomenu nakon koje će ili učenik sam da napusti čas ili će sit da se izdere na nastavnicu...lupi vratim i ode sam kod pedagoga..drugih načina da se nekontrolisano ponašanje učenika spreči nema, osim živaca i strpljenja i samokontrole. A jedno loše ponašanje poveže niz loših u tzv. negativnoj solidarnosti ostalih,  pa se ti bori s tim...

 

5 .Obraća se ministarstvu.

 

2. Ne, nego aludira na bežanje učenika sa časa.

 

9. Direktor može da napiše rešenje po kojem je dužan, posle uložiš žalbu, ali u praksi se to ne radi, rešenjem ti se raspiše obaveza i to je to..eventualno ti se kasnije da slobodan dan.

 

8. i 11. se tiču materijalnih sredstava, to je od škole do škole negde ima negde nema...kako se gde troše sredstva.



#88 DJ_Vasa

DJ_Vasa
  • Members
  • 7,769 posts

Posted 04 April 2015 - 20:37

 

Nema potrebe da citiraš ceo tekst,...naravno da postoje takvi zahtevi potraži ih na Forumima sindikata koji su u štrajku, Unije prosvetnih radnika...Evo pa se informiši o svemu:http://www.unijasprs.org.rs/

 

Tu imaš sve relevatno PKU; Zakon o ob.sistemu, Tehnološke viškove...Prelistaj sajt.

 

A ovde su zahtevi

 

http://www.unijasprs...20798&Itemid=36

 

Imam dokumente sporazuma ali ne bih da objavljujem na sajtu, nije moja obaveza a nije ni u redu. Ako to nekog zanima mogu mu poslati u pm, drugačije ne jer se ta dokumenta ne tiču ove javnosti tj. nisam glasogovornik ovlašćen od Sindikata. Pišem u svoje ime... :D

 

 

Ipak sam citirao pomenuti tekst, pošto je javno dostupan i spomenut u diskusiji, ali ukoliko se uporedi sa onim što je linkovano, sve deluje još konfuznije. Kako su sami predstavnici sindikata govorili u medijima, niko nije zadovoljan smanjenjem plata, niti smanjivanjem smanjenih plata onima koji su učestvovali u štrajku.

 

Što se tiče ostalog, svakako da ne tražim da objaviš ono što nisi ovlašćen da postavljaš na internetu, ali malo mi je nejasno zbog čega sindikati ne stave javnosti na uvid sve probleme. Ukoliko cilj nisu samo plate, zbog čega je problem da sindikat zvanično i javno napiše da želi promene u programu, sistemu školovanja, ovlaščenjima/statusu nastavnika i slično? Da li taj sindikat vode diletanti ili akademski obrazovani građani?

 

Ne znam koliko je forum sindikata relevantan, budući da se mnoge teme odnose na pojedinačne probleme u školama, ali nigde se ne zvanično navodi da su razlog za štrajk. Da se razumemo, nije nikakav problem diskutovati o problemima koji su na forumu (koliko vidim, spominju se formiranje odeljenja, nepotizam pri zapošljavanju, samovolja direktora, bodovanje, planovi i programi itd.), ali ako se traži podrška javnosti za štrajk, razlozi moraju biti jasno navedeni.

 

Hajde da ipak prokomentarišem zahteve Unije prosvetnih radnika, iako je linkovan dokument od 14.6.2013.

 

 

 

1. Ограничење броја ученика на највише 25 у одељењу

Школа са 900 ученика по критеријуму 30 ученика у одељењу има 30 одељења. Финансирањем по броју одељења у овом случају школи обезбеђује стредства за 60-65 извршилаца у настави. Када би критеријум било 25 ученика у одељењу , ова школа би имала 36 одељења а то значи 12-15 извршилаца у настави више. Смањењем броја ученика у одељењу створио би се добар простор за запослене који јесу или ће бити проглашени лицима за чијим је радом делимично или потпуно престала потреба;

 

Prevod: zinulo d*pe za parama.

 

 

2. одлагање примене система финансирања по ученику до 2020. године.

У многим школама у Србији, нарочито основним , просек ученика по одељењу није ни 20, негде је и 19. Школа са двадесет одељења која има просечно 19 ученика у одељењу има 380 ученика. Финансирањем по критеријуму броја одељења овој школи обезбеђује 40-45 извршилаца у настави.
Применом критеријума финансирање по глави ученика, а са 30 ученика у одељењу оваква школа добијала би средства за непуних 13 одељења , односно за 26-30 извршилаца у настави;

Prevod: zinulo d*pe za parama.

 

 

3. увођење обавезног средњег образовања

Статистика каже да се у Србији сваке године у средњу школу не упише шест до седам хиљада ученика који заврше основну школу. Када би средња школа била обавезна, то би значило 200 одељења више и преко 400 извршилаца више .

Prevod: zinulo d*pe za parama.

 

Ovako napisan dokument je sramota za svakoga ko ga podržava. Zar ne postoji niko ko poznaje pedagogiju, didaktiku, metodiku nastave bilo kog predmeta, psihologiju učenja ili bilo šta srodno i napiše argumentovan tekst o tome kolika je korist od rada sa manjom grupom? Ovo čak i nije toliko težak zadatak, jer verujem da bi bilo dovoljno predstaviti ono što se uči na osnovnim studijama. Ukoliko je jedini argument da bi se formiranjem manjih odeljenja ili obavezom pohađanja srednje škole zaposlilo još ovoliko ili onoliko nastavnika, onda nema o čemu da se razgovara. Linkovani dokument može samo da nanese štetu njegovom potpisniku time što će mu urušiti kredibilitet.

 



#89 Janne240

Janne240
  • Members
  • 6,077 posts

Posted 04 April 2015 - 20:49

Pazi koliko znam plate su okidač za sve ranije zahteve zašto ne postoji celovit dokument o svim prethodnim zahtevima iznošenih ranijih godina, verovatno zato što postoje i sporazumi kojima se "nešto postizalo". Stvarno ne bih bio u stanju da otpetljam tu priču a ni sam nisam baš jasan ko čije guske juri u ovoj magli. Iskreno, dajem potpuno solidarnost svim kolegama s kojima sam u štrajku ali zaista ne vidim ko gde bije...ja sam valjda u nekom proseku, na dnu, naravno.

 

Ne znam zašto su dokumenti o povećanju zarada povezani samo sa izmenama u veličini ili broju odeljenja, ali ta priča ima drugu stranu da se jako mali broj odeljenja upisuje u stručne škole, dakle nisu u pitanju zarade, već faktički opstanak nekih stručnih škola, i potezi Ministarstva u tom pravcu nisu nimalo ohrabrujući...naprotiv, pušta se stihija s nekom namerom, kojom teško je reći.

 

Inače broj učenika u odeljenju funkcionalno je u disproporiciji sa propisima što predstavlja otežavajuću okolnost za planiranje i realizaciju nastave a ne samo "zarade" pa zarade...ali i zarade, na posletku, bitne su u priči u kojoj su ograničenja i smanjivanja zbog budžeta aktuelna. Nisu dupeta manje zinula nego što bi neko da "smanjenje" protegne na celu godinu...Ja sam i ranije napisao i sada mi nije jasno kako se budžet krpi uštedama iz plata jednom celom platom na četiri meseca, ta volšebna formula ni mi je jasna..izrečena još pre 6-7meseci a i nema potrebe, u vladi su madjioničari.

 

Pazi, pritom nije svejedno kad ti plata umesto da prati neki rast troskova bar na godisnjem nivou u nekom minimalnom procentu, krene da se iz meseca u mesec smanjuje, bez da ti manje radis...a mesec dana nije malo...kad pogledas da iznos za prvi deo plate koji sad ide jos par hiljadarki niže, bogami ....alo, ima li koga u avionu za taj Vašington, šta se tamo radi? ko koga ovde, vlada sindikat,sindikat vladu...a mi u čabru. Čini mi se da nećemo gledati film sa lepim krajem...U stvari ne vidim ni viziju ni misiju niti spremnost za rešavanje problema na obe strane. Sindikati se uzdržavaju da do kraja radikalizuju protest a druga strana bi da dobije širu podršku za legitimaciju preduzetih mera i sankcija čija se zakonitost dovodi u pitanje...kome vreme ide u prilog teško je reći.Biće piši knjižice pod sačmarom... :lol+:


Edited by Janne240, 04 April 2015 - 21:11.


#90 DJ_Vasa

DJ_Vasa
  • Members
  • 7,769 posts

Posted 04 April 2015 - 21:58

Pazi koliko znam plate su okidač za sve ranije zahteve zašto ne postoji celovit dokument o svim prethodnim zahtevima iznošenih ranijih godina, verovatno zato što postoje i sporazumi kojima se "nešto postizalo". Stvarno ne bih bio u stanju da otpetljam tu priču a ni sam nisam baš jasan ko čije guske juri u ovoj magli. Iskreno, dajem potpuno solidarnost svim kolegama s kojima sam u štrajku ali zaista ne vidim ko gde bije...ja sam valjda u nekom proseku, na dnu, naravno.
 
Ne znam zašto su dokumenti o povećanju zarada povezani samo sa izmenama u veličini ili broju odeljenja, ali ta priča ima drugu stranu da se jako mali broj odeljenja upisuje u stručne škole, dakle nisu u pitanju zarade, već faktički opstanak nekih stručnih škola, i potezi Ministarstva u tom pravcu nisu nimalo ohrabrujući...naprotiv, pušta se stihija s nekom namerom, kojom teško je reći.
...


Mislim da je boldovano jedno od ključnih problema - ukoliko se napravi papazjanija od tih starih zahteva i plata koja nije poznata ni nekome ko radi u prosveti, a o javnosti da i ne govorimo, da li je to problem sindikata? Sindikat koji je toliko smotan da zapravo niko ne zna šta hoće, ukoliko ne računamo izuzeće od smanjena plata, mora da promeni rukovodstvo, jer ovako deluje krajnje neozbiljno. Usred najdužeg štrajka prosvete u novijoj istoriji krajnje je smešno da se na prvoj strani njihove prezentacije vidi link za popuste na nekakve turističke aranžmane (nalazi se na levoj strani oko sredine), dok za konkretnim zahtevima treba tragati kao za zlatom. Prosvetni radnici su akademski građani i kao takve bi trebalo da ih predstavlja neko kompetentan, a ne glupaci koji ne znaju ni zahteve da iznesu. Uz dužno poštovanje, seljaci koji uzgajaju maline su mnogo jasniji i konkretniji, iako su svakako manje obrazovani od prosvetnih radnika.

 

 

Inače broj učenika u odeljenju funkcionalno je u disproporiciji sa propisima što predstavlja otežavajuću okolnost za planiranje i realizaciju nastave a ne samo "zarade" pa zarade...ali i zarade, na posletku, bitne su u priči u kojoj su ograničenja i smanjivanja zbog budžeta aktuelna. Nisu dupeta manje zinula nego što bi neko da "smanjenje" protegne na celu godinu...Ja sam i ranije napisao i sada mi nije jasno kako se budžet krpi uštedama iz plata jednom celom platom na četiri meseca, ta volšebna formula ni mi je jasna..izrečena još pre 6-7meseci a i nema potrebe, u vladi su madjioničari.

 

Upravo o tome i govorim - onaj ko pročita linkovani tekst, svakako će pomisliti da je nekome dupe zinulo za pare. Gde su argumenti o radu sa manjim grupama, tj. odeljenjima, pomenuta neusaglašenost sa propisima i tome slično? Znam i za pomenuti problem sa stručnim školama, da postoji deficit određenih zanimanja (npr. zavarivač), ali to se nešto mnogo i ne pominje. Ne bih da spominjem i druge probleme, npr. sve lošije znanje koje učenici donose iz klupa, rezultate na PISA testu, cirkus od završnih ispita, na kojima se rade poznati zadaci iz nekih zbirki, deljenje ocena kao konfeta usled idiotskih kriterijuma i slično. Kako je moguće da se akademski obrazovani građani tako loše organizuju, dok pomenuti malinari završe posao dok si rekao keks?

 

Konačno, ako se pitaš za formulu kojom su smanjene plate, evo jednostavne računice: botovska dnevnica od 1500 dinara plus sendvič, ili izmišljena radna mesta za botove, i eto gde odoše vaše plate.