Jump to content


Photo
- - - - -

Strajk prosvetara


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
121 replies to this topic

#91 Janne240

Janne240
  • Members
  • 6,077 posts

Posted 04 April 2015 - 22:28

Slažem se sa svim što si rekao. Što se tiče izbora u Sindikatima i ostalom, pa jasno...politika. Ne osećam veću solidarnost prema Sindikatu nego prema kolegama, iskreno, za kolege bih učinio sve i to mi je mera snalaženja u ovoj priči i kad me ne bude u ovoj situaciji, biću ponosan što nisam sedeći 15min duže zaradio "punu platu".

 

Ne brine mi izgled sajta ali profesionalizacija sindikata i departizacija škola su preduslov civilnog i normalnog obrazovnog sistema.

Slabo napredujemo u tom pravcu...ali mislim da je departizacija škola prvenstveni zadatak države, medjutim i to zavisi od politike aktuelne vlasti-direktori u funkciji sistema a ne partija. Sindikalni rukovodioci isto treba da budu profesionalci u svom mandatu funkcionalno i zakonski pismeni.

 

Lakše je malinarima em ih je manje em rade sezonski :D teže je okupiti "misleće", "polumisleće" i "nemisliće" u istu grupu. Šalim se, poluge uspešnog štrajka zavise od iskustva rukovodstva, istrajnosti članstva "kritične mase!" i pravog trenutka. Prosvetari se retko usudjuju da blokiraju traktorima saobraćajnice i da izazovu "hitne" intervencije, skloniji su gandijevskim metodama, mirnim šetnjama.

 

Ali bi zaista sefte bilo da pukne godina sad u aprilu...jednom onako svojski da se ujedine svi u tom pravcu, možda bi dalo rezultata.



#92 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 04 April 2015 - 22:35

Pa ne sme se reći "loše" dete ali loše ponašanje da...Inače, ne govorimo o deci već o učenicima ili djacima kada je prosveta u pitanju.Deca su domen roditelja ili vaspitača...naš vaspitni rad ne sastoji se u pružanju primarne socijalizacije, već u edukovanju kroz ponašanje i stavove, dakle u jednoj "burnijoj" fazi psihosocijalnog razvoja...a koja je poznatija kao adolescencija...

 

Za taj rad, ne postoje beneficije. :D

 

Naravno, štrajk ima svoje ekonomsko i socijalno opravdanje, ne svodi se samo na plate, već kao što smo i ranije pisali sistemska rešenja koja godinama koče povuci potegni potezi raznih vlasti i "razni pravci reformi" koje vuku nadole.. No, da se razumemo i zarade kad neko smanji pa skrati, pa daje obećanja i ne rešava situaciju, itekako su ozbiljan razlog barem za pokretanje štrajka.

Grsis, mnogo gresis. Tvoj zadatak je da svako dete obrazujes i naucis normama ponasanja. Neko dete ces da ucis predmet koji predajes, a drugo ces svojim ponasanjem i radnom etikom uciti, kako da se ponasa. Nigde ne pise da roditelji treba da budu obrazovani, ali prosvetni radnik mora da bude obrazovan i da se razume u pedagogiju. Lako je uciti "dobru" decu, medjutim prihvatiti i voditi dete koje je na zici, to samo moze dobar pedagog. Daklem eliminisanjem "lose" dece se gubi potreba za nastavnikom, njegovo mesto moze da zauzme priuceni trener, koji ce da cita skript sa interneta, a plata ce da mu bude upola manja.

 

Na kraju jos jedno pitanje, zbog cega eliminisati "losu" decu?



#93 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 04 April 2015 - 22:37

Spoiler

 

Ali bi zaista sefte bilo da pukne godina sad u aprilu...jednom onako svojski da se ujedine svi u tom pravcu, možda bi dalo rezultata.

Da pukne godina po ledjima dece/djaka, sta su sad pa oni skrivili?



#94 Janne240

Janne240
  • Members
  • 6,077 posts

Posted 04 April 2015 - 22:45

Grsis, mnogo gresis. Tvoj zadatak je da svako dete obrazujes i naucis normama ponasanja. Neko dete ces da ucis predmet koji predajes, a drugo ces svojim ponasanjem i radnom etikom uciti, kako da se ponasa. Nigde ne pise da roditelji treba da budu obrazovani, ali prosvetni radnik mora da bude obrazovan i da se razume u pedagogiju. Lako je uciti "dobru" decu, medjutim prihvatiti i voditi dete koje je na zici, to samo moze dobar pedagog. Daklem eliminisanjem "lose" dece se gubi potreba za nastavnikom, njegovo mesto moze da zauzme priuceni trener, koji ce da cita skript sa interneta, a plata ce da mu bude upola manja.

 

Na kraju jos jedno pitanje, zbog cega eliminisati "losu" decu?

Opet me krivo čitaš..ja kritikujem stav "loša deca" a govorim o ispravljanju "lošeg ponašanja". Naravno da je vaspitnja uloga u prioritetu roditeljska i vaspitača-primarna jer odatle se kreće...pa ja ne srećem učenike do 9/10 godina već od 14+ zato i pričam o adolescenciji...Ne grešim nisam bez mane ali odlično se ponašam kao pedagog i nastavnik i to radim dugo i za ugled i primer sam (nemam ne samo slabih ocena, već imam najveće simpatije učenika a ima i puno roditelja koji su itekako zahvalni za način na koji sam usmerio i aktivirao njihovu decu), ne očekuj da imam tako napamet iskazane stavove o djacima, podvlačim. Mislim, naivno je očekivati da radim ovaj posao s toliko neznanja i lošeg stava. Dakle ne grešim samo imam iskustvo da prepoznam i indikujem loše ponašanje i roditelja i djaka...to su pre svega neodgovornost, loše navike, i najgora od svih lenjost i nezainteresovanost, a tome se pogoduje, ide na ruku itekako "pravima" na razredne ispite, pravima na ispisivanje idrugim pravima...

 

Nisam pisao ni pričao o bilo čijoj eliminaciji.

 

Da treba jednom da pukne ono što je loše..bolje što pre, neće to po ledjima djaka niti sam to rekao,neće njima ništa faliti, što ste tako bolećivi za te djake (bili ste valjda i sami djaci kao i mi profesori prolazili smo i mi kroz školu s svim mukama i kroz "iglene uši" ponekad-al izgleda da su "profesori vazda krivi" što su djaci ponavljači), priznaće im se kao i uvek sve..nek upisuju svi gimnazije ono po 12 odeljenja ako treba...kad tolko treba otići u haos sa svim.. Pazi a ima i medju djacim dosta onih koji bi i to voleli, ne mali broj puta iz zajebancije pitaju kad će neki štrajk da se ne ide u školu. Šta fali 4 meseca rasputa i da upišeš koju hoćeš školu, pa gde to ima..ajel treba odgovor?.

 

Ovo je velika greška od starta u proceni značaja i važnosti obrazovnog sistema i reforme za koje je vlada niti je nameravala da izvede niti bi prihvatila da rešava u bilo kom obimu, a prvo se dohvatila "standardnih mera štednje u prosveti i javnom sektoru"... Sad su puna usta o povećanju plata i zarada, u sunce ti al smo efikasni, čudo, kakav rast zaposlenosti, ekonomija u procvatu, izvoz pršti,  ah pardon to su bile samo mere štednje.


Edited by Janne240, 04 April 2015 - 23:07.


#95 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 05 April 2015 - 00:07

Ne citam te krivo, samo zelim da istaknem sta se redovno prica. Poenta i jeste u tome da profesor ne treba da sipa znanje vec da vodi djake kroz ucenje. Kazes da ce ako se strajk nastavi deca upisivati sledece godine po olaksanim uslovima. Pa ko sada tu gubi. Izlazi nam nova generacije defektnih ljudi koji treba da kasnije vode drustvo. Kako ce ga voditi, kad su naucili da je uvek neko drugi kriv. Oni manjkaju u znanju, a prosvetari se busju u grudi kako ne mogu da rade, jer im je plata mala, opet neko drugi kriv i nece da rade svoj posao dok se ta greska ne ispravi. Ja lepo rekoh, ako ekonomski ne moze da se izdrzi, onda treba resavati egzistenciju, ali o svom trosku, a ne o trosku mladih generacija. Starija generacija je ta koja treba da izdrzava mladje, a ne obrnuto.

Opet, ne spocitavam ja tebi nista, samo generalno razlazem. Srecem se i ja sa tim stvom, ma oni su neradnici i ne mogu da sacekam da mi ova grupa ode.



#96 tomas.hokenberi

tomas.hokenberi
  • Members
  • 4,349 posts

Posted 05 April 2015 - 12:20

Ja i nisam pisao o elektronici nego o različitoj vrsti rada u tom kontekstu je primer operativna funkcija koju ima neki zaposleni u nekoj fabrici koja se bavi proizvodnjom nekog hardvera...itd. Nemam pojma o elektronici ali organizacija rada mi je poznata iz sociologije rada ili industrijske sociologije, sasvim dovoljno za ovu temu...a pisao sam o razlici u "varijabilnom" kapitalu - profesora i tehničara u takvoj industriji kome zadatak da sastavi neku komponentu ili napravi deo nekog proizvoda predstavlja merljiv jasan i precizan učinak u radu...za razliku od "komada" proizvoda u nastavi, nešto starijoj priči koja ima veze sa ekonomikom preduzeća...itd.

 

Ne smeta mi tvoja primedba van konteksta, ako je usmerena na to da nadješ nešto o čemu nemam pojma, našao si i ne zanima me-elektronika ali to nije tema ovog topika.

 

Profesor sam Sociologije a predajem i Ustav i prava gradjana, Filozofiju, Gradjansko vaspitanje u sred.školi

 i imam sertifikate i izvodim nastavu iz predmeta Preduzetništvo / učeničke kompanije nekih 6 godina. Radim 15 godina u prosveti.

Radi se tome da tvoj opis "procesa rada" u elektronici nema nikakve veze sa stvarnoscu. Znanja iz sociologije rada, ili organizacije rada tu nisu relevantna. Iz tih predmeta nisi mogao nauciti nista o procesu rada u oblasti elektronike, posto 99.9% onih koji to predaju ili pisu udzbenike nemaju potrebne informacije. Najveca zabluda tij je da u elektroniciu uvek postoji "jasan i precizan ucinak u radu".



#97 Janne240

Janne240
  • Members
  • 6,077 posts

Posted 17 April 2015 - 11:41

Ne citam te krivo, samo zelim da istaknem sta se redovno prica. Poenta i jeste u tome da profesor ne treba da sipa znanje vec da vodi djake kroz ucenje. Kazes da ce ako se strajk nastavi deca upisivati sledece godine po olaksanim uslovima. Pa ko sada tu gubi. Izlazi nam nova generacije defektnih ljudi koji treba da kasnije vode drustvo. Kako ce ga voditi, kad su naucili da je uvek neko drugi kriv. Oni manjkaju u znanju, a prosvetari se busju u grudi kako ne mogu da rade, jer im je plata mala, opet neko drugi kriv i nece da rade svoj posao dok se ta greska ne ispravi. Ja lepo rekoh, ako ekonomski ne moze da se izdrzi, onda treba resavati egzistenciju, ali o svom trosku, a ne o trosku mladih generacija. Starija generacija je ta koja treba da izdrzava mladje, a ne obrnuto.

Opet, ne spocitavam ja tebi nista, samo generalno razlazem. Srecem se i ja sa tim stvom, ma oni su neradnici i ne mogu da sacekam da mi ova grupa ode.

pa to je normalno, nažalost ako lečiš posledice a ne uzroke. Profesori su tu zbog djaka mislim da si i ti tu pretpostavku usvojio ranije, te ne možeš ni očekivati da ako tu oslabiš- da ćeš dobiti bolje rezultate na kraju procesa. Inače što se tiče novih generacija, one svakako jesu nosioci novih vrednosti i promena i bolje je da to shvate čim pre nego kad zakorače u društveni glib nakon školovanja te preuzmu inicijativu u kreiranju zahteva za drugačijom obrazovnom politikom i zapošljavanjem.

 

@Hokenberi, slazem se da nemam pojma o elektronici ali opet za ovu temu primer je bio dovoljan. Podrucje rada nije vezano samo za elektroniku/načelno prednost je data zbog egzaktnosti nauke a praksa kao i praksa ima svoje zakonitosti svakako drugačije od teorijskih prepostavki a poenta je bila ucinak ili trosak koji se lakse obracunava po jedinici kolicine/recimo utikača ili nekih drugih plastičnih komada u bilo kom sektoru proizvodnog rada nego čas u svom intenzitetu koji nikad ne može biti komadni proizvod.

 

...štrajk i dalje traje, tinja iako je kofu vode prosuo ministar poslednjom izjavom o "nadoknadi časova", pregovori se nastavljaju...



#98 tomas.hokenberi

tomas.hokenberi
  • Members
  • 4,349 posts

Posted 17 April 2015 - 18:01

@Hokenberi, slazem se da nemam pojma o elektronici ali opet za ovu temu primer je bio dovoljan. Podrucje rada nije vezano samo za elektroniku/načelno prednost je data zbog egzaktnosti nauke a praksa kao i praksa ima svoje zakonitosti svakako drugačije od teorijskih prepostavki a poenta je bila ucinak ili trosak koji se lakse obracunava po jedinici kolicine/recimo utikača ili nekih drugih plastičnih komada u bilo kom sektoru proizvodnog rada nego čas u svom intenzitetu koji nikad ne može biti komadni proizvod.

 

 

Pogresan primer, zasnovan na pogresnim pretpostavkama, nije ni dobar ni dovoljan.  Moja poenta ja da si napravio pogresno predjenje. Npr. ako poredis rad ucitelja ili nastavnika, daklem visoko obrazovane osobe, u principu, sa nekim u elektronici, onda je logicno da ga poredis sa radom inzenjera, a ne npr. sa radom nekog NKV radnika  koji sklapa neki uredjaj (a i to danas vrlo cesto rade automatizovani uredjaji - roboti). Posao inzenjera nije nesto sto se moze obracunati "brojem plasticnih komada u jednici vremena".  Naprotiv to je obicno daleko kompleksniji posao od onog u obrazovanju. Ne sporim da je posao u obrazovanju cesto stresniji, medjutim to ga ne cini kompleksnim.

 

Ekvivalent u obrazovanju koji poredis sa  NK|V radnikom ciji su rezultati "broj plasticnih komada u jedinici vremena" je skolska tetkica i njen "broj opranih wc-a u jedinici vremena".


Edited by tomas.hokenberi, 17 April 2015 - 18:07.


#99 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 17 April 2015 - 19:46

Pogresan primer, zasnovan na pogresnim pretpostavkama, nije ni dobar ni dovoljan.  Moja poenta ja da si napravio pogresno predjenje. Npr. ako poredis rad ucitelja ili nastavnika, daklem visoko obrazovane osobe, u principu, sa nekim u elektronici, onda je logicno da ga poredis sa radom inzenjera, a ne npr. sa radom nekog NKV radnika  koji sklapa neki uredjaj (a i to danas vrlo cesto rade automatizovani uredjaji - roboti). Posao inzenjera nije nesto sto se moze obracunati "brojem plasticnih komada u jednici vremena".  Naprotiv to je obicno daleko kompleksniji posao od onog u obrazovanju. Ne sporim da je posao u obrazovanju cesto stresniji, medjutim to ga ne cini kompleksnim.

 

Ekvivalent u obrazovanju koji poredis sa  NK|V radnikom ciji su rezultati "broj plasticnih komada u jedinici vremena" je skolska tetkica i njen "broj opranih wc-a u jedinici vremena".

U US su pokusali da normiraju nastavu i na kraju smo se sveli da se posle mnogo godina vracamo na to da nastavnici moraju da budu sirokog obrazovanja i predaju easy vise predmeta, kako bi povezali segmente svakog u funkcionalni cilj. 

Znaci vec postoje primeri pokusaja normalizacije rada nastavnika. Lose su prosli.



#100 Janne240

Janne240
  • Members
  • 6,077 posts

Posted 17 April 2015 - 22:14

Pogresan primer, zasnovan na pogresnim pretpostavkama, nije ni dobar ni dovoljan.  Moja poenta ja da si napravio pogresno predjenje. Npr. ako poredis rad ucitelja ili nastavnika, daklem visoko obrazovane osobe, u principu, sa nekim u elektronici, onda je logicno da ga poredis sa radom inzenjera, a ne npr. sa radom nekog NKV radnika  koji sklapa neki uredjaj (a i to danas vrlo cesto rade automatizovani uredjaji - roboti). Posao inzenjera nije nesto sto se moze obracunati "brojem plasticnih komada u jednici vremena".  Naprotiv to je obicno daleko kompleksniji posao od onog u obrazovanju. Ne sporim da je posao u obrazovanju cesto stresniji, medjutim to ga ne cini kompleksnim.

 

Ekvivalent u obrazovanju koji poredis sa  NK|V radnikom ciji su rezultati "broj plasticnih komada u jedinici vremena" je skolska tetkica i njen "broj opranih wc-a u jedinici vremena".

Ne, ne radi se o simetriji u visokoj kvalifikaciji, nego o kvalitetu utroska energije. Prosto. Mrd je shvatio poentu primer je dovoljan kontrast.

 

a drugo, inzenjeri rade planerski ili neki drugi vid posla nisu "operativci" u neposrednoj proizvodnji kao profesori u nastavi, koji jesu i  "planeri te nastave ali i njeni izvodjači."


Edited by Janne240, 17 April 2015 - 22:22.


#101 tomas.hokenberi

tomas.hokenberi
  • Members
  • 4,349 posts

Posted 17 April 2015 - 22:33

Ne, ne radi se o simetriji u visokoj kvalifikaciji, nego o kvalitetu utroska energije. Prosto. Mrd je shvatio poentu primer je dovoljan kontrast.

 

a drugo, inzenjeri rade planerski ili neki drugi vid posla nisu "operativci" u neposrednoj proizvodnji kao profesori u nastavi, koji jesu i  "planeri te nastave ali i njeni izvodjači."

Bojim se da si ti lose shvatio mrd-a.

 

Vecina inzenjera, posebno u softverskoj industriji, su i istovremeno izvodjaci. Iskoristicu sebe kao primer. Ja prvo analiziram problem koji se resava (bavim se upravljanjem elektroenergetskim sistemima), zatim projektujem softver koji ce se koristiti za resavanje problema i na kraju ga i realizujem. A skoro uvek sam zaduzen za obuku  korisnika i instalaciju proizvoda kod korisnika. Gde su tu tvoji "plasticni delovi u jedinici vremena"?



#102 Janne240

Janne240
  • Members
  • 6,077 posts

Posted 18 April 2015 - 16:44

Evo vesti o strajku odnosno rezultata pregovora> http://www.fbg.org.r...e/#.VTJ7F0bRvIV

nece biti daljeg odbijanja od plate.

 

Tomase, nema potrebe da dalje razvijas temu u tom pravcu. Ako hoces, komentarisi strajk prosvetara...msm nemo se ljutis. ;)


Edited by Janne240, 18 April 2015 - 16:47.


#103 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 18 April 2015 - 17:00

Evo vesti o strajku odnosno rezultata pregovora> http://www.fbg.org.r...e/#.VTJ7F0bRvIV

nece biti daljeg odbijanja od plate.

 

Tomase, nema potrebe da dalje razvijas temu u tom pravcu. Ako hoces, komentarisi strajk prosvetara...msm nemo se ljutis. ;)

Da li znas koliko je radnih casova propusteno i kada ce biti nadoknadjeni? U tekstu se samo navodi da ce iplatiti plate kad se nadonkandi neodradjeno.

 

Moguce je da bi topik o neopohdnim promenama u obrazovanju bio zanimljiviji od ovog, posto sve pogadja stanje u prosveti. 

Sad puno srece i u nadoknadu propustenog.



#104 Janne240

Janne240
  • Members
  • 6,077 posts

Posted 18 April 2015 - 17:15

Ne,u tekstu pise da se nece dalje umanjivati zarade na osnovu strajka i da je to prihvatio ministar koji je imao nameru da se nastavi i dalje sa tom merom "dok se ne zaboravi"...Citat: "Plata ce biti obracunata u punom iznosu a zarade ce kasniti", a to znaci sa umanjenjem koje je napravljeno jos u novembru mesecu kada su zarade smanjene kao "mera ustede u budžetu".

 

Prvo moj utisak je naravno vrlo los, osim sto se "u poslednjem momentu zaustavilo dalje umanjivanje zarada",nista se nije postiglo, osim da ispadne da se sad iz strajka izadje zbog "nadoknada" i povratka ukradenih*kaznom odbijenih delova zarade onima koji su u strajku (o nezakonistosti,neustavnosti te odluke ima daljih pravnih reperkusija).

 

PKU niko ni da objavi ni da procita...a ministar se bavi strajkom na bazi dnevnih odluka u roku od sat vremena oko obracuna zarada...katastrasno.

 

Nece biti nadoknada, sto se mene tice necu ni formalno potpisivati cas u toj varijanti (zato sto sam i za vreme strajka održavao nastavu dakle imam sve časove)..a naravno to sto su odbili mogu i do kraja godine da odbijaju necu se ponizavati jer nisam zbog toga ulazio u strajk. Umem da živim prema svojoj zaradi ili ostatku zarade. Mislim da niko i nece vracati nastavu na 45minuta do kraja godine a posto je "neko" povecanje najavljivano za septembar (dakle ono sto je smanjeno u novembru), ne treba ni ocekivati da se poravnava do kraja juna kada je kraj nastavne,  vec tek krajem avgusta kada i pada kraj skolske godine, pa da od septembra dobijamo onu platu koju smo dobijali i pre sveukupnog zamesateljstva. Tada cemo moci da kažemo da smo "štrajkom odbranili plate" koje stagniraju brat bratu već 7-8godina, a realno opadaju...

 

Uostalom kome sta nadoknaditi (dakle napraviti rasporede, male dnevnike ili nove rubrike zahteva administrativna resenja/a bilo ih je recimo kada se nastava nadoknadjivala zbog vremenskih nepogoda u maju su pre par godina, nakon izbacivanja nastavnih jedinica po uputstvu ministarstv-skraćivanja programa dodavani časovi), maturanti izlaze za par nedelja

 

Mislim da ima topika koji se bave obrazovanjem na forumu, s vremena na vreme ucestvovao sam u nekim od tih tema, ali možda sada nije aktuelno a i zametno je da se bavimo temom - kurikulumom, potrebama društva i realnim ograničenjima, kada ne znamo kud se bije nit sta ce sve da se ispretura do kraja.

 

Inace moj komentar vesti u celini koga to zanima, je na toj adresi pod nikom Pjer.


Edited by Janne240, 18 April 2015 - 17:29.


#105 tomas.hokenberi

tomas.hokenberi
  • Members
  • 4,349 posts

Posted 18 April 2015 - 17:29

Evo vesti o strajku odnosno rezultata pregovora> http://www.fbg.org.r...e/#.VTJ7F0bRvIV

nece biti daljeg odbijanja od plate.

 

Tomase, nema potrebe da dalje razvijas temu u tom pravcu. Ako hoces, komentarisi strajk prosvetara...msm nemo se ljutis. ;)

Ne ljutim se. Jos u prvoj poruci, u kojoj sam komentarisao tvoje poredjenje,  sam napisao da je to "off-topic". Meni smeta, medjutim, kada ljudi iznose poredjenja i tvrdnje koje jednostavno ne stoje, a posledica su nepoznavanja i nerazumevanja oblasti koju koriste za poredjenje. Da si slucajno izabrala/o neku drugu oblast za poredjenje ja bih verovatno preskocio taj komentar (ali onda bi mozda uskocio neko drugi ;) ).