Motocikli
#1
Posted 04 September 2010 - 00:44
A novosti ima. Evo, Honda prodaje model sa dva kvacila (hrv.: kuplunga ), u Nemackoj ponovo zivi Horex, BMW najavljuje 6-cilindrasa...
Zanima li koga to?
#2
Posted 04 September 2010 - 06:16
Mislim noviteti mene ne zanimaju previše a većinu ne zanima ništa. Usavršavanje je isforsirano i besmisleno dok se koristi isti koncept koji je dostigao neki limit, obična ispomoć marketingu. Dva kvačila, čemu to, kad se setim koliko sam vremena vozio bez ijednog (proklete sajle) pa ništa ni meni ni motoru nije falilo. BMW pravi repliku Gold Winga ili pokušava da rastereti akcionare viška novca? Ali zato živ je Horex umro nije Imao sam to sokoćalo, Regina 350 '53. i dan danas se kajem što sam prodao.
Ne očekujem da nastane pantljičara od teme, malo je ovde ljudi koje to zanima a i zadovolje svoje potrebe u rl, ne znam koliko ima svrhe o tome razglabati. A najjači su mi oni sa strane koji ne mogu da se načude čemu ta uvrnuta i po život opasna zabava Čak su i bajkerski forumi truli, pazi kad se na bodybuilding forumima vodi smislenija rasprava.
Edited by rory, 04 September 2010 - 06:19.
#3
Posted 04 September 2010 - 08:00
Naravno, vecinom se srecemo na motorististickim forumima. Ali, zasto se ne zezati i ovde?
Bio je Horex i u mojoj familiji... Ja sam treca generacija na dva tocka. Deda je imao Matchless iz '38. a docnije, bogami, i Ariel Square Four. Prvi kredit koji su moji rodirtelji digli u braku, kupili su su NSU Maxi koji je po licenci sklapao Pretis. Onda ga tata prodao da kupi BMW R27. Moje prvo putovanje na more (davno pre saznanja o bezbednosti itd.) - ja kao cetverogosnji klinac na rezervoaru, ispred tate i mame. I odosmo na Krk.
Ja poceo na Tomosu, Automatic 3, '73. I nisam stao. I eto, zanima me da se druzim/dopisujem sa slicnim manijacima. Do sad sam pres'o nekih 3/4 miliona kilometatara turisticki, odvez'o neke trke (bez veceg uspeha) i nisam bog zna sta - al' se dobro zajebavam.
Za ilustraciju, '76. kupih MZ 250 TS/1. Prvi dan, bez registracije, nisam mogao na cestu, al' sam morao probati. Evo me na igralistu:
Aj'mo lajati o motorima!
Da sam "pacijent" - jesam...
Edited by zoran59, 04 September 2010 - 08:16.
#4
Posted 04 September 2010 - 13:25
Pozdrav svim bajkerima!
Evo moje Suze pored komshijinog BMW 1150. Kapa dole BMW-u, ali je moja Suza lepsha
Attached Files
Edited by down with the sickness, 04 September 2010 - 13:53.
#5
Posted 04 September 2010 - 16:26
#6
Posted 04 September 2010 - 23:31
Hehe, pošto je glavni šaljivdžija spazio temu možda i ima neke šanse (da završi na deponiji a mi banovani ) Ne znam za magripu ali što se mene tiče "gospodju" sam davno prosledio dalje i u očajanju kupio dva motora. Sad ex-draga traži da joj dam jedan dok ima lepih dana da se malo kurči po kraju Zapravo sam i prošle godine kupio jedan ali sam napravio udes pre nego što sam rešio imovinsko pravne zavrzlame pa je zavržio na policijskom depou a mene još vijaju sudski pozivari i osiguranje No hajmo redom. Leto 1979. tomos automatik "kaišar"
Shta da ti kazem osim da se zene i motori menjaju, a jedino shto ostaje je ..... ljubav prema motorima .
Dobro, ostaju i te imovinsko-pravne zavrzlame.
Nisam znao da sam glavni shaljivdzija, ali dobro, nego shta je doshlo posle Tomosa "kaishara"? Ili, da preskochimo istoriju, ima li neka slikica sa poslednjom zverkom ....
Edited by down with the sickness, 04 September 2010 - 23:31.
#7
Posted 05 September 2010 - 06:08
I ne moramo o moto-arheologiji - za pocetak samo recite sta vozite, a ako moze - i zasto bas to.
Mada moji motori spadaju u arheologiju. Imam '78. BMW R 100 RS Motosport (presao 132 000 milja, jednom promijenio karike, jos nikad komplet generalka), '54. BSA M21, '78 Yamaha 650 i '05. Hyosung 650 GT. Zasto tako, stvar filozofije. Sam servisiram svoje motore, no amater sam i imam normalni alat, nista kompjuterski/vasionski. Zato nikad nisam imao motor sa vise od 2 cilindra - 'bes ti amatersku sinhronizaciju 4 karburatora itd. a Hyo mi je prvi hladjen vodom. Kupio slucajno - moderis'o jedan moto-furum i nadjem jednoga sto mu se "razletela" masina, a ostatak odlican. A drugoga koji ima novu masinu. Oboje skoro badava, pa ne odoleh. Sad sam u procesu udruzivanja svega u upotrebljivu celinu.
I, stidim se da priznam, vratih na trke (klubske/amaterske, veterana) sa BSA Gold Star iz '59. - odvezem 3, a u cetvrtoj je totalno skrsim. E, jesam se posr'o - potrosio pare, a u jednoj trci bio zadnji (u dve nisam!!! )
Edited by zoran59, 05 September 2010 - 06:20.
#8
Posted 05 September 2010 - 21:10
#9
Posted 06 September 2010 - 05:41
Što da preskočimo istoriju, šta čemo pričati ovde ako ne anegdote iy prošlih vremena. Pazi ovo "eto kupio sam nov motor, specifikacije imate na sajtu proizvodjača, svako veče se odvezem do obližnjeg bara, uskoro će mali servis i to je to, hvala na pažnji i dovidjenja".
Zato shto ima nas koji nemamo anegdote i istoriju . Nije se imalo para. Ortaci koji su pocheli da rade za vreme Ante Markovica su pokupovali besne makine, ja sam u to vreme bio student-zgubidan i nije se moglo, bez obzira shto su bila "dobra vremena". Bilo je za dobre pljuge i cirku, namaklo se i za hi-fi i neko putovanje, ali ne i vishe od toga. U vreme kada su oni cepali neke Honde 750 meni je bilo truba da kupim nekog od MZ-a koje su oni prodavali ....... i tako su se moji bajkerski snovi srushili, a onda je doshao Sloba i doneo socijalizam shvedskog tipa ...... nastavak vec svi znamo, plata nedovoljna za boks Bonda, a kamoli Harley Davidson ........
Evo, dve decenije posle ....... dechachki snovi se ostvaruju. Neki to zovu krizom srednjih godina, meni puca prsluk, jedino shto je vazno je da stvarno uzivam, kao da mi je 20.
O chemu mozemo da prichamo? O mnogim stvarima. Ja idem na put i bicu odsutan 3 nedelje, ali ovaj topik moze da se odrzi, ima o chemu da se pricha. O opremi, o reumi, o finesama u voznji ........ topik sigurno nece postati popularan, ali nashe je da ga odrzimo na prvoj strani.
A i nisam baš daleko otišao, kažu da sam se sa godinu i po penjao na motocikl pa mi je i jedno od prvih sećanja iz detinjstva kako sedim izmedju roditelja na nekom dvotočkašu u svitanje zimskog jutra, ono krenuli da me ostave u obdaništu pa na posao. Ili još pre kada je keva uletela u obalu sa nekim prometalom noseći me u stomaku. Kaže da je to možda ostavilo posledice. No da zadovoljim zanatiželju, evo je sličica sa dva iskusna ata, zzr1000 i gs550, u ćošku proviruje komšin sportster.
Secam se tog GS550, jako fina mashina. Veteran je to, mislim da se pojavio pre vishe od 3 decenije i danas izgleda dobro. Klasika.
Tada su Japanci pocheli da se odvajaju od strashne konkurencije, Ducati, Guzzi, Norton, Triumph, secam se i jedne strashno lepe Laverde u toj klasi ........ glavna bitka je bila u klasama 500-750, hiljadarke su josh bile retke i chudo. Bio je neki Benelli 900, sa 6 cilindara, svaki u svoj auspuh . luda vremena. Pa MV Augusta
Kawa je vec u klasi teshkih azdaja. Cenim da je to naslednik legendarnog crvenog GPZ 1100. Odlichan izbor.
Edited by down with the sickness, 06 September 2010 - 06:09.
#10
Posted 06 September 2010 - 06:30
Ja sam to nekoliko godina zvao financijskom krizom. "70-ih sam vozio Jawe, MZ-e i ex-SUP BMW-e. A onda sam iselio u USA i nasao se u situciji da mogu imati motor (jedan) kakav hocu. Kasnih '80-ih pa do kasnih '90-ih svi oni motori za kojima su mi samo curele sline '70.-ih su (polovni) postali jako pristupacni, a ja sam ih bas morao imati (na "veselje" moje zene). Uglavnom, kupio bih motore, vozio godinu dana i prodao za iste pare koliko sam i platio. U jednom trenu sam imao sest komada. Jedino je najmanje jedan BMW bio konstanta. Ali, u '90-ima sam kupio Kawasaki 400 (cetverotaktni) iz '76. za $200, Yamahu 650 iz '78. za $300 itd.Evo, dve decenije posle ....... dechachki snovi se ostvaruju. Neki to zovu krizom srednjih godina ...
A kad vec spominjem stare BMW-e, samo da vidite kako se propisno pakuje kad ides na more u kamp. Desni je moj, ono bijelo sto viri pozadi su vesla za camac koji smo nosili, gore su gitara i peraje... A kofere sam pravio sam, od 1.5 mm aluminijskog lima, L-profila i pop-nitni... :
edit: umalo zaboravih: DWS, sretan put i javi se kad stignes...
Edited by zoran59, 06 September 2010 - 06:33.
#11
Posted 06 September 2010 - 06:49
Na onima sa 6 brzina ja pokušavam da nabodem sedmu i ne samo ja, nemoj oko toga da se brineš. Stari japanci poput onog mog suzukija su imali displej pa su ga ukinuli kao prevazidjenu stvar. Na modelima sa lancem je lako promeniti odnos menjanjem lančanika a za kardan ne znam, proveri opet da li postoji par zupčanika sa drugim odnosom prenosa , mi smo to kupovali ali samo kad se polomi. Opet krajnja brzina od 180km/h je prikladna snazi motora i daleko premašuje udobnu brzinu na kruzeru tako da bi ti verovatno hteo overdrive. Iskreno ne znam zašto bi preko ovog kupovao dvolitarsku krmaču, šta to može što ovaj motor ne može uključujući i lečenje kompleksa? Sve ovo jeste donekle i kurčenje ali dok neki time pokazuju višak testosterona drugi višak novca, ako ti je ovo drugo na umu kupi neki od skupljih HD modela. Ja tu ne bi ništa dir'o, ovoj spravi ništa ne fali... ovo nije motor za auto-put, ima dovoljno snage za jednog na njemu, ali mu fali 6-ta brzina, noga stalno trazi 6-tu brzinu. Poshto motor ima 270 kilograma, dakle dosta tezak, mislim da bi morao da ima dva diska napred, znachi kochenje bi moglo biti bolje. Iako sam kupio motor pre svega za obilazak gradskih restorana i lechenje kompleksa ipak ponekad treba skratiti put izlaskom na highway. I zato verovatno sledece sezone kupujem neshto vece, da li ce to biti Suzuki M90 ili M109 ili neshto drugo, videcemo.
Treba li ti service manual, imam ga na hardu? Nisu loši imao sam do skoro skuter 125 a i jedna prijateljica ima aquilu gv250, ne bih rekao da zaostaju za japanskim modelima (samo da me ne čuje yoyogi )Hyo mi je prvi hladjen vodom. Kupio slucajno - moderis'o jedan moto-furum i nadjem jednoga sto mu se "razletela" masina, a ostatak odlican. A drugoga koji ima novu masinu. Oboje skoro badava, pa ne odoleh. Sad sam u procesu udruzivanja svega u upotrebljivu celinu.
@down
Ubacio si se dok sam pisao, pazi ako nemaš starih priča imaš novih a možeš da čitaš mislim odakle ti ideja da ti kraći staž može biti hendikep? Volja je bitna, kad god doš'o dobro doš'o, ja se čak više divim onima koji se na taj korak odluče u poznijem dobu kad se obično poćinje sa ziherašenjem, to je znak vitalnosti dok mi inficirani u mladosti idemo po inerciji. Mada i ta inercija u mom slučaju imala skoro deceniju pauze, mala deca i svakakvi problemi.
#12
Posted 06 September 2010 - 07:04
Hvala na ponudi - imam i ja a i isprintao sam ga. Ako te zanima Hyo, prikljuci se na www.korider.com - i tamo sam moderator, ali vise ne toliko aktivan, prvo zbog duze bolesti a onda zbog nekih sranja na samom forumu... Ima puno entuzijazma, a moderacija drzi gluposti na minimumu.Treba li ti service manual, imam ga na hardu?
Jos malo BMW price: RS je star, al je fino izvuk'o hanumu i mene, u jednom cik-cak putovanju, 20-ak puta preko "Great Divide" u Coloradu (za one koji eventualno citaju a ne poznaju pojam, "Great Divide" je linija koja spaja prevoje u Rocky Mountains - tj. sva voda istocno od te linije se slijeva u Atlantik, a zapadno, u Pacifik). Recimo, ovaj na slici, kao sto i znak pokazuje, je visi od Triglava...
edit: tipicno za smisao za geometriju moje zene: znak sa desne strane, a ona slike preko mog lijevog ramena...
Edited by zoran59, 06 September 2010 - 07:11.
#13
Posted 04 October 2010 - 12:00
Yamaha FZS1000 Fazer iz 2003. Aktivni jahac jer sa njim svaki dan idem na posao.- za pocetak samo recite sta vozite, a ako moze - i zasto bas to.
Zasto Fazer? Pa eto, zuti mi krstenica i htjeo sam nesto gdje mogu ljepse, uspravnije i komfornije da sjedim.
Nisam htjeo endura i tako to jer volim i gas da odvrnem kad mi dodje da se jurim sa eRovima. A da, zamjenio sam Yamahu Thundercata za Fazera.
Attached Files
#14
Posted 06 October 2010 - 02:28
Fina jurilica, Trne! Probao sam americku verziju (tu se zove FZ1), opaka sprava...Yamaha FZS1000 Fazer iz 2003. Aktivni jahac jer sa njim svaki dan idem na posao.
#15
Posted 06 October 2010 - 04:33
nista bolji BMW od japanaca osim sto ima ime i cenu.kada bih mogao da priustim West Coast ili Orange County.Sve ostalo je kozmetika...Dobra ti Suza, DWS - al' ja bih radije BMW...
Pre par nedelja sam video tipa sa OC masinom.Da padnes na dupe samo kada pogledas isti a tek kada upali....
Cena je naravno sitnica....