Da nije ona famozna studentska praksa, tj. naši studenti koji predaju na ETF-u?
Nije
Posted 29 April 2010 - 22:09
Da nije ona famozna studentska praksa, tj. naši studenti koji predaju na ETF-u?
Posted 30 April 2010 - 14:33
Ja ne mislim da je problem to sto se prirodnim i tehnickom fakultetima uce drustveni predmeti (pogledati npr. programe americkih univerziteta). Visoko obrazovana osoba treba da ima izvesnu sirinu u obrazovanju, sto znaci da i buduci strucnjaci prirodnih i tehnickih nauka treba da uce poneki, dobro zamisljen i odabran drustveni predmet.
...
Slažem se da je potrebno široko obrazovanje, ali ono se ne stiče u školi u kojoj je ta sociologija većini učenika samo još jedno dosadano i nepotrebno opterećenje i prosečan učenik neće naučiti ništa.Sociologija je prilicno stara nauka o drustvu i, po mom misljenju, veoma vazna bas za ucenike u skoli za automehanicare: buduci radnici bi naucili nesto o drustvenom klasama, njihovoj dinamici, odnosu "baze i nadgradnje' a to bi im pomoglo da razumeju svoj individuani i klasni polozaj a tek sa tom spoznajom, mogli bi da menjanu nesto kako u drustvu tako i u svom vlastitom zivotu. Bez tih saznanja, nema klasne svesti, bez klasne svesti nema organizovanja u svetu rada, zauvek ce ostati samo najamna radna snaga i potroshni materijal elite.
...
Posted 30 April 2010 - 23:31
Posted 01 May 2010 - 09:44
Slažem se sa tvojim mišljenjem o obrazovnom sistemu i o promeni okruženja, samo što govorimo o dva aspekta, iako su povezani. Problem edukacije društva je jedno, a školski predmeti su drugi aspekt.
U prethodnim postovima sam mislio na prisustvo sociologije u školama. Mnogi đaci mogu i da nauče ono što se traži, da dobiju dobre ocene, da poznaju materiju, ali i da se ne slažu ni sa najplemenitijim stanovištima, ili da zbog sredine u javnosti govore suprotno svojim ubeđenjima. Isto tako, mogu poticati iz dobre porodice koja ih je naučila društvenim vrednostima i civilizacijskoj praksi, ali ne moraju znati i teoriju.
Preovlađujuće tendencije u društvu zavise od političke elite, koja, ma od kojih stranaka bila sačinjena, ima ljude koji poznaju ovu problematiku, ali je naprosto ne primenjuju. Ovde dolazimo i do tvoje primedbe o neprilagođenosti programa, koja je tačna, a predstavlja drugi aspekt. Povezao bih to sa onim primerom o holandskom radniku. Holandski radnik sigurno ne zna mnogo o Dirkemu, Rusou ili sociologiji (dakle, nije se bavio teorijom, kakva postoji u našim udžbenicima), ali poznaje sopstvena prava i obaveze. za pomenute mehaniččare (ili bilo koje druge radnike) je bitnije da poznaju dosignuća savremenog društva i mogućnosti da se zaštite od države ili pojedinca, ali ne i samu teoriju ili okolnosti koje su dovele do toga.
Slažem se da je potrebno široko obrazovanje, ali ono se ne stiče u školi u kojoj je ta sociologija većini učenika samo još jedno dosadano i nepotrebno opterećenje i prosečan učenik neće naučiti ništa.
Fakultet jeste viši stepen, ali studenti su već odrasle osobe koje treba da same vode računa o svom širem obrazovanju, a ne da im neko izigrava mamu...
Ponoviću: potrebno je građansko vaspitanje, razvijanje komunikacijskih veština i sl. a ne nekakva "teorija"... Ko hoće teoriju, neka studira sociologiju.
Posted 01 May 2010 - 10:35
Ponoviću: potrebno je građansko vaspitanje, razvijanje komunikacijskih veština i sl. a ne nekakva "teorija"...
Posted 10 May 2010 - 10:28
treba li uopšte da pitam šta će biti sa veronaukom, drugim izbornim predmetom?
Posted 10 May 2010 - 18:09
Posted 10 May 2010 - 22:01
Nama je potrebno da drzava metodom prinude postavi prave i proverene vrednosti kao aksiom i da svojim instrumentima te vrednosti i brani. (ovo nemamo)
Paralelno sa ovim klinci u shkoli treba da kroz predmete tipa sociologija, drushtvo, gradjansko i shtatijaznam uche zashto su ove vrednosti nametnute i zashto su ispravne.
U trenutnoj situaciji mi imamo koliziju izmedju real life i onoga shto pishe u knjigama. I na gradjanskom i na veronauci se npr kaze: ne kradi. Pa opet, kada se chas zavrshi i klinci izadju na ulicu 1 od 5 automobila ili kafica nije zaradjen poshtenim radom, a klinci to znaju.
E sad, ko ce drzavu naterati da uradi ono iz chlana 1. Trebalo bi neka drushtveno svesna i obrazovana bica. A takvih nemamo dovoljno jer nam se izbacuju i neki predmeti koji bi trebali da ih obrazuju o tome.
I ondak u krug....
@Vesna i Golubica. Mene zapravo interesuje shta uchiteljica/profesor kaze/preporuchuje djacima/studentima da urade u sluchaju da parade ipak bude?
Posted 13 May 2010 - 15:01
Edited by mjeftic, 13 May 2010 - 15:02.
Posted 15 May 2010 - 05:42
Dobar deo ljudi nije razumeo šta se zapravo priprema izbacivanjem ovih predmeta.
A to je potpuna postmodernistička utopija tupsona, dakle ljudi kojima je najlakše manipulisati u političke svrhe. Pri tom, treba uzati u obzir da se današnja Srbija nalazi u mirnodopskom periodu, koji može svakog trenutka da pukne i pređe u ratni. Dakle, masa današnjih klinaca, indoktriniranih veronaukom i Đokovićem, će doći u situaciju da se popale oko prve budale koja ih poziva na ratni sukob, jer ne znaju ništa o društvu u kom žive. Ne znaju osnovne ljudske relacije i istoriju (klasnih) sukoba gde su oni zapravo jebeni pijuni u kandžama onih koji znaju sa njima da manipulišu.
Ukoliko neko nabije 19 godina u dupe i i dalje nije imao nikakvu sistemsku obavezu da uopšte čuje za Žan-Žak Rusoa ili Marksa, on može biti samo poslušnik i lice bez svog stava. Tako da savetujem svima da batale priču oko nerentabilnosti profesije, jer i ta nerentabilnost je posledica nesposobnosti sadašnje vlasti, a nikako krivica nauke, koja je jedna od najbitnijih za pravilno razumevanje života.
Posted 16 May 2010 - 14:17
40.000 (ili 42.000 po poslednjim podacima koje sam video) je "osnovica" na koju se dodaje "radni staž" i ostalo, tako da bude to i blizu 50.000. Oni koji ne rade puno radno vreme ne mogu ni da imaju punu platu (to može samo u Zastavi).
sa ovim se potpuno slazemPonoviću: potrebno je građansko vaspitanje, razvijanje komunikacijskih veština i sl. a ne nekakva "teorija"... Ko hoće teoriju, neka studira sociologiju.
Posted 16 May 2010 - 21:35
Edited by 1jeAhonen, 16 May 2010 - 21:43.
Posted 16 May 2010 - 22:44
Nisam za ukidanje sociologije (mada za modernizaciju gradiva i nastave jesam), ali ovo boldovano nikada nije vazilo. Humanisticke/drustvene/drustveno-ekonomske nauke u srednjim skolama su uvek vazile za predmete koji se lakse uce. Generalno 90% djaka lakse "uci" predmete koji se, zbog lose nastave i loseg nacina ispitivanja, svode na bubacenje. To je i razlog zasto vecina djaka nista i ne nauci na casovima Sociologije. Sociologiju (kao i Istoriju, itd) djaci uglavnom uce napamet, bez razumevanja, posto je tako lakse djacima koji nisu naucili da misle. Nikad nisam upoznao nekog ko se zalio da mu je Sociologija (ili Istorija, ili Geografija) teska. Znam mnoge koji su se zalili da im je dosadna i nezanimljiva, ali se niko nije zalio da se namucio uceci Sociologiju u srednjoj skoli.Ukidaju sociologiju...jeste ukidaju milion puta receno dekretom ko po obicaju..
Dal iko moze da ubije nesto sto nije proizvod ministarskih sema i nacrta...pa nek ukinu, dal iko moze da ukine obrazovanje koje nije proizvod ideoloskih zabluda?. Samo u ovoj zemlji nepismenih mogu se ukidati humanisticke nauke jer se tesko uce i smaraju...ne donose pare, a i nisu u trendu sa danasnjim generacijama koje bi da uce neuceci.
Pa nek ukidaju sociologiju kad se nisu setili da ukidaju vakuum u kosmosu ili rupe na saksiji a neuzimaju ni pare od poreza da krpe rupe po kaldrmama duz i popreko ove dzumbus zemlje. Pa nek uzmu pare od ukidanja sociologije i nek naprave nove puteve kad iovako ne mogu da odskoluju ni dva i po sociologa godisnje a kamoli da ih zaposle narednih deset godina. Sociologija je sigurno oduvek bila perjanica i merilo efikasnosti visokog skolstva i hiperproduktivnosti visokoobrazovnog kadra ali nije mogla da se reklamira kao neka "preko potrebna" zanimanja, od silnih menadzmenta...bruka da su se setili da enciklopedijsku nauku smatraju recidivom proslih vremena oni koji ni novine ispod bureka ne procitaju do kraja.
Posted 19 May 2010 - 20:37
Edited by 1jeAhonen, 19 May 2010 - 20:45.
Posted 06 June 2010 - 00:45