Nije sporno da neko nešto voli, ovde je pitanje smisla i koristi, a "građansko vaspitanje" bi trebalo da obuhvati elementarna znanja o društvu.
Banalizovano - kakva je korist od sociologije u automehaničarskoj školi, gde većina učenika iz te iste sociologije ima dvojku. Šta su to oni važno i bitno naučili?
Bolje se zapitaj zašto automehaničari mesto popravki kola nose majstorima pivo, a akaju se sa onolikim grafičkim radovima (bavih se sa time uz svog burazera, nesuđenog mehaničara za medicinsku opremu
). A bogami, na slučajnom uzorku iz komšiluka, takvi imaju dvojke iz svega (sem mog školskog, automehaničara, koji je taj zanat izučio sa svim peticama, a njegovog tatu pitajte što ga nije dao u 4godišnju školu
). Neki vid građanskog vaspitanja bi trebalo da imaju svi i to obavezno. Tu se može provući i politički sistem, određeni delovi filozofije i sociologije itd. Koliko ih kvalitetno uče, druga je priča. Na časovima srpskog se mahom samo čita iz čitanke, npr. Ne koristi im za popravljanje auta, ali mi se čini da ipak nečemu koristi. Nije loše ni objasniti dečurliji šta su to izbori, skupština, uz neku pitku priču kako je sve to nastajalo i razvijalo se, uz pominjanje bitnih teta i čika koji su tu ponešto rekli, ali bez ovog "sedi jedan" metoda koji je kod nas uobičajen. Dakle, malo relaksiran sistem, bar na tim časovima. Nešto skapirao da je to slučaj sa nastavom grašanskog, ali brat je odavno napustio obrazovni sistem, pa nisam imao drugih izvora.
Kod nas ni sa drugim predmetima stvari nisu baš pametno izvedene. Npr. uče te onim pH i kojekakvim puferima n hemiji, a da na matematici još nisi učio logaritme. kako nakaradno ide hemija, biologija i fizika u osnovnoj, posebna je priča, možda bi trebalo i to prepakovati u neki zajednički predmet.