Jump to content


Photo
- - - - -

Problemi sa izvanredno pametnom decom u skoli


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
71 replies to this topic

#46 cuvar

cuvar
  • Members
  • 28 posts

Posted 05 September 2009 - 10:13

Замислите да имате ситуацију,као што је ова http://www.serbianco...pic,1220.0.html .
И нпр.то је нека 2002 година када рачунари нису код нас(Србија) постали више мање раширени.Е сад,у тој ситуацији,већина у одељењу ће помно пратити излагање ове наставнице,ревносно записујући "чињенице" у свеску.
Сад покушајте да замислите бламажу кад неко од те већине дође на неки од форума и почне да износи те чињенице.Она мањина,која има рачунар и упозната је мање више са компонентама,ће се наравно смејати.Из угла већине,она мањина ће изгледати неозбиљно...Оно што ја потенцирам овде,јесте да професор није црвено слово у календару.Неко је овде покушао да упореди учитељицу са шефом и оном чувеном максимом ШЕФ ЈЕ УВЕК У ПРАВУ.По тој некој логици,би и горе поменута учитељица била увек у праву.Нажалост,код нас је распрострањено то мишљење, односно благи сарказам који је Радоје Домановић посебно лепо описао у својим приповеткама.Е сад,моје је мишљење да квалитетног часа,односно наставе уопштено говорећи нема без обостраног прилагођавања(ученици и учитељица).На крају,није професор онај који зна да изведе све и свашта.Професор је онај,ко зна,на приступачан начин да објасни одређену појаву подједнако добро студенту,тинејџеру и малом детету.Кад кажем подједнако добро,то значи,прилагодити се пређашњем знању и узрасту оног коме се преноси знање...

#47 nickie

nickie
  • Members
  • 6,347 posts

Posted 05 September 2009 - 10:33

Оно што ја потенцирам овде,јесте да професор није црвено слово у календару.Неко је овде покушао да упореди учитељицу са шефом и оном чувеном максимом ШЕФ ЈЕ УВЕК У ПРАВУ.



malo si pobrkao sta sam pisala.
prvo, nikad nisam rekla da je sef tj. nastavnica uvek u pravu. naravno da nije. pisem o tome, da ljudi (pa i deca) nekada moraju da urade i ono sto im je lako, sto im je dosadno, sto im je besmisleno.
drugo, nije isto prosipati deci neistine kao cinjenice i traziti da urade zadatke koji su im laki i dosadni. velika razlika.


Професор је онај,ко зна,на приступачан начин да објасни одређену појаву подједнако добро студенту,тинејџеру и малом детету.Кад кажем подједнако добро,то значи,прилагодити се пређашњем знању и узрасту оног коме се преноси знање...


jedno je znati, a drugo je moci. moguce da ta profesorka ne zna da se prilagodi malom geniju, al nisam primetila da je o tome bilo reci ovde.
samo kazem da nastavnik sa 20-30 dece ne moze da posveti dovoljno paznje svakom od njih. jednostavno nema vremena sve i da hoce. nastavnici se uglavnom koncentrisu na slabije djake, i (iako mi je zao ovih boljih) to mi je ok, jer je njihova duznost (barem u osnovnoj skoli) da svoj toj deci da neko osnovno obrazovanje.

Edited by nickie, 05 September 2009 - 10:38.


#48 XXL

XXL
  • Members
  • 18,731 posts

Posted 05 September 2009 - 13:20

Za niki (a i ostale koga zanima)

TKO SU INDIGO DJECA I STO NAM PORUCUJU?!
Indigo malisani donose suptilne poruke izvan nasega cjelokupnog znanja. Dobro i pazljivo ih promatrajte, slusajte njihove poruke i uronite u njih. Na takav nacin pomazu u iznalazenju nase istine, nase svrhe i naseg mira. Gledajte ih u oci. Neka su blagoslovljena nasa Indigo djeca! Tocno znaju sto su dosli ispuniti na ovom planetu. Cvrsto podupirem tu pojavu, ne samo kao roditelj, nego kao i savjetnik, i zaista sam sretna sto imam takav uvid. Moj je dom cesto slicio prenocistu s doruckom, te je svaki pisac, umjetnik i suradnik koji me posjetio uvijek drzao da je Samara veoma zabavno dijete. Odlazili bi sa njom u sobu, igrali se razgovarali o tome tko sto zna. Kad bi sisli iz sobe cinili su se mnogo mirniji i radosniji. Samara bi svakog ocjenjivala na svoj nacin. U komunikaciji sa odraslima iznosila bi svoje unutarnje dijete i jednostavnost bivanja. S druge strane, prilicno je kriticna glede svojih vrsnjaka. Cesto smatra da je previse odbacuju ili da joj se previse dive. Cesto Samaru moram uciti kako da se izrazava na ljubazan nacin.

niki ako te zanima malo proguglaj o ovovme

Sto je Indigo dijete? Zasto ih zovemo indigo? Najprije ih definirajmo: Indigo dijete koje pokazuje nov i vrlo neobican sklop psiholoskih osobina i obrazac ponasanja a za koje se opcenito nije ranije znalo. Taj obrazac ima zajednicke cimbenike koji navode na pomisao da svi koji dolaze s njima u kontakt (osobito roditelji) mijenjaju svoj nacin postupanja s njima, bas kao i odgoj, da bi se postigla ravnoteza. Ako se zanemare ti obrazci, potencijalno se stvara neravnoteza i frustracija u umu tog dragocjenog novog zivota. Predmet tog poglavlja je ustanoviti, ograniciti i ocijeniti osobine Indigo djece.


Deset najcescih svojstva Indigo djece:

1. Dolaze na svijet s osjecajem kraljevskog porijekla( i cesto se tako ponasaju).

2. Imaju osjecaj "kako zasluzuju što su ovdje" i iznenađeni su kada drugi ne misle tako.

3. Samopostovanje im ne predstavlja problem. Cesto govore svojim roditeljima "tko oni jesu"-ž.

4. Imaju problema s bezpogovornim autoritetima (autoritetima bez objasnjenja ili izbora).

5. Neke stvari naprosto ne zele uciniti; npr.tesko im je cekati u redu.

6. Frustriraju ih obredno orijentirani sustavi i oni koji ne zahtjevaju kreativno razmislanje.

7. Kod kuce i u skoli, cesto znaju i bolje nacine kako da se nesto ucini, pa se ponekad cini da podkapaju sustav (nisu usklađeni niti s jednim sustavom).

8. Cine se antisocijalnima osim ako nisu u drustvu sebi slicnih. Ako nema drugih cija je svijest slicna njihovoj, cesto se okrecu sami sebi, osjecajuci se da ih nitko drugi ne razumije. Skolu u socijalnom smislu cesto dozivljavaju vrlo tesko.

9. Ne reagiraju na "krivnju" u disciplini (cekaj dok ti otac dođe kuci i vidi sto si ucinio).

10. Nisu stidljivi u iznosenju onoga sto im treba.

edit: greskice

Edited by Rotterdamac, 05 September 2009 - 13:23.


#49 cuvar

cuvar
  • Members
  • 28 posts

Posted 05 September 2009 - 13:22

@nickie
#pa problem i jeste u tome sto se u zivotu ne rade samo stvari koje imaju smisao.
mora to da uradi jer je nastavnica tako rekla. i tacka.#

У животу се само мора умрети :ph34r:

@nickie
#kao sto i ja moram da uradim ono sto mi sef kaze cak i kad ne vidim da ima smisla.#

Добро,ево замислите ситуацију да имате шефа који ето захтева од вас да извучете лошије ученике(у смислу да им посветите много више времена).Мотив вашег шефа,може бити нпр.да жели да дневник изгледа лепо,са петицама,евентуално неком четворком.Моје питање гласи,да ли ви поступате по налогу свог шефа у том случају?

@nickie
#samo kazem da nastavnik sa 20-30 dece ne moze da posveti dovoljno paznje svakom od njih. jednostavno nema vremena sve i da hoce. nastavnici se uglavnom koncentrisu na slabije djake, i (iako mi je zao ovih boljih) to mi je ok, jer je njihova duznost (barem u osnovnoj skoli) da svoj toj deci da neko osnovno obrazovanje.#

Са првим делом поста се слажем.Али ово да се наставници концентришу на оне слабије ђаке,е то је новост за мене.Јел то генерално гледано?

#50 nickie

nickie
  • Members
  • 6,347 posts

Posted 05 September 2009 - 16:39

treba da uradi, naravno da ne mora. ako ces da se kacis za svaku rec, lose cu proci. :ph34r:

@nickie
Добро,ево замислите ситуацију да имате шефа који ето захтева од вас да извучете лошије ученике(у смислу да им посветите много више времена).Мотив вашег шефа,може бити нпр.да жели да дневник изгледа лепо,са петицама,евентуално неком четворком.Моје питање гласи,да ли ви поступате по налогу свог шефа у том случају?


ne secam se da sam ikad rekla da mora uvek da se poslusa nastavnik ili sef.
ali moras priznati (izvinjavam se sto ne persiram, ali na forumu nikome ne persiram) da uraditi 20 dosadnih zadataka i nije smak sveta.
nema niceg loseg u tome, nema niceg nemoralnog u tome, samo sto je dosadno i besmisleno. besmisleno u smislu cemu to doprinosi tom djaku, ali ne i u smislu odrzavanja discipline i paznje na casu.

da bi detetu bilo dosadno na casu nije uopste potrebno da bude natprosecno inteligentno. gradivo ne mora cak ni da bude lako, moze da bude suvise tesko, da dete nista ne moze da razume, da mu onda postaje dosadno jer vise ne moze da prati. nastavnik tesko da moze da uskladi nacin predavanja svakom djaku posebno. neko voli da mu se objasni, neko voli da vidi, neko voli da procita... toliko nas je razlicitih. nastavnik je tu da radi za vecinu, za prosek.


@nickie
#samo kazem da nastavnik sa 20-30 dece ne moze da posveti dovoljno paznje svakom od njih. jednostavno nema vremena sve i da hoce. nastavnici se uglavnom koncentrisu na slabije djake, i (iako mi je zao ovih boljih) to mi je ok, jer je njihova duznost (barem u osnovnoj skoli) da svoj toj deci da neko osnovno obrazovanje.#

Са првим делом поста се слажем.Али ово да се наставници концентришу на оне слабије ђаке,е то је новост за мене.Јел то генерално гледано?



tako je bilo kad sam ja bila u skoli. i dalje mislim ono sto sam gore napisala, nastavnik je tu da vodi vecinu, prosek. da vecina djaka ne izadje iz skole a da nije naucila da pise, sabira, da nije cula za strane sveta i slicno... mozda gresim, to je cisto moje vidjenje nastavnika.
za ostalo, individualno bavljenje svakim detetom ponaosob su potrebne neke vanskolske aktivnosti ili barem skolska dodatna nastava.


@roterdamac
nikad cula za 'indigo decu'. to pojam iz psihologije?

#51 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 05 September 2009 - 16:56

nastavnici se uglavnom koncentrisu na slabije djake, i (iako mi je zao ovih boljih) to mi je ok, jer je njihova duznost (barem u osnovnoj skoli) da svoj toj deci da neko osnovno obrazovanje.


To je upravo problem, sto malo pametnija deca trpe, da bi profesor prosao evaluaciju. Profesor je placen po ucinku, bar ovde. Ako proceni da ce dete dobro proci na zavrsnom STAR testu, koji je nesto kao PESA u Srb, i racuna se za uspesnost skole prof/ucitelj pocne da uci ostalu decu kako bi sto veci broj njih prosao i njegov uspeh bio veci.



P.S.
Na STAR test dete pise ime i skolu.

Edited by mrd, 05 September 2009 - 17:02.


#52 cuvar

cuvar
  • Members
  • 28 posts

Posted 05 September 2009 - 17:03

@nickie
#ne secam se da sam ikad rekla da mora uvek da se poslusa nastavnik ili sef.
ali moras priznati (izvinjavam se sto ne persiram, ali na forumu nikome ne persiram) da uraditi 20 dosadnih zadataka i nije smak sveta.
nema niceg loseg u tome, nema niceg nemoralnog u tome, samo sto je dosadno i besmisleno. besmisleno u smislu cemu to doprinosi tom djaku, ali ne i u smislu odrzavanja discipline i paznje na casu.

da bi detetu bilo dosadno na casu nije uopste potrebno da bude natprosecno inteligentno. gradivo ne mora cak ni da bude lako, moze da bude suvise tesko, da dete nista ne moze da razume, da mu onda postaje dosadno jer vise ne moze da prati. nastavnik tesko da moze da uskladi nacin predavanja svakom djaku posebno. neko voli da mu se objasni, neko voli da vidi, neko voli da procita... toliko nas je razlicitih. nastavnik je tu da radi za vecinu, za prosek. #

Ах,немојте ми персирати.Засигурно сам далеко млађи од вас.Уосталом ко зна-можда сте ми учитељица :ph34r:
Јој што волим кад су људи педантни и прецизни .Дубоко се захваљујем на објашњењу.

@nickie
#tako je bilo kad sam ja bila u skoli. i dalje mislim ono sto sam gore napisala, nastavnik je tu da vodi vecinu, prosek. da vecina djaka ne izadje iz skole a da nije naucila da pise, sabira, da nije cula za strane sveta i slicno... mozda gresim, to je cisto moje vidjenje nastavnika.
za ostalo, individualno bavljenje svakim detetom ponaosob su potrebne neke vanskolske aktivnosti ili barem skolska dodatna nastava.#

Ово је већ боље.Сад ми је камен пао са срца,јер је наставник ту за већину ђака...

#53 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 05 September 2009 - 17:32

Za niki (a i ostale koga zanima)

TKO SU INDIGO DJECA I STO NAM PORUCUJU?!


Hvala Rotterdamac.
Ovo je zaista zanimljivo.

#54 sanguinic

sanguinic
  • Members
  • 4,162 posts

Posted 05 September 2009 - 18:59

Rotterdamac,
tensk za članak o indigo djeci. Sad znam koja je moja "dijagnoza" :ph34r: , doduše nemam ovo pod tačkama 1, 2 i 3 (verovatno nestalo sa godinama - 30god), ali imam sve ostale "simptome".

A sad da se "uozbiljim". Ja sma neki "priučeni" prosvetni radnik, odnosno, radim u srednjoj stručnoj školi, predajem stručne predmete, a školu pohađaju uglavnom odlični i vrlo dobri učenici. U dosadašnjoj kratkoj karijeri nisam primatila slučaj sličan ovm koji je opisao mrd. Takođe, pohađala sam gimnaziju koju su pohađali uglavnom odlični učenici, i ne sećem se ovakvog primera. Da li se ovakvo ponašanje izvanredno inteligentnog deteta od 10 god promeni dok stigne u srednju školu? Ne znam, moguće je.
Očigledno je da većina diskutanata na ovoj temi pripada grupi iznadprosečno inteligentnih, kojima je gradivo u školi manje-više bilo lako, i sa malo truda su uspevali da posižu "odlične" rezultate (i ja spadam među njih, mislim ovo sa malim trudom a dobrim rezultatima, a za inteligenciju nisam sigurna, nikad nisam radila test inteligencije). I da, stvarno, za većinu iznad prosečno inteligentnih, škola je "smor" - uglavnom. Ipak, za većinu "nas", kojima je bilo dosadno u školi, nisu sazivani sastanci sa psiholozima, direktorima, nije nam pravljen poseban plan i program nastave, a i najvažnije, kod nas nije bilo sumnje na ADHD ili autizam. Mislim da je zbog toga ovo dete je vrlo specifično. Osim što je dokazano izvanredno inteligentno (ne iznad proseka, nego izvanredno), ponašanje koje iskazuje je specifično.

Mrd, naglašavam da nisam nikakav stručnjak, ali me interesuje jedno. Naglašavate da ste 5 godina tražili odgovore na pitanje šta je "problem", pa je konačno ustanovljeno da nije ADHD, niti autizam. Šta je bio razlog da pre pet godina (kad je dete imalo 5 god. počnete sa traženjem "odgovora"). Ipak, dete tada nije išlo u školu, i nije ponašanje u školi bilo "problem"? Šta je tad bio "problem"? Ako je socijalizacija, a čini mi se da jeste, onda to nema veze sa inteligencijom. Verovatno ima sa emotivnom inteligencijom. Neke osobe su jednostavno takve, nemaju preteranu potrebu za društvom, za prihvatanjem, teško se uklapaju u društvene sisteme, grupe uopšte... Pa dobro, šta sad. Neka bude individualac. Kao takav može završiti škole, fakultete i postati "svoj gazda", programer, naučnik, šta već. A ako mislite da takva osoba ne može biti srećna, grešite. Sticajem okolnosti (komšiluk) poznajem dva izvanredna naučnika, koji su vrlo srećni ljudi, a nisu posebno socijabilni, čak i kad moraju da stupaju u socijalne odnose, meni se čini da to čine više sa mukom, nego sa uživanjem. A vrlo su pristojni i voljeni od strane komšija, svojih studenata, prodavačica u prodavnici...
Koliko sam razumela, poslednja preporuka stručnjaka je da mu se "izađe u susret" posebnim gradivom, zadacima, mogućnošću da na časove ponese laptop i radi ono što ga interesuje. I to je dalo rezultate. Onda nastavite na taj način.

A da li će shvatiti da sa malo truda mogu da se ostvaruju dobri rezultati - pa naravno da će shvatiti, kao što smo i Vi i ja to shvatili. I da li će potati "lenjivac"? Sumnjam. Toliko inteligentno dete je vrlo radoznalo, ne može postati "lenjivac". Uvek će ga nešto interesovati, tražiće odgovore, programirati, učiti...

Verovatno na ovoj temi niko nije dovoljno stručan da Vam da bilo kakav praktičan savet. Ja lično verujem da je zaista posebno bitno ovakvu izvanredno inteligentu decu gajiti i usmeravati na poseban način, pratiti njihov razvoj, i prilagođavati im se. Očigledno je da ovo dete nije "obično" po nijednom kriterijumu. Zbog toga smatram da "uobičajene" vaspitne metode neće dati prevelike rezultete. Mislim da je korisnije za obe strane da "mi" razumemo i podržimo njega (i takvu decu uopšte), nego da očekujemo da "oni" razumeju "nas", učiteljicu, obrazovni sistem, društvo, državu, socijalne odnose... i da "nam" se prilagode.

#55 XXL

XXL
  • Members
  • 18,731 posts

Posted 05 September 2009 - 20:45

@roterdamac
nikad cula za 'indigo decu'. to pojam iz psihologije?

Pa vidi. Najmladje dijete (sin) se nekako ne uklapa u "nashu" predstavu "obicnog" djeteta. I jedan moj drug kome je supruga uciteljica u Zg nekako nadosli da on ima puno osobina "djece novog doba" ili indigo djece kako ih josh nazivaju. Naime njegova supruga (a i on nesto) je citala dosta o tome. I tako mi dali tipu pa ja malo surfao. Sve je vishe takve djece a o njima se malo zna, tek da se ne uklapaju u nashu sliku, predstavu o djeci. Ja o ovome jako malo znam, ali kaze ta zena da i naucnici jos uvijek malo znaju.

#56 Delester

Delester
  • Members
  • 7,263 posts

Posted 05 September 2009 - 20:58

radi se o senzacionalistickom nazivu za decu sa ADHD
takva vest i nije preterano za radovanje
da ne pominjem da se u tim indigo clancima, ovako, prepoznaje svaka druga pismena osoba...

#57 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 05 September 2009 - 22:11

Spoiler! --Click here to view--
Mrd, naglašavam da nisam nikakav stručnjak, ali me interesuje jedno. Naglašavate da ste 5 godina tražili odgovore na pitanje šta je "problem", pa je konačno ustanovljeno da nije ADHD, niti autizam. Šta je bio razlog da pre pet godina (kad je dete imalo 5 god. počnete sa traženjem "odgovora"). Ipak, dete tada nije išlo u školu, i nije ponašanje u školi bilo "problem"? Šta je tad bio "problem"? Ako je socijalizacija, a čini mi se da jeste, onda to nema veze sa inteligencijom. Verovatno ima sa emotivnom inteligencijom. Neke osobe su jednostavno takve, nemaju preteranu potrebu za društvom, za prihvatanjem, teško se uklapaju u društvene sisteme, grupe uopšte... Pa dobro, šta sad. Neka bude individualac. Kao takav može završiti škole, fakultete i postati "svoj gazda", programer, naučnik, šta već. A ako mislite da takva osoba ne može biti srećna, grešite. Sticajem okolnosti (komšiluk) poznajem dva izvanredna naučnika, koji su vrlo srećni ljudi, a nisu posebno socijabilni, čak i kad moraju da stupaju u socijalne odnose, meni se čini da to čine više sa mukom, nego sa uživanjem. A vrlo su pristojni i voljeni od strane komšija, svojih studenata, prodavačica u prodavnici...
Koliko sam razumela, poslednja preporuka stručnjaka je da mu se "izađe u susret" posebnim gradivom, zadacima, mogućnošću da na časove ponese laptop i radi ono što ga interesuje. I to je dalo rezultate. Onda nastavite na taj način.

A da li će shvatiti da sa malo truda mogu da se ostvaruju dobri rezultati - pa naravno da će shvatiti, kao što smo i Vi i ja to shvatili. I da li će potati "lenjivac"? Sumnjam. Toliko inteligentno dete je vrlo radoznalo, ne može postati "lenjivac". Uvek će ga nešto interesovati, tražiće odgovore, programirati, učiti...

Verovatno na ovoj temi niko nije dovoljno stručan da Vam da bilo kakav praktičan savet. Ja lično verujem da je zaista posebno bitno ovakvu izvanredno inteligentu decu gajiti i usmeravati na poseban način, pratiti njihov razvoj, i prilagođavati im se. Očigledno je da ovo dete nije "obično" po nijednom kriterijumu. Zbog toga smatram da "uobičajene" vaspitne metode neće dati prevelike rezultete. Mislim da je korisnije za obe strane da "mi" razumemo i podržimo njega (i takvu decu uopšte), nego da očekujemo da "oni" razumeju "nas", učiteljicu, obrazovni sistem, društvo, državu, socijalne odnose... i da "nam" se prilagode.

Malecki je sada 5 razred u predskolskom je uciteljica instistirala da det ponovi predskolsko posto je po njenom bio nezreo. Akademski je i tada bio ispred generacije, vec je s'5 godina citao tekstualne knjige bez slika. Ja sam se bunio medjutim tada nista nisam znao o ovoj vrsti problema. Naravno posto nisam znao o problemu poceo sam da se obrazujem i skupljam znanje o vaspitavanju dece. Tada smo uradili neke testove cisto radi analize i nismo znali koliko ce problema proizaci iz cele zabune. Rezultati kad je bio 5 godina su ga svrstavali u 9-ogodisnji nivo misljenja. Sad je jos bolje po poslednjim testovima je ispalo da je u nekim stvarima na nivou srednje skole, a negde i iznad. Naravno, to sve znamo, jedino je pitanje sta sa tim socijalnim aspektom i sa depresijom na koju nam je psiholog ukazao proletost, zbog njegovog neslaganja s'uciteljicom.
Modifikacije tipa laptop i neki kompleksniji problemi rade za sada.

Posle svega sam i sam postao profesor u srednjoj skoli i sretao sam i srecem djake kao moj sin, koji kad su raspolozeni, ili motivisani odrade posao bez greske, a kad nisu 0%. Sede na casu mirno i ne rade bas nista, dok ih ne opteretimo sa necim sto ih provocira da rade.

Mozda se i ponavljam, ali ideja vodilja mi je bila da razmenim misljenja s'ljudima, posebno sto sada znam da ovaj problem postoji svuda. Ranije nisam razmisljao o tome i bilo mi je cudno, kao sto je svima nama neobicno da mudrost moze da predstavlja problem.

Cinjenica je da je tesko raditi sa tom decom u prosecnom okruzenju, jer pitanja koja oni postavljaju prosecan vrsnjak ne razume i to utice na stanje ostalih djaka. Blago receno u uobicajenom odelenju profesor nece preterano teska pitanja, jer kad ona dodju odgovara i pomaze samo maloj grupi.

#58 sanguinic

sanguinic
  • Members
  • 4,162 posts

Posted 05 September 2009 - 22:16

Delester, jel ovaj naziv "indigo deca" samo sinonim za ADHD, ili je to neki oblik ADHD? U mojoj školi je bilo skoro predavanje o ADHD i autizmu kod dece (kako raditi sanjima, šta...) ali nisu pominjali "indigo decu". Ja se do sad u praksi nisam susretala sa ADHD i autističnom decom, ali čini mi se da bi nastavnici, roditelji i društvo trebali da se više prilagođavaju ovakvoj deci ili deci sa nekim drugim "posebnim" odlikama. Osim toga, zaista mi se čini da ima sve više "neobične" dece (posebno muške dece).
P.S. Ne verujem da se neko preterano radovao ovom članku o "indigo deci", nego sam ja pokušala da se našalim na spostven račun, pa ispalo neumesno, jbg.

#59 Delester

Delester
  • Members
  • 7,263 posts

Posted 05 September 2009 - 22:42

sama oblast je prilicno nepoznata, a teza je da vecina indigo dece (ljubicasta, indigo aura) upravo imaju add i adhd
nisam mislila na tebe kada sam pomenula radovanje, vec zbog senzacionalizma oko citave stvari i masovnog prepoznavanja u nekim od pokazatelja, mnogi misle da je to prednost, sta li.

#60 sanguinic

sanguinic
  • Members
  • 4,162 posts

Posted 05 September 2009 - 23:11

Posle svega sam i sam postao profesor u srednjoj skoli i sretao sam i srecem djake kao moj sin, koji kad su raspolozeni, ili motivisani odrade posao bez greske, a kad nisu 0%. Sede na casu mirno i ne rade bas nista, dok ih ne opteretimo sa necim sto ih provocira da rade.

Mozda se i ponavljam, ali ideja vodilja mi je bila da razmenim misljenja s'ljudima, posebno sto sada znam da ovaj problem postoji svuda. Ranije nisam razmisljao o tome i bilo mi je cudno, kao sto je svima nama neobicno da mudrost moze da predstavlja problem.

Cinjenica je da je tesko raditi sa tom decom u prosecnom okruzenju, jer pitanja koja oni postavljaju prosecan vrsnjak ne razume i to utice na stanje ostalih djaka. Blago receno u uobicajenom odelenju profesor nece preterano teska pitanja, jer kad ona dodju odgovara i pomaze samo maloj grupi.


Po meni ste divan roditelj, postali ste profesor da bi ste bolje razumeli svoje dete.
Sa ostalim delom posta se slažem. I ja sam iz "struke" postala profesor, doduše, slučajno, i nisam ni mogla pretpostaviti koliko su deca različita, i koliko mi ih mi odrasli ne razumemo.
I kod mene u školi se dešava da mi neko dete zapadne "za oko" kao vrlo pametno. Oduševim se njegovim odgovorima, načinom razmišljanja. Onda pogledam ocene iz drugih predmeta, i vidim da nisu visoke. I onda im, kao i Vi, dam neke dodatne "zadatke", da istražuju, da budu kreativni, da napišu neka svoja zapažanja, naprave prezentacije, ili reše neke konkretne probleme vezane za materiju. I tu su odlični. Ako me nešto pitaju (često se dešava, a na uštrb ostalih učenika, i vremena predviđenog za prelazak "plana i programa"), a ja nisam sigurna šta da odgovorim, lepo im kažem da je to jako bitno i važno pitanje, i da za sledeći čas pokušaju da pripreme odgovor, a i ja ću pripremiti, i diskutujemo. Obično se ta diskusija završi vrlo brzo, jer mislim da im je važnije to što pridajem značaj njihovim pitanjima, nego što im je zaista potreban odgovor.
Zato se ja ne brinem preterano za ovu decu. Neće imati sve najbolje ocene, pa šta? Ali znaju da razmišljaju, povezuju i rešavaju konkretne probleme i vrlo su kreativni. Tako i u životu, kada budu "primorani", a time i motivisani da rešavaju probleme, uspeće.
Za ovaj "socijalni" momenat ne znam šta da kažem. Opet, nisam stručna. Ali, očigledno da ga je vrlo potresla situacija sa bivšom učiteljicom, čim je zbog toga u depresiji. Zaista je tužno kada dete ima 10 godina, a učiteljica ga ne razume, i još je još tužnije ne želi da ga razume, nego ga minira (ne daje mu posebne zadatke, iako je to bio dogovor, izbacuje mu kompjuter...). Zato samtram da mu Vaše razumevanje mnogo znači. Sigurno i to što ste postali profesor. Vidi se vaša želja i potreba da ga razumete, a i dete je sigurno prepoznaje. Možda je i bolje da se pokuša družiti sa starijom decom, ako ga ona bolje razumeju.
Pošto nisam dovoljno kompetentna da nastavim diskusiju na nekom stručnijem nivou, nisam nikakav razvojni psiholog, samo želim da Vas podržim u Vašim naporima da razumete svoje dete. Mislim da je to "ključ" ljubavi. I da svi mi odrasli pokušamo što bolje da razumemu svu decu, bez obzira koliko su "obična" ili "neobična".
Pozz Mrd

edit: slovca

Edited by sanguinic, 05 September 2009 - 23:51.