Jump to content


Photo
- - - - -

Problemi sa izvanredno pametnom decom u skoli


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
71 replies to this topic

#31 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 04 September 2009 - 18:31

Od mene akt obazrivosti prema onim koji ne vole duge postove...

Spoiler! --Click here to view--

Socijalni problem i jeste najveci problem. Ima tu i dosta ostalih manjih problema. U nekim poljima je razvijeniji nego u drugim. Najveci problem koji ja vidim je da on ne mora da ulaze preteran rad u skolu, sto ce ga napraviti lenjivcem u skoli. Kuci ima sta da radi.
Temu sam stavio u Obrazovanje, posto sam sreo vise slicne dece sa gotovo istim reakcijama. Naravno nisu svi tako mladi neki su u srednjoj skoli a neki u visim razredima osnovne. U visim razredima osnovne skole 6-8 opet gotovo nista ne rade, ali zahvaljujuci svom izrazitom intelektu "bez rada postizu rezultate". Ova grupa u srednjoj skoli se totalno povukla i ne rade gotovo nista, padaju godine jer su u depresiji, zapravo sada je gradivo teze i bez obzira na njohov intelekt potreban je dodatan rad, ali oni nemaju naviku da rade. Mi ih nismo naucili. Tu se sada javlja, kako si ti rekao samo moja krivice, posto nisam na vreme primetio koja vrsta problema postoji. Proteklih 5 godina smo se borili da otkrijemo sta je problem te ADHD, nezrelost, autizam. Samo navedi sta jos postoji, naravno tablete ne dolaze u obzir. Na kraju su svi ti novi sindromi eliminisani i ostao je jedino mnogo pametan.
Socijalni problem je ti rece lopta. Za njega je lopta geometrijsko telo koje ima unutrasnji pritisak, zapreminu, tezinu i tvrdocu. Ne pokusavam da budem sarkastican, oni stvarno razmisljaju na taj nacin.
Meni je tesko, a nisam glup covek da shvatim nacin na koji ta deca misle, kako bih im objasnio pojave. Govorim u mnozini jer se srecem i sa tom decom. i pored mog sina.
Ne bih voleo da krenemo u poredjenje razlicitih sistema obrazovanja, posto svaki sistem ima svoje za i protiv, ali bi mi mnogo bilo drago ako bi uspeli da na neki nacin izvedemo najpozitivnije moguce zakljucke sa gledista razvoja coveka (deteta).

moram priznati da nemam mnogo iskustava sa vaspitanjem dece, ali isto mogu samo da se slozim sa novosadjancetom.
to sto je dete super inteligentno, ne znaci da ga treba tretirati drugacije nego ostalu decu. u svakom odeljenju postoji najbolji djak, relativno cesto su ti najbolji dosta bolji od ostalih, vrlo cesto im je dosadno i nemotivisani su. pa opet, moraju da se snadju i u takvoj situaciji. kao sto manje inteligentna deca moraju da se bore da odrze korak sa inteligentnijom, tako i natprosecno inteligentna moraju da se naviknu da, iako ce im taj dar dosta pomoci u zivotu, nece ceo svet da se okrene samo zbog njih.
natprosecno inteligentan ili ne, on bi trebalo da ima i drugove, jednog dana ce se naci u drustvu manje talentovanih kolega, a bogami i u situacijama u kojima se nece sve moci prilagoditi njegovoj inteligenciji.
dakle, ne treba prilagodjavati okolinu njemu, nego njega okolini.
ne treba mu se previse diviti zbog same inteligencije, jer koliko god je to za nas cudesno i neverovatno, sam taj dar mu nista ne znaci ako on ne nauci kako da ga iskoristi.


Svako je razlicit. On drugacije misli, resava probleme na drugi nacin. Vec sada razume numericku analizu. Postavlja se pitanje odakle mu to, pa sam je dosao do toga pisuci razne programe i resavajuci problem translacije tunela, lopte, tockova i raznih drugih oblika koje koristi u svojim igrama.

Paralelno sa odgojem djeteta roditelji bi trebali raditi i na sebi. Kako zastititi djete od nas samih. Jer djeca mogu imati i drugih trauma ali od nesavjesnih, zahtjevnih i sebicnih roditelja, makar to bilo u "najboljoj" namjeri traume se vuku cijeli zivot. Od raznih idiotluka tipa da mu se dok je dijete jos u utrobi pusta Mozzartova muzika, da bi kao bilo inteligentnije do onih nasih vjecitih ti to mozes i ti moras biti bolji od ostalih. E jbg ne mora. Znam desetine sretnih mehanicara, molera i inih koji ni knjige u zivotu nisu procitali.

A koliko ima pametnih ljudi koji su nesrecni iz nekog razloga. Taj neki razlog mora da se otkrije. Kako dete zastiti od nas samih? Ne znam odgovor, verovatno ce oni kad porastu znati.

naravno da je rec o socijalnom faktoru, istom onom koji je od sustinske vaznosti za ovu temu.



Mrd moja djeca su malo starija, pa vec znam neke faze koje tebe tek cekaju :ph34r:

Ne vjerujem da ti mozes tu mnogo nesto da ucinis, a niti ce sistem da se mijenja. Prema tome mali ce sam ili iskoristiti svoju pamet ili nece. Njegova ce biti tu na kraju presudna. Posto nacin zivota u Americi nije bas zgodan za spontano druzenje djece tipa idem na igraliste pa da igram basket ko vec bude, nego je sve uglavnom organizovano, moras svuda da ga vozis itd mislim da tvoj zadatak u toj situaciji treba da bude da mali ne postane asocijalan, tj da se sto vise druzi sa vrsnjacima ili i starijom djecom, nema veze, ali da se ne osami, a za rezultate u skoli ne brini, da li ce imati 100% u svako predmetu, to je manje vazno sada. Faks ce sigurno zavrsiti i poslije ce graditi karijeru kako on bude htio.

A moze i da bude ko u onoj pjesmi Pekar, lekar, apotekar... kad ga uhvati za koju godinu, kao sto moj sad lupa bubnjeve po citav dan :)


Druzenje sam mislim vec gore opisao. On sada nema iste interese sa vrsnjacima i to je problem.

Moj problem nije sta ce da radi kad odraste. Sigurno ce, ako se ja pitam, zavrsiti neku visu skolu ili fakultet. Pa, kada bude sposoban da radi bilo sta, neka odluci sta mu je ciniti. I ja sam pored svog mog obrazovanja radio i najnize poslove, kad posla nije bilo.

#32 nickie

nickie
  • Members
  • 6,347 posts

Posted 04 September 2009 - 18:55

Svako je razlicit. On drugacije misli, resava probleme na drugi nacin. Vec sada razume numericku analizu. Postavlja se pitanje odakle mu to, pa sam je dosao do toga pisuci razne programe i resavajuci problem translacije tunela, lopte, tockova i raznih drugih oblika koje koristi u svojim igrama.



nisam bas razumela sto si mi ovo napisao.
nisam ni sumnjala da razmislja drugacije od ostalih i da moze da shvata kompleksne probleme sa tolikim iq. :)
samo mislim da ga ne treba hvaliti (ne kazem da to radite) samo zato sto moze da shvati, nego zato sto se trudi i uci, narocito ako radi ono sto ne voli da radi. isto kao i svu drugu decu. muzicki talentovanu decu ne treba hvaliti samo sto imaju sluha, nego treba da nauce nesto da pevaju ili sviraju pa ce onda njihov sluh doci do izrazaja i tek onda dolaze pohvale. bar ja tako mislim.


@roterdamac
pa za razliku od klasicnog iq, emotivna inteligencija (mislim, nisam sigurna) moze dosta da se razvija u zivotu. ako vec zavisi i od, da kazem gena, onda je moguce i da zavisi i od iq. ne? tj., recimo, da li je veca verovatnoca da neko sa vecim iq ima nizi eq. to me zanima :ph34r:

#33 Delester

Delester
  • Members
  • 7,263 posts

Posted 04 September 2009 - 19:00

@mrd
Vi ste, pretpostavljam, tehnicko lice? Trebalo bi najbolje da znate nacin na koji vase dete razmislja, kada vec poseduje takve afinitete/kvalitete. Mene interesuje zasto se stavljate u intelektualno inferioran polozaj u odnosu na desetogodisnjaka. Da li jedan diskutabilni indeks to daje za pravo i da li je to jedinica mere? Oprostite ako sticem pogresan utisak na osnovu Vaseg pisanja, pisana rec je mac sa dve ostrice.
Kada sam pomenula socijalni faktor, on se nije odnosio samo na detetovu interakciju sa vrsnjacima, vec najpre u nukleusu, pa shire. Inteligentno i pametno dete nisu iste stvari. Inteligentnom detetu, a vase je najpre takvo, nije tesko objasniti kako funkcionise sistem, koje su elementarne norme i nacela po kojima bi trebalo da igra igru. Intelektualno usavrsavanje van svakog proseka oduvek je spadalo u dodatne aktivnosti, a svakako ne u one redovne, pa ne vidim razlog da se osudjuje sistem koji ce uvek biti prilagodjen vecini, kada je osnovno obrazovanje u pitanju. Dete koje ima prebukiran dnevni raspored kada se vrati iz skole tesko da ce doziveti amputaciju radnih navika, gde god se nalazilo u datom trenutku. Takodje se bojim da je preopterecenje radnih kapaciteta vrlo cest slucaj, i to iz, paradoksalno, najboljih roditeljskih namera. Da li mislite da posedujete iracionalan strah sto se toga tice?
Imam utisak da ostajete razoruzani pred detetovim argumentima za bahato ponasanje ( prekidanje nastavnika, preuzimanje toka casa, nedozvoljavanje nastavka casa) na casovima. Zasto? Jer vam zvuce logicno? Ako zvuce, Vi ste slaba karika.
Problem je prilicno kompleksan i bojim se da je za strucne konsultacije, jer duboko zalazi u vaspitne metode, jer o tome se ovde radi.
Primetila sam da od fakultativnih aktivnosti/sportova, malac cepa samo individualne, zbog cega? Timski rad je jedna od stvari koja bi trebalo da bude familijarna od samog starta. Zbog cega se slepo slede njegove zelje, preferencije, interesovanja? Zasto se umesto toga ne usmeravaju?

Edited by Delester, 04 September 2009 - 19:02.


#34 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 04 September 2009 - 19:25

nisam bas razumela sto si mi ovo napisao.
nisam ni sumnjala da razmislja drugacije od ostalih i da moze da shvata kompleksne probleme sa tolikim iq. :ph34r:
samo mislim da ga ne treba hvaliti (ne kazem da to radite) samo zato sto moze da shvati, nego zato sto se trudi i uci, narocito ako radi ono sto ne voli da radi. isto kao i svu drugu decu. muzicki talentovanu decu ne treba hvaliti samo sto imaju sluha, nego treba da nauce nesto da pevaju ili sviraju pa ce onda njihov sluh doci do izrazaja i tek onda dolaze pohvale. bar ja tako mislim.


Nije on nikada nagradjen zbog pameti, cak cesto mozda zbog naseg balkanskog vaspitanja dobije i kritike kad postavlja stvari u kontekstu pa ko to moze da ne shvata. Pohvale dobije kad me/nas ostavi bez teksta. Sad cu mozda malo i da gnjavim s'tehnikom, verovatno mnogima nece biti jasno o cemu pricam, ali on je resio threading problem (multitasking problem) iz programiranja iz prvog pokusaja. Mnogi studenti na fakultetu imaju problem sa takvim zadacima. Ja sam ostao bez teksta. On mnogo radi kuci, jer ja to vidim. U skoli je druga pesma, ako nije interesantno on uradi par porblema i prestane da radi jer su svi isti.

#35 David Gilmour

David Gilmour
  • Members
  • 5,374 posts

Posted 04 September 2009 - 19:35

Nije on nikada nagradjen zbog pameti, cak cesto mozda zbog naseg balkanskog vaspitanja dobije i kritike kad postavlja stvari u kontekstu pa ko to moze da ne shvata. Pohvale dobije kad me/nas ostavi bez teksta. Sad cu mozda malo i da gnjavim s'tehnikom, verovatno mnogima nece biti jasno o cemu pricam, ali on je resio threading problem (multitasking problem) iz programiranja iz prvog pokusaja. Mnogi studenti na fakultetu imaju problem sa takvim zadacima. Ja sam ostao bez teksta. On mnogo radi kuci, jer ja to vidim. U skoli je druga pesma, ako nije interesantno on uradi par porblema i prestane da radi jer su svi isti.


U cemu programira  :ph34r: Mislim koji programski jezik ?

#36 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 04 September 2009 - 19:46

U cemu programira :ph34r: Mislim koji programski jezik ?


Java. Dva voza idu kroz tunel s'obe strane, da ne bude sudara.

#37 nickie

nickie
  • Members
  • 6,347 posts

Posted 04 September 2009 - 19:57

Nije on nikada nagradjen zbog pameti, cak cesto mozda zbog naseg balkanskog vaspitanja dobije i kritike kad postavlja stvari u kontekstu pa ko to moze da ne shvata. Pohvale dobije kad me/nas ostavi bez teksta.



ovo mi malo zvuci kontradiktorno.
mislim, kapiram da nije lako doci k sebi kad vidis sta sve moze da ukapira u tom uzrastu. i jos rodjeno dete. :ph34r:
al mislim da ga treba hvaliti kad resi te dosadne zadatke iz skole a ovakve stvari ostaviti da mu budu vise kao hobi.
mislim, lepo sto ume ono sto ni studenti ne umeju i sigurno ga treba i pohvaliti. ali ne treba takvim stvarima davati veci znacaj nego dosadnim zadacima iz skole. jer na kraju, svi mi moramo da se bavimo (i) tim dosadnim zadacima i moramo da naucimo kako da izadjemo na kraj sa tim.

to sto ume da resava kompleksne probleme je super plus ali ne znaci da treba da zapostavi svakodnevne obaveze.

#38 David Gilmour

David Gilmour
  • Members
  • 5,374 posts

Posted 04 September 2009 - 19:58

Java. Dva voza idu kroz tunel s'obe strane, da ne bude sudara.

Mora da si ga ti u to uveo, he, he programerska posla.  :ph34r:

#39 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 04 September 2009 - 20:04

@mrd
Vi ste, pretpostavljam, tehnicko lice? Trebalo bi najbolje da znate nacin na koji vase dete razmislja, kada vec poseduje takve afinitete/kvalitete. Mene interesuje zasto se stavljate u intelektualno inferioran polozaj u odnosu na desetogodisnjaka. Da li jedan diskutabilni indeks to daje za pravo i da li je to jedinica mere? Oprostite ako sticem pogresan utisak na osnovu Vaseg pisanja, pisana rec je mac sa dve ostrice.

Zapanjen sam sa njegovi logickim resenjima, tako da nisam intelektualno inferioran, ali ceinim stavove koje to dete ima.

Kada sam pomenula socijalni faktor, on se nije odnosio samo na detetovu interakciju sa vrsnjacima, vec najpre u nukleusu, pa shire. Inteligentno i pametno dete nisu iste stvari. Inteligentnom detetu, a vase je najpre takvo, nije tesko objasniti kako funkcionise sistem, koje su elementarne norme i nacela po kojima bi trebalo da igra igru. Intelektualno usavrsavanje van svakog proseka oduvek je spadalo u dodatne aktivnosti, a svakako ne u one redovne, pa ne vidim razlog da se osudjuje sistem koji ce uvek biti prilagodjen vecini, kada je osnovno obrazovanje u pitanju.

Ne osudjujem ja opsti pristup obrazovanju, ali znam da na pametniju decu obracamo manje paznje nego na onu koja to nisu. Ovu drugu grupu vucemo mucimo se oko njih i samim time dajemo negativan primer mudricama. Nauk koji oni mogu da izvuku, je da ako rade negativne ili lose stvari dobijaju vise paznje. To je moja dilema po pitanju naseg, ovde mislim na obrazovanje u XX i pocetkom XXi veka.

Dete koje ima prebukiran dnevni raspored kada se vrati iz skole tesko da ce doziveti amputaciju radnih navika, gde god se nalazilo u datom trenutku. Takodje se bojim da je preopterecenje radnih kapaciteta vrlo cest slucaj, i to iz, paradoksalno, najboljih roditeljskih namera. Da li mislite da posedujete iracionalan strah sto se toga tice?
Imam utisak da ostajete razoruzani pred detetovim argumentima za bahato ponasanje ( prekidanje nastavnika, preuzimanje toka casa, nedozvoljavanje nastavka casa) na casovima. Zasto? Jer vam zvuce logicno?

Gore sam delimicno odgovorio. Razumem u potpunosti da nekome moze da bude dosadno i kad naleti na specijalan slucaj, kad ucitelj nije spreman da dopusti da se ucenik zabavlja citanjem umesto da drlja 5+2 ili 2*3 20-tak puta. Isto mi deluje ljudski da u toj situaciji pokusa da brani svoje argumente ukazujuci da mu je to jasno. Svakako da on za takve nastupe ne dobije pohvale kuci, ali se desava.

Ako zvuce, Vi ste slaba karika.
Problem je prilicno kompleksan i bojim se da je za strucne konsultacije, jer duboko zalazi u vaspitne metode, jer o tome se ovde radi.
Primetila sam da od fakultativnih aktivnosti/sportova, malac cepa samo individualne, zbog cega? Timski rad je jedna od stvari koja bi trebalo da bude familijarna od samog starta. Zbog cega se slepo slede njegove zelje, preferencije, interesovanja? Zasto se umesto toga ne usmeravaju?

Vrlo je individualan, ali kad je recimo u timu koji razvija neku interesantnu napravu (robot) on ce odraditi svoj deo posla saradjivati sa ostalim clanovima tima.

#40 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 04 September 2009 - 20:07

ovo mi malo zvuci kontradiktorno.
mislim, kapiram da nije lako doci k sebi kad vidis sta sve moze da ukapira u tom uzrastu. i jos rodjeno dete. :ph34r:
al mislim da ga treba hvaliti kad resi te dosadne zadatke iz skole a ovakve stvari ostaviti da mu budu vise kao hobi.
mislim, lepo sto ume ono sto ni studenti ne umeju i sigurno ga treba i pohvaliti. ali ne treba takvim stvarima davati veci znacaj nego dosadnim zadacima iz skole. jer na kraju, svi mi moramo da se bavimo (i) tim dosadnim zadacima i moramo da naucimo kako da izadjemo na kraj sa tim.

to sto ume da resava kompleksne probleme je super plus ali ne znaci da treba da zapostavi svakodnevne obaveze.


To i pokusavamo da otkrijemo kako ga ubaciti u svakodnevnu rutinu, a da on vidi smisao.
Uvek je tu ono pitanje tata/mama a sto ja to treba da uradim 20 puta kada su svi problemi isti.

#41 nickie

nickie
  • Members
  • 6,347 posts

Posted 04 September 2009 - 21:14

pa problem i jeste u tome sto se u zivotu ne rade samo stvari koje imaju smisao.
mora to da uradi jer je nastavnica tako rekla. i tacka.

kao sto i ja moram da uradim ono sto mi sef kaze cak i kad ne vidim da ima smisla.
takav je zivot, ponekad mora da se uradi i ono sto ne volimo, ponekad i ono sto je besmisleno.
ostaloj deci mozda nije isto svih 20 zadataka, al su im mozda isti 5, pa onda i ona pitaju roditelje sto da ne urade samo 4?



imala sam djaka koji nije bio tako inteligentan, al je opet krenuo sa filozofijom tipa 'a zasto ja uopste treba sve to da radim?'
pa ja krenula sa klasicnim 'da mozes da upises srednju koju volis', 'faks koji volis', 'da mozes da radis posao koji volis' i onda on meni krene ali evo ovaj i ovaj nisu zavrsili fakultet i skolu a ovaj i ovaj jesu, pa ipak ovi prvi vise zaradjuju od drugih. i posto je celo ucenje bilo besmisleno, njega je bolela ruka posle jednog ispisanog reda i nisi mogao da ga nateras dalje da radi pa ne znam sta.

e sad, to mi nije bio sin pa da ga ja vaspitavam a mama ga je odmah posle casa pustila da ide da majstorise, u cemu je bio veliki talenat.
pa eto, moguce da ce on jednog dana biti izvanredan stolar ili majstor ili nesto, al je moguce da ce mu i to jednog dana postati besmisleno pa da nece biti nista posebno.

Edited by nickie, 04 September 2009 - 21:15.


#42 XXL

XXL
  • Members
  • 18,731 posts

Posted 04 September 2009 - 21:48

@roterdamac
pa za razliku od klasicnog iq, emotivna inteligencija (mislim, nisam sigurna) moze dosta da se razvija u zivotu. ako vec zavisi i od, da kazem gena, onda je moguce i da zavisi i od iq. ne? tj., recimo, da li je veca verovatnoca da neko sa vecim iq ima nizi eq. to me zanima :ph34r:

Nije pravilo kako ja to vidim. eq se ustvari kao sto znas tek od 1995 poceo malo izucavati. Ja sam malo surfao po netu i razgovarao sa kcerkom koja ima visok iq, ali znas kako, danas ti klinci rade razne testove pa joj je i eq ispao po tim testovima visok. Sto nije i ne mora biti povezano nego cak i obrnuto, jer smo nasli na nekom holandskom sajtu puno slucajeva sa iq vecim od 140, a nizak eq. Da li je to slucajnost ili kako si primijetila mozda veca vjerovatnoca
(veci iq-nizi eq) ne znam, tek ovo sto sam nasao od nekih desetak slucajeva gdje je vrlo visok iq a nizak eq kod 8 ljudi. Ne znam jesam li razumio tvoje pitanje bas najbolje?

Edited by Rotterdamac, 04 September 2009 - 21:49.


#43 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 04 September 2009 - 21:49

pa problem i jeste u tome sto se u zivotu ne rade samo stvari koje imaju smisao.
mora to da uradi jer je nastavnica tako rekla. i tacka.

kao sto i ja moram da uradim ono sto mi sef kaze cak i kad ne vidim da ima smisla.
takav je zivot, ponekad mora da se uradi i ono sto ne volimo, ponekad i ono sto je besmisleno.
ostaloj deci mozda nije isto svih 20 zadataka, al su im mozda isti 5, pa onda i ona pitaju roditelje sto da ne urade samo 4?



imala sam djaka koji nije bio tako inteligentan, al je opet krenuo sa filozofijom tipa 'a zasto ja uopste treba sve to da radim?'
pa ja krenula sa klasicnim 'da mozes da upises srednju koju volis', 'faks koji volis', 'da mozes da radis posao koji volis' i onda on meni krene ali evo ovaj i ovaj nisu zavrsili fakultet i skolu a ovaj i ovaj jesu, pa ipak ovi prvi vise zaradjuju od drugih. i posto je celo ucenje bilo besmisleno, njega je bolela ruka posle jednog ispisanog reda i nisi mogao da ga nateras dalje da radi pa ne znam sta.

e sad, to mi nije bio sin pa da ga ja vaspitavam a mama ga je odmah posle casa pustila da ide da majstorise, u cemu je bio veliki talenat.
pa eto, moguce da ce on jednog dana biti izvanredan stolar ili majstor ili nesto, al je moguce da ce mu i to jednog dana postati besmisleno pa da nece biti nista posebno.


Vidi ako mu se da neki komplikovaniji problem on radi, na casu. Jedino je problem sto nema mnogo ucitelja koji to tako rade. Ja sam to poceo tako da radim posto sam osetio na svojoj kozi taj problem. Moji djaci sada bolje rade. Imao sam klinca koji nista nije radio dok mu nisam dao poseban projekat da mi uradi istrazivanje napise teze i obrazlozi problematiku. To je sve pokrivalo gradivo, malo se dublje islo u istrazivanje, ali je u okviru nastavnog programa. Mnogo je tesko tako ih uciti. Zato me je i ponukala problematika da popricamo.

#44 nickie

nickie
  • Members
  • 6,347 posts

Posted 04 September 2009 - 22:04

Nije pravilo kako ja to vidim. eq se ustvari kao sto znas tek od 1995 poceo malo izucavati. Ja sam malo surfao po netu i razgovarao sa kcerkom koja ima visok iq, ali znas kako, danas ti klinci rade razne testove pa joj je i eq ispao po tim testovima visok. Sto nije i ne mora biti povezano nego cak i obrnuto, jer smo nasli na nekom holandskom sajtu puno slucajeva sa iq vecim od 140, a nizak eq. Da li je to slucajnost ili kako si primijetila mozda veca vjerovatnoca
(veci iq-nizi eq) ne znam, tek ovo sto sam nasao od nekih desetak slucajeva gdje je vrlo visok iq a nizak eq kod 8 ljudi. Ne znam jesam li razumio tvoje pitanje bas najbolje?



odlicno si razumeo pitanje.
i mislila sam da je sve to jos na pocetku, al me i dalje bas zanima. zanimljivo mi sve to (kao i levaci i desnjaci i oni polu-polu, al to nije tema). thx za ove info :ph34r:


ok mrd, ja i dalje mislim da ne mozes da ocekujes da se nastavnici prilagodjavaju detetu, a ne ono njima. al ok, ne slazemo se. :)
mislim da bi realno tako nesto mogao da ocekujes u nekoj specijalnoj skoli za izuzetno nadarenu decu, al kazes da nema tako neceg. steta.

#45 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 04 September 2009 - 22:30

Nije pravilo kako ja to vidim. eq se ustvari kao sto znas tek od 1995 poceo malo izucavati. Ja sam malo surfao po netu i razgovarao sa kcerkom koja ima visok iq, ali znas kako, danas ti klinci rade razne testove pa joj je i eq ispao po tim testovima visok. Sto nije i ne mora biti povezano nego cak i obrnuto, jer smo nasli na nekom holandskom sajtu puno slucajeva sa iq vecim od 140, a nizak eq. Da li je to slucajnost ili kako si primijetila mozda veca vjerovatnoca
(veci iq-nizi eq) ne znam, tek ovo sto sam nasao od nekih desetak slucajeva gdje je vrlo visok iq a nizak eq kod 8 ljudi. Ne znam jesam li razumio tvoje pitanje bas najbolje?


Izvini nisam u brzini obradio ovaj text. Mi smo imali vise obzervacija i u toku svih tih seansi nikad nisu doveli u pitanje eq, aili je bilo pitanja u vezi autizma koji je odbacen i na kraju su ostali kod te visoke inteligencije gde bi bilo valjano da se okruzenje prilagodi detetu.

@nickie: Znam da je tesko prilagoditi ucitelje pojedinom detetu, ali isto tako bi trebalo da postiji neki poseban tretman za tu decu koja su uvek napred i nisu nasa briga jer se nas rad vrednuje samo po tome koliko ucenika savlada gradivo.