Jump to content


Photo
- - - - -

Vinjete u Sloveniji


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
56 replies to this topic

#31 st.anger

st.anger
  • Members
  • 4,198 posts

Posted 16 February 2009 - 09:30

Evo da ti kaže srpski janez na ovu tvoju tvrdnju...
Ne pravi se lud i ne sakrivaj činjenicu da ja moram da platim za autoput od Zagreba do Splita i od Splita do Zagreba skoro 45 EUR-a, a ti se kod mene za 35 EUR-a voziš 6 meseci.
Jeste, moramo nekog malo da udarimo po džepu, to su uglavnom stranci, vi inače dolazite češće kod nas jer ste susedi, nama domaćima je super, jer se nikad jevtinije nismo vozili auto putevima, protočnost je povećana jer nema auto rampi, a budžet za ceste mora nekako da se napuni da bi se one održavale.

A zamisli ovo ja moram da platim autoput od Maribora do Šentilja (celih 17, 5 km sa uključenom obilaznicom u Mariboru ) 35 eura a ti se voziš od Zagreba do Splita i od Splita do Zagreba celih 780 km sve po autoputu :ph34r:


PS
Od kad su uvedene vinjete u SLO prolazio sam mnogo puta kroz SLO i nisam kupio vinjetu iz principa - provezem se kroz centar Maribora i lepo starom cestom izađem iz SLO a primećujem da je promet tom "bezvinjetnom obilaznicom" u priličnom porastu.
Da sam morao ići toliko puta preko Ljubljane onda bi kupio vinjetu ali to je onda druga priča

Edited by st.anger, 16 February 2009 - 09:53.


#32 trotter80

trotter80
  • Members
  • 321 posts

Posted 16 February 2009 - 10:35

Evo da ti kaže srpski janez na ovu tvoju tvrdnju...
Ne pravi se lud i ne sakrivaj činjenicu da ja moram da platim za autoput od Zagreba do Splita i od Splita do Zagreba skoro 45 EUR-a, a ti se kod mene za 35 EUR-a voziš 6 meseci.
Jeste, moramo nekog malo da udarimo po džepu, to su uglavnom stranci, vi inače dolazite češće kod nas jer ste susedi, nama domaćima je super, jer se nikad jevtinije nismo vozili auto putevima, protočnost je povećana jer nema auto rampi, a budžet za ceste mora nekako da se napuni da bi se one održavale.


Nitko ne spori, nitko itko normalan ne tvrdi da su autoceste u Hr skupe.. Meni prvom jesu i koštaju. Nisu najskuplje u Europi, ali nisu niti jeftine, ali je sistem naplate korektan! Tim više jer se ne naplačuju posebno objekti. izuzev Krčkog mosta...
O tome se radi...
PLATIŠ ONOLKO KOLKO SE VOZIŠ

Modeli sa vinjetama su manje korektni, ali baš zato su uvedene vinjete koje vrijede kraći period, da bi se ta 'nekorektnost' da ne platiš onoliko kolko voziš već da onaj tko vozi više plati manje, svela na mjeru koja podrazumjeva europsko ponašanje (namjerno taj termin rabim jer Slo često koriste obrnuti termin kad opisuju Hrvate).

Ne misliš da su austrijanci npr proučavali poprilično koji model bi bilo najbolje uvesti?? Što bi bilo da su oni uveli samo polugodišnje i godišnje vinjete i stavili cijenu od 200 i 300 eura (shodno tome kolko imaju više km autocesta nego Slovenci)?
Kako bi se to onda sviđalo Slovencima npr? Gastarbajteri iz A sigurno nebi imali puno primjedbi, al Slovenac ili Hrvat koji jednom ili dvaput godišnje odu u Beč možda i bi....

Radi se samo o fer i korektnom odnosu o ničem drugom... Da ne spominjemo zašto se ne gradi autocesta od Maribora do Gruškovja ( usprkos peticijama od strane stanara koji žive uz postojeću cestu da se već jednom napravi)... najbolji je onaj ogroman natpis.. Slovenia is building motorway for you!

#33 tomo777

tomo777
  • Members
  • 154 posts

Posted 16 February 2009 - 14:55

Nitko ne spori, nitko itko normalan ne tvrdi da su autoceste u Hr skupe.. Meni prvom jesu i koštaju. Nisu najskuplje u Europi, ali nisu niti jeftine, ali je sistem naplate korektan! Tim više jer se ne naplačuju posebno objekti. izuzev Krčkog mosta...
O tome se radi...
PLATIŠ ONOLKO KOLKO SE VOZIŠ

Modeli sa vinjetama su manje korektni, ali baš zato su uvedene vinjete koje vrijede kraći period, da bi se ta 'nekorektnost' da ne platiš onoliko kolko voziš već da onaj tko vozi više plati manje, svela na mjeru koja podrazumjeva europsko ponašanje (namjerno taj termin rabim jer Slo često koriste obrnuti termin kad opisuju Hrvate).

Ne misliš da su austrijanci npr proučavali poprilično koji model bi bilo najbolje uvesti?? Što bi bilo da su oni uveli samo polugodišnje i godišnje vinjete i stavili cijenu od 200 i 300 eura (shodno tome kolko imaju više km autocesta nego Slovenci)?
Kako bi se to onda sviđalo Slovencima npr? Gastarbajteri iz A sigurno nebi imali puno primjedbi, al Slovenac ili Hrvat koji jednom ili dvaput godišnje odu u Beč možda i bi....

Radi se samo o fer i korektnom odnosu o ničem drugom... Da ne spominjemo zašto se ne gradi autocesta od Maribora do Gruškovja ( usprkos peticijama od strane stanara koji žive uz postojeću cestu da se već jednom napravi)... najbolji je onaj ogroman natpis.. Slovenia is building motorway for you!


S ovim se ne slažem, i ja bih da platim godišnju vinjetu npr. 100 Eura za sve autoceste u Hrvatskoj i mirno se vozim ... pa vinjete imaja sve više zemalja u Europi (neke i besplatne autoputeve), a ne svakih 10-15 km autoputa naplatne kućice ... koliko one same po sebi koštaju odnosno radnici u njima ?

#34 st.anger

st.anger
  • Members
  • 4,198 posts

Posted 16 February 2009 - 15:08

S ovim se ne slažem, i ja bih da platim godišnju vinjetu npr. 100 Eura za sve autoceste u Hrvatskoj i mirno se vozim ... pa vinjete imaja sve više zemalja u Europi (neke i besplatne autoputeve), a ne svakih 10-15 km autoputa naplatne kućice ... koliko one same po sebi koštaju odnosno radnici u njima ?


Niko nema ništa protiv vinjeta

Ovako ih evropljani prodaju;
Jahres-Vignette 2-Monats-Vignette 10-Tages-Vignette

#35 Amsterdamer

Amsterdamer
  • Members
  • 854 posts

Posted 16 February 2009 - 21:50

Kad bi svaka zemlja oko Slovenije uvela vinjetu posebno za vozila sa slovenackim tablicama i naplacivala im je jedno....50 - 100 eura za 6 meseci...onako cisto iz inata , mislim da bi Slovenci veoma brzo uveli vinjete na 5-7 dana.

#36 XXL

XXL
  • Members
  • 18,731 posts

Posted 16 February 2009 - 23:21

Kad bi svaka zemlja oko Slovenije uvela vinjetu posebno za vozila sa slovenackim tablicama i naplacivala im je jedno....50 - 100 eura za 6 meseci...onako cisto iz inata , mislim da bi Slovenci veoma brzo uveli vinjete na 5-7 dana.

Ma stoki gusarskoj se moze, zato to i rade. Zato ih lijepo zaobidji i vozdrica. Ovo molim stoka gusarska se ne odnosi na Slovence kao narod nego na onaj gnoj sto je dao samo ove opcije koje postoje.

#37 trotter80

trotter80
  • Members
  • 321 posts

Posted 17 February 2009 - 11:03

Ma stoki gusarskoj se moze, zato to i rade. Zato ih lijepo zaobidji i vozdrica. Ovo molim stoka gusarska se ne odnosi na Slovence kao narod nego na onaj gnoj sto je dao samo ove opcije koje postoje.


a to ti je cca 65% Slovenaca pa ti vidi... :ph34r:
Zmago i Podobnik ekipa...

#38 trotter80

trotter80
  • Members
  • 321 posts

Posted 17 February 2009 - 11:15

S ovim se ne slažem, i ja bih da platim godišnju vinjetu npr. 100 Eura za sve autoceste u Hrvatskoj i mirno se vozim ... pa vinjete imaja sve više zemalja u Europi (neke i besplatne autoputeve), a ne svakih 10-15 km autoputa naplatne kućice ... koliko one same po sebi koštaju odnosno radnici u njima ?


Različiti su modeli naplata... Nisu naplatne kučice ni izbliza do kraja iskorjenjene (Italija, Francuska...) a što je poštenije pitanje je.. I dalje tvrdim da JE POŠTENO naplatiti onolko kolko se voziš (dakle po km), ali NIJE POŠTENO platiti i čekati na izlaz...
Kad bi se u Hr uvele vinjete sustav bi bio malo prohodniji, jer bi se čepovi stvarali na uskim grlima (silaznim rampama s autocesta).
Jel bi bilo bolje da se plača godišnja vinjeta u Hr cca 150 eura (obziriom na slovensku i broj km tamo i tu tolko bi bila minimalno) plus da se naplačuju tuneli (bar par većih) i da se tamo ispred njih rade rampe ostaje da se vidi...

JOš nešto vrlo bitno. U Hr je naplata bitno bolje rješena nego u Francuskoj i Italiji jer tamo zaista svakih 20, 30 km po sektorima se naplačuje dok se kod nas čeka na ulazu i izlazu, nema sektora po istoj autocesti i vozila čekaju samo dva puta! Puno je bolja opcija na izlazim rampama napravit naplatu (kao u Hr) nego kao što je prije bilo u i u Slo svakih par km stajat na autocesti...

Uz sve to nitko ne računa vrijeme i eventualne neugodnosti (ako slučajno zaboraviš kupiti vinjetu) koje čovjek ima kad se vinjete pregledavaju. Meni su ovo ljeto u Slo pregledavali i iako sam imao sve uredno čekao sam dobrih 15 minuta! Naravno da to nije uvijek, ali se dogodi.

#39 Amsterdamer

Amsterdamer
  • Members
  • 854 posts

Posted 17 February 2009 - 13:29

Holandija nema vinjete , nema ni naplatne rampe , a imaju jedne od najboljih puteva na svetu koji su pri tome potpuno osvetljeni i nocna voznja je kao po danu. Oni to finansiraju naplacujuci porez svakome ko ima auto (na NL table) , a cena zavisi od tezine vozila i goriva koje koristi. Svi stranci su dobrodosli da besplatno voze po celoj zemlji kad hoce i koliko hoce. A novac ce svakako doci , turisti ce uvek potrositi pare :ph34r:

#40 alberto.ascari

alberto.ascari
  • Members
  • 28,756 posts

Posted 17 February 2009 - 13:39

Holandija nema vinjete , nema ni naplatne rampe , a imaju jedne od najboljih puteva na svetu koji su pri tome potpuno osvetljeni i nocna voznja je kao po danu. Oni to finansiraju naplacujuci porez svakome ko ima auto (na NL table) , a cena zavisi od tezine vozila i goriva koje koristi. Svi stranci su dobrodosli da besplatno voze po celoj zemlji kad hoce i koliko hoce. A novac ce svakako doci , turisti ce uvek potrositi pare :ph34r:



Holandija nikad nije bila jedna od 6 buktinja u grbu SFRJ, naprotiv, bivša kolonijalna sila + Maršalov plan.

Neuporedivo.

#41 yossarian

yossarian
  • Members
  • 3,774 posts

Posted 17 February 2009 - 14:19

Holandija nikad nije bila jedna od 6 buktinja u grbu SFRJ, naprotiv, bivša kolonijalna sila + Maršalov plan.

Neuporedivo.


Lepo ti je čovek rekao da se vinjeta naplaćuje putem poreza na motorna vozila, koji se plaća kvartalno - četiri puta godšnje - i iznosi od nekoliko desetina do par stotina evra (u zavisnosti od kategorije vozila, težine, vrste goriva, zagađenja okoline)… dakle sigurno preko 100 evra godišnje čak i za malolitražne automobile, a čak i četiri-pet hiljada evra godišnje za neki SUV od pet tona. Od tih para se grade i održavaju putevi. Porez plaća svako ko poseduje vozilo, vozio ili ne, vozio malo ili mnogo, auto putem ili ne.



Znači ne da nisu džabe već zapravo jako skupi (osim za strance koje se voze za džabe).



U Francuskoj, recimo, takav sistem nikada nije prošao, jer ljudi koji ne koriste auto put neće da plaćaju onima koji auto puteve koriste, a još manje turistima. Zato imaju naplatne rampe i sistem pretplate za stalne korisnike.



U Holandiji postoji plan da se ovaj sistem zameni elektronskom kontrolom pa da ko više vozi više plaća a ko manje vozi manje.

#42 XXL

XXL
  • Members
  • 18,731 posts

Posted 17 February 2009 - 14:55

U Holandiji postoji plan da se ovaj sistem zameni elektronskom kontrolom pa da ko više vozi više plaća a ko manje vozi manje.

U Holandiji kad se nesto prica obicno i bude kao sto iz iskustva znas. Vjerovatno bi to bilo bolje rjesenje jer stvarno su rijeke auta i chesti zastoji u vremenu odlaska i povratka s posla. Mislim da bi se onda ipak malo vise vodilo racuna o makar onim "izmisljenim" razlozima vozikanja. Njemci kako sam obavjesten te putarine uglavnom namiruju od naplate koristenja autoputa velikim kamionima i sleperima. Dakle svaka je zemlja to rijesila na neki svoj nacin ali ono sto radi Slovenija sa vinjetama je bezobrazna pljacka putnika (vozaca) u tranzitu.

#43 incognito

incognito
  • Members
  • 7,771 posts

Posted 17 February 2009 - 17:59

U Francuskoj, recimo, takav sistem nikada nije prošao, jer ljudi koji ne koriste auto put neće da plaćaju onima koji auto puteve koriste, a još manje turistima. Zato imaju naplatne rampe i sistem pretplate za stalne korisnike.


Po toj logici ni oni koji zive u prizemljima ili na prvom spratu zgrada ne bi trebali da placaju lift i struju koju isti potrosi.

Dakle svaka je zemlja to rijesila na neki svoj nacin ali ono sto radi Slovenija sa vinjetama je bezobrazna pljacka putnika (vozaca) u tranzitu.


To je kao tvrditi da odredjeni restoran gde ne mozes da prodjes ispod 100€ za prostu veceru - pljacka. Tebe niko ne tera da ides u taj restoran kao sto te niko ne tera ni da ides kroz Sloveniju - ako mislis da ti se ne isplati kraci put tih 35€ a ti slobodno cepaj okolnim putevima. Kad svi krenu okolnim putevima pa Slovenija vise ne bude zaradjivala dovoljno od takvih vinjeta za odrzavanje puteva, doci ce im iz dupeta u glavu pa ce se prilagoditi trzistu. Ja stvarno ne shvatam cemu tolika povika - njihovi putevi, njihove cene. Ko hoce - hoce, ko nece - ne mora. Tek mi je smesna povika od strane nasih ljudi kad se uzme u obzir koliko zapravo kosta putarina kod nas i kakvi su nasi putevi u odnosu na slovenacke.

#44 XXL

XXL
  • Members
  • 18,731 posts

Posted 17 February 2009 - 18:18

To je kao tvrditi da odredjeni restoran gde ne mozes da prodjes ispod 100€ za prostu veceru - pljacka. Tebe niko ne tera da ides u taj restoran kao sto te niko ne tera ni da ides kroz Sloveniju - ako mislis da ti se ne isplati kraci put tih 35€ a ti slobodno cepaj okolnim putevima. Kad svi krenu okolnim putevima pa Slovenija vise ne bude zaradjivala dovoljno od takvih vinjeta za odrzavanje puteva, doci ce im iz dupeta u glavu pa ce se prilagoditi trzistu. Ja stvarno ne shvatam cemu tolika povika - njihovi putevi, njihove cene. Ko hoce - hoce, ko nece - ne mora. Tek mi je smesna povika od strane nasih ljudi kad se uzme u obzir koliko zapravo kosta putarina kod nas i kakvi su nasi putevi u odnosu na slovenacke.

E jbg poredjenje ti je stvarno na mjestu. Ja pricam o tome da jedino oni nemaju tranzitnu varijantu vinjete. A ja cepam kroz Sloveniju, samo obidjem 10-ak km i imam uvijek varijantu. Nego je pljacka za 11 km autoputa i 11 nazad toliko naplacivati. I ne, ne moze se nikako porediti sa restoranom. Ama bas nikako. Znam ja dobro kakvi su autoputevi u Srbiji. Ja ti pricam o 11 km puta kad ides od Sentilja prema Mariboru. 35E. Alooo bre!

#45 April

April
  • Members
  • 1,314 posts

Posted 17 February 2009 - 22:07

A kako se na slovenackom kaze - ministar za kapitalne investicije?