hehe... ja sam pomislila nesto slicno - delom podseca na klee-a, a delom na hundertwassera, da ne kazem stovodu
Pa, zbog kolorita mi je vise Klee-ovski nego sto lici na Hundertwassera...
Posted 01 November 2008 - 03:38
hehe... ja sam pomislila nesto slicno - delom podseca na klee-a, a delom na hundertwassera, da ne kazem stovodu
Posted 01 November 2008 - 06:16
to je Danae... da, jeste divna... i iznenadi te jer je u prirodi jako malog formata (u odnosu na druge njegove slike)... inace, reprodukuje se sve... zavisi gde gledas...Ova poslednja slika Klimta je prelepa, a sad kad se setim sem reprodukcija ovog poljupca, nisam videla da još neku njegovu sliku reprodukuju.
A meni se zadnja najviše sviđa...
Posted 01 November 2008 - 13:28
To je bila mekša formulacija za plagiranje. Dakle ne radi se o obavezi doslovnog preuzimanja rešenja naslovne strane već o krađi rešenja koje se pokazalo uspešnim negde na zapadu. Ima milion primera za to. Jedna izdavač je Larusovu ediciju dečjih enciklopedija pravougaonog formata sa oborenim ivicama potpuno preslikao na svoju udžbeničku ediciju. O beletristici da ne govorim. Razlika je uglavnom u tome što neki ulažu više a neki manje truda u kopiranje.takodje, u jednom postu pominjes da se preuzimaju dobra idejna resenja korica koja su se pokazala kao uspesna negde u inostranstvu (ovo nije bas citat, ali smisao je taj). nisam sasvim sigurna (provericu), ali mislim da je u odredjenim slucajevima izdavaciam to preneto kao obaveza - da korice ostanu netaknute (tj. knjiga je u potpunosti dizajnirana kao ona iz inostranstva po kojoj je radjena).
Posted 01 November 2008 - 15:30
nismo se razumeli, izgleda.To je bila mekša formulacija za plagiranje. Dakle ne radi se o obavezi doslovnog preuzimanja rešenja naslovne strane već o krađi rešenja koje se pokazalo uspešnim negde na zapadu. Ima milion primera za to. Jedna izdavač je Larusovu ediciju dečjih enciklopedija pravougaonog formata sa oborenim ivicama potpuno preslikao na svoju udžbeničku ediciju. O beletristici da ne govorim. Razlika je uglavnom u tome što neki ulažu više a neki manje truda u kopiranje.
Edited by PointTaken, 01 November 2008 - 15:31.
Posted 01 November 2008 - 16:27
Ja tebe jako dobro razumem ali ti mene ni malo. Dakle, lagano i pažljivo čitaj, ako treba i na slogove. Nigde nije osporena institucija preuzimanja ili kupovine licence koja podrazumeva i reprodukciju korica pa negde čak i čitave opreme. Neki prodavci licenci čak insistiraju na tome da oni odobre adaptaciju i štampu. Ja nikada i nigde nisam osporio licenciranje. To se tebi nešto učinilo pa si mislila da me malko demantuješ. Jel da? Međutim pogrešila si.nismo se razumeli, izgleda.
(u medjuvremenu sam proverila informaciju kod osobe koje jeste tehnicki urednik u izdavackoj kuci, pa mogu da je potvrdim i dopunim).
dakle, kod odredjenih izdanja ti imas obavezu da preuzmes i korice knjige koju izdajes.
nije rec ni o kakvom plagijatu, preuzmes originalni dizajn (tako ti stoji u ugovoru), potpises coveka koji je radio taj dizajn, i PLATIS za te korice pride...
cudno je da tako ostrasceno pricas o stvarima (deluje da si u tom poslu/struci) a da ovo ne znas...
Edited by Bebler, 01 November 2008 - 16:29.
Posted 01 November 2008 - 16:39
ako si me razumeo od pocetka, onda je tvoj prethodni post bio izlisan.Ja tebe jako dobro razumem ali ti mene ni malo.
Posted 01 November 2008 - 17:20
Naravno da jesam i mogu ti reći da ti ništa nije jasno u životu jer svi o luku a ti o bostanu. Ne vredi to, te zamene teza, dosadno je, i ti si dosadna. Toliko je likova koji u nedostatku argumentacije troluju i mešaju štirak i eksere da je postalo već naporno.ako si me razumeo od pocetka, onda je tvoj prethodni post bio izlisan.
Hm, voleo bih to da vidim. Slutim neku verziju Helgine kuće bola?btw, kad se zestim, to izgleda bitno drugacije.
Nemoj molim te da budeš prijatna prema meni. Drugo koga je briga kog ti gotiviš. Iznesi neki argument, opovrgni moje tvrdnje, nemoj lepiš kvalifikacije, to je jadno i inferiorno.ovo na temi su moji dp*. mozda nisam skroz prijatna prema tebi, ali to je zato sto u principu ne gotivim razocarane kritizere...
Posted 01 November 2008 - 18:03
ti znas. pa ide citat:Iznesi neki argument, opovrgni moje tvrdnje, nemoj lepiš kvalifikacije, to je jadno i inferiorno.
Naravno da jesam i mogu ti reći da ti ništa nije jasno u životu jer svi o luku a ti o bostanu. Ne vredi to, te zamene teza, dosadno je, i ti si dosadna. Toliko je likova koji u nedostatku argumentacije troluju i mešaju štirak i eksere da je postalo već naporno.
Hm, voleo bih to da vidim. Slutim neku verziju Helgine kuće bola?
Posted 01 November 2008 - 18:10
Ništa ti nije jasno.
Edited by Bebler, 01 November 2008 - 18:12.
Posted 02 November 2008 - 02:29
i nakon prvog citanja bilo mi je potpuno jasno da ti zelis da zakukas, opljunes, i da sve sto se od nas ostalih ocekuje jeste da vrtimo glavom i kazemo:Vrati se na prvi posti i pročitaj ga jedno 20 puta. Ako zaključiš da sam tamo rekao da mediji forsiraju metuzaleme i razne tatine sinove iz struke koji su za istu najmanje učinili a pri tom su kao profesori bili obavezni da čine mnogo, onda si konačno ukapirala.
Posted 02 November 2008 - 10:23
Ali ti ni najmanje ne smeta da daješ ocene i kvalifikacije o nečemu što zaista ne razumeš. Čak se može reći i da imaš čvrst stav o nečemu što ne razumešu pravu si kad kazes da ja taj koncept ne razumem.
zaista ga ne razumem.
Posted 02 November 2008 - 10:49
i nakon prvog citanja bilo mi je potpuno jasno da ti zelis da zakukas, opljunes, i da sve sto se od nas ostalih ocekuje jeste da vrtimo glavom i kazemo:
"oh, da. strasno, strasno."
u pravu si kad kazes da ja taj koncept ne razumem.
zaista ga ne razumem.
zato sam se u svom komentaru fokusirala na jedinu stvar koju dizajneri mogu da ucine za sebe i - posledicno - za svoju struku. a to je da se obrazuju tako da budu konkurentni na trzistu i da, kao takvi, menjaju odnos snaga i stanje stvari.
Posted 03 November 2008 - 09:25
pre svega imam potrebu da ti se zahvalim sto si ljubazan/na i normalan/na i sto mi pojasanjavas neke aspekte situacije u kojoj se nalaze dipl dizajneri (PayPal itd). na ovom forumu to je retkost, izgleda.Point, samo jedan primer, sto se tice konkurentnosti na stranom trzistu...Odnos drzave prema napretku se najbolje vidi po primeru doktora Miodraga Stojkovica iz Leskovca...Secas se koliko je taj covek imao problema sa dobijanjem raznoraznih dozvola da bi nastavio da se bavi svojim istrazivanjima u svom rodnom gradu, u svojoj maticnoj drzavi...Znam takodje za primer da je drugi covek, sa vrhunskom biografijom i portfoliom, hteo ovde da otvori privatni fakultet za CG, naisao na sijaset problema, pa morao da se zadovolji otvaranjem skole koja u programu ima 3 cetvoromesecna kursa...Mislim da je jasno sta Bebler hoce da kaze, a i cisto sumnjam da se bilo ko od dizajnera ne trudi da se obrazuje i bude konkurentan na trzistu...Prvi problem koji se javlja u saradnji sa inostranim trzistem je, recimo, nemogucnost placanja PayPalom, sto je standard u freelance poslovanju..Problem u dizajnerima ili u drzavi?
Sto se tice posla i dobijanja istog na osnovu kvaliteta, i dalje rade veze, vezice i politicka podobnost, kao i u svim sferama zivota, tako da ne vidim zasto bi umetnost bila izuzetak...Tako na videlo isplivaju, pa i preko dizajna korica knjiga, neznanje, netalentovanost i nacin na koji funkcionisu umetnicke skole i akademije...
Posted 03 November 2008 - 14:34
Problemi sa plaćanjem iz ili ka inostranstvu uopšte nisu tema ovde niti je tema situacija u kojoj se nalaze dizajneri, već ko su zapravo autoriteti u struci i na koji način su zaslužili taj oreol. To apsolutno nema nikakve veze sa žalopojkama o teškom stanju dizajnerske struke. To si ti nešto sama sa sobom iskonstruisala i sada uporno valjaš izmaštanu tezu. Podsećaš me na jednu diskutantkinju koja je isto tako besomučno trolovala teme (dok je nisu banovali) koje ne samo da nije razumela već uporno pokušava da nametne neki svoj tok priče, pritom ozbiljno dalek od realnosti. Ako te muče uslovi u kojima rade dizajneri u Srbiji otvori novu temu. To bi zaista bila jako zanimljiva tema pošto smatram da dizajneri i jesu prilično obespravljena populacija. Udruženja nemaju blage veze sa životom a ostali ih smatraju gotovo nepotrebnim. U firmama ih tretiraju kao operatere i slovoslagače i mislim da se prema njima često odnose kao prema nečemu ššto ima jednokratu upotrebnu vrednost, tj. dok ne završi posao.pre svega imam potrebu da ti se zahvalim sto si ljubazan/na i normalan/na i sto mi pojasanjavas neke aspekte situacije u kojoj se nalaze dipl dizajneri (PayPal itd). na ovom forumu to je retkost, izgleda.
govorila sam o konkurentnosti na domacem trzistu, i govorila sam iz ugla nekoga ko poznaje proces rada u izdavackoj kuci (od toga kakvi se profili ljudi javljaju na konkurse za posao tehnickog urednika, preko toga kolike su plate, do toga sta neki dipl dizajneri znaju da rade u programima za prelom teksta i, na kraju, koji se uslovi mogu postavljati za preuzimanje izdanja neke knjige kod nas).
pokretac teme je izneo tezu da dipl dizajneri ne poznaju softver za prelom teksta (pogledaj molim te uvodni post, ima pasus o tome), ja sam samo komentarisala sta o tome mislim.
Tebe najviše u stvari svrbi postavljač teme....
interesantna cinjenica je da konkretne promene i ulaganje napora da se one sprovedu (bar u mojoj bransi) najmanje iznose na svojim ledjima ljudi koji zvuce kao postavljac ove teme... oni konstatuju da je nesto lose, opisu situaciju, i ne ucine nista da predloze resenje i izlaz iz iste... dalje, kada neko drugi pokusa da promeni stvari, oni mu se nakace na ledja i usporavaju... i na kraju, kada pokusas da ih ukljucis u projekte, shvatis da rade lose, da promasuju rokove, da nisu u stanju da postignu ono sto propagiraju.
moje pisanje na temi bilo je posledica svih ovih opazanja i iskustava.
srdacan pozdrav.
Edited by Bebler, 03 November 2008 - 17:13.