Precisely.
Nova skola
#76
Posted 26 August 2006 - 05:10
#77
Posted 26 August 2006 - 05:11
pa sad mozda je doslo do nerazumevanja teme na jednoj ili vise strana, ali upravo to je od pocetka namcorova (neshvacena) poanta.
naravno njegova ilustracija se moze ispostaviti kao pogresna ako se ispostavi da u ovom slucaju postoji neka bitna istorijska dinamika na nivou kracem od decenije
(npr jeste zgodno znati da je hitler napao poljsku pre negoli su saveznici usli u berlin pa su to cesto bitni i meseci i dani, kada je ceo raspon 4 godine), ali ako se ispostavi da nije (sto je ocigledno njegova pretpostavka, a ni ja ne znam kontraprimer), onda je on u pravu.
sta vise, zapitaj se sta je sledeci dogodjaj vezan za kolumba koji se uci u nasim skolama - bostonska cajanka?
a izmedju rupa od cirka 300 godina?
cemu nama sluzi ta brojka sa preciznoscu 1 kad nemamo pojma sta je posle bilo?
a poanta crvenog je (cini mi se) da u knjizi nema razloga da ne pise 1492 ako je to vec preciznost koju znamo, ali da ne moze da bude kaznjen onaj ko razume i kaze "krajem petnaestog veka, nije bitna godina, otprilike je bilo x decenija do toga, pa onda y do toga"
edit: vidi i prethodni post, u medjuvremenu je bila lavina pa je zatrpan
Edited by kurdi, 26 August 2006 - 05:15.
#78
Posted 26 August 2006 - 05:15
ne mislim da je ikakva steta od toga sto se nesto zna (viska). medjutim, nisam pristalica toga da se visak silom, i ex katedra nacinom utuvljuje, autobus je to vrlo lepo opisao.
moje uverenje (i moje laicko iskustvo i licno i kao roditelja) je da je dovoljno "samo" dati osnovna nacela, elementarne cinjenice, ohrabriti znatizelju (jako znacajno!), biti tu, umeti prezentovati nesto, umeti malko kanalisati nacin razmisljanja prema licnim sposobnostima ucenika, i jos ponesto, i nema da fali.
takva osoba ce nadalje vrlo lako sama steci znanja koja zeli, ali tu ima jos jedna kvaka 22 u ovom drustvu...
nevolja je sto i ucenici i nastavni kadar jos uvek misli da "tito nije umro", tj. da zavrsis skolu, zaklopis knjigu, nadjes radno mesto sa kojeg odes u penziju i slicno.
celu revoluciju izazivaju osobe koje "od dosade", znatizelje, krenu da uce nesto sasvim trece, koje (ne daj boze) u sred zivota menjaju profesiju, a pravo su cudo uciteljice koje se ne plase da posalju mail.....
Upravo. Upravo. Govorimo o razlici izmedju prevazidjenog autoritarnog modela i necega sto ima smisla. Ne o tome da treba u skoli svi da sede goli, masiraju jedni druge, puse travu, i prave instalacije od vunice i chasha za jogurt i daju im imena od petnaest reci cirka.
#79
Posted 26 August 2006 - 05:17
Naravno da se varas. Iz mnogo razloga, od kojih je verovatno najbitniji taj da do neke 16-te godine prednji reznjevi mozga jos nisu u potpunosti zavrsili sa formiranjem.
#80
Posted 26 August 2006 - 05:19
Pa to je potpuno bezvezno, ako im je to poenta. Mislim, jadni ti djaci koji idu u takve skole. Doduse, neko treba da ide i na welfare.
Topik je poceo da bude preveliko smaranje, pa se odjavljujem.
#81
Posted 26 August 2006 - 05:23
Topik je poceo da bude preveliko smaranje, pa se odjavljujem.
nadam se da sam te pogresno razumeo.
u kakve skole?
i i dalje izbegavas odgovore na moja pitanja.
#82
Posted 26 August 2006 - 05:26
da; znas sta ja mislim, da je tu mozda doprineo i model... ne umem da objasnim , ali razumeces me, model u kome je cak prestizno odrati se od strebanja. ja sam iz takvih skola, i sa takvog fakulteta, najnormalnije atmosfera je bila da neko uci 2x5 sati dnevno mesecima (i godinama) i da se ponosi time, i jos da ga okruzenje tapse po ramenu.
i ja sam godinama to smatrala nuzno potrebnim za sticanje znanja .
'ocu reci, mislim da je vrlo tesko TO promeniti, jedan mehanizam, stav o tome da mora da je nesto izuzetno kad taj neko osedi strebajuci .
#83
Posted 26 August 2006 - 05:29
i ja sam godinama to smatrala nuzno potrebnim za sticanje znanja .
'ocu reci, mislim da je vrlo tesko TO promeniti, jedan mehanizam, stav o tome da mora da je nesto izuzetno kad taj neko osedi strebajuci .
pa jeste dobro mnogo raditi (uciti/razmisljati), ovde je valjda samo pitanje kako to vreme sto efikasnije iskoristiti.
#84
Posted 26 August 2006 - 05:31
indy,
izvini, ja tebe uopste nisam razumela; maglovito nesto znam iz par ispita neurologije i par godina srednjoskolske decije psihologije, da se sad ne preslisavam "naglas", ali ne vidim da tvoj odgovor ima neke veze sa mojim stavom .
dakle - ti mislis da ne postoji zajednicki imenitelj koji je potreban nekom predavacu, neki "talenat", znanje, pristup, kako god to nazvali, ma koga ucio i ma kog ranga bio?
nacrtaj mi, molim te , ovde je 06.30 .
EDIT: dakle, ja govorim o "daru" predavaca, a ne o osobinama ucenika, moze biti i hendikepiran, i njima se itekako moze objasniti.
Edited by Tyrael, 26 August 2006 - 05:35.
#85
Posted 26 August 2006 - 05:33
Topik je poceo da bude preveliko smaranje, pa se odjavljujem.
Retreat!
#86
Posted 26 August 2006 - 05:36
Upravo.
Nedemokratska drustva izradjaju nedemokratske obrazovne sisteme. Promene na oba fronta zahtevaju mnogo mukotrpnog rada.
#87
Posted 26 August 2006 - 05:38
I jos shvatiti da ne mora per aspera ad astra, vec da, pazmolimte, ucenje moze biti i sasvim prijatno iskustvo, i skola moze biti mesto na koje ucenik zeli da ide.
Edited by Crveniautobus, 26 August 2006 - 08:43.
#88
Posted 26 August 2006 - 05:40
Na to koliko je gradivo u srpskim skolama (i, ocito, jos uvek i u hrvatskim) neprimereno uzrastu, interesovanjima, i potrebama ucenika je sasvim nepotrebno trositi reci.
#89
Posted 26 August 2006 - 05:41
Nedemokratska drustva izradjaju nedemokratske obrazovne sisteme. Promene na oba fronta zahtevaju mnogo mukotrpnog rada.
da, tek mnogomnogo kasnije sam videla neke (strane) udzbenike iz npr. klinicke farmakologije (krajnje suvoparna materija, veruj meni ), za C++ i slicno, na specijalistickom strucnom nivou, i shvatila koliko su pisani pitko, duhovito, jasno (iako na preko 500-tinak strana ), i kako MA STA moze itekako biti drugacije prezentovano, cak i na mnogo visem strucnom nivou.... ali knjiga te vrste nije ni bilo ovde, pre... ekhm . 25 godina .
EDIT: autobuse, mogu li da pitam koliko vas je "pri" jednom profesoru/asistentu i koliko vam je dostupan, u svakodnevnom smislu?
Edited by Tyrael, 26 August 2006 - 05:44.
#90
Posted 26 August 2006 - 06:23
pa sad, uvek se na kraju "mucis" ako u necemu hoces da budes dobar, ali efikasnot moze da poveca astere, a ne nuzno da smanjuje aspere.
(a mozda i ne tumacimo izreku isto)
Edited by kurdi, 26 August 2006 - 06:40.