Jump to content


Photo
- - - - -

Nova skola


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
218 replies to this topic

#76 Crveniautobus

Crveniautobus
  • Members
  • 4,131 posts

Posted 26 August 2006 - 05:10

QUOTE(Indy @ 26 Aug 2006, 06:57)


Precisely. sleep.gif

#77 kurdi

kurdi
  • Members
  • 3,206 posts

Posted 26 August 2006 - 05:11

QUOTE(Indy @ 26 Aug 2006, 05:51)
Uh, pa znam to, nije to tema ovde, ovde se radi pre svega o osnovnom obrazovanju (koliko sam razumeo temu), odakle mala deca mogu da 'razdvajaju bitno od nebitnog', nemojmo brkati frogs & grandmothers.


pa sad mozda je doslo do nerazumevanja teme na jednoj ili vise strana, ali upravo to je od pocetka namcorova (neshvacena) poanta.

naravno njegova ilustracija se moze ispostaviti kao pogresna ako se ispostavi da u ovom slucaju postoji neka bitna istorijska dinamika na nivou kracem od decenije
(npr jeste zgodno znati da je hitler napao poljsku pre negoli su saveznici usli u berlin pa su to cesto bitni i meseci i dani, kada je ceo raspon 4 godine), ali ako se ispostavi da nije (sto je ocigledno njegova pretpostavka, a ni ja ne znam kontraprimer), onda je on u pravu.
sta vise, zapitaj se sta je sledeci dogodjaj vezan za kolumba koji se uci u nasim skolama - bostonska cajanka?
a izmedju rupa od cirka 300 godina?
cemu nama sluzi ta brojka sa preciznoscu 1 kad nemamo pojma sta je posle bilo?

a poanta crvenog je (cini mi se) da u knjizi nema razloga da ne pise 1492 ako je to vec preciznost koju znamo, ali da ne moze da bude kaznjen onaj ko razume i kaze "krajem petnaestog veka, nije bitna godina, otprilike je bilo x decenija do toga, pa onda y do toga"

edit: vidi i prethodni post, u medjuvremenu je bila lavina pa je zatrpan

Edited by kurdi, 26 August 2006 - 05:15.


#78 Crveniautobus

Crveniautobus
  • Members
  • 4,131 posts

Posted 26 August 2006 - 05:15

QUOTE(Tyrael @ 26 Aug 2006, 07:04)
smile.gif
ne mislim da je ikakva steta od toga sto se nesto zna (viska). medjutim, nisam pristalica toga da se visak silom, i ex katedra nacinom utuvljuje, autobus je to vrlo lepo opisao.
moje uverenje (i moje laicko iskustvo i licno i kao roditelja) je da je dovoljno "samo" dati osnovna nacela, elementarne cinjenice, ohrabriti znatizelju (jako znacajno!), biti tu, umeti prezentovati nesto, umeti malko kanalisati nacin razmisljanja prema licnim sposobnostima ucenika, i jos ponesto, i nema da fali.
takva osoba ce nadalje vrlo lako sama steci znanja koja zeli, ali tu ima jos jedna kvaka 22 u ovom drustvu...
nevolja je sto i ucenici i nastavni kadar jos uvek misli da "tito nije umro", tj. da zavrsis skolu, zaklopis knjigu, nadjes radno mesto sa kojeg odes u penziju i slicno.
celu revoluciju izazivaju osobe koje "od dosade", znatizelje, krenu da uce nesto sasvim trece, koje (ne daj boze) u sred zivota menjaju profesiju, a pravo su cudo uciteljice koje se ne plase da posalju mail.....



Upravo. Upravo. Govorimo o razlici izmedju prevazidjenog autoritarnog modela i necega sto ima smisla. Ne o tome da treba u skoli svi da sede goli, masiraju jedni druge, puse travu, i prave instalacije od vunice i chasha za jogurt i daju im imena od petnaest reci cirka.

#79 Indy

Indy
  • Members
  • 21,392 posts

Posted 26 August 2006 - 05:17

QUOTE(Tyrael @ 26 Aug 2006, 14:07)
ili se varam? smile.gif

Naravno da se varas. Iz mnogo razloga, od kojih je verovatno najbitniji taj da do neke 16-te godine prednji reznjevi mozga jos nisu u potpunosti zavrsili sa formiranjem.

#80 Indy

Indy
  • Members
  • 21,392 posts

Posted 26 August 2006 - 05:19

QUOTE(kurdi @ 26 Aug 2006, 14:11)
a poanta crvenog je (cini mi se) da u knjizi nema razloga da ne pise 1492 ako je to vec preciznost koju znamo, ali da ne moze da bude kaznjen onaj ko razume i kaze "krajem petnaestog veka, nije bitna godina, otprilike je bilo x decenija do toga, pa onda y do toga"

Pa to je potpuno bezvezno, ako im je to poenta. Mislim, jadni ti djaci koji idu u takve skole. Doduse, neko treba da ide i na welfare. rolleyes.gif

Topik je poceo da bude preveliko smaranje, pa se odjavljujem.

#81 kurdi

kurdi
  • Members
  • 3,206 posts

Posted 26 August 2006 - 05:23

QUOTE(Indy @ 26 Aug 2006, 06:19)
Pa to je potpuno bezvezno, ako im je to poenta. Mislim, jadni ti djaci koji idu u takve skole. Doduse, neko treba da ide i na welfare. rolleyes.gif

Topik je poceo da bude preveliko smaranje, pa se odjavljujem.


nadam se da sam te pogresno razumeo.
u kakve skole?
i i dalje izbegavas odgovore na moja pitanja.

#82 Tyrael

Tyrael
  • Members
  • 186 posts

Posted 26 August 2006 - 05:26

QUOTE(Crveniautobus @ 26 Aug 2006, 05:09)
Ima u Srbiji mnogo nas koji smo shvatili, ali, nazalost, cesto ne zahvaljujuci sistemu obrazovanja u kome smo imali cast da se polako i u mukama (s maksimalizovanim traumama) przhimo, vec uprkos njemu.

da; znas sta ja mislim, da je tu mozda doprineo i model... ne umem da objasnim smile.gif, ali razumeces me, model u kome je cak prestizno odrati se od strebanja. ja sam iz takvih skola, i sa takvog fakulteta, najnormalnije atmosfera je bila da neko uci 2x5 sati dnevno mesecima (i godinama) i da se ponosi time, i jos da ga okruzenje tapse po ramenu.
i ja sam godinama to smatrala nuzno potrebnim za sticanje znanja smile.gif.
'ocu reci, mislim da je vrlo tesko TO promeniti, jedan mehanizam, stav o tome da mora da je nesto izuzetno kad taj neko osedi strebajuci smile.gif.


#83 kurdi

kurdi
  • Members
  • 3,206 posts

Posted 26 August 2006 - 05:29

QUOTE(Tyrael @ 26 Aug 2006, 06:26)
da; znas sta ja mislim, da je tu mozda doprineo i model... ne umem da objasnim smile.gif, ali razumeces me, model u kome je cak prestizno odrati se od strebanja. ja sam iz takvih skola, i sa takvog fakulteta, najnormalnije atmosfera je bila da neko uci 2x5 sati dnevno mesecima (i godinama) i da se ponosi time, i jos da ga okruzenje tapse po ramenu.
i ja sam godinama to smatrala nuzno potrebnim za sticanje znanja smile.gif.
'ocu reci, mislim da je vrlo tesko TO promeniti, jedan mehanizam, stav o tome da mora da je nesto izuzetno kad taj neko osedi strebajuci smile.gif



pa jeste dobro mnogo raditi (uciti/razmisljati), ovde je valjda samo pitanje kako to vreme sto efikasnije iskoristiti.

#84 Tyrael

Tyrael
  • Members
  • 186 posts

Posted 26 August 2006 - 05:31

QUOTE(Indy @ 26 Aug 2006, 05:17)
Naravno da se varas. Iz mnogo razloga, od kojih je verovatno najbitniji taj da do neke 16-te godine prednji reznjevi mozga jos nisu u potpunosti zavrsili sa formiranjem.

indy,
izvini, ja tebe uopste nisam razumela; maglovito nesto znam iz par ispita neurologije i par godina srednjoskolske decije psihologije, da se sad ne preslisavam "naglas", ali ne vidim da tvoj odgovor ima neke veze sa mojim stavom smile.gif.
dakle - ti mislis da ne postoji zajednicki imenitelj koji je potreban nekom predavacu, neki "talenat", znanje, pristup, kako god to nazvali, ma koga ucio i ma kog ranga bio?
nacrtaj mi, molim te smile.gif, ovde je 06.30 smile.gif.

EDIT: dakle, ja govorim o "daru" predavaca, a ne o osobinama ucenika, moze biti i hendikepiran, i njima se itekako moze objasniti.

Edited by Tyrael, 26 August 2006 - 05:35.


#85 Crveniautobus

Crveniautobus
  • Members
  • 4,131 posts

Posted 26 August 2006 - 05:33

QUOTE(Indy @ 26 Aug 2006, 07:19)
Pa to je potpuno bezvezno, ako im je to poenta. Mislim, jadni ti djaci koji idu u takve skole. Doduse, neko treba da ide i na welfare. rolleyes.gif

Topik je poceo da bude preveliko smaranje, pa se odjavljujem.


Retreat!

#86 Crveniautobus

Crveniautobus
  • Members
  • 4,131 posts

Posted 26 August 2006 - 05:36

QUOTE(Tyrael @ 26 Aug 2006, 07:26)
'ocu reci, mislim da je vrlo tesko TO promeniti, jedan mehanizam, stav o tome da mora da je nesto izuzetno kad taj neko osedi strebajuci smile.gif


Upravo.

Nedemokratska drustva izradjaju nedemokratske obrazovne sisteme. Promene na oba fronta zahtevaju mnogo mukotrpnog rada.

#87 Crveniautobus

Crveniautobus
  • Members
  • 4,131 posts

Posted 26 August 2006 - 05:38

QUOTE(kurdi @ 26 Aug 2006, 07:29)
pa jeste dobro mnogo raditi (uciti/razmisljati), ovde je valjda samo pitanje kako to vreme sto efikasnije iskoristiti.


I jos shvatiti da ne mora per aspera ad astra, vec da, pazmolimte, ucenje moze biti i sasvim prijatno iskustvo, i skola moze biti mesto na koje ucenik zeli da ide.

Edited by Crveniautobus, 26 August 2006 - 08:43.


#88 Crveniautobus

Crveniautobus
  • Members
  • 4,131 posts

Posted 26 August 2006 - 05:40

QUOTE(Tyrael @ 26 Aug 2006, 07:31)
i hendikepiran, i njima se itekako moze objasniti. 


Na to koliko je gradivo u srpskim skolama (i, ocito, jos uvek i u hrvatskim) neprimereno uzrastu, interesovanjima, i potrebama ucenika je sasvim nepotrebno trositi reci.

#89 Tyrael

Tyrael
  • Members
  • 186 posts

Posted 26 August 2006 - 05:41

QUOTE(Crveniautobus @ 26 Aug 2006, 05:36)
Upravo.

Nedemokratska drustva izradjaju nedemokratske obrazovne sisteme. Promene na oba fronta zahtevaju mnogo mukotrpnog rada.

da, tek mnogomnogo kasnije sam videla neke (strane) udzbenike iz npr. klinicke farmakologije (krajnje suvoparna materija, veruj meni smile.gif), za C++ i slicno, na specijalistickom strucnom nivou, i shvatila koliko su pisani pitko, duhovito, jasno (iako na preko 500-tinak strana smile.gif), i kako MA STA moze itekako biti drugacije prezentovano, cak i na mnogo visem strucnom nivou.... ali knjiga te vrste nije ni bilo ovde, pre... ekhm smile.gif. 25 godina smile.gif.

EDIT: autobuse, mogu li da pitam koliko vas je "pri" jednom profesoru/asistentu i koliko vam je dostupan, u svakodnevnom smislu?

Edited by Tyrael, 26 August 2006 - 05:44.


#90 kurdi

kurdi
  • Members
  • 3,206 posts

Posted 26 August 2006 - 06:23

@crveni:
pa sad, uvek se na kraju "mucis" ako u necemu hoces da budes dobar, ali efikasnot moze da poveca astere, a ne nuzno da smanjuje aspere.
(a mozda i ne tumacimo izreku isto)

Edited by kurdi, 26 August 2006 - 06:40.