Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /srv/b92/sajtovi/forum/forum/index.php(1) : runtime-created function(1) : eval()'d code(1) : eval()'d code(1) : eval()'d code(1) : eval()'d code(53) : eval()'d code on line 3 Nova skola - Page 15 - Obrazovanje - Forum B92

Jump to content


Photo
- - - - -

Nova skola


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
218 replies to this topic

#211 AsterBlistok

AsterBlistok
  • Members
  • 4 posts

Posted 03 October 2008 - 15:09

Iz prakse

1. Pre ovog milenijuma kad nista nisi znao cele godine sigurno si pao razred . Danas kad ne znas ni osnovne stvari dolaze pedagozi i psiholozi i insistiraju da das uceniku dvojku .Pritisak je veliki i pravdaju se direktivama iz ministarstva .
2. Veliki broj nastavnika koji bas ne rade nimalo dobro,cisto ubijaju vreme ,se drze na pozicijama zbog "mira"u kolektivu.
3.Udzbenici iz ministarstva su preobimni i inspektori i strucne sluzbe striktno traze da se program ispuni . Ne gledaju kako se drzi nastava vec gledaju da li si sve presao sto je propisano.

4.Nastavnici u najvecem broju ne znaju sa racunarima i njima ne pomaze nikakva obuka .Uglavnom je za njih kasno da uce nove stvari . Ja bih uveo beneficirani radni staz i nek se ide u 55 u penziju a oni koji vrede nek ostanu kao vanredni nastavnici. Stoji da dosta nastavnika koji predaju informatiku ne moze da se izbori sa ucenicima pa to postaje smesno (opet pitanje sto se takvi zadrzavaju na poslu)

5.Dobri i odlicni ucenici moraju da se zapostave da bi one koji se zezaju (ne one koji ne mogu) nesto naucio .To je opasna situacija jer se onda oni dobri utapaju u neki prosek i gube veru u sebe . Da se radi nesto posebno sa svakima opet ne dozvoljava preobiman program

6.Nema strategije razvoja skolstva .Menja se iz godine u godinu i nastavnici ne znaju kako da se postave

7.Nema kriterijuma ocenjivanja tipa sta bi trebalo da zna dvojka a sta petica


Poenta: Usvojiti strategiju Srpskog skolstva za makar nekoliko godina unapred
Povecati plate i bezbednost nastavnika
Povecati odgovornost nastavnika i kontrolu istih (inspektor strucan za informatiku posecuje informaticara,do sad to nije bio slucaj )
Uloziti bas dosta novca u savremena nastavna sredstva
Uvesti svim skolama besplatni brzi internet i informatiku kao obavezni predmet (da ne budemo nepismeni kao neki nastavnici )
Raditi sa ucenicima skolske,drzavne,globalne projekte i onda cemo lakse da vidimo gde smo a ne kroz neke tamo ankete



Eto toliko za sad

#212 na12

na12
  • Members
  • 13 posts

Posted 03 October 2008 - 18:09

Problem je u tome sto se znanje svake godine strasno umnozava a ljudski mozak je ogranicen.Ja bih predlozio strucno usavrsavanje od osnovne skole.Brdo psihologa,pedagoga i ostalih da se odrede afiniteti deteta pa ga uciti onome sta voli i sta mu ide.Normalno osnove matematike,maternjeg jezika i prirode i drustva treba ostaviti i to da bude bas najosnovnije,a ostalo sve fakultativni predmeti.Ipak je lakse steci znanje iz odredjene oblasti nego iz celokupne nauke,a to ce kasnije ako ne jedino onda najvise i trebati u zivotu i radu.

#213 jsladja

jsladja
  • Members
  • 6 posts

Posted 18 October 2008 - 00:04

3.Udzbenici iz ministarstva su preobimni i inspektori i strucne sluzbe striktno traze da se program ispuni . Ne gledaju kako se drzi nastava vec gledaju da li si sve presao sto je propisano.


Isti ti udženici prate nastavni plan i program koji piše neko ko u životu nije video učionicu, niti je kročio u nju. Nepotrebno je naglasiti da su udženici pisani stilom koji je učenicima totalno stran i nepristupačan, pa se i od najjednostavnijih stvari napravi takav dogadjaj da je to za neverovati.

Premalo vremena je ostavljeno da učenici ono što nauče "popakuju" u svojim glavama, "smeste" tamo gde treba... zato je najčešća praksa da učenici vrlo brzo zaborave ono što su naučili, pritisnu ih novi zadaci i oni se izgube.

#214 Indy

Indy
  • Members
  • 21,392 posts

Posted 19 October 2008 - 07:28

Isti ti udženici prate nastavni plan i program koji piše neko ko u životu nije video učionicu, niti je kročio u nju.

:ph34r: Pa nece biti bas tako?

#215 jsladja

jsladja
  • Members
  • 6 posts

Posted 19 October 2008 - 11:32

Nisam mislila kao učenici, već kao pokretači ideja šta u odredjenom razredu učenici treba da savladaju.

#216 miloshz

miloshz
  • Members
  • 37 posts

Posted 30 October 2008 - 06:24

suvise rano profilisanje je stetno i razdvajanje dece. nama program i metodi nisu losi toliko... zastareli jesu.

#217 miloshz

miloshz
  • Members
  • 37 posts

Posted 30 October 2008 - 06:35

trebamo promeniti odnos prema skolovanju i obrazovanju.

ucenje cinjenica i pamcenje je u izvesnoj meri ok... vezbas mozak... a i u moru informacija znas razlikovati shum od signala.

treba uciti kako se uci i primenjuje nauceno. da znas godinu otkrivanja amerike, prvog srpskog ustanka, francuske revolucije je pitanje opsteg obrazovanja.

#218 zeljutin

zeljutin
  • Members
  • 112 posts

Posted 06 November 2008 - 13:13

dva strana jezika u skolama-jedan glavni jedan po izboru od petog razreda prepetog od prvog engleski.matematika prilagodjena,svaki razred po 15 ucenika,informatika od prvog razreda,ukljucivanje osnova logike pre srednje skole, i bar dva kreativna predmeta(slikanje,dizajniranje,vajanje...)
rezultat informaticka pismenost,slobodoumnost,neopterecenost geografsko istorijskim nepotrebnim stvarima koje mozete naci na internetu za svega nekoliko sekundi.
i jos mnogo toga....

#219 paskul

paskul
  • Members
  • 28 posts

Posted 11 November 2008 - 03:39

dva strana jezika u skolama-jedan glavni jedan po izboru od petog razreda prepetog od prvog engleski.matematika prilagodjena,svaki razred po 15 ucenika,informatika od prvog razreda,ukljucivanje osnova logike pre srednje skole, i bar dva kreativna predmeta(slikanje,dizajniranje,vajanje...)
rezultat informaticka pismenost,slobodoumnost,neopterecenost geografsko istorijskim nepotrebnim stvarima koje mozete naci na internetu za svega nekoliko sekundi.
i jos mnogo toga....


Ha, sve to lepo zvuci, ali je li moguce to uraditi posle ovoliko godina..? Potrebno je promeniti i 50ak posto ucitelja i profesora, a to je nekako kod nas uvek bio pipav posao, mada mi nije jano, za sudije jos razumem, ali iz ovoga sledi zakljucak da drzava svoje gradjane izgleda i ne zeli obrazovanim, ne bi li.. radila ono sto nam radi sve ovo vreme. Dugo vremena ce proci da bi bilo realno ocekivati nesto iole blizu tome, iako se u potpunosti slazem sa svime navedenim..
A mi se u Boga i cuda i dalje uzdamo, u XXI veku, iako kod nas lici na XVI.. Tuzno je to, pomalo..