Meni se cini da je on mislio da nije bitno za jednog osnovnoskolca i srednjoskolca. Bitno je za istoricara ili antropologa.
Ako je i bitno za srednjoskolca, onda mora biti bitno s nekim razlogom, a ne iz proste cinjenice da obrazovni sistem fetishizira tupo deklamovanje suvih alfanumerickih podataka.
Na kraju, osoba ce lakse zapamtiti brojku 1492 ako je vise puta upotrebi u smislenom diskursu, ako je vidi, cuje, izgovori, napise sa svrhom, nego ako plopne bulju na stolicu, i rezignirano sto puta izrecituje: "Jean cetri devet dva" zato sto to ona budaletina i ceo sistem od njega traze misleci za to vreme ko zna o cemu drugom.
I pitanje je da li na srednjoskolskom nivou treba znati dvadesetak najvaznijih godina ili dvesta datuma, od bitke na Marici do toga kada je Teslinoj majki pukao vodenjak a pri tome ne razumeti principe i ne znati vazne cinjenice: Kako je 1492 izgledao zivot, kako je izgledala odeca, koja je bila politicka klima, kako je izvrsen genocid nad stanovnistvom Amerike, kako su ljudi iz Afrike i Amerike kidnapovani, izrabljivani, i sistematski unistavani; ili zbog kojih je elemenata u evoluciji drustva uopste bilo moguce da se tako nesto ikada desi, te kako se sve to odrazilo na sadasnji svet u kome ti ucenici zive i koje elemente diskriminacije i genocida o kojima su ucili oni vide u svom okruzenju. O tome mi ovde govorimo. Razdvajanje bitnog od nebitnog. Kontekst i svrha. Intelektualni razvoj kao cilj. Analiticke vestine, a ne Rain-Man memorisanje telefonskog imenika.
Prisecam se sad jedne ribe iz gimnazije (Vukovke) koja je znala da izrecituje celu lekciju kad je odgovarala geografiju, sa sve tridesetpet proizvoda koje izvozi Peru, a onda na karti pocela da trazi Peru u Japanu.
Edited by Crveniautobus, 26 August 2006 - 04:54.