Jump to content


Photo
- - - - -

Regionalna Kavica za Ljude Dobre Volje


  • Please log in to reply
18402 replies to this topic

#13171 Vjekoslav

Vjekoslav
  • Members
  • 11,278 posts

Posted 11 May 2010 - 05:58

Tuzlak, gotov serijal Tornjevi Boa-Morija. šta ćemo sad? Džeremaja il da se vratimo na Maurovića?
il ćemo krenit s Partizanima iz prvog broja Strip Arta? (to je sad kao aktualno, a i nisu izgorili).


...


za one koji su propustili sinoćnju Pomorsku večer, evo par (meni dragih) momenata

Posted Image

lađarstvo/dunavski Lloyd

Posted Image

(duration: 7 min)

3 godine Savom Tisom Dunavom do njemačkog Regensburga
sa žitom do Beča, sa šećerom do Kupe u Sisku (a šparet na ruski ugljen)


kupiš pačiće u Apatinu, pa kad te u Regensburgu uhvati mala voda... (nahebu patke)

Posted Image


...


Posted Image

Misto od dva slova

Posted Image

(duration: 19 min)

ima Veli, a ima i Mali Iž :ph34r:
a jema i Iški Kralj!

niti san ja seljanka, niti san varošanka
nego san ja rođena u Ižu kraj obale

u Ižu kraj obale, tamo je divno stanje
vide se parobrodi, po moru se ljuljaju


ajte vi sad svojin brodom nazad


...


Posted Image

Zadar je u srcu mome

Posted Image

(duration: 3 min)

dva, tri đira priko rive,
još kad malo puše jugo,
zalud zlato cilog svita,
kada srce neće drugo.
ili kiša, ili sunce,
ili vitar sa levanta,
opija me neka snaga,
ta lipota svog me smanta.

Zadar je u srcu mome,
Zadar je u mojoj duši,
progovori pismo moja,
kad se rič u grlu guši.
Zadar je u srcu mome,
Zadar je u mome tilu,
radost si mi grade dao,
a ja tebi mladost cilu.

dva, tri đira priko Foše
i još malo do Muraja,
šute zvona moga grada,
tiha noć je, Zadar spava.
priko pjace ide klapa,
srce odmah jače lupa,
čekajte me prijatelji,
noćas ćemo pivat skupa.

Zadar je u srcu mome,
Zadar je u mojoj duši,
progovori pismo moja,
kad se rič u grlu guši.
Zadar je u srcu mome,
Zadar je u mome tilu,
radost si mi grade dao,
a ja tebi mladost cilu.

radost si mi grade dao,
a ja tebi mladost cilu...



...


Posted Image

' jutro
  • 0

#13172 zoran59

zoran59
  • Members
  • 10,124 posts

Posted 11 May 2010 - 06:20

... il da se vratimo na Maurovića? ...

Maurovic, please. "Stari Macak," po mogucnosti...

Edited by zoran59, 11 May 2010 - 06:21.

  • 0

#13173 Vjekoslav

Vjekoslav
  • Members
  • 11,278 posts

Posted 11 May 2010 - 07:21

koliko star da bude?
ti vjerojatno pikas na onog iz Plavog vjesnika, el tako?


...


ne mere nista dok ne instaliras Operu.
  • 0

#13174 Slaven

Slaven
  • Banned
  • 18,018 posts

Posted 11 May 2010 - 09:53

Ma nije se Atreid naljutia :D samo misli da ipak ne mozemo bas sve relativiziovati, ako ni zbog cega, a ono, zbog - sutra.
Podjesti me sad, sjedim ja onomad u Pristini (sa ekipom), pijemo Gracanicko vino, tucemo po briskuli i tresetu i slusamo - pomorsko vece :ph34r:

Atreid druze splitski, sto preko pristinske briskule iz vojvodjanskih ravnica javljas se
ma nije ono relativizacija sto neki dan rekoh no europeizacija,
samo sto se unutar te i takve slobode zna uvuci sve i svasta.

al' zar da zbog par Thompsona il' pa cetnika slobodu svoju za izricajem - sputavam?

nema potrebe!

jer sto ja vise njemu branim, vise sebe sputavam .. zar ne?

3 godine Savom Tisom Dunavom do njemačkog Regensburga
sa žitom do Beča, sa šećerom do Kupe u Sisku (a šparet na ruski ugljen)


kupiš pačiće u Apatinu, pa kad te u Regensburgu uhvati mala voda... (nahebu patke)


evo Atreid, .. zazmiri, udahni, razmisli ... jer ovo gore, fakat nije relativno no je rezultat zadatosti.

i sad kreni obrnutim slijedom, od ---> od Regensburga ---> Savom, Tisom, Dunavom
i kad 'namisto 500.000 Svaba naidjes na Sebe .. iz Splita .. zapitaj se Kako bre dosp'jeh tamo? .. jel' - trbuhom za kruhom?
il' trajbanjem?, sve sa grupnom/skupnom optuznicom, tabelunom na prsima, ispisanim s onom istom cr'ljenom bojom - neprijatelj naroda.
mislim rec', mozemo se mi pravit i da Bleiburg nije zlocin, i da su nase Svabe sve do jednog bili nacisti a Talijani Istre i Dalmacije Musolini do Musolinija,
.. mozemo se pravit' i da otok Goli nije postojao .. sto da ne? isto tako se mozemo pravit' i da je JNA s crvenkapom zvjezdom bila antifasisticka ..

al' cemu? kad na semaforu ionako i ovako stoji 55togodisnji rezultat' - qjurac od ovce?

[znaci, moglo je bolje al' smo ocito za bolje morali i bolji bit'!]

sto ne znaci da necemo postat' .. jednog lijepog dana.

ps

Pajdo, fala na ranojutarnjoj pjesmici .. pase sve u 16 :)

s'toga, evo jedne dvodimenzionalne a brzopozdravne iz nase malomiscanske galerije/biblioteke/zvjezdarnice/sahovskoga kluba/internet kafeeeJa :D
  • 0

#13175 king louie

king louie
  • Members
  • 3,153 posts

Posted 11 May 2010 - 10:34

Maurovic, please. "Stari Macak," po mogucnosti...


Kandaula hoćemo!
  • 0

#13176 Honey Badger

Honey Badger
  • Members
  • 7,643 posts

Posted 11 May 2010 - 11:07

Tuzlak, gotov serijal Tornjevi Boa-Morija. šta ćemo sad? Džeremaja il da se vratimo na Maurovića?
il ćemo krenit s Partizanima iz prvog broja Strip Arta? (to je sad kao aktualno, a i nisu izgorili).


Ovaj clanak 'granata', cu okaciti tamo na 'da se ne zaboravi'. U ratu ne stradaju samo ljudi.

Sta dalje? Meni svejedno, ionako se nadam da ce sve pobrojano doci na red. Nekako mi preslo u naviku citati Tornjeve pred spavanje, zao mi sto se zavrsio serijal. Bilo sta sto postavis, meni banja. :ph34r:


Posted Image

'Dan
  • 0

#13177 Sleepers

Sleepers
  • Members
  • 8,129 posts

Posted 11 May 2010 - 11:54

'Dan svima.

Eto jedna vijest koja me je bas rastuzila. No, no, lose je to kad se dvojica velikana posvadjaju. I steta za Hrvatsku. A, sta da se radi?



Rat Đikića i Radmana

Ugledne svjetske znanstvenike Miroslava Radmana i Ivana Đikića Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti nije htjela kao članove. Gdje god se pojave, privlače veliku pozornost, tako i u ovoj priči - Đikić napušta Mediteranski institut za istraživanje života u Splitu zbog Radmana, a Radman to jedva čeka.


Đikić: Radman želi svoj privatni institut

Profesor Đikić prekinuo je suradnju s MedILS-om. Priopćio je da su ga Radmanove laži da je u sprezi s gospodinom Tedeschijem i da namjerava preuzeti MedILS, šokirale i ražalostile. Ako prof. Radman uistinu želi osnovati svoj privatni institut, može to učiniti bilo kada, no prije toga treba prekinuti sporazum s Vladom RH i Gradom Splitom o MedILS-u te sam plaćati prostor i troškove Instituta, a ne uzimati novac građana RH za svoj privatni institut, poručio je Đikić.

Đikić kaže kako je stanje u Institutu loše pa znanstvenici odlaze. Ističe da profesor Radman u proteklih pet godina, unatoč obećanjima, nije osigurao nijedan euro iz inozemstva kojim bi financirao rad MedILS-a, a kritizira Vladu i Grad Split, koji su uložili 35 milijuna kuna i na korištenje dali vrijednu zgradu, te donatore koji su financirali rad posljednje tri godine. Na Institutu, osim loše komunikacije i narušenih međuljudskih odnosa, postoji i nedostatak odgovornosti, netransparentnost i nepoštovanje ugovora, ističe Đikić. Svoj laboratorij za tumorsku biologiju Đikić je odlučio premjestiti u Frankfurt.


Radman: Dvije godine molim Đikića da ode

Na ove optužbe odgovorio je i Radman. Kazao je kako već dvije godine moli kolegu Đikića da ode s MedILS-a jer je sijao nezadovoljstvo i napetost, zbog čega je MedILS napustilo sedam kolega koji su došli u MedILS prije njega. Moj je problem, kazao je Radman, što sam imao previše strpljenja za Đikića i to što je šikanirao ostale kolege. Đikića ne zanima znanost nego osobni uspjeh u znanosti. Đikić je jedini voditelj grupe koji nije niti jedan projekt niti donaciju donio Institutu, ustvrdio je Radman. Kad je riječ o Đikićevu radu u MedILS-u, ocijenio je da je vrlo pozitivno što je on organizirao brojne znanstvene radionice i škole. Radman mu je na tome posebno zahvalan iako smatra da je i to Đikić u najvećoj mjeri radio radi osobne promocije.


Tedesci: MedILS kao privatna igračka

Svojedobno je Vlada potpisala ugovor s MedILS-om i grupom privatnih donatora, kao pomoć znanosti. Emil Tedesci, koji je bio i član Upravnog vijeća MedILS-a, osobno je, kao i njegova tvrtka, obilno sudjelovao u doniranju. Sada se pita kojim novcem će raditi MedILS kada mu je otkazalo gotovo 90 posto donatora. U razgovoru za HTV kazao je kako se novcem koji su donirali njegova kompanija, Grad i država, nije raspolagalo ni po pravilima ni sustavno. Dodao je kako Institut nikada nije izašao iz okvira neke privatne igračke. (hrt)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


A ovo je dugacko, ali se isplati....


Kritički osvrt na državnu maturu i njezino značenje za obrazovanje u Hrvatskoj
Autor: Petar Bezinović, Institut za društvena istraživanja u Zagrebu
Zagreb, 22. travnja 2010.


"Uvođenje državne mature dugo je predstavljano kao važan zahvat u hrvatskom obrazovanju. U njega su uložena ogromna materijalna sredstva uz angažman velikog broja ljudi. Ispiti državne mature upravo su u tijeku i održavaju se prema najavljenom vremeniku.

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa, zajedno s Nacionalnim centrom za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO) i agencijama koje djeluju u sustavu obrazovanja, snažno se založilo kako bi se državna matura, u skladu s najavljenom politikom, uspješno realizirala u ovoj godini. U tu je svrhu provelo intenzivnu kampanju „Ususret državnoj maturi“, čiji je cilj bio uvjeriti učenike i prosvjetnu struku u prednosti državne mature.

Prije same kampanje i formalnog uvođenja državne mature nije se, međutim, javno raspravljalo o nedostacima pristupa i nizu ozbiljnih problema koji se vezuju uz njegovu konceptualizaciju i provedbu.

Sažeti entuzijastičan stav nadležnog ministarstva o državnoj maturi iznesen je sljedećom tvrdnjom:

„Državna matura je najpravedniji, najjasniji, najrazumniji, najprikladniji i najučinkovitiji način ocjenjivanja i vrednovanja učeničkih školskih postignuća“(i).

Državna je matura, dakle, servirana kao spasonosno sredstvo koje će uvesti nekakav red, novu pravednost, staviti stvari na svoje mjesto.

Nažalost, ništa od toga. Državna matura, onako kako je sada postavljena i kako se provodi, velik je i skup promašaj. Uz ovakvu državnu maturu vezuje se niz problema koji se mogu sažeti u više kategorija:

(a) nedostatak razvojne vizije,
(b) promašena svrha,
© diskriminacija strukovnog i umjetničkog obrazovanja,
(d) kršenja standarda i načela edukacijskih mjerenja,
(e) upitno korištenje rezultata državne mature za upise u visoko obrazovanje,
(f) negativan povratni utjecaj na učenje i poučavanje,
(g) provedbeni problemi.

Nedostatak razvojne vizije i strategije u obrazovanju – državna matura kao cilj, a ne sredstvo

Izvorno je državna matura bila zamišljena kao razvojni projekt. Vanjski su ispiti trebali poslužiti za definiranje jasnih ishoda obrazovanja u gimnazijama i strukovnim školama. Trebali su poslužiti poželjnim transformacijama i unapređivanju kvalitete srednjoškolskog obrazovanja.

Vješto korišteni, postupno i mudro uvođeni vanjski ispiti mogu, naime, biti moćni instrumenti za pokretanje poželjnih promjena u obrazovanju. Njima se povratno može utjecati na mijenjanje programskih sadržaja, promicanje učinkovitijih metoda učenja i poučavanja, unapređivanje načina praćenja i vrednovanja postignuća učenika te na novu kulturu kvalitete u školama. U obrazovanju je dokazana zakonitost da to što i kako učenici uče najviše ovisi o tome kako očekuju da će biti ispitani (ii).

Od početnih inicijativa, empirijskih analiza i prijedloga (još iz 2003. godine) ostali su samo tragovi u nekim formulacijama i naučenim frazama dužnosnika. Proklamacija da je svrha državne mature sustavno unapređivanje i osiguravanje kvalitete srednjoškolskog obrazovanja ne stoji. Umjesto sredstva za unapređivanje obrazovanja, državna je matura postala cilj samoj sebi. Ona služi kao dimna zavjesa koja skriva odsustvo vizije i potrebnih kompetencija najodgovornijih, a ima poslužiti cilju da se svekolika javnost uvjeri kako kreatori obrazovne politike ozbiljno rade na „reformiranju“ sustava.

Promašena svrha – selekcija za upis u visoko obrazovanje nije državna matura

Iz novijih dokumenata, medijskih napisa i istupa nadležnih osoba, uočljivo je da je to što se danas naziva državnom maturom naprosto samo centralizirani selekcijski postupak za upise u visoko obrazovanje. Cilj ispita je alokacija kandidata po visokoškolskim ustanovama, raspoređivanje prema upitnim kriterijima.

Državna bi matura, prema svojem osnovnom značenju, morala biti standardizirani završni ispit srednjoškolskog obrazovanja s osnovnom funkcijom certificiranja. Svjedodžba o položenoj državnoj maturi trebala bi služiti kao dokaz da je učenik ostvario zadanu razinu postignuća u onim ključnim znanjima, vještinama ili kompetencijama koje je trebao steći prema programu škole koju je pohađao. Za kvalitetu ovih svjedodžbi trebala bi jamčiti država.

Nametnuti pristup po kojemu svi pristupnici polažu iste ispite bez obzira kakvu su školu ili koje usmjerenje završili, zapravo je, iz perspektive formalnog obrazovanja, obična besmislica. U svijetu nije poznat nijedan slučaj provođenja identičnih završnih ispita u školama s različitim programima i različitim kvalifikacijskim ishodima.

Državna matura, ali ne za sve – diskriminacija strukovnog i umjetničkog obrazovanja

Apsurdna je činjenica da se učenicima strukovnih i umjetničkih škola koji uspješno polože „ispite državne mature“ ne priznaje da su položili državnu maturu, premda su položili sve potrebne ispite u sklopu državne mature.

U ovoj bi školskoj godini polaganjem „ispita državne mature“ svjedodžbe o položenoj državnoj maturi moglo dobiti 12.668 učenika gimnazijskih programa (prema podacima o broju prijava iz NCVVO-a). Međutim, polaganjem ispita državne mature svjedodžbe o položenoj državnoj maturi neće dobiti preostalih 27.292 pristupnika. Radi se o 19.461 prijavljenih učenika strukovnih i umjetničkih škola, odnosno 92% ukupnog broja maturanata navedenih škola, i još 7.831 kandidata koji su već prethodno maturirali. Oni će dobiti samo potvrde o položenim ispitima.

Nekompetentnost na djelu – kršenje standarda i načela edukacijskih mjerenja

Uvedenim se pristupom krše ili su značajno ugroženi sljedeći međunarodno uvaženi standardi korištenja testova ovoga tipa (high-stakes testing) (iii).

Mjerna (metrijska) obilježja testova moraju biti unaprijed poznata. U slučaju aktualne državne mature nepoznate su mjerne karakteristike korištenih testova. Ne zna se jesu li testovi uopće valjani, pouzdani, diskriminativni, prediktivni. Dopuštanje korištenja neprovjerenih testova eklatantan je primjer kršenja standarda i načela edukacijskih mjerenja. Cjelokupna je javnost dovedena u stanje vjerovanja da su testovi dobri i da se ostvareni rezultati mogu pouzdano interpretirati i koristiti za ocjenjivanje i rangiranje pristupnika. Loš test iz sociologije koji je već primijenjen, a na koji je reagirala sociološka zajednica, konkretan je primjer nekvalificiranog i nekompetentnog pripremanja ispita.
Isti se test ne smije koristiti u više svrha. Ispitima na državnoj maturi pokušavaju se zadovoljiti dvije svrhe – polaganje srednjoškolskih ispita i selekcija za upise u visoko obrazovanje. Ispiti su, prema javnim izjavama nadležnih, „lakši od nekadašnjih prijamnih ispita“. Ne shvaća se da lagani testovi, koji se primjenjuju kako bi što više učenika ostvarilo što bolji rezultat, ne mogu poslužiti kao valjani selekcijski postupci za upise u visoko obrazovanje. Za certificiranje srednjoškolskog obrazovanja i prijamne ispite nužno je koristiti strukturno i težinski različite testove.
Edukacijski test smije ispitivati samo ono što su učenici učili u školi.
Test mora biti povezan s planom i programom učenja predmeta. To kod nas nije slučaj. Učenici strukovnih škola i ostali ne-gimnazijalci prisiljeni su polagati ispite iz sadržaja koje nisu učili u školi.
Važne se odluke ne smiju donositi samo na temelju rezultata testova.
Pri interpretaciji i korištenju rezultata valja uvažiti sve relevantne čimbenike koji su mogli utjecati na rezultat na testu (iskustva prethodnog učenja, pohađanje „lošije“ škole, socio-demografska obilježja okruženja, obiteljski uvjeti i sl.).
Nepoštivanje osnovnih načela edukacijskih mjerenja u ovom pristupu upućuje na neprihvatljivo postupanje koje ima ozbiljne etičke implikacije.

S obzirom na važnost „ispita državne mature“, otvara se važno pitanje kako je uopće moguće da se ovakva nekompetentna i opasna uporaba testova postavlja kao temelj za odluke o karijerama i sudbinama mladih ljudi?

Upitno korištenje rezultata državne mature za upise u visoko obrazovanje

U osnovi ideje o korištenju rezultata državne mature kao centraliziranih prijamnih ispita su pretpostavke da će se primjenom identičnih testova ostvariti pravednija alokacija studenata po različitim studijima, da korišteni testovi dobro mjere to što bi trebali mjeriti, da je to što testovi ispituju zaista važno za kvalitetno studiranje i da će pristupnici koji ostvare bolje rezultate na tim testovima ujedno biti i bolji studenti.

Ove se pretpostavke mogu shvatiti kao atraktivne hipoteze. One bi se tek trebale dokazati, no prema svemu sudeći neće. Ideja o pravednosti već ne stoji, jer pristupnici nisu imali jednake mogućnosti kvalitetne pripreme za ispite kroz svoje redovito obrazovanje. U valjanost testova, njihovu univerzalnu važnost za sve discipline studiranja i njihovu prognostičku vrijednost može se opravdano sumnjati.

Stoga je čudno da su samo rijetki fakulteti (studiji) i visoka učilišta izrazili rezerviranost prema ovakvom pristupu. Prihvaćanjem novog upisnog kriterija „na slijepo“, visokoškolske su se ustanove odrekle svojeg autonomnog prava da rezultate državne mature koriste u skladu s vlastitom upisnom politikom (Zakon o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju, NN 123/2003, Članak 4. – Akademska zajednica i njezine slobode).

Važno je naglasiti da su ispiti državne mature kao selekcijski postupci za upis u visoko obrazovanje izrazito nepravedni prema pristupnicima koji nisu završili gimnazijske programe. Učenici strukovnih i umjetničkih škola su diskriminirani, oni će se teže upisivati na željene studije. Oni nemaju dovoljno vremena za nadoknađivanje razlika u programima i pripremanje ispita državne mature uz istovremeno pohađanje nastave i pripremanje završnog strukovnog ispita. Isto tako, nije jasno zbog čega učenici strukovnih škola ne bi imali prednost pri upisivanju veleučilišnog ili sveučilišnog studija u svojoj obrazovnoj vertikali, kad se zna da neke strukovne škole pružaju bolje temelje za stručne studije od gimnazija.

Upitnost pedagoškog pristupa – učenje za test nije učenje za život

Brojna istraživanja i iskustva dokazuju kako je veliko oslanjanje na rezultate testiranja u najmanju ruku upitno, ako ne i opasno, kad se radi o donošenju važnih odluka o školovanju i budućnosti učenika (iv). Pristajanje na to da rezultati visokorizičnih testiranja budu odlučujući za sudbinu pojedinaca može biti duboko nepravedno i neetično, jer na rezultate ispita može utjecati niz drugih čimbenika osim samoga znanja.

Uvođenje ovakve državne mature javlja se i kao prijetnja kvaliteti, pa i smislu obrazovanja. Testovima koji su pripremljeni za državnu maturu opet se, po svemu sudeći, ispituje faktografija, ne ispituju se viši kognitivni procesi, ne ispituje se dublje razumijevanje pojmova i pojava, ne ispituje se sposobnost primjene znanja u svakodnevnom životu, sposobnost raščlambe, organiziranja, strukturiranja, konstrukcije i dekonstrukcije pojmova i pojava, ne ispituje se sposobnost argumentiranog vrednovanja i kritičkog mišljenja, ne ispituje se sposobnost kreiranja, postavljanja hipoteza, planiranja, produciranja novih i inovativnih ideja… „Štrebanje“ za testove na primjerima zadataka iz zbirki dobro informiranih nakladnika ne jamči kvalitetno učenje, ono ga dapače srozava.

Dodatan je problem što ovakav pristup učenju odbija dobre učenike i nastavnike. Najbolji nastavnici ne mogu pristati na to da se njihov rad svodi na poučavanje za rješavanje testova, a ne za usvajanje važnih životnih kompetencija, i da, zbog eventualno lošijih rezultata učenika, njihove škole ili njih same napadaju političari, javnost i mediji.

Isto tako, dodatne pripreme za polaganje ispita koje potiče Ministarstvo, kao i privatne instrukcije koje su postale masovna pojava, ne mogu se smatrati jednakovrijednim učenjem u odnosu na višegodišnji sustavni rad s učenicima.

Problemi s provedbom ispita državne mature

Neprimjereno pridavanje značaja ispitima državne mature od strane Ministarstva očito je i u postojećem vremeniku polaganja ispita. Provođenje ispita tijekom nastavne godine narušava obrazovni proces, onemogućuje kontinuirani rad nastavnika i normalno odrađivanje zadanog plana i programa. Iskustva škola govore o velikom broju izostanaka zbog pripremanja za ispite. Umjesto da se državna matura, kao završni ispit srednjoškolskog obrazovanja, održava nakon završetka redovite nastave, normalan rad škole podređen je organizaciji ovih državnih ispita.

Zaključno – tu smo gdje smo

Što god kreatori i provoditelji ovakve državne mature tvrdili, većina željenih učinaka državne mature ne može se ostvariti aktualnim pristupom:

razvojna vizija je nejasna;
trajni izlazni standardi srednjoškolskog obrazovanja (gimnazijskog i strukovnog) nisu definirani;
ozbiljna kurikularna transformacija srednjoškolskog obrazovanja se ne nazire;
sadržajno i metodičko osuvremenjivanje obrazovnih programa nije ostvareno;
unapređivanje poučavanja i učenja nije uočljivo, dapače, ono se unazađuje - svođenjem na učenje za testove, a ne na stjecanje dubljih i trajnijih, za život važnijih znanja i vještina;
ne osigurava se bolja pripremljenost učenika za tržište rada, za cjeloživotno učenje, a upitno je i kakva je pripremljenost za nastavak visokoškolskog obrazovanja;
ujednačavanje kvalitete rada škola, tj. promicanje jednakih mogućnosti svim učenicima da dobiju podjednako dobru podršku u učenju, ne planira se i ne ostvaruje.
Ovaj je pristup upitan i iz perspektive upisne politike u visoko obrazovanje:

prediktivna vrijednost rezultata ispita državne mature je posve nepoznata;
upitno je koliko korišteni testovi, posebno oni na osnovnoj razini, uopće mogu biti valjani i upotrebljivi u svrhu selekcije za visoko obrazovanje.
Navedeni problemi u svezi s državnom maturom sugeriraju da je očito došlo vrijeme za ozbiljan dijalog prosvjetne javnosti o obrazovnoj politici te o cjelovitoj viziji obrazovnog sustava, i to na otvoren, jasan, argumentiran i znanstveno utemeljen način. Potrebno je strukturiranje, povezivanje i usklađivanje sustava. Posebno se važnim pokazuje ustroj koherentnog sustava za kvalitetu osnovnog i srednjoškolskog obrazovanja, u kojemu državna matura, kao certifikacijski postupak, mora biti jedna od komponenata, ali ni slučajno ne i ona najvažnija.

Parcijalna „popravljanja“ sustava na pogrešan i štetan način troše i materijalne i ljudske resurse, unazađujući već postojeće standarde. "


***

Fusnote

(i) D. Primorac, Državna matura. MZOŠ, Zagreb, 2009., http://public.mzos.hr/fgs.axd?id=15250

(ii) Biggs, J. (1999). Teaching for Quality Learning at University: What The Student Does. Society for Research into Higher Education & Open University Press, str. 141.

(iii) American Educational Research Association, American Psychological Association, and National Council on Measurement in Education (1999). Standards for Educational and Psychological Testing. Washington, DC: American Educational Research Association.

(iv) The Case Against High Stakes Testing, http://www.fairtest....aseagainst.html

O autoru

Prof. dr. sc. Petar Bezinović, je viši znanstveni suradnik u Centru za istraživanje i razvoj obrazovanja pri Institutu za društvena istraživanja u Zagrebu.

I takoc. Nismo mi u banani, mi jesmo banana!
  • 0

#13178 Slaven

Slaven
  • Banned
  • 18,018 posts

Posted 11 May 2010 - 21:21

I takoc. Nismo mi u banani, mi jesmo banana!



jos tocnije, mi smo bananica [ona minijaturna :) ]


samo, pas mater .. nisu ni one jeftine :ph34r:
  • 0

#13179 Kosmarac2

Kosmarac2
  • Members
  • 1,731 posts

Posted 11 May 2010 - 21:30

Pamtite te me po pesmama mojim,jer ne mogu boli da prebolim, jednog dana necu biti s vama, mene ceka nebeska kafana....
  • 0

#13180 Slaven

Slaven
  • Banned
  • 18,018 posts

Posted 11 May 2010 - 21:38

Pamtite te me po pesmama mojim,jer ne mogu boli da prebolim, jednog dana necu biti s vama, mene ceka nebeska kafana....



hebi ga, ko ti kriv kad navijas za Noleta Srboletu
a da probas sa nekim od Spanjolca? .. i oni imaju Kralja :ph34r:

docim, za Federera pricaju da je gay .. pa nebi bilo - zgodno



druze predsednice, nemojte da se nervirate .. bez obzira na bananicu, niste jedini.
pomirite se.
  • 0

#13181 Slaven

Slaven
  • Banned
  • 18,018 posts

Posted 11 May 2010 - 21:51

e da .. uvik zaboravin pitati


pajdo imas li koji od Edvina? strip mislim.
  • 0

#13182 Kosmarac2

Kosmarac2
  • Members
  • 1,731 posts

Posted 11 May 2010 - 22:12

Jel si citao kakva frka nastala na Tenisu? Sad se smirilo.

Kako Fed gej, pa tu je Mirka?

Sudbina me nece, mada je uput i karakter. Znas one moje citate Grka i Hajdija.
  • 0

#13183 Atreid

Atreid
  • Banned
  • 8,210 posts

Posted 12 May 2010 - 12:24

...



I onda se meni pomjesale stvari? :ph34r:

Jao, ne znam odakle da pocnem, ajd ovako, danas, drzave istocne Evrope imaju problem sa svojim anitfasizmom najvise zbog onoga sto je bilo poslje - Varsavskog pakta. Meni je taj njihov problem donekle shvatljiv, ma koliko pogresan bio. A, pogresan je, posebno u drzavama nasljednicama bivse Jugoslavije, jer je na tom prostoru postojao vrlo jak i autentican antifasizam, da stvar bude jos tragicnija Jugoslavija nije nikad ni bila dio Varsavskog pakta, a Rusima je odavno poruceno - ne. Odricanje od tog nasljedja ima za posljedicu upravo tu fasizaciju drustva koja nam je na sceni vec dva desetljeca. Onaj cetnicki woodstock na Ravnoj gori moze da bude neprijatan za gledanje, ali to je margina, nije to problem, problem je ovo vecinski blago fasizovano drustvo u Srbiji. Samo obiljezavanje ovogodisnjeg Dana pobjede je na povrsinu odmah izbacilo neka go*a, sto ti jasno pokazuje da je neophodno podsjecati na to sto se desilo u drugom svjetskom ratu, posebno u drustvima u kojima su simboli uvijek igrali vrlo visoku ulogu. Pricam sa drugom neko vece na ovu temu pa on zakljuci otprilike ovim rijecima, zamisli koja je to bila volja '41, energija, za otic u shumu u dronjcima pa jos biti ubjedjen i da mozes dobiti taj rat. Zato i rekoh da jeste relativizacija jer su ti ljudi na kraju i dobili taj rat uz ogromne zrtve.

Ukoliko cemo o ruznim stvarima koje su se desili tokom, odnosno na kraju tog rata, meni je jako zao zbog toga. Svakako da je trebalo pronaci nacin da svi odgovorni na porazenoj strani budu pravno procesuirani. Komunizam je u svojoj sustini iracionalan politicki sistem pa je stalno udarao glavom o zid sve dok jednom... hm... recimo da taj metaforicki zid i dalje stoji. Sa druge strane Amerikance vadi taj njihov sjajan osjecaj za realnost - ili taj njihov pragmatizam, kako god. Tako da je lako zakljuciti koji je politicki sistem bolji. Nadam se da nije potrebno ovdje trositi rijeci o fasizmu i nacizmu, prirodi tih sistema.

Sto se tice slobode govora, donekle si u pravu, ali ipak Slavene mora postojati neka linija ispod koje se ne ide. Cudno mi je da ti to nisi uvazio kuckajuci iz drzave u kojoj se za negiranje holokausta ide i do 5 godina u zatvor.

Kad se vec pozivas na europeizaciju, ja po treci put moram da napisem da ujedinjena Evropa 9. maj slavi kao dan svog nastanka. Jos jednom, upravo ta Evropa za koju se zalazemo stoji na temeljima pobjede nad fasizmom. Ukoliko moram izvuci i ovaj argument, ako jedna Agela Merkel nema nikakav problem da sjedi u Moskvi pored Putina, zasto ovdje postoji problem odredjivanja prema vrlo znacajnom antifasistickom pokretu?

Posted Image

E sad dodjosmo de devedesetih, a tad JNA sigurno nije bila antifasisticka, niti je bila jugoslovenska, niti je bila narodna a tesko da je bila i armija. Takodje se na mitinzima istine nisu skupljali antifasisti, vec upravo suprotno: socijal-nacionalisti (namjerno permutujem), a petokraka je ostala prazna ljustura koje su se uskoro odrekli i ti socijal-nacionalisti. Djindjic je upravo tu praznu ljusturu i skinuo sa Starog dvora, a ne simbol komunizma ili antifasizma. Sto se tice nasih socijal-nacionalista, oni bas kao sto su i Njemacki nacional-socijalisti krenuli u odbranu Sudetskih Njemaca, krecu da brane Srbe po raznim Krajinama. Takva politika je na svom kraju imala isti rezultat kao i kod starije brace im - Genocid.

Citam jucer u novinama, Jadranka Kosor, zapalila svijece za stradale na Blajburgu, istu stvar ti radi Tadic s vremena na vrijeme, pa moze i park Republike Srpske na Starom sajmistu, moze i izlozba licnih stvari Drze Mihajlovica, sve u trenutku kad zemlje saveznice slave Dan pobjede nad fasizmom. Mislim, oni ti u tom trenutku upravo salju poruku da su te dvije drzave izgubile taj rat, a kako su ga izgubile onda znamo na kojoj su strani bile, a to jednostavno nije tacno. Zato, ma sta ja mislio o Rusima po nekim drugim pitanjima, ovogodisnja poruka iz Moskve je ispravna: - protiv revizionizma istorije.

Sto se tice tvog pitanja o 55togodisnji rezultatu (65togodisnjem?), ja mislim da je pozitivan kad se podvuce crta, Jugoslavija je izgradjena, ozbiljna drzava, sa odlicnom startnom pozicijom 90te za ulazak u tranziciju, visepartijski sistem i vrlo brzo prikljucenje EU (potpuno irelevantno, dal' kao jedna drzava ili kao njih 7), u svakom slucaju, daleko ispred svih ostalih drzava istocne Evrope. I, sta se onda desilo? Ponovilo se Slavene, ponovilo se ono od '41, samo ovaj put bez partizana. Zato pravo pitanje nije o 65godisnjem rezultatu, nego sta uciniti a da se ne desi isto i treci put. Jer ako mislis da su BiH i Kosovo stabilni i odrzivi sistemi, grdno se varas, a iskustvo nas uci da su ovi balkanski narodi u stanju cekati 55 godina, pa da nastave, tamo gdje su stali prije tih 55 godina. Ovdje mnogo vole tog Hajderovog nadcovjeka, kojek je Hitler sprovodio u praksu, a obiljezavanjem dana pobjede im upravo pokazujes kako je prosao taj nadcovjek. Svakako da to nije ni jedini, cak ni znacajan adut, ali jeste nesto sto moze pomoci pri kreiranju nekih buducih odnosa.

Sigurno ponekad prolazis kroz Sloveniju, pa obrati paznju u kakvom su stanju tamo spomenici AF borbe, uz vijence i cvijece cak pale i svijece. Imana ulica se uglavnom nisu mjenjala. Ukoliko mene pitas, to je neki normalan odnos prema tom istorijskom nasljedju.

Edited by Atreid, 12 May 2010 - 13:06.

  • 0

#13184 Slaven

Slaven
  • Banned
  • 18,018 posts

Posted 12 May 2010 - 19:50

Slavene mora postojati neka linija ispod koje se ne ide

tako je! :ph34r:

ali prvo da ti pohvalim stalozen i lijep post, jer je u posljenje vrijeme ovakvih postova vrlo malo
pod drugo, kako rekoh - tako je .. mora postojati neka linija ispod koje se ne ide .. i upravo ta linija u slow-ljevome postu nije predjena.
eto, kratko i jasno, to mislim ja, koji za sebe drzi da na nasem zajednickom forumu ne postoji veci- antifasista (od mene).
ali jedino sto me sputava to u konstanti i naglasavati jest - demokracija.

Kad se vec pozivas na europeizaciju, ja po treci put moram da napisem da ujedinjena Evropa 9. maj slavi kao dan svog nastanka.
Jos jednom, upravo ta Evropa za koju se zalazemo stoji na temeljima pobjede nad fasizmom.

naravno .. pa upravo to i mislim pominjuci - demokraciju.
ali europski antifasizam je samo dijelom te i takve demokracije .. bas kao sto su i kraljevstva ili Crkve .. ili ako bas hoces, fasisticke stranke.

shvacas sto hocu rec'?

Europa zivi demokraciju .. onu vrstu slobode koja podrazumjeva da je cijelokupno drustvo slobodno ..
i crni i zuti i crveni a bogu'mi i zeleni .. i vecina i manjina. s posebnim naglaskom na - manjinu jer se u tom obliku slobode manjine ne djele
po etnikumu vec po ova/ona samohrana majka .. invalidi .. homoseksulaci .. razno razni tribuni i sto ti ja sve znam kakvih manjina imas ..

i sve to funkcionira dok se ne predje ona, od strane tebe pomenuta - linija. .. ali i tad, vidio si na primjeru Grcke .. nitko ne puca u/na ljude.

E sad dodjosmo do devedesetih, a tad JNA sigurno nije bila antifasisticka, niti je bila jugoslovenska, niti je bila narodna a tesko da je bila i armija.

do devedesetih?
a sto ce mo sa 80desetim? npr. sto ce mo s Kosovom? bijase li 80desetih na Kosovu narodna?
a sto ce mo sa 70desetim? sto ce mo s ruzama hrvatskim i latinkama?

a s 50 i 60setim?

Atreid, to su vrlo ozbiljna pitanja.

I, sta se onda desilo? Ponovilo se Slavene, ponovilo se ono od '41, samo ovaj put bez partizana.

Atreid, sorry .. to je dio koji se tebi - pobrkao
pa sto se nije u Sloveniji ponovilo? kako to da su njihovi tj. Kucanovi partizani opstali i zaveli demokraciju?

el' ti stvarno mislis da bi se u Hrvatskoj promjenilo ista, sem sistema - da je nisu napali?
ili u Srbiji isto to da nije krenula u rat?
eto, to je to .. ti pokusavas prenijeti na mene situaciju iz Srbije .. ali .. Atreid, ja s tim nemam nista .. u mom Ustavu, uostalom, pise - antifasizam.
70% hrvatskog drustva je antifasisticko, znaci velika vecina
a za onih 30% me ionako nije briga sto su .. eno ih, neki od njih, demonstriraju na trgu ispred HNK i? .. sve dok se drze linije .. bog ih blagoslovio.


eto, .. slow tu pominjanu liniju nije svojim postom presao .. zato i rekoh, ono sto rekoh.


pozdrav tebi u ravnici
  • 0

#13185 zoran59

zoran59
  • Members
  • 10,124 posts

Posted 13 May 2010 - 05:08

Atreid, Slavene.

O ovim stvarima treba negdje drugdje. Ipak je ovo, cini mi se, "kafica." Iako mi je uzitak procitati vasa razmisljanja, pa i nauciti ponesto.

Podsjeca me na stari vic o dva Crnogorca koji sjede na ogradi mosta.

Prvi: "Hm."
Pola sata kasnije, drugi: "Hmmm."
Nakon 20 minuta, prvi ptuj - pljune u potok.
A drugi ce: "Ne mijesaj politiku u razgovor!"


U bitnim elementima se slazem s obojicom. Ima nijansi koje bih volio modificirati kod donosenja zakljucaka...

No, summae summarum, mislim da je na djelu naprosto ona famozna Krlezina balkanska krcma - u kojoj svakih par decenija netko "gasi svjetlo."

Decki, pisite jos. Lijepo vas je citati.
  • 0