mislim da ste prestrogi prema nashem filoloshkom, pogotovo shto se tiche engleskog jezika.
po mom misljenju (ja sam zavrshna godina) osposobe nas itekako (tj. one koji su voljni, oni koji nisu, zadovoljice se shesticom), pogotovo za prevode. na trecoj i cetvrtoj imamo stvarno sjajne asistente koji nam drze prevode, dosta se nauchi od njih
mislim, bitno je da nas osnovama nauche, a lako se nadogradi i specijalizuje za jednu oblast ili drugu (pravo, ekonomija, samo se nauchi vokabular, nista strasno)
jedino je lose to sto ne vezbamo usmeno prevodjenje, ali imala sam priliku i to da radim honorarno, i prilicno sam se lepo snashla, sta znam, nikakva nauka (ako je osnova dobra), samo strpljenja i koncentracije (moj poslodavac je vodio neke ljude na vecheru, ja sam bila prevodilac, nisam stigla nista na tanjiru da pipnem )
a inace jezik stvarno naucimo u sitna crevca, svi aspekti su stvarno pokriveni, ja sam skroz zadovoljna
sto se tiche nastave, imamo predmete pedagoshka psihologija i metodika nastave engleskog jezika, opet po mom misljenju sasvim dovoljno za onoga ko ima smisla i volje da se time bavi
a obavezan je i drugi strani, uzmesh shpanski, za dve godine ko ga ne nauchi, ne bi ni za 100, i na kraju si strucnjak za jedan a solidan u drugom
ja ne znam sta vishe zeleti. usmereniju nastavu? ja mislim da je dovoljno usmerena..
Ja jesam (pre)stroga. Ali postoje i razlozi za to (tako uvek biva ma kakvi da smo). Videla sam i dozivela dovoljno gafova. Uostalom, nije uvek lose misliti da je sve lako! Uopste ne. Zazmuris i skocis (akoimas ambicija). Nekada cak i vise zgrabis (mislim na znanje) nego sto si ocekivao u cistom neznaju. Sve radi samo nemoj da sedis tamo i mislis da ti je filoloski dovoljan. Mislim, ako zelis da napredujes. Nema dovoljno!!! Nikad nije dovoljno. Stagnacija je luksuz.
Priznajem takodje da cim cujem "lako je ..." malo se uozbiljim u sekundi. Ne zbog toga sto smatram da ne postoje lake stvari. Daleko bilo. Svaka prepreka se da preskociti uz dobroosmisljen plan. Nego ponekad mi to "lako je" isto zvuci kao i ofrlje. No hard feelings.
Podjednako priznajem da kada cujem "nije nikakva nauka" odmah instiktivno sortiram da li se radi o necemu sto je druga rec za zdrav razum (onda je OK) ili neka (gore vec pomenuta) ofrljativna ocena. No hard feelings.
Ti si zadovoljna? To je sjajno! Tako UVEK treba da bude (eh, da je srece!). Ali sa cime poredis to svoje zadovoljstvo. Imas neku referensu? Radnog iskustva, vidim, nemas (mlada si, nisi jos zavrsila skolu). Polako. Otvori dva para ociju. Triput meri jednom seci.
Kazes "lako se specijalizuje"? Uh, opet "lako"!
Pa zar ne rece covek da toga kod nas nema? Gde specijalizujes? Na vecerama na kojima pratis poslodavca? OK, i to je iskustvo (i ja sam to radila kada sam imala 19). A sta bi na konferenciju da te povede? Tamo ne bi imala problema sa tanjirom ali bi (veruj mi!) imala problema sa znojem. Da vidis kad opale sve u sesnaest pa jedni drugima u usta a ti u znoju svom zaradjujes svoju crkavicu. Ne bih te ja nespremnu poslala na jedno takvo mesto a narocito ne sa nasim filoloskim.
Imate predmete pedagoska psihologija i metodika nastave engleskog jezika?
1) pedagoska psihologija je toliko siroko polje da ja mogu da pretspostavim da ste stigli da malo pelistate Piaget i Gardinera (on je popularan)? Onako od svega pomalo? Ili?
2) metodika nastave engleskog? Za koji uzrast? Kindergarten? Gimnazija? Vecernja skola? Za prosecno obdarene? Hendikepirane? Dislekticare? Dalje, nastava metodike i didakteike ide uvek ruku uz ruku sa aktuelnim skolskim planom i programom. Jer skola prati smernice ministarstva za prosvetu ili kako li se to vec zove kod nas. Uvek postoje tzv nastavni ciljevi za razlicite uzraste. Kako ste vi uskladili tu metodiku koju ste izucavali sa oficijelnim edukativnimsmernicama i KOLIKO PRAKSE si ti imala za to vreme? Kako stvari stoje sa didaktikom? Jesi li radila u ucionici? Imala ispit iz resavanja edukativno-didaktickih problema? Jel´te neko naucio kako se daju ocene? Na osnovu kojih kriterijuma? Individualno prilagodjena nastava? Ili? Nego, nisam te ni pitala. Jel si imala didaktiku?
Filoloski. Po tvom misljenju sasvim dovoljno, kazes? Mislim da je prerano da se izjasnjavas po tom pitanju. Bilo bi interesannto cuti sta mislis za par godina.
Nemoj pogresno da me shvatis. Mene samo muka hvata od naseg ofrljitisa.
Kazacu ti nesto. TALENAT je neizrecivo velika stvar za jednog predavaca. Tu si u pravu, slazemo se. Ali mora i dobra skola da se prodje. To je jedan izuzetno KREATIVAN posao. Puno dajes a puno i dobijas. Potrebno je obrazovanje u kome nista nije prepusteno slucaju. A kod nas je, plasim se, upravo takav slucaj.
edit: zaboravih da pitam. kakvi su kriterijumi za prijem u to udruzenje pevodilaca kod nas? sta se trazi? koja kompetencija?
Edited by cyberwor/L/d, 17 January 2009 - 22:18.