Kako shvatate pisanje?
#1
Posted 13 February 2004 - 00:41
Sta osecate kad vidite da nekog provocirate, da li se pokolebate, ili samo nastavite dalje boreci se za svoju ideju? Pa da, dobro je boriti se ako ima ideje, ali sta ako je nema?
Sta ako pisanje dolazi kao pokusaj duse da nesto kaze a vi nemate pojma kuda to vodi?
Hmm?
#2
Posted 13 February 2004 - 00:47
ako te svi tapšu po ramenima, a baviš se pisanjem, stvaranjem nečega što je samo tvoje, to baš i nije pohvalno.
ne odustaj čak i kad ne znaš kuda te pisanje vodi. to je ipak najteži deo.
#3
Posted 13 February 2004 - 05:11
#4
Posted 13 February 2004 - 10:02
Pisceva tehnika u trinaest teza
I. Onaj ko namerava da se baci na pisanje nekog veceg dela, neka zivi ugodno i sebi dopusta, nakon ispunjenih obaveza, sve sto ne skodi nastavku rada.
II. Ako hoces govori o zavrsenim delovima, ali nikome ne citaj iz onoga sto je jos u toku rada. Svako zadovoljstvo koje time sebi ucinis, usporava tvoj tempo. Drzeci se takvog rezima, neprestano rastuca zelja za saopstavanjem najposle postaje podstrek da delo zavrsis.
III. U svojim radnim uslovima pokusaj da izbegnes osredjnost svakodnevice. Polumir, pracen dosadnim sumovima, ponizava. Muzicka etida ili preplitanje glasova mogu, naprotiv, biti podjednako vazni za rad kao i razgovetna tisina noci. To izostrava unutrasnje uho, pa tako ono postaje probni kamen izvesne dikcije u cijem izobilju mogu pocivati cak i ekscentricni sumovi.
IV. Izbegavaj da se sluzis bilo kojim pisacim priborom. Pedantna privrzenost odredjenoj vrsti papira, izvesnim perima, mastilima – od koristi je. Nije to luksuz, nego je obilje tih spravica neophodno.
V. Ne dozvoli ni jednoj misli da prodje incognito I na svoju beleznicu pazi strogo kao sto to drzavni cinovnici cine s registrom stranaca.
VI. Ucini svoje pero oporim na nadahnuce, pa ce te ono k njemu privuci magnetskom snagom. Sto s vise opreza postupas prilikom obrade neke pomisli, utoliko ce ti zrelijom, razvijenijom, biti darovana. Govor osvaja misao, ali pisanje ovladava njome.
VII. Nikada ne prekidaj s pisanjem zato sto ti nista vise ne pada na pamet. Nalog je knjizevne casti prekidati samo onda kada treba uvaziti neki termin (obed, zakazani sastanak) ili kada je delo okoncano.
VIII. Prekide u nadahnucu ispunjavaj prepisivanjem ucisto zavrsenih delova. Intuicija ce se vec, u medjuvremenu, probuditi.
IX.Nulla dies sine linea (Ni dana bez retka) – ali tokom mnogih sedmica.
X. Nikada ne smatraj okoncanim delo nad kojim nisi jos jednom odsedeo od veceri do sledeceg jutra.
XI. Zakljucak dela ne pisi u sobi gde inace radis. U njoj neces naci potrebnu odvaznost.
XII. Stupnjevi redigovanja: ideja – stil – pismo. Smisao prepisivanja ucisto jeste da usmeri paznju samo jos na kaligrafiju. Ideja ubija nadahnuce, stil otkriva ideju, pismo isplacuje stil.
XIII. Delo je posmrtna maska koncepcije.
Iz: 'Jednosmerna Ulica', u prevodu Jovice Acina.
#5
Posted 13 February 2004 - 10:28
Slažem se up to a point. Sve dok ti ne padne na pamet da to što si zbrljao objaviš. Ta ideja je dovela srpsku prozu u stanje u kome se nalazi, da svaki prokleti skriboman može da nameće svoje delo javnosti, pa se hvale i značajnim piscima smatraju samo oni koji nisu skribomani, što ih naravno ne čini ni malo posebnima in the big picture.samo napred - ako vidiš da tvojih ruku delo provocira čitaoce, to je samo znak da nastaviš istim putem. Pa šta ako i nemaš ideje? Piši o tome kako ih nemaš i nastavi sa provociranjem.
ako te svi tapšu po ramenima, a baviš se pisanjem, stvaranjem nečega što je samo tvoje, to baš i nije pohvalno.
ne odustaj čak i kad ne znaš kuda te pisanje vodi. to je ipak najteži deo.
#6
Posted 13 February 2004 - 11:20
#7
Posted 13 February 2004 - 11:41
to vazi za jos mnogo stvari u srbiji. primeri: kakvo je pozoriste? kakva je muzicka scena? slikarstvo? (ogradjujem se od pop i rok muzike - ona pripada mladima i tu mogu da rade sta god zele)Slažem se up to a point. Sve dok ti ne padne na pamet da to što si zbrljao objaviš. Ta ideja je dovela srpsku prozu u stanje u kome se nalazi, da svaki prokleti skriboman može da nameće svoje delo javnosti, pa se hvale i značajnim piscima smatraju samo oni koji nisu skribomani, što ih naravno ne čini ni malo posebnima in the big picture.
#8
Posted 13 February 2004 - 12:28
Skriboman? Vidis, o tom provociranju sam pisao.Slažem se up to a point. Sve dok ti ne padne na pamet da to što si zbrljao objaviš. Ta ideja je dovela srpsku prozu u stanje u kome se nalazi, da svaki prokleti skriboman može da nameće svoje delo javnosti, pa se hvale i značajnim piscima smatraju samo oni koji nisu skribomani, što ih naravno ne čini ni malo posebnima in the big picture.samo napred - ako vidiš da tvojih ruku delo provocira čitaoce, to je samo znak da nastaviš istim putem. Pa šta ako i nemaš ideje? Piši o tome kako ih nemaš i nastavi sa provociranjem.
ako te svi tapšu po ramenima, a baviš se pisanjem, stvaranjem nečega što je samo tvoje, to baš i nije pohvalno.
ne odustaj čak i kad ne znaš kuda te pisanje vodi. to je ipak najteži deo.
Srpska proza, ha ha ha. Da li bi volela da budes deo nje? Ja ne bih, ni srpske ni neke druge, a sto se tice mojih tekstova oni su proizasli kao reakcija na ovaj forum. I iskreno bas me to zabavlja, pogotovo ti. To je kao neka gimnastika mozga.
#9
Posted 13 February 2004 - 12:53
pisanje... tvoje oči prikovane za monitor, tvoje dupe zarinuto u fotelju, tvoje ruke u tihoj molitvi pružene ka nebu, tvoje tastaturne tipke pršte na sve strane...
sve su to samo neki momenti koji pisanje ipak čine nešto različitijim sportom od ostalih popularnih noćnih aktivnosti.
ipak, na trenutak frapantnom ti se učini pomisao da u ovom trenutku bitiše na planeti prilično velika količina književnih hobista; bez žene, bez para, bez poslovne ambicije, bez nade, oni sada zaključani iza stotinu zajebanih brava uporedo s tobom čuče zgureni nad svojim tastaturama zagledani u beli dokument Worda, čekajući da na njega iskoči nešto što makar do izvesnog mesta podseća ne poeziju (ili prozu)...
pitam se: zašto sada nismo na divljim žurkama? zašto ne udišemo život punim plućima po diskotekama? zašto ne visimo ispred nekog lokala ili kafića? zašto upravo ne prcamo nešto? zašto?...
#10
Posted 13 February 2004 - 13:19
#11
Posted 13 February 2004 - 14:46
ovde ti fali jedno 'i' jel tako?zašto upravo ne prcamo nešto? zašto?...
Edited by Cvija, 13 February 2004 - 14:47.
#12
Posted 13 February 2004 - 19:01
aha, fali mi jedno "i" šćućureno između dva "o"... B)ovde ti fali jedno 'i' jel tako?
#13
Posted 13 February 2004 - 21:23
ti si genije!!!
devojke, sram vas bilo.. ovakav mladic a usamljen..
#14
Posted 13 February 2004 - 23:01
pa ja licno ne bih, ali nemam taj problem. mislim ok je pisati ako niko ne misli da to valja sve dok ne upadnes u trip da niko osim tebe ne zna sta valja. posto mi se cini da takav trip nuzno vodi u frustracije a to kao svi hocemo da izbegnemo.
nego mene zanima nesto drugo - sta radite ako napisete nesto a neko ko vas zna procita to pa vam zameri sto se u prici pojavljuje takav i takav lik, ili sto ste "vi" (u stvari ne vi nego lik iz price, naravno delimicno baziran na vama) takvi i takvi. pa pocne da vam nudi savete kako da resi "vas problem" za koji je eto tek sad "otkrio da ga imate" ili da protestuje sto ste uradili ovo ili ono. da li moze zaista da bude opasno objaviti nesto? ono, neko vam na ulici pljune u lice jer (misli da) ste ga ocrnili u romanu, posvadjate se sa rodjacima, osvetoljubivi profesor te obori na ispitu?
#15
Posted 14 February 2004 - 00:19
da li moze zaista da bude opasno objaviti nesto? ono, neko vam na ulici pljune u lice jer (misli da) ste ga ocrnili u romanu, posvadjate se sa rodjacima, osvetoljubivi profesor te obori na ispitu?
Pretpostavljam da se takve stvari desavaju, ja licno volim da mislim da ne bih tako reagovao na lik koji je zasnovan na meni.