JAZZ?
#46
Posted 27 October 2003 - 20:06
Secam se prvog albuma Vlade Maricica, pocetkom devedesetih, mediji skoro da mu i nisu poklonili paznju.
Pamtim letnje jazz festivale u SC-u. Bilo je fenomenalno jedne godine na koncertu Paquita D' Rivere.
#47
Posted 27 October 2003 - 20:37
#48
Posted 27 October 2003 - 21:05
Jel ono bese album “Paganska Trilogija” Vlade Maricica. Secam se da su mu svirke i koncerti po gradu sa tim materijalom bili jos bolji od snimljenog CD-a, ali avaj, niko to nije reklamirao kao potpuno nekomercijalnu stvar.
Paquito u SC isto bese odlican. Doveo je strasnu ekipu, postena svirka. To mi je tek ostalo u dobrom secanju.
#49
Posted 27 October 2003 - 22:38
#50
Posted 28 October 2003 - 11:32
>Preporucujem:
>Main Projects (Producer and/or MC):
>Lootpack - Soundpieces: Da Antidote CD/LP 1999
>Quasimoto - The Unseen CD/LP 2000
>Yesterdays New Quintet - Angles Without Edges CD/LP 2001
>Madlib - Shades of Blue CD/LP 2003 (Blue Note)
>Dudley Perkins - A Lil' Light CD/LP 2003
>Jaylib - Champion Sound CD/LP 2003
i bojao sam se da ce me ljudi pogresno razumeti.
nisam mislio na remikse, emsijeve i didzejeve koji imaju veze sa dzezom, iako je i to vrlo zanimljivo i postaje sve popularnije.
mislio na sam na prave zive ljude koji sviraju pravu zivu muziku i pri tom su otvoreni za novosti.
sedamdesetih i osamdesetih to je bio fusion, od devedesetih se pojavljuju ljudi koji koriste elemente elektronske muzike.
evo pocetka teksta o bendu medeski martin & wood sa allmusic.com:
A group that effortlessly straddles the gap between avant-garde improvisation and accessible groove-based jazz, Medeski, Martin, & Wood have simultaneously earned standings as relentlessly innovative musicians and an enormously popular act. Emerging out of the New York downtown scene in the early '90s, the group soon set out on endless cross-country tours, before returning home to Manhattan to further refine their sound through myriad influential experimentations.
preporucujem album "the dropper".
garantovano niste culi nista slicno!
#51
Posted 28 October 2003 - 12:41
A jedna od najboljih ploca u electro jazzu uopste je The Magical Shepard Miroslava Vitousa (prvog basiste Weather Reporta). Ucestvuju jos Hancock i Airto i neki manje poznati muzicari i neka vestica koja peva i vristi. A ploca je snimljena pocetkoms edamdesetih. Pustio sam je drugaru koji se bavi nekakvom moderno elektronikom i covek nije mogao da veruje da je tako nesto svirano pre 30 godina. I danas zvuci kao avangarda.
Od novih jazz snaga meni su najdrazi projekti snimljeni za ENJA ili ECM produkciju. To je uvek nesto na granici jazz, world musica, klasike. Mozda malo previse akademski, ali predivno. Preporucujem:
Rabih Abou Khalil
Michel Godard
Vincent Courtois
Nils Molvaer
Louis Sclavis
Sylvie Courvoisier
Kim Kashkashian
Ghazal
BTW, Miroslav Vitous ima novi album za ECM
Stan Getza nikada nisam voleo. Saradnja sa Brazilcima je jedina stvar vrena paznje koju je uradio, a njegovi jazz radovi su mi nekako previse softy, previse ispeglani, ugladjeni, pozitivni. Nedavno sam slusao jedan njegov koncert, mislim iz Kopenhagena. Verzija Summertime koje jetamo odsvirao je toliko ljigava da nisam mogao da je odslusam do kraja.
Paquito je mag!!!
Edited by chandra, 28 October 2003 - 12:45.
#52
Posted 28 October 2003 - 12:57
ok, niko nije potpuno originalan.
>Rabih Abou Khalil
>Michel Godard
>Vincent Courtois
>Nils Molvaer
>Louis Sclavis
>Sylvie Courvoisier
>Kim Kashkashian
>Ghazal
rabiha sam slusao, imam par albuma, dobar je, samo ja malo vise volim groove, da mozes da cupkas pri cemu svirka uopste nije naivna.
za ostale nikad nisam cuo, hvala na preporukama.
usput, kako nabavljas muziku?
to je vrlo frustrirajuci i skup hobi.
#53
Posted 28 October 2003 - 13:28
#54
Posted 28 October 2003 - 21:34
Bach-ove kompozicije (pre nekoliko godina su ga
cesto pustali na ART TV-u)?
pal, ne secam se kako se zvao prvi album V. Maricica,
sve stvari su mi se dopale osim jedne, obrade
pesme "Krece se ladja francuska" - meni je ona
odskakala od svega ostalog,
kao da ju je ubacio da privuce siroke narodne mase.
#55
Posted 28 October 2003 - 23:04
Bach-ove kompozicije (pre nekoliko godina su ga
cesto pustali na ART TV-u)?
Propustio sam to sto je bilo na art-u. Inace vrlo rado gledam jazz na TV
Kad smo kod Bacha........
Kada je Keith Jarrett u naletu svojih fiuk-eksperimentalnih projekata snimio Bach-ov “Dobro temperovani klavir”, napali su ga i klasicari i jazz kriticari sto se u to petlja, a meni je bilo strasno zabavno da to odslusam. Ocekivao sam, tada, blago triolsku interpretaciju, ali ne! Covek je Bach-a tumacio vanvremenski. Dok sam slusao 24 preludijuma i fuga, u mislima su mi se smenjivali crnac sa brcicima i Sjatoslav Rihter za klavirom.
#56
Posted 29 October 2003 - 00:47
Jazz pijanista koji svira Bacha zaista moze da bude samo Jarrett. Premda da je i Chick Corea nesto petljao sa klasikom, imam jedan njegov album gde svira Mozarta, a McFerrin peva!!! Jedini promasaj u kombinaciji klasika + jazz je Garbarek sa Hilliard ansamblom. U prvom trenutku me je odusevio, dao sam silne pare za original (najskuplji disk koji sam ikada kupio), ali posle treceg slusanja pocne da smara.
2 bup:
To o originalnosti nije bila primedba, vec samo preporuka za Lifetime!!! Ako ti dodje do ruku, obavezno to poslusaj...
Ostali su u slicnom fazonu kao Rabih. I mislim da je vecina njih svirala zajedno u raznim kombinacijama. Molvaer bi ti se verovatno svideo.
2 bup & mikkor:
A vi ste iz neke finansijske inspekcije?!? Salu na stranu. Muziku nabavljam sve teze. Nekada je glavni izvor bio SKC (i poneki original iz inozemstva), a sada se uglavnom snalazim kod nekih ljudi voljnih da i dalje razmenjuju muziku za muziku (i muziku za novac) uprkos restriktivnim zakonima... Moram da priznam da me uopste ne grize savest sto vecina mojih diskova potice iz te vrste izvora... Znas, sve mislim da ako udovica Art Blakeya bude cekala da se obogati od diskova koje ce meni prodati, nacekace se...
#57
Posted 29 October 2003 - 01:41
Da, da, Kao iz Orvela...... Mozda ce vlasti u skolpu borbe protiv piraterije da uvedu neke bonove za kupovinu diskova. Recimo moze 2x mesecno ko nema dosije.Muziku nabavljam sve teze. Nekada je glavni izvor bio SKC (i poneki original iz inozemstva), a sada se uglavnom snalazim kod nekih ljudi voljnih da i dalje razmenjuju muziku za muziku (i muziku za novac) uprkos restriktivnim zakonima... Moram da priznam da me uopste ne grize savest sto vecina mojih diskova potice iz te vrste izvora... Znas, sve mislim da ako udovica Art Blakeya bude cekala da se obogati od diskova koje ce meni prodati, nacekace se...
Kakvi su kablovski radio kanali? Ja to jos nemam. Slusao sam satelitski radio Jazz-Berlin. Fino za background slusanje.
#58
Posted 29 October 2003 - 11:27
2 bup:
To o originalnosti nije bila primedba, vec samo preporuka za Lifetime!!! Ako ti dodje do ruku, obavezno to poslusaj...
sinoc sam na kazi nasao 4 pesme benda lifetime.
uzeo da skidam jednu, pustio je kad se skinula do pola, cisto da cujem sta je u pitanju.
neki metalci...
ako je taj pravi lifetime makar malo nalik na machavishnu (mclaughlin u oba benda), onda bi mi se verovatno svideo.
2 bup & mikkor:
A vi ste iz neke finansijske inspekcije?!? Salu na stranu. Muziku nabavljam sve teze. Nekada je glavni izvor bio SKC (i poneki original iz inozemstva), a sada se uglavnom snalazim kod nekih ljudi voljnih da i dalje razmenjuju muziku za muziku (i muziku za novac) uprkos restriktivnim zakonima... Moram da priznam da me uopste ne grize savest sto vecina mojih diskova potice iz te vrste izvora... Znas, sve mislim da ako udovica Art Blakeya bude cekala da se obogati od diskova koje ce meni prodati, nacekace se...
da, da, finansijska.
ja uglavnom drzim empetrojke, a sto se razmene tice, to ide malo teze.
uvek izgledam kao najgori frik kad dodjem kod nekog i odma sa vrata odem do police sa diskovima i krenem da prevrcem.
vrlo rado cu kupovati legalne diskove, nekoliko sam vec i kupio.
kao prvo, izbor je ocajan, kao drugo, cene su za nase uslove nepristupacne.
a, moramo priznati, i mi smo se razmazili jer nam je sve bilo dostupno, a sada vise nije.
kupovanje diska bi trebalo da bude dogadjaj a ne da ih nabavljamo na kilo.
e, sad, to sto bih ja voleo da cujem gomilu stvari a nije mi bitno da imam disk, to je moj problem.
#59
Posted 29 October 2003 - 12:44
Nekada je glavni izvor bio SKC (i poneki original iz inozemstva), a sada se uglavnom snalazim kod nekih ljudi voljnih da i dalje razmenjuju muziku za muziku (i muziku za novac) uprkos restriktivnim zakonima...
I dalje ima berze nedeljom ispred SKC-a na mestu gde su ranije bile tezge.
#60
Posted 29 October 2003 - 13:12
Da, da, Kao iz Orvela...... Mozda ce vlasti u skolpu borbe protiv piraterije da uvedu neke bonove za kupovinu diskova. Recimo moze 2x mesecno ko nema dosije.
vrlo rado cu kupovati legalne diskove, nekoliko sam vec i kupio.
kao prvo, izbor je ocajan, kao drugo, cene su za nase uslove nepristupacne.
a, moramo priznati, i mi smo se razmazili jer nam je sve bilo dostupno, a sada vise nije.
kupovanje diska bi trebalo da bude dogadjaj a ne da ih nabavljamo na kilo.
e, sad, to sto bih ja voleo da cujem gomilu stvari a nije mi bitno da imam disk, to je moj problem.
sad cu da trolujem sopstveni topic, ali ajde... i ja bih rado kupovao legalne diskove kada bi njihova cena bila normalna. izrada diska sa sve bookletom kosta najvise 1$. autor od diska koji kupis obicno dobije ti negde. ako je prosecna cena diska 20$, ostatak odlazi na razne distributere, producentske kompanije, diskografske kuce i slicno. ja zaista ne mogu sve njih da finansiram. druga stvar je izbor muzike. u ipsu mozes da nadjes samo mainstream mainstreama. to me podseca na situaciju kada su se pojavili prvi bugarski diskovi, pa je u ponudi bilo svega nekoliko stotina naslova - od Madone do Stonesa. postoji sam jedna radnja u bg sa relevantnim izborom jazza. nalazi se u njegosevoj ulici, ali je preskupa.
bas sam se spremao da otvorim topic o broju diskova koji ljudi poseduju. priznajem da volim da imam odredjenu muziku na diskovima, pa cak i kada neki naslovi samo popunjavaju niz. to mi se cini posebno razumljivim u jazzu gde muzicari mnogo vise snimaju i gde stvarno od ploce do ploce mozes da pratis kako se neka ideja razvija. u jazzu je istovremeno i teze skupljati ploce - miles davis je za zivota objavio preko devedeset albuma, a razni bootlezi i dalje stizu. shortera jurim vec petnaest godina, vec popunjava celu jednu policu, a jos uvek mi fali desetak albuma. al sad se opet vracam na pirateriju. sta mislis da se pojavi Odissey of Iska u ipsu, da li bih dao 1200 dinara za njega? naravno da bih. ali tu plocu sam trazio ceo jedan dan po Parizu i nisam uspeo da je nadjem... najgora glupost je sto ovi nasi prodavci naplacuju sve originale manje vise isto, a blue note reizdanja na zapadu ne kostaju vide od 8 evra.
Lifetime je grupa koju je Tony Williams osnovao po rasturanju Milesovog benda. Snimili su (koliko ja znam) dva albuma, Emergency i Turn it over. Oba su jako zanimljiva, ali ne mogu bas da kazem da me podsecaju na Mahavishnu. Zvuk je ovde malo tvrdji, siroviji, siromasniji i nekako mracniji. U svakom slucaju nisu ploce koje mozes da pustis i slusas ih od ujutru do uvece dok radis nesto drugo, ali ih vredi imati. Williamsov prvi album (pre dolaska kod Milesa) takodje se zvao Lifetime, ali to je klasicna Blue Note skola. Albumi koje je snimao kasnije kao lider meni su totalno nezanimljivi.