Jump to content


Photo
- - - - -

McLaren - Renault 2018


  • Please log in to reply
639 replies to this topic

#376 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 01 May 2018 - 13:08

Sta ocekujes da ce ti ljudi titrati jajca i precutati svaki put kad se u svom navijacko slepilu rastavis sa cinjenicnom istinom?
 

Pre svega udes, koji nije bio nameran, bez obzira na prolaz, jer je bio ispred i apsolutno pravo da bira putanju, vec je Prost prosto uradio ono sto je obecavao mesecima unazad, necu da se povucem u poslednjem trenutku da izbegnnem udes jer klupski rizikuje sve i zabole ga uvo. E kada je to uradio kako treba, onda je bilo da je namerno.

 
Aha. Jel' unapred obecavao da ce da uradi? A nije namerno?
 

After the race Prost gave the following explanation for what happened next, one which he has stuck to ever since. Referring to past occasions where he felt he had backed down while fighting Senna, Prost said: “Before the race here, I said that I was not going to leave the door open any longer.”
 
But Prost did leave the door open. Senna kept all four wheels on the track as he dived down the inside of his team mate. As video replays later confirmed, Prost not only turned right well before his usual racing line but with a degree of steering lock which suggested he was changing lanes on a motorway rather than swinging into a 90-degree turn.
 
That had an inevitable result – one which in all likelihood, particularly given the championship situation, was desired by Prost.

 

Bas za mladje narastaje, nesto kao Max ovih dana. NIko nece da ga kazni zbog popularnosti, malo menjaju pravila zbog istog i tako.

 
Maks je bio ispred Rica u Bakuu u nedelju, da li i za njega vazi da je imao apsolutno pravo da bira putanju kad je izazvao udes, ili je to pravo rezervisano samo za Prosta dok za Maksa ne vazi? Ono, svaki slucaj cenimo ponaosob na osnovu licnih (ne)simpatija prema vozacima, pa ako identicnu stvar napravi neko koga gotivimo onda je to OK a ako ga ne volimo onda nije OK.

Principi su za pickice, menjamo i izvrcemo od situacije do situacije po licnim navijackim afinitetima, jel' tako? Tako je!
 

Da, nisu protestvovali protiv Prostove pobede, vec protiv Senine diskvalifikacije, nije sija nego vrat. Pa da ga nisu diskvalifikovali pobedio bi. Naravno da je direktan atak na SVOG vozaca. Sramno.

 
Nije Prost pobedio u Suzuki 1989. nakon Senine diskvalifikacije, vec Nanini. Vidis kako lazes.
 
Prost je odustao u sikani nakon kontakta sa Senom, jer je mislio da je i Sena odustao. No Sena je uspeo da restartuje masinu (tako sto je pustio da se skotrlja nizbrdo starom trasom staze / ispravio sikanu, i posle je formalno zbog toga diskvalifikovan) i nastavi. Tim je protestvovao jer je njemu (dakle: timu) uzeta pobeda. Pobedio Prost ili Sena - svejedno. "Pobedio" Nanini u Benetonu - nije svejedno.
 
Sto se tice razloga za diskvalifikaciju, on se retroaktivno promenio izmedju trke i vecanja o protestu. Odjednom Sena je diskvalifikovan zbog kontakta sa Prostom i "minulog rada".

 

 

 

A Sena vs FIA vs ostatak sveta je jos jedna pricica koju tu tako lepo, preko mere, napumpali Britanski tabloidi. Naravno da su jedva cekali da se uhvate klasicne pljuvacine na racun Francuza koju su em upravljali FIA em je njihov vozac osvajao titule. Tuzna pricica o autsajderu koji magicnim talentom pobedjuje sve i svi su protiv njega je malo previse busna za one koji nisu obozavali Senu, nije im se dalo da bude i iz siromasne porodice, scenario bi bio kompletan. Samo romatizovani pogled na to drzi vodu.

 

Da, toliko su Britanci i britanski tabloidi u to vreme obozavali Senu da su na naslovnice stavljali fotke lutke s njegovim likom obesene na vesala sto su "navijaci" Mensla nosili po Silverstonu.
 

 

Revans 1990, ne komentarisem, glavni akter se sam izjasnio po tom pitanju. Adelaida 1994, opet ja imam drugo misljenje kao i za pomenuti Raskas, kao i Herez (sam znas sta je to vece novokrunisani sampion trabunjao po diskoteci).

 

Naravno da imas drugacije misljenje jer, kao sto smo ranije pomenuli, principi su za pickice. Ko kad su pitali ono pleme u dzungli sta je dobro a sta lose, pa kazu lose je kada susedno pleme dodje pa nam spali selo, pokrade stoku i siluje zene, a dobro je kad mi to radimo njima. I eto zasto tebe ne treba uzimati za ozbiljno - najneobjektivniji i najvise navijacki ostrascen lik na celom forumu.

 

 

Da, nikada se necemo sloziti, ali makar ne trazim da se "misljenje ne uzima za ozbiljno". Mozda to mozes da kazes za madju populaciju koja pomenute trke nije gledala, koja nije zapamtila tu eru.

 

Tesko da si i ti gledao tu eru, ili si je gledao kroz neke cudne naocare. Normalno da se nesto sto sa cinjenicama ima tek slucajne dodirne tacke ne uzima za ozbiljno.


  • 2

#377 4_Webber

4_Webber
  • Members
  • 17,335 posts

Posted 01 May 2018 - 18:15

Jbt, sam Sumaher je dva puta rekao da ako za necim zali u karijeri to je za potez iz Heresa. Sta tu ima da se drugacije misli kad je sam priznao da je namerno udario Vilneva?


  • 0

#378 4_Webber

4_Webber
  • Members
  • 17,335 posts

Posted 01 May 2018 - 19:45

E jebiga sad. Da je to rekao britanska stampa bi ga razapela na krst, kao sto sada razapinju Meklaren jer nije odmah posle promene motora dominantno prvi u sampionatu. Alonso je do Monaka apsolutno po svemu bio prvi vozac tima, tu je Hamilton po prvi put nanjusio krv i posle trke pravio cirkus pokazujuci na br.2 na bolidu. Posle su svi u Britaniji od ovih strucnih poput Brandla & co. do zadnjeg tabloida pisali kako Denis protezira Alonsa, pa je Mozli pokrenuo istragu zbog navodnih timskih naredbi u korist Alonsa. Nakon ovoga su u timu okrenuli politiku na 50-50 u smislu da jednu trku daju prednost jednom drugu trku drugom, jer prema tadasnjim pravilima nije bilo moguce da oba vozaca budu ravnopravna - zbog dolivanja goriva i kvalifikovanja sa gorivom za trku bilo je nemoguce identicno natankovati bolide i jedan bi uvek bio u prednosti. To su svi znali ali nije smelo javno da se kaze jer se protivilo To je tako islo do Madjarske gde je Alonso trebao da ima prednost ali se Hamilton na kvarno progurao ispred njega, pa mu je ovaj to u boksu vratio. Onda je tu pukla jos jedna istraga, Mozli kaznio Meklaren i Alonsa zbog toga sto je proteziran u odnosu na Hamiltona, a onda je Alonso pokusao da ucenjuje Rona trazeci da do kraja sezone ima prednost ili ce otici kod Mozlija zbog one afere o Ferarijevim podacima. U konacnici rezultat - diskvalifikacija Meklarena iz konstruktorskog sampionata, kazna od $100 miliona, i agentura FIA u garazi sa ciljem da obezbedi Alonsu ravnopravan tretman do kraja sezone.

Ovo je bilo zvanicno, ali nije bila istina. Hamilton je isao laksi u Kanadi, SAD, Francuskoj i Britaniji - 4 trke uzastopno. A sa FIA-om u garazi, to je bilo samo za Brazil.


  • 0

#379 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 01 May 2018 - 20:27

A takodje su i pregrevali Alonsu cebadima gume preko radne temperature (cebadima koje mogu da maksimalno postignu 90 celzijusovih, gume cija je radna temperatora 130). A i u Renou su ga sabotirali da ne ponese br.1 u Meklaren. A tek u Ferariju kako su svi bili protiv njega, niko nije shvatao njegov samurajski duh.

 

Mani me se vise sa teorijama zavere. Ono sto je zvanicno i dokazivo je da je Meklaren 2007. dvaput bio pod istragom zbog timskih naredbi i proteziranja jednog vozaca naustrb drugog, i to oba puta u korist Alonsa - u Monaku kada je utvrdjeno da je sve bilo OK i u Madjarskoj kada je i tim i Alonso kaznjen. Sve ostalo je rekla-kazala.

 

Nego, meni nije jasno zasto se danas na topiku o 2018. raspravljamo o dogadjajima od pre vise od 10 i 30 godina? Hajde malo o temi, hocemo li?


  • 0

#380 4_Webber

4_Webber
  • Members
  • 17,335 posts

Posted 01 May 2018 - 20:47

Kakvim teorijama zavere?? Cinjenica je da je Hamilton isao na 4 trke uzastopno u tom periodu laksi, prvi usao u boks, najekstremniji primer je bila Britanija, gde je isao 4 kruga u boks pre Alonsa. U Kanadi, Hamilton ulazi u boks u 22. krugu, Alonso ulazi u 24. U SAD, Hamiton takodje ulazi u boks u 22. krugu, Alonso u 23. U Francuskoj, Hamilton ulazi u 17. krugu, Alonso u 18, u Britaniji Hamilton ulazi u 18, Alonso u 22. To su jednostavno cinjenice, ne znam zasto se ljutis i ubacujes u pricu te gluposti koje Alonso pominjao tokom VN Kine, kada je vec bio u sukobu sa celim timom i samo se cekao kraj sezone da se i zvanicno rastanu. A i za Monaku i Madjarsku dobro znamo i ti i ja koji su razlozi bili zasto je Meklaren pod istragom, zato sto je Mozli zeleo da te godine unisti Denisa po svaku cenu i te dve situacije su mu bila sansa. 


  • 0

#381 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 01 May 2018 - 20:55

Aman, dosta vise o pre 10 godina, boli me kurac ko je isao pre u boks, Alonso je i dalje najveca smradina koja je sela u Meklarenov bolid zbog cinkanja Mozliju i ne moze ga nista oprati od toga.

 

Ajde o ovoj sezoni da pricamo, mnogo je lepsa tema za razgovor. :)


  • 1

#382 4_Webber

4_Webber
  • Members
  • 17,335 posts

Posted 01 May 2018 - 21:16

Dobro ajde, i onako je poznato da si tvrdoglav tako da nema svrhe dalja rasprava :P Ali nije najveca smradina, mada je u imao mnogo losih postupaka u periodu oktobar 2006-septembar 2008.

 

Nema prakticno nista novo za ovu sezonu, osim neke Bulijeove vrlo glupe izjave od juce - In Barcelona, the difference will either be the same, we lose some ground, or perhaps we gain a little." Sve nize od sedmog mesta u kvalifikacijama cu smatrati teskim porazom, jer je Alonso prosle sezone sa Hondom uspeo da bude sedmi u kvalifikacijama. Pireli donosi supermeke, meke i midijum gume u Spaniju, sto je jedna stepenica ispod prethodnih godina, Spanija i Britanija su uvek bile jedine staze na kojoj su donosili tvrde gume. To bi isto trebalo da nam ide u prilog jer je nas bolid nezan prema gumama, prvi put dolaze supermeke na Katalunju za trku, Meklaren je uradio nesto do sada potpuno nestvarno za njih - dolaze sa samo 6 setova najmekse komponente na raspolaganju! I Alonso i Fandorn su izabrali strategiju 3-4-6. To mi govori da po prvi put na FP1 sigurno necemo koristiti najmeksu komponentu, i sigurno je da cemo u Q1 i u Q2 imati na raspolaganju 4 seta supermekih za oba vozaca, sto je odlicno, jer cemo u Q2 moci da odradimo 2 brza kruga.


  • 1

#383 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 01 May 2018 - 21:28

In Barcelona, the difference will either be the same, we lose some ground, or perhaps we gain a little.

 

Covek pokrio sve opcije, iskusno! :lol+:


  • 0

#384 4_Webber

4_Webber
  • Members
  • 17,335 posts

Posted 01 May 2018 - 21:42

Meni je zanimljivo pitanje sta ce se desiti ako RB predje na Hondu. To im automatski uzima sekund, ako ne i vise, i nasi bi lagano mogli sledece sezone da ciljaju trece mesto u konstruktorima.


  • 0

#385 romantik

romantik
  • Members
  • 7,759 posts

Posted 02 May 2018 - 07:02

Oni moraju da ciljaju trece mesto, uz poneku pobedu, cak iako bikovi ostanu na Renou, inace smo dzaba krecili.


  • 0

#386 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 02 May 2018 - 12:30

Oni moraju da ciljaju trece mesto, uz poneku pobedu, cak iako bikovi ostanu na Renou, inace smo dzaba krecili.

 

To. Za sledecu sezonu vise nema izgovora, moramo da se prikljucimo u borbu za vrh cak i ako RBR ostanu sa Renoom. Minimum egal sa RBR.


  • 0

#387 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 03 May 2018 - 18:17

RBR ih pljuje kao nepouzdane, mi ih hvalimo:

 

Fernando Alonso is very pleased with the “outstanding” reliability from his Renault power unit and credited it for the improved start McLaren has made to 2018 compared to last year.

Speaking ahead of Sunday’s race in Baku the McLaren driver said the reliability of the power unit was the biggest change from his previous experience with Honda.

“It’s difficult to compare year to year, different circumstances. I always used this race to change the engine in the past and I always started 20th here. So it’s the first time that I don’t start 20th. That’s the only difference so far.

“I think the reliability, touch wood, but after four races, four qualifyings, four practice, we’re still running with the first component on everything, that has been good. That probably allowed us to score 22 points so far and that’s very positive.

“In terms of driving or how you feel the car is hard to compare because the cars change so much, the tyres change a lot, I think we bring two steps softer compounds this year compared to last year into this race with the ultra-soft, things like that. It’s always a little bit difficult to compare season after season. But reliability has been outstanding so far and that’s good.”

Both drivers finished Sunday’s race, increasing the team’s points tally to 36.


  • 0

#388 4_Webber

4_Webber
  • Members
  • 17,335 posts

Posted 03 May 2018 - 18:47

Apgrejdovani Reno stize u Kanadu, sto znaci da ovaj motor mora da nam odradi jos 2 trke. To me malo brine, jer moramo da odradimo Spaniju i Monako sa ovim sadasnjim, sto znaci da ce morati da izdrzi ukupno 6 trka. Reno je odradio sjajan posao sa poboljsanjem pouzdanosti, vec ovo je dovoljno dobro, ali 6 trka je prilicno zahtevan poduhvat.
  • 0

#389 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 03 May 2018 - 19:45

Dobro, Monako nije zahtevan za motor. Samo Spaniju da prezvi, bilo bi katastrofa da moramo da ubacimo nov motor starije specifikacije.


  • 0

#390 4_Webber

4_Webber
  • Members
  • 17,335 posts

Posted 07 May 2018 - 16:56

I Alonso izgovara identicno mudre reci kao i Bulije prosle nedelje:

 

95% of the paddock is bringing a new aero package to Barcelona. So, maybe the gap remains as it is, or we just recover a little bit, or we lose more ground.

 

Koji im je kurac jbt :D


  • 0