Jump to content


Photo
- - - - -

Dom zdravlja Novi beograd


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
65 replies to this topic

#61 liberty2010

liberty2010
  • Members
  • 429 posts

Posted 21 July 2010 - 19:37

pa i dalje, apoteka moze da naplati i za sebe i za dom zdravlja, i onda prenese sav novac na kraju meseca, nema potrebe da dolaze pacijenti da bi platili. i svima bolje.


Slazem se ja sa tobom..to skracuje celu saradu sa ispisivanjem recepata. Ali to sto je logicno tebi ili meni,nije nekome ko vodi ministarstvo i fond.

#62 vilhelmina

vilhelmina
  • Members
  • 11,937 posts

Posted 21 July 2010 - 20:41

Verovatno (svom srecom!) nisi imala potrebe da cesto ides kod lekara.
Ako trazis racun, dobijes ga.
..................


Ako si pazljivo citala, videla si da nije nikakva kritika, samo blago cudjenje, obzirom da te drugde proganjaju s tim racunom. Apsolutno nisam izrazila, niti gajim ikakvu sumnju. A i za tu granicu sam napisala gore da postoji i da vazi i za lekove, ne samo za participaciju/avgift, samo ne znam kolika je. A nadam se i da necu biti u prilici da uskoro saznam :ph34r: .

#63 cyberwor/L/d

cyberwor/L/d
  • Members
  • 12,762 posts

Posted 22 July 2010 - 12:52

Ako si pazljivo citala, videla si da nije nikakva kritika, samo blago cudjenje, obzirom da te drugde proganjaju s tim racunom. Apsolutno nisam izrazila, niti gajim ikakvu sumnju.

Sve je OK. Nisam protumacila da nesto kritikujes. Samo sam pojasnila jer je jos neko izrazio cudjenje.

Back to topic ... mene cudi da se nakon proslogodisnjeg tragicnog slucaja taj dom zdravlja na NB nije bolje organizovao i da jos uvek postoji pausalnost u prijemu i dijagnosticiranju pacijenata.

Edited by cyberwor/L/d, 22 July 2010 - 12:54.


#64 liberty2010

liberty2010
  • Members
  • 429 posts

Posted 24 July 2010 - 22:34

Back to topic ... mene cudi da se nakon proslogodisnjeg tragicnog slucaja taj dom zdravlja na NB nije bolje organizovao i da jos uvek postoji pausalnost u prijemu i dijagnosticiranju pacijenata.


Ako imate nekog hitnog pacijenta on bi po pravilu trebao da ide na hitan prijem(ER)bolnice,a ne u Dom Zdravlja.
Ukoliko pacijent nije hitan,on zakazuje pregled u Domu Zdravlja ili dolazi u isti. Kod obracanja sestri na salteru bi bilo dobro da trazi prioritet zbog ozbiljnosti i moguce hitnosti,cime bi ukazao med.sestri da je u pitanju mozda i ozbiljniji slucaj. Znaci ako mislite da ste "veoma hitni"pravac bolnica-tamo ce vam i biti mesto.Ako mislite da niste-pravac Dom zdravlja. Ovo nije uvek dobitna formula,jer se se ponekad ispostavi da je lak pacijent zapravo tezak i obrnuto. Ono cuveno da u medicini 2+2 nije uvek 4.
Konkretno: npr.uzmite slucaj ovde dat gde majka smatra da je njeno obolelo dete hitan slucaj(dete ima temp.38,5 i boli ga stomak). U ovom slucaju ona laicki misli da jeste,dok doktor strucnjak pomisli da nije na osnovu prvih informacija dobijenih od majke,a po ulasku u ambulantu(temperatura koju dete ima,satnica pocinjanja simptoma,i bol u stomaku najcesce nisu toliko hitni). U svakodnevnom radu lekari nailaze na ovakve i slicne slucajeve gde ljudi/pacijenti laicki misle da su oni "prvi prioritet"i da zahtevaju hitnu paznju,gde ocekuju da u roku nekoliko sekundi lekar(prostim pipanjem stomaka ili zavirivanjem u grlo) postavi dijagnozu.Veoma cesto oni ulaze u lek.ordinaciju direktno,ponekad i bez obracanja med.sestri usplahireni i uplaseni. Lekar u ovakvim situacijama ocekuje zivotno ugrozeno dete ili osobu,a onda nakon nekoliko sekundi kada vidi da nije u pitanju urgencija tog tipa morao bi smiriti pacijenta(roditelja)i uvesti postupak pregleda u rutinski pri cemu tada pregled traje 10-ak,a ponekad i vise minuta. Za to vreme svi pacijenti koji cekaju i koji su isto,a neki mozda i ozbiljnije bolesni cekaju u cekaonici. Situacija se mogla izbeci kroz komunikaciju sa sestrom,ili ako je bilo iste kroz bolju komunikaciju. Dobra sestra je ona koja saslusa pacijenta,postavi bitna pitanja i onda u zavisnosti od odgovora reaguje adekvatno. Greske su na obe strane. Pacijenti su cesto nedovoljno edukovani,a to u kombinaciji sa strahom koji je normalan ume da bude eksplozivna kombinacija. Sa druge strane ako izostane potrebna komunikacija sa sestrom,a potom sa lekarom moze doci do zapaljivanja ove kombinacije i tada nastaje sukob. Protokol prijema pacijenta je bitna karika rada jedne sluzbe i ako je neko preskoci nastaju problemi. Dijagnostika nije samo fizikalni pregled-tu se nadovezuje laboratorija,radilogija,ostali spec.pregledi itd.Ona je kod nas nazalost produzena zbog nedostatka savremenih dijagn.sredstava,nedostatka kadra na broj pacijenata sto uzrokuje duge liste cekanja,a ponekad i javasluka i/ili lose organizacije. Koliko para toliko i muzike. Nazalost,ovde se radi o ljudima,pa su greske ili kasnjenja fatalna. Odgovornost nije samo na lekarima vec na celom drustvu. Ali to je veca prica od ove vezane za DZ Novi Bgd.

#65 cyberwor/L/d

cyberwor/L/d
  • Members
  • 12,762 posts

Posted 26 July 2010 - 13:07

Ako imate nekog hitnog pacijenta on bi po pravilu trebao da ide na hitan prijem(ER)bolnice,a ne u Dom Zdravlja.
Ukoliko pacijent nije hitan,on zakazuje pregled u Domu Zdravlja ili dolazi u isti. Kod obracanja sestri na salteru bi bilo dobro da trazi prioritet zbog ozbiljnosti i moguce hitnosti,cime bi ukazao med.sestri da je u pitanju mozda i ozbiljniji slucaj. Znaci ako mislite da ste "veoma hitni"pravac bolnica-tamo ce vam i biti mesto.Ako mislite da niste-pravac Dom zdravlja. Ovo nije uvek dobitna formula,jer se se ponekad ispostavi da je lak pacijent zapravo tezak i obrnuto. Ono cuveno da u medicini 2+2 nije uvek 4.

Potpuno se slazem sa rezonom. Svakako nije lako uvek samoproceniti jer coveka zna da obuzme panika kad mu nije dobro. Ovde gde ja zivim praksa je takva da se u akutnom slucaju ide direktno na akutno odeljenje najblize bolnice a ne u dom zdravlja. Moguce je i pozvati jedan broj pa cuti sta savetuju. (naravno, u veoma akutnom slucaju postoji hitna pomoc). Postoji i mogucnost, u slucaju bolesti (polu-hitan slucaj, uslovno receno), nazvati ujutru dom zdravlja pa se konsultovati sa sestrom. U slucaju da ona proceni dobije se vreme kod lekara isti dan. Domovi zdravlja imaju neko vreme u toku dana koje je rezervisano za slucajeve da se (po)jave pacijenti kojima je susret sa lekarom potreban isti dan. Inace je na snazi zakazivanje u domu zdravlja. Primera radi, kada bi me bolela ledja onda bih verovatno dobila vreme kod lekara sledece nedelje ili tako nesto.

Ja ne znam kako gore opisana praksa funkcionise u Srbiji. Stekla sam utisak da se tamo, pre svega, ide u dom zdravlja onog trenutka kad pacijent proceni da mu je potrebna pomoc. Ne znam ni da li je potrebno zakazivanje vremena a ako jeste onda to u praksi moze da dovede do kolizije sa akutnim slucajevima. Ukoliko je tako onda je to losa praksa koja moze da dovede do svojevrsnog javasluka u prijemu pacijenata. U uvodnom postu se kaze da je majka sa detetom poslata u lekarsku ordinaciju gde je lekarka vec imala pacijenta. Nije samoinicijativno banula u ordinaciju vec je poslata od sestre, sacekala je ispred ordinacije a onda je lekarka prozvala. To je vrlo lose jer se ne misli na integritet pacijenta i kakva je to diskrecija pred jednim pacijentom pitati drugog pacijenta sta mu je? Zasto lekarka postavlja uopste to pitanje ako istovremeno kaze da nema vremena? Njeno vreme nije problem kojim pacijent treba da se bavi vec to oni u domu zdravlja treba da se bave svojim rutinama. Zasto lekarka proziva pacijenta za koga nema vremena?

Dalje, zasto slati pacijenta kod lekara koji je vec zauzet drugim pacijentom i nema vremena da posveti paznju poslatom novom pacijentu? Vrlo neprofesionalno. Sve to deluje kao pausalno saterivanje pacijenata u zajednicki tor i nedostatak respekta prema pacijentima. Dakle, iz uvodnog posta ja vidim vrlo lose rutine u prijemu pacijenata. A iz tog nereda mogu da proizidju sve ostale nedace sve sa iritacijom na obe strane. Dom zdravlja je poslednje mesto gde treba iritirati pacijenta.

Vidim da je nasa dr na odmoru, okej nema veze sigurno postoji neka varijanta da te prime ako je hitno, razmisljam u sebi. Posalje nas ona ispred sobe 17 i kaze da cekamo. Ubrzo potom nas proziva doktorka. Mi ulazimo, a unutra vec stoji neka zena sa detetom.
Doktorka je u samom startu veoma neljubazna i drska i obraca mi se sa pitanjem sta je sa detetom. I ja krecem da pricam kako je dobio temp danas i sve po redu. Ona me u sred recenice prekida, i pita sta je sa njim sada. Odgovaram da pokusavam da joj ispricam upravo. A ona odgovara da nema vremena i da kazem u cemu je problem sada. I ja kazem da se zali na bolove i da bi bilo dobro samo da ga pregleda da otklonimo sumnju na slepo crevo (nekako sam bas uplasena idejom da mi dete dobije napad slepog creva) Ona odgovara da je ona procenila da nije hitniji slucaj od devojcice koja stoji u ordinaciji, i da ne moze sada da ga pregleda i da ce nas poslati na kliniku. Ja joj kazem, molim Vas samo ga pogledajte da otklonimo sumnju na slepo crevo, trudna sam malo mi je dete dok mi dodjemo do klinike dok nas prime, dete ce mi dehidritati (napolju je pakao, on nista nije pio). Ne, ona je sve vreme uzasno drska i odgovara da moze da nas primi ali da nas pogleda u 9 sati kada budemo dosli na red. A pri tom je u cekaonici, to nisam naglasila maksimalno 4, 5 ljudi, a na njenom stolu je bilo 2 kartona, i jedan ispred nje, predpostavljam od te devojcice sa detetom.

Ovde se radi o losim rutinama u domu zdravlja. A ni lekarkina drskost nije za diku.

Zamislite paradox, zakukuljili proceduru kada pacijent zeli da dobije svoj medicinski zurnal na uvid (osetljivi podaci) a s druge strane ´ladno neko drugi moze da prisustvuje i cuje o vasim medicinskim tegobama.

Edited by cyberwor/L/d, 26 July 2010 - 13:32.


#66 liberty2010

liberty2010
  • Members
  • 429 posts

Posted 26 July 2010 - 17:35

Ja ne znam kako gore opisana praksa funkcionise u Srbiji. Stekla sam utisak da se tamo, pre svega, ide u dom zdravlja onog trenutka kad pacijent proceni da mu je potrebna pomoc. Ne znam ni da li je potrebno zakazivanje vremena a ako jeste onda to u praksi moze da dovede do kolizije sa akutnim slucajevima. Ukoliko je tako onda je to losa praksa koja moze da dovede do svojevrsnog javasluka u prijemu pacijenata. U uvodnom postu se kaze da je majka sa detetom poslata u lekarsku ordinaciju gde je lekarka vec imala pacijenta. Nije samoinicijativno banula u ordinaciju vec je poslata od sestre, sacekala je ispred ordinacije a onda je lekarka prozvala. To je vrlo lose jer se ne misli na integritet pacijenta i kakva je to diskrecija pred jednim pacijentom pitati drugog pacijenta sta mu je? Zasto lekarka postavlja uopste to pitanje ako istovremeno kaze da nema vremena? Njeno vreme nije problem kojim pacijent treba da se bavi vec to oni u domu zdravlja treba da se bave svojim rutinama. Zasto lekarka proziva pacijenta za koga nema vremena?
Dalje, zasto slati pacijenta kod lekara koji je vec zauzet drugim pacijentom i nema vremena da posveti paznju poslatom novom pacijentu? Vrlo neprofesionalno. Sve to deluje kao pausalno saterivanje pacijenata u zajednicki tor i nedostatak respekta prema pacijentima. Dakle, iz uvodnog posta ja vidim vrlo lose rutine u prijemu pacijenata.


U pravu si. U prethodnom postu sam naveo da je dobra sestra vazna karika u resavanju problema. Poznato mi je da su negde na snazi uputstva sefova da samo lekar moze da proceni ko je hitan slucaj,a ko nije,jer se desavalo da sestre vrate nekoga sa saltera kuci ili ostave da ceka,a on potom umre u cekaonici ili kod kuce. Pa onda u mnogim domovima zdravlja je zabranjeno zakazivanje pregleda sto je potpuna glupost. Dakle negde se zakazuje,a negde ne???Odakle to,nemojte da me pitate. U svim ustanovama,bez obzira na rang,postoje pravila struke a to je da je hitan slucaj uvek prioritet. Ali da se vratim,znaci sestra je morala da pita o cemu se radi,sto je opet nezgodno jer to cini pred punom cekaonicom(nema sobe predvidjene za razgovor).Ona je ovako prebacila slucaj na lekara. E sada,zasto je doktorka pozvala pacijentkinju nije jasno. Obicno,se to cini kada je u pitanju urgencija prvog reda,s'tim da se zamoli da onaj ko je vec unutra izadje. Nazalost u nasim uslovima neretko se radi o preuvelicavanju situacije od strane pacijenta koji zeli da zaobidje red u cekaonici i da bude primljen. Kada to lekar i stavi do znanja pacijentu na nacin koji je neprihvatljiv,kao verovatno ovde,onda nastaje "kratak spoj". Lekar je morao smiriti majku,objasniti da nije u pitanju urgencija prvog reda i da malo saceka u cekaonici.
I slazem se da prijem pacijenata moze i mora bolje da se uredi. Tamo gde ti zivis je to uredjeno na adekvatan nacin,a taj nacin proizilazi iz cinjenice da postoji dovoljan broj lekara i sestara u sistemu,da su oni adekvatno placeni i stimulisani da rade uspesnije,da su sistemi zdravstva decentralizovani,obicno privatizovani ili poluprivatizovani cime se ustanove trude da sto bolje rade posao,da su pravno uredjeni,"izprotokolisani",da se zna ko je za sta odgovoran,da se zna sta se koliko placa i ko placa. U nasem sistemu lekar nema autonomiju da uredjuje kako ce raditi i organizovati svoj rad nego to radi sistemsko uredjenje umesto njega,a ono je u nasim prilikama cesto anahrono zdravom razumu i dobroj praksi.
Ja sam protivnik ovakvog sistema zdravstvene zastite koji kroz losa sistemska resenja,zakone i propise uredjuje ovu vaznu sferu zivota. Ovakvih i slicnih primera ima na hiljade.Gde god da zagrebete nalazite probleme. Zato su nam za pocetak potrebni novi zakoni o zdravstvenoj zastiti i osiguranju.