Ako imate nekog hitnog pacijenta on bi po pravilu trebao da ide na hitan prijem(ER)bolnice,a ne u Dom Zdravlja.
Ukoliko pacijent nije hitan,on zakazuje pregled u Domu Zdravlja ili dolazi u isti. Kod obracanja sestri na salteru bi bilo dobro da trazi prioritet zbog ozbiljnosti i moguce hitnosti,cime bi ukazao med.sestri da je u pitanju mozda i ozbiljniji slucaj. Znaci ako mislite da ste "veoma hitni"pravac bolnica-tamo ce vam i biti mesto.Ako mislite da niste-pravac Dom zdravlja. Ovo nije uvek dobitna formula,jer se se ponekad ispostavi da je lak pacijent zapravo tezak i obrnuto. Ono cuveno da u medicini 2+2 nije uvek 4.
Potpuno se slazem sa rezonom. Svakako nije lako uvek samoproceniti jer coveka zna da obuzme panika kad mu nije dobro. Ovde gde ja zivim praksa je takva da se u akutnom slucaju ide direktno na akutno odeljenje najblize bolnice a ne u dom zdravlja. Moguce je i pozvati jedan broj pa cuti sta savetuju. (naravno, u veoma akutnom slucaju postoji hitna pomoc). Postoji i mogucnost, u slucaju bolesti (polu-hitan slucaj, uslovno receno), nazvati ujutru dom zdravlja pa se konsultovati sa sestrom. U slucaju da ona proceni dobije se vreme kod lekara isti dan. Domovi zdravlja imaju neko vreme u toku dana koje je rezervisano za slucajeve da se (po)jave pacijenti kojima je susret sa lekarom potreban isti dan. Inace je na snazi zakazivanje u domu zdravlja. Primera radi, kada bi me bolela ledja onda bih verovatno dobila vreme kod lekara sledece nedelje ili tako nesto.
Ja ne znam kako gore opisana praksa funkcionise u Srbiji. Stekla sam utisak da se tamo, pre svega, ide u dom zdravlja onog trenutka kad pacijent proceni da mu je potrebna pomoc. Ne znam ni da li je potrebno zakazivanje vremena a ako jeste onda to u praksi moze da dovede do kolizije sa akutnim slucajevima. Ukoliko je tako onda je to losa praksa koja moze da dovede do svojevrsnog javasluka u prijemu pacijenata. U uvodnom postu se kaze da je majka sa detetom poslata u lekarsku ordinaciju gde je lekarka vec imala pacijenta. Nije samoinicijativno banula u ordinaciju vec je poslata od sestre, sacekala je ispred ordinacije a onda je lekarka prozvala. To je vrlo lose jer se ne misli na integritet pacijenta i kakva je to diskrecija pred jednim pacijentom pitati drugog pacijenta sta mu je? Zasto lekarka postavlja uopste to pitanje ako istovremeno kaze da nema vremena? Njeno vreme nije problem kojim pacijent treba da se bavi vec to oni u domu zdravlja treba da se bave svojim rutinama. Zasto lekarka proziva pacijenta za koga nema vremena?
Dalje, zasto slati pacijenta kod lekara koji je vec zauzet drugim pacijentom i nema vremena da posveti paznju poslatom novom pacijentu? Vrlo neprofesionalno. Sve to deluje kao pausalno saterivanje pacijenata u zajednicki tor i nedostatak respekta prema pacijentima. Dakle, iz uvodnog posta ja vidim vrlo lose rutine u prijemu pacijenata. A iz tog nereda mogu da proizidju sve ostale nedace sve sa iritacijom na obe strane. Dom zdravlja je poslednje mesto gde treba iritirati pacijenta.
Vidim da je nasa dr na odmoru, okej nema veze sigurno postoji neka varijanta da te prime ako je hitno, razmisljam u sebi. Posalje nas ona ispred sobe 17 i kaze da cekamo. Ubrzo potom nas proziva doktorka. Mi ulazimo, a unutra vec stoji neka zena sa detetom.
Doktorka je u samom startu veoma neljubazna i drska i obraca mi se sa pitanjem sta je sa detetom. I ja krecem da pricam kako je dobio temp danas i sve po redu. Ona me u sred recenice prekida, i pita sta je sa njim sada. Odgovaram da pokusavam da joj ispricam upravo. A ona odgovara da nema vremena i da kazem u cemu je problem sada. I ja kazem da se zali na bolove i da bi bilo dobro samo da ga pregleda da otklonimo sumnju na slepo crevo (nekako sam bas uplasena idejom da mi dete dobije napad slepog creva) Ona odgovara da je ona procenila da nije hitniji slucaj od devojcice koja stoji u ordinaciji, i da ne moze sada da ga pregleda i da ce nas poslati na kliniku. Ja joj kazem, molim Vas samo ga pogledajte da otklonimo sumnju na slepo crevo, trudna sam malo mi je dete dok mi dodjemo do klinike dok nas prime, dete ce mi dehidritati (napolju je pakao, on nista nije pio). Ne, ona je sve vreme uzasno drska i odgovara da moze da nas primi ali da nas pogleda u 9 sati kada budemo dosli na red. A pri tom je u cekaonici, to nisam naglasila maksimalno 4, 5 ljudi, a na njenom stolu je bilo 2 kartona, i jedan ispred nje, predpostavljam od te devojcice sa detetom.
Ovde se radi o losim rutinama u domu zdravlja. A ni lekarkina drskost nije za diku.
Zamislite paradox, zakukuljili proceduru kada pacijent zeli da dobije svoj medicinski zurnal na uvid (osetljivi podaci) a s druge strane ´ladno neko drugi moze da prisustvuje i cuje o vasim medicinskim tegobama.
Edited by cyberwor/L/d, 26 July 2010 - 13:32.