Jump to content


Photo
- - - - -

LowCost avio karte iz Srbije?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
185 replies to this topic

#76 miki2000

miki2000
  • Members
  • 18 posts

Posted 21 September 2012 - 17:53

Izgleda da Wizzair od sledece godine uvodi novu liniju Beograd - Pariz!
A to je super vest...
Nadam se da ce uskoro neka lowcost kompanija da uvede liniju i za Barselonu :)

#77 vilhelmina

vilhelmina
  • Members
  • 11,937 posts

Posted 21 September 2012 - 18:50

Wizzair je uz Norvegian i JAT jedina kompanija koja ima direktan let za Stockholm. Uz sve mane, nekako mu se uvek vracam. Definitivno su najjeftiniji, ali samo ako se strogo pridrzava pravila. Dakle, cekiranje preko neta i sto veca torba koja ce se cekirati, tako da se ne rizikuje eventualna dodatna u povratku, i da se ispostuju pravila oko rucnog prtljaga. Oko potonjeg su vrlo striktni oko dimenzija i nikakve dodatne kese, zenske rucne tasne ili jakne preko ruke ne dolaze u obzir. Ali zato onaj cekirani moze da bude do 32 kg po komadu!
I ovde slece na "levi" aerodrom" Skavsta, do kojeg karta ako se uzima aerodromski bus kosta isto kao za Arlandu, ali do Arlande ide i gradski prevoz, pa se moze s mesecnom kartom i to vozom, sto u spicu znaci brze nego kolima. Ipak, najveca prednost je oko 30 minuta kraci let jer letovi do Arlande iz pravca juga (dakle, otprilike svi koliko ih ima :) ) moraju da prave poveci krug, da ne bi nadletali gradska naselja i pravili buku. Arlanda je, naime, severno, a Skavsta juzno od grada.
Moje poslednje iskustvo s ovom kompanijom kaze i da valja poneti neku hranu. Ne mora bas peceno pile :) , ali nesto da se prezalogaji, jer u avionu moze da bude odlicnih sendvica i pilece salate za sitne pare, ali moze i da nije ostalo nista osim kafe. Nikad se ne zna.

#78 miki2000

miki2000
  • Members
  • 18 posts

Posted 05 October 2012 - 11:44

Da li je neko putovao RAYANAIR-om iz Budimpeste i da li se to sve isplati ici od Beograda do Budimpeste vozom, pa posle Rayanairom po Evropi?

#79 golosina

golosina
  • Members
  • 499 posts

Posted 06 October 2012 - 12:18

Da li je neko putovao RAYANAIR-om iz Budimpeste i da li se to sve isplati ici od Beograda do Budimpeste vozom, pa posle Rayanairom po Evropi?


putovala..
pa, buduci da su im karte trenutno 0,99 evra na nekim linijama (bud-bergamo, bud-brisel) u novembru, naravno da se isplati...

#80 sixmix

sixmix
  • Members
  • 11 posts

Posted 14 October 2012 - 12:20

Da li je neko putovao RAYANAIR-om iz Budimpeste i da li se to sve isplati ici od Beograda do Budimpeste vozom, pa posle Rayanairom po Evropi?

ja putovala vozom iz NS do Budimpeste(26e povratna) pa zatim Ryanom iz Budimpeste za Barselonu... naravno da se isplati ako naletis na neku jeftinu kartu ...

#81 miki2000

miki2000
  • Members
  • 18 posts

Posted 01 December 2012 - 19:21

Izgleda da se jos jedna low cost avio kompanija sprema da leti iz Beograda!

Ima nesto vise o tome na: http://www.lowcost.in.rs/

To je lepa vest!

Nadam se da sto ih vise bude bilo, da ce i cene biti nize! ;)



#82 vladan

vladan
  • Members
  • 25,392 posts

Posted 09 December 2012 - 00:17

Budite krajnje oprezni sa low cost kompanijama, samo olovku i papir, pa racunajte: cena karte + dodatni troskovi za let + aerodromi i vremena kad polecete i slecete i jos stosta.

Ja sam mnogo i cesto putovao takvim kompanijama, ali ima vec vise godina da sam prestao to da radim; verovatno i zbog toga sto nekoliko desetina funti/eura meni ne znaci nista.

Medjutim, zapamtite: ono sto ne platis na mostu, platices na cupriji. 


Edited by vladan, 09 December 2012 - 00:18.


#83 golosina

golosina
  • Members
  • 499 posts

Posted 09 December 2012 - 14:06

Pegasus je kompanija sa fenomenalnim cenama za letove unutar Turske. Jeftiniji su od autobusa u Turskoj. Te interne letove sa kraja na kraj Turske sam placala 20-25 evra.

Sto se tice letova po Evropi, nisu toliko jeftini ali sve sto ce biti konkurencija sada postojecem je dobrodoslo. Svakako ce biti jeftinije nego sto je sada.



#84 vladan

vladan
  • Members
  • 25,392 posts

Posted 20 December 2012 - 17:30

Ryanair is the least popular short-haul airline, according to a survey that gave the carrier its lowest approval rating ever.

The Irish firm received an overall satisfaction score of just 34% in a table put together by consumer magazine Which? from its members' votes.

It was 16th and last in the table, which was compiled from views of passengers on a home-bound flight in the 12 months to October.

On Ryanair, Which? said: "We were inundated with comments about Ryanair - many about its extra charges.

"This partly accounts for the paltry one-star ratings for baggage allowance, boarding arrangements, seat allocation, and food and drinks."

Which? said it was the first time Ryanair had been at the bottom of its survey, adding its customer score was the airline's worst to date.

The most popular short-haul airline was Swiss, with an overall score of 82% and a maximum five-star score on a number of the rating categories.



#85 vilhelmina

vilhelmina
  • Members
  • 11,937 posts

Posted 21 December 2012 - 00:53

 

The Irish firm received an overall satisfaction score of just 34% in a table put together by consumer magazine Which? from its members' votes.

It was 16th and last in the table, which was compiled from views of passengers on a home-bound flight in the 12 months to October.

 

 

Meni su smesne te ankete i istrazivanja. Cini mi se da su zaostala iz vremena kad je u avion mogao da sedne samo onaj ko je imao podeblji budjelar. Sada to vise nije privilegija izabranih, vec je postalo potreba mnogih.

Ako na istoj relaciji mogu da biram izmedju kompanije koja mi nudi prevoz od A do B za 150 evra i one koja mi to isto nudi za 300 evra, izbor je lak. Ova potonja ce mi verovatno ponuditi bljutavu hranu u plasticnom pakovanju za tih 150 evra razlike, ali treba da budem jaci komad budale pa da to platim. Radije cu da letim tih 2-3 sata s bilo kime, pa posle otici u restoran za te novce, nego sto cu platiti 150 evra za splacine. Sedista i vreme leta su isti u svim avionima. Stvarno, zasto bi neko platio duplo vise, a cak ne sedi u business klasi?



#86 ControlFreak

ControlFreak
  • Members
  • 3,070 posts

Posted 21 December 2012 - 06:22

^

1. zato sto moze da plati

2. zato sto ce da plati vise i brze i udobnije stigne do svoje destinacije

ima sigurno i jos po neki koji dobar razlog...

po tebi svako ko moze da plati business i prvu ili ne koristi "low cost" je "jaci komad budale"?

a koliko te jos kosta prevoz od nekog tamo sporednog aerodroma do finalne destinacije i da mozda moras da platis tih 100 ili 150 za taxi ili bus?



#87 golosina

golosina
  • Members
  • 499 posts

Posted 21 December 2012 - 11:36

^

1. zato sto moze da plati

2. zato sto ce da plati vise i brze i udobnije stigne do svoje destinacije

ima sigurno i jos po neki koji dobar razlog...

po tebi svako ko moze da plati business i prvu ili ne koristi "low cost" je "jaci komad budale"?

a koliko te jos kosta prevoz od nekog tamo sporednog aerodroma do finalne destinacije i da mozda moras da platis tih 100 ili 150 za taxi ili bus?

Opet se vracamo na ono vec sto puta receno....

Jednostavno svako nek pravi kalkulaciju kako mu odgovara. U mnogim gradovima low cost kompanije lete na "normalne" aerodrome. Ako ne, jbg, oni cijih 45 minuta transfera kostaju vise od xxx evra razlike, nek plate vise. A desi se i da taj "sporedni" aerodrom nekom vise odgovara nego "glavni". Tako meni kad npr idem u Srbiju mnogo vise odgovara da dodjem Wizzairom u Temisvar nego u BG. Jednostavno ljudima koji dolaze po mene je Temisvarski aerodrom blizi nego Surcin.

Ja licno u vecini slucajeva putujem low cost kompanijama. Putovala sam i za 1 cent (JEDAN CENT) po letu RyanAirom. Isla, na primer, na Sardiniju za 4 evra povratna karta, sa taksama, sletela na taj jedan jedini aerodrom u Kaljariju, kupila za 4 evra sendvic u avionu i ne znam zasto bih isla nekom drugom kompanijom :)

Vise volim da npr letim RyanAirom za 4 evra pa posle za 150 evra iznajmim auto nego da platim 200 evra da bih stigla "normalnom" kompanijom na Sardiniju. JEdnostavno ima situacija kad prosto nema sta da se prica, jer je low cost dobra odluka, a ima i situacija kad cena karte sa prtljagom jednostavno nije jeftinija od drugih kompanija...

Uvek sve dobro preracunam, i tako donesem odluku. Problem je sto ljudi stalno pricaju o nekim SKRIVENiM TROSKOVIMA. toga nema. svi troskovi su jasni kao dobar dan, sve lepo pise, pise i ime aerodroma, pise i kako i posto da od tog aerodroma stignes do grada itd itd itd.... 


Edited by golosina, 21 December 2012 - 11:38.


#88 vilhelmina

vilhelmina
  • Members
  • 11,937 posts

Posted 21 December 2012 - 11:41

^

1. zato sto moze da plati

2. zato sto ce da plati vise i brze i udobnije stigne do svoje destinacije

ima sigurno i jos po neki koji dobar razlog...

po tebi svako ko moze da plati business i prvu ili ne koristi "low cost" je "jaci komad budale"?

a koliko te jos kosta prevoz od nekog tamo sporednog aerodroma do finalne destinacije i da mozda moras da platis tih 100 ili 150 za taxi ili bus?

 

Nece stici ni brze, ni udobnije. U tome i jeste poenta. Samo ce u cenu biti ukljucena i nekakva hrana, koja razlike u ceni nije vredna.

Naravno da ce svako birati let prema svojim prioritetima. Osim usluge, bice tu sigurno i bezbednost, a mozda najvise od svega vreme poletanja i dolaska. Naravno i cena. Sto sve s kvalitetom nema direktne veze.

Ja samo kazem da je postalo deplasirano porediti kompanije na nacin kako se ranije radilo, kada su se besplatna hrana i pice podrazumevali, pa se poredio njihov kvalitet medju razlicitim kompanijama. Pri tome su i cene karata bile prilicno ujednacene, jer nije bilo ovakve konkurencije.

Kako mozes porediti hranu i uslugu u u lowcost kompaniji i onoj koja to nije, pa karta i kosta nekoliko puta vise? To bi bilo jednako besmisleno kao porediti sve restorane u jednoj zemlji, pa zakljuciti da je onaj s pet zvezdica bolji od neke provincijske krcme.

 

Pade mi na pamet i jedno istrazivanje, o kome sam nedavno citala. Bas zbog tih poredjenja, satrse se kompanije da ponude sto ukusniju hranu, a ljudi se opet zale i sve im bljutavo. Rezultati su pokazali da im je trud uzaludan, jer zbog suvog vazduha u kabini, a posebno na vecim visinama, nasi receptori za ukus prestaju da funkcionisu :) .

 

Ima i drugih momenata koji cine besmislenim poredjenje lowcost kompanija s ostalima. U Stockholmu one uglavnom koriste alternativni aerodrom Skavsta, koji je bas onako skroman u odnosu na Arlandu. Vise mu dodje kao neki veliki improvizovani hangar, ne preterano cist. Taj dozivljaj se prenosi i na avione, iako su oni potpuno isti kao oni koji slecu na Arlandu.

Odakle ti to da mora da se plati vise za taxi ili buss? To valjda zavisi i od toga u koji grad ili deo grada si krenuo. U mom slucaju se ta Skavsta nalazi juzno od grada, a Arlanda severno, sto cini da letovi prema juznoj Evropi otprilike 30 minuta krace traju. Da bi sleteli na Arlandu, avioni moraju da zaobilaze grad u velikom luku (zbog buke ne smeju da ga nisko nadlecu); na Skavstu slete direktno.

Znaci, kako kome odgovara, ali je glupavo porediti babe i zabe.



#89 vladan

vladan
  • Members
  • 25,392 posts

Posted 21 December 2012 - 16:09

Najmanje se radi o samoj hrani; uostalom, nema je vise (besplatno) cak ni u nekim regularnim kompanijama (Iberia ili Austrian Air na euromediteranskim letovima). Problem su "skriveni troskovi". Naravno, svi su oni pobrojani i pisu negde sitnim slovima, gde to, uglavnom, niko i ne cita, pa onda plati; to je posebno naplacivanje prtljaga, bording karte na aerodromu i jos mnogosta drugo.

Drugi veliki problem su aerodromi u mnogim gradovima s kojih ti letovi polaze ili gde se zavrsavaju.

Treca stvar su vremena poletanja i sletanja, koja su vrlo cesto krajnje necivilizovana, jer je u to doba dana (noci) upotreba mnogih aerodroma jeftinija.

Samo za primer: Ako krenete Ryanairom iz Londona (Stansted) za Barcelonu (aerodrom u nekakvoj bestragiji), vratite se EasyJet-om iz Barcelone, sletite na Gatwick u nekakvo nedoba, platite sve dopunske troskove, Iberia ili British Airways su, realno, jeftiniji.

Svako mora da racuna sve faktore za sebe, a posto vecina ljudi iz Srbije relativno retko putuje, potrebno je upozoriti ih na prevare tzv. "jeftinih" kompanija.

I na kraju: ja zaista nisam paranoidan kad su avionski letovi u pitanju, ali sve statistike nesporno potvrdjuju da su regularne kompanije bezbednije od ovih drugih. U Evropi to i nije posebno izrazeno, ali van Evrope, ukljucujuci tu i SAD jeste.


Edited by vladan, 22 December 2012 - 08:39.


#90 vilhelmina

vilhelmina
  • Members
  • 11,937 posts

Posted 21 December 2012 - 18:19

Sto se tice ovih "skrivenih troskova", tacno je da nevestom i nenaviklom oku lako promaknu. Ali to je vestina koja, kad se jednom osvoji, vise se ne gubi :) .

A sigurno i da mnogo zavisi od lokalnog trzista. Nisu ni sve lowcost kompanije iste. Npr Norvegian spada u takve, a ipak je za tri koplja ispred ostalih iz svoje grupe, a po mnogim aspektima na nivou ili cak ispred onih iz non-lowcost grupe. Pri tome se zaista bore za svakog putnika, dok to SAS-u izgleda nije interesantno, jer avione uvek moze da popuni poslovnim ljudima i drzavnim sluzbenicima, na osnovu stalnih ugovora s velikim firmama i drzavom.

Nista lose samo po sebi, ali kao sto mi putnici imamo svoje prioritete, tako i kompanije imaju svoje ciljne grupe, kojima se okrecu i vise izlaze u susret nego drugima.

Ne sumnjam da bi svi radije prevozili poslovne ljude nego porodice sa sitnom decom, koja celim putem vriste i sutiraju sediste isped sebe  :) , ali zato je i dobro sto postoji konkurencija.


Edited by vilhelmina, 21 December 2012 - 18:20.