Jump to content


Photo
- - - - -

LowCost avio karte iz Srbije?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
185 replies to this topic

#61 angelia

angelia
  • Members
  • 15,569 posts

Posted 12 June 2012 - 00:56

Vec odavno znam da su "jeftine kompanije" najcesce jeftina prevara, pa opet prevario sam se i kupio kartu Wizz na relaciji London - Beograd - London. Kartu sam kupio 7. aprila za putovanje sredinom maja.
Prva prevara je "jeftina karta"; sa svim dodacima, povratna karta za Beograd kosta me £130. Tu je ukljucen jedan komad prtljaga, koji se predaje.
Wizz polece sa Lutona u 8.25 am. To znaci da ja treba da budem na aerodromu u 7.30 najkasnije. Luton aerodrom je udaljen od centralnog Londona nesto vise od 1 sat voznje. Medjutim, u ranim jutarnjim casovima veze za Luton postoje samo iz centralnog Londona, a ja zivim u Whitechapel, sto je pocetak istocnog Londona. Da bih u tim ranim jutarnjim casovima stigao do Victoria autobuske stanice, morao bih da uzmem taksi, jer podzemna zeleznica jos uvek ne radi - alternativno, trebalo bi da promenim najmanje dva autobusa. To bi me kostalo oko £25. Onda dolazi na to i cena autobuske karte.
Iz Beograda Wizz polece u 6 am. To znaci da na aerodromu treba da budem u 5 am. Posto cu boraviti na Vozdovcu, to onda opet znaci taksi do aerodroma.
Potom, kad se budem vratio, uzecu voz do St. Pancras stanice, a potom podzemnu zeleznicu, sto je opet ukupno oko £20.
Odlucio sam da ujutru podjem na aerodrom Luton taksijem, a to ce me kostati £60.
Sve u svemu, ono sto nisam platio na mostu, platicu na cupriji, a pri tome davicu se vrlo nepovoljnim vremenima polaska i povratka.
Napravio sam gresku na koju uvek upozoravam druge: na prvi pogled Lufthansa, SWISS, Austria Airlines, pa i JAT izgledaju skuplje, ali zapravo nisu. Ako cenite i svoje vreme i svoj komoditet, onda u/iz Londona ne idite Wizz-om.


Pa zavisi od potreba - meni recimo Luton radi u nekim slucajevima, do kancelarija pola sata, dok mi je Heathrow vise od sat, da ne pricam sto je krace vreme kad mozes da se pojavis.

Iako cu na osnovu prethodnog iskustva izbegavati prebacivanje sa leta iz BGa na let za NY - covece cekanje je ocajno, dok stignes sa Lutona mozes da obidjes evropu.

Inace jedino sto zameram Wizzu uzevsi u obzir da su oni ipak ko autobus su suluda vremena letova.

#62 acajou

acajou
  • Members
  • 3,671 posts

Posted 12 June 2012 - 14:21

Evo mog iskustva sa Wizzom kojim sam jedino i letela od malih low budget kompanija.
Uvek sam za Wizz.I sto se mene tice, on nema skrivenih troskova, posto je jasno naznaceno gde avioni slecu, znaci samo je do putnika da preracuna koliko novca treba da doda za prevoz izmedju aerodroma.Takodje je jasno i da karta treba da se stampa kod kuce a ne da se dobija na licu mesta jer tamo kosta vise, kao i da se prtljag preko 20 kg posebno naplacuje.Ono sto je veoma lepo od njih je da je rucni prtljag dozvoljen u avionu nekih desetak kilograma, sto je cak i za ambiciozne putnike sasvim dovoljno, sa onim glavnim koferom koji ne ide sa nama u kabinu.Prosle godine su mi ljubazno stavili do znanja da bi bilo bolje da se prepakujem posto mi je veliki kofer pretezak, inace ce mi naplatiti kaznu od 50 evra.Kada sam to uradila, bilo je sve ok, rucni prtljag mi je bio tezine srednjovekovnog topa, al udjoh u avion.

Ovo je prva godina da necu u Bg leteti wizz-om nego jat-om i boli me stomak od muke zbog toga.Letovi se nikako nisu uklapali, trebalo bi da provedem ceo dan cekajuci na aerodromu sto je buduci da stizem s druge strane okeana tj ulecem u drugu vremensku zonu poprilicno naporno, te odustadoh(radila to vec prosle godine).
Moja motivacija je veoma licna-duboko i strasno mrzim jat, mrzim da im dajem pare, mrzim da finansiram firmu koja je imala monopol decenijama u Srbiji, koja je nekvalitetna, koja je rezimska, koja je bezobrazno skupa za bednu uslugu koju pruza.Secam se perioda kada sam pothitno morala da letim u Pariz i kada je povratna karta Jata kostala 500 evra za jedan obican let ,umalo da dam pare, i srecom nadjoh swiss koji je kostao 280 evra za iste datume ...to je bilo pre 6-7 godina kada wizz na zalost nije leteo iz Srbije a da jeste, nikad moja noga ne bi krocila u jat a ni u swiss.
Wizz air je kompanija koja ima ciljnu publiku-studentariju, mlade ljude zeljne avanture, ali nisam malo ni ''poslovnih'' ljudi videla na njihovim letovima.To je prosto stvar odnosa prema novcu-ja smatram da je korisnije da bacim pare na ulicu, uhvatice vec neko kome treba, nego da dam kompaniji ciji direktor ima platu sa sest nula, i da pri tom znam da ni deo tog novca nece otici na odrzavanje aerodroma il bar na edukaciju zaposlenih kako da ne izgledaju kao da su resili da nekom odseku glavu motornom testerom.
Kada budem dosla do toga da mi bude vazno koliko mi je udobno sediste za 2 sata leta i kada mi bude zao da dam jedan evro za vodu posto se nista ne unosi u avion a sve se naplacuje u wizz-u, znacu da sam previse matora za bilo kakvo putovanje a kamoli za let avionom.
Do tad cu za sve letove u Evropi leteti niskobudzetnim kompanijama sa velikim zadovoljstvom jer kad sam u Evropi, vremena uglavnom imam, sto je naravno samo moj slucaj i ne izvodim generalne zakljucke ,svako se ipak prema sopstvenim potrebama ravna.

#63 vladan

vladan
  • Members
  • 25,392 posts

Posted 19 June 2012 - 17:11

WIZZ ima skrivene troskove:
Sta nekome, ko nikada nije bio u Londonu, znaci da ta kompanija slece u nekakvoj bestragiji, zvanoj Luton? Sta neko ko nikada nije bio u Londonu zna sta vrlo rana poletanja i sletanja znace sto se tice puta na/sa aerodroma? Sta neko ko nikada nije bio u Londonu zna koliko kosta prevoz do/sa Victoria stanice i koliko jos kosta da se dodje do odredista?
Olovku i papir u ruke, pa racunajte.
Mada, moram da priznam da od kada British Airways ne leti za Beograd, karte na relaciji London - Beograd otisle su u nebo.

#64 Golubica

Golubica
  • Members
  • 3,253 posts

Posted 19 June 2012 - 17:24

WIZZ ima skrivene troskove:
Sta nekome, ko nikada nije bio u Londonu, znaci da ta kompanija slece u nekakvoj bestragiji, zvanoj Luton? Sta neko ko nikada nije bio u Londonu zna sta vrlo rana poletanja i sletanja znace sto se tice puta na/sa aerodroma? Sta neko ko nikada nije bio u Londonu zna koliko kosta prevoz do/sa Victoria stanice i koliko jos kosta da se dodje do odredista?
Olovku i papir u ruke, pa racunajte.
Mada, moram da priznam da od kada British Airways ne leti za Beograd, karte na relaciji London - Beograd otisle su u nebo.


Pa ako ides negde prvi put, valjda se raspitas gde i kako ides? Kad vec tvrdis to sto tvrdis, eno ti na prethodnoj strani ove teme moje racunice, procitaj pa kazi ima li skrivenih troskova i da li se isplati. Ponavljam, naravno da su zelje, potrebe i mogucnosti putnika razlicite, pa nesto sto odgovara jednom vrlo lako moze da ne odgovara drugom. Ali skrivenih troskova apsolutno nema.

#65 vladan

vladan
  • Members
  • 25,392 posts

Posted 19 June 2012 - 19:39

Pa ako ides negde prvi put, valjda se raspitas gde i kako ides? Kad vec tvrdis to sto tvrdis, eno ti na prethodnoj strani ove teme moje racunice, procitaj pa kazi ima li skrivenih troskova i da li se isplati. Ponavljam, naravno da su zelje, potrebe i mogucnosti putnika razlicite, pa nesto sto odgovara jednom vrlo lako moze da ne odgovara drugom. Ali skrivenih troskova apsolutno nema.

Procitaj cenu povratnog leta, pa onda tome dodaj jedan kofer i troskove koje sam naveo, pa ces videti na sta izlazi.
Ponavljam: najveci broj jeftinih kompanija nisu uopste jeftine, kad se sve sabere.

#66 Golubica

Golubica
  • Members
  • 3,253 posts

Posted 19 June 2012 - 19:58

Procitaj cenu povratnog leta, pa onda tome dodaj jedan kofer i troskove koje sam naveo, pa ces videti na sta izlazi.
Ponavljam: najveci broj jeftinih kompanija nisu uopste jeftine, kad se sve sabere.


Pa da si pazljivije procitao post na koji sam te uputila, neke stvari bi bile jasnije:

Moze biti, ali ne mora da znaci, mesta stanovanja i potrebe se razlikuju, pa ce tako i utisci, a bogme i isplativost varirati. Evo moje racunice:

  • Wizz Air karta od Eindhovena do Beograda: 86 evra
  • karta za voz od mesta stanovanja do aerodroma u Eindhovenu: 15 evra
Kada putujem u Beograd, nosim samo rucni prtljag, jer mi najcesce nije potrebno vise od 10 kilograma. Ali i sa tim, u pitanju je dodatnih 40 evra. U avionu ne jedem i ne pijem, prosto nema potrebe za tako kratak let, ali i sa dodatnih 10 evra, ukupna cena puta se penje na 151 evro.

S druge strane karta JAT-a kosta izmedju 200 i 250 evra, a posto je moje mesto stanovanja otprilike na jednakoj udaljenosti od Eidnhovena i Amsterdama, ostaje onih 15 evra za voz.

A evo i racunice za vreme dok sam zivela u UK:
  • Wizz Air karta od Lutona do Beograda: 85 funti (sa prtljagom)
  • povratna autobuska karta od Kembridza do aerodroma u Lutonu: 26 funti
  • (eventualni) obrok u avionu: 10 funti
I opet put do Beograda me kosta 121 funtu, u poredjenju sa najmanje 200 funti za let JAT-om.


Sad vidim da iz samog teksta nije jasno, ali u oba slucaja u pitanju su povratne karte. I u oba slucaja nisam isla do najblizeg veceg grada, kao sto je London u slucaju Luton aerodroma, vec nesto dalje, pa je i putovanje bilo skuplje. Dakle, sve je sabrano i opet su low cost kompanije jeftinije. Izuzetak bi jedino bio ako se karta rezervise u poslednji momenat, onda i nije neka razlika u odnosu na nacionalne prevoznike.

#67 golosina

golosina
  • Members
  • 499 posts

Posted 19 June 2012 - 20:02

Vladane, ne mozete svoju teoriju da gradite na osnovu toga sto Wizz ne slece na Heathrow.
U mnogim drugim gradovima slece na sasvim "normalnim" aerodromima (Madrid, Barselona, Budimpesta, Rim dva aerodroma, Milan dva aerodroma....), a i to koji je aerodrom "normalan" je jako relativno. Eto npr RyanAir u Parizu slece izmedju ostalog i na aerodrom najblizi Diznilendu, sto ce nekome ko vodi decu u Diznilend odgovarati mnogo vise od CDG.

Ne znam kako na osnovu tako malo iskustva sa low cost kompanijama mozete nesto tako kategoricno da tvrdite?
Da li znate da RyanAir ima politiku da ako na istoj destinaciji nadjete jeftiniju kartu od njihove oni vam POKLONE tu istu kartu.

Kad sam isla prvi put u London negde 2006. letela sam Wizzom iz Zagreba i naravno da sam se raspitala gde slece i kad slece, i kakav je gradski prevoz i veza sa aerodroma u tom momentu itd itd. Sve sa voznom kartom do Zagreba i sa svim tim "skrivenim troskovima" izaslo me je MNOGO jeftinije nego da sam isla "pristojnom" kompanijom.

U povratku sam zakasnila na let i kupila za sutrasnji dan kartu Luton-Ljubljana, opet wizzairom, jer je opet bilo ubedljivo najjeftinije racunajuci tu i voz iz Ljubljane do Beograda.

E sad, ja na ta presedanja i klackanja ne gledam kao na nocnu moru vec sam lepo iskoristila priliku i da budem koji dan u Ljubljani pre nego sto sam se vratila u BG... Tako da mi ni to ne pada tesko. Ako neko zuri, ovo naravno nije resenje, ali ako se zuri mora i mnogo vise da se plati.

Edited by golosina, 19 June 2012 - 20:04.


#68 vladan

vladan
  • Members
  • 25,392 posts

Posted 19 June 2012 - 20:04

Dobro...
Ja samo svakome savetujem da uzme olovku i papir pa racuna; necemo dugo cekati kad se se u avionima WIZZ-, Ryanair-a, Easy Jet-a i slicnih pred klozetom, na vratima, pojaviti i baba sera, da i to naplati.

Inace, primedba: ja posla za Beograd, pa sletela u Ljubljani i do Beograda dosla vozom je neozbiljna.

Edited by vladan, 19 June 2012 - 20:07.


#69 golosina

golosina
  • Members
  • 499 posts

Posted 19 June 2012 - 20:12

Dobro...
Ja samo svakome savetujem da uzme olovku i papir pa racuna; necemo dugo cekati kad se se u avionima WIZZ-, Ryanair-a, Easy Jet-a i slicnih pred klozetom, na vratima, pojaviti i baba sera, da i to naplati.


Baba Sera ne, jer gledaju da ne zaposljavaju nepotrebnu radnu snagu, ali da, O'Leary je razmisljao o automatima na vratima wc-a gde ubacis 1 evro / funtu ako hoces u wc. Navodno tako bi smanjili broj wc-a u avionu, a i manje putnika bi ih koristilo, i povecali broj sedista i samim tim profit. Ne znam da li je ovo bio jedan od marketinskih trikova ekscentricnog CEO-a, ali u svakom slucaju i ako bi tako nesto uradili po meni je potpuno legitimno. Priznali ljudi to ili ne, O'Leary je napravio revoluciju u avio saobracaju i ucinio letenje dostupno svakom. Da nije njega ne znam da li bi do svoje 30 godine uspela da proputujem celu Evropu. Sem toga naterao je "pristojne" kompanije da promene biznis model i da spuste drasticno cene, tako da mislim da je low cost dobro doneo i nama putnicima bekpekerima ali i onima koji koriste usluge drugih kompanija.

#70 golosina

golosina
  • Members
  • 499 posts

Posted 06 July 2012 - 21:19

neke cake:
http://www.thetravel...ap-flights.html

#71 Golubica

Golubica
  • Members
  • 3,253 posts

Posted 06 July 2012 - 22:07

Odlican sajt za spontane putnike:

http://drungli.com/

#72 golosina

golosina
  • Members
  • 499 posts

Posted 09 July 2012 - 21:38

Odlican sajt za spontane putnike:

http://drungli.com/


super fora!!!

#73 miki2000

miki2000
  • Members
  • 18 posts

Posted 31 August 2012 - 13:54

WizzAir uvodi letove iz Beograda za Rodos i Krf

http://www.lowcost.in.rs/

Konacno neka "morska" destinacija :)
Jedino se nadam da ce stvarno biti jeftine karte!

#74 sixmix

sixmix
  • Members
  • 11 posts

Posted 01 September 2012 - 10:13

Imam iskustva sa lowcost letovima ali ne iz Srbije, vec iz Budimpeste ...U pitanju je RYANAIR,kada platite kartu preko interneta, bitno vam je nekoliko stvari:da se cekirate 4 dana do 4 sata pre poletanja, zatim da ukoliko nista doplatili uz kartu 25e za prtljag do 15 kg, obavezno imate manji kofer odredjenih dimenzija koje ne prelaze tezinu od 10kg i obavezno da sami odstampate kartu ,jer ukoliko to ne uradite platicete oko 60e ...U principu to je to ...

#75 sixmix

sixmix
  • Members
  • 11 posts

Posted 01 September 2012 - 15:20

Vec odavno znam da su "jeftine kompanije" najcesce jeftina prevara, pa opet prevario sam se i kupio kartu Wizz na relaciji London - Beograd - London. Kartu sam kupio 7. aprila za putovanje sredinom maja.
Prva prevara je "jeftina karta"; sa svim dodacima, povratna karta za Beograd kosta me £130. Tu je ukljucen jedan komad prtljaga, koji se predaje.
Wizz polece sa Lutona u 8.25 am. To znaci da ja treba da budem na aerodromu u 7.30 najkasnije. Luton aerodrom je udaljen od centralnog Londona nesto vise od 1 sat voznje. Medjutim, u ranim jutarnjim casovima veze za Luton postoje samo iz centralnog Londona, a ja zivim u Whitechapel, sto je pocetak istocnog Londona. Da bih u tim ranim jutarnjim casovima stigao do Victoria autobuske stanice, morao bih da uzmem taksi, jer podzemna zeleznica jos uvek ne radi - alternativno, trebalo bi da promenim najmanje dva autobusa. To bi me kostalo oko £25. Onda dolazi na to i cena autobuske karte.
Iz Beograda Wizz polece u 6 am. To znaci da na aerodromu treba da budem u 5 am. Posto cu boraviti na Vozdovcu, to onda opet znaci taksi do aerodroma.
Potom, kad se budem vratio, uzecu voz do St. Pancras stanice, a potom podzemnu zeleznicu, sto je opet ukupno oko £20.
Odlucio sam da ujutru podjem na aerodrom Luton taksijem, a to ce me kostati £60.
Sve u svemu, ono sto nisam platio na mostu, platicu na cupriji, a pri tome davicu se vrlo nepovoljnim vremenima polaska i povratka.
Napravio sam gresku na koju uvek upozoravam druge: na prvi pogled Lufthansa, SWISS, Austria Airlines, pa i JAT izgledaju skuplje, ali zapravo nisu. Ako cenite i svoje vreme i svoj komoditet, onda u/iz Londona ne idite Wizz-om.


Bas si me sad nasmejao... Znaci tebi karta koja kosta 19e recimo iz Budimpeste za Barselone nije jeftina jer:ti moras ranije da dodjes na aerodrom,moras doci do Budimpeste ,moras pojesti nesto itd...Prva stvar postoji razlog zasto su jeftine karte lowcost kompanija...sigurno nisu jeftine jer nema odredjene autobuske linije u vreme kada trebi najvise odgovara...druga stvar Lufthansa i Wizz se ne mogu porediti ...jer Lufthansine karte kostaju 10 do 15 puta vise od od lowcost kompanija... A samo mi reci molim te koja aviokompanija servira ljudima taxi i koja te aviokompanija ceka ...lebati??!I molim te objasni mi kako ti je jeftinije Lufthansom sa Heathrow aerodroma nego sa Lutona sa Wizz-om?!