Jump to content


Photo
- - - - -

VN Bahreina


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
164 replies to this topic

#121 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 06 April 2008 - 20:00

Koja je razlika? Opasna voznja je opasna voznja bilo u petak na slobodnom treningu bilo u nedelju na trci. Alonzo je za ovo bio kaznjen, startovao je sa zacelja ako se dobro secam. Prekrsaji se kaznjavaju isto i tokom treninga u petak i kvalifikacija u subotu i trka u nedelju (na primer blokiranje/nepostovanje plave zastave - potpuno se isto tretira), znaci sa gledista stjuarta potpuno je svejedno koji dan je prekrsaj napravljen. Kao sto se vidi iz gornjega ni Alonzo nije imun na iskljucivanje mozga kada prorade emocije i ume da napravi glup potez i ugrozi bezbednost na stazi.

.


Prvo, ja sam u svom postu napisao biti samodestruktivan i namerno izazvati incident tokom trke.

Ovo što je Alonso uradio Dornbosu je reakcija prgavog vozača koji je isprovociran. A Alonso je stvarno bio isprovociran. Dornbos ga je blokirao pola kruga, ne jednu krivinu, bez ikakvog razloga dok je ovaj bio u brzom krugu. Stjuarti su doneli odluku da kazne Alonsa na šta je čak i Red Bull izdao saopštenje da ne vidi zašto je upotrebljena tako drakonska mera. Kako je šampionat bio neizvesan a stujarti su očigledno preterali, i Šumaher je (po meni nepravedno) popio kaznu za obilaženje pod crvenom zastavom. Tako je izbalansirana šteta.

#122 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 06 April 2008 - 20:09

Zaboravih da napišem u čemu je razlika između petka i nedelje. Petkom nema bodova i Alonso je očigledno loše procenio šta su sve u stanju da urade stjuarti. Što se najbolje videlo na primeru Monze iste godine.

#123 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 06 April 2008 - 20:19

Prvo, ja sam u svom postu napisao biti samodestruktivan i namerno izazvati incident tokom trke.

Pa s obzirom da su Alonzove sanse za visok plasman ove godine nazalost ravne nuli, a da Hamilton vazi za jednog od favorita, svako zajednicko izletanje (samodestrukcija uz malo usmerene destrukcije prema Hamiltonu) zapravo Alonza ne kosta nista dok Hamiltona kosta jako mnogo. Zato su se valjda i popalili toliko dezurni teoreticari zavere. Ali cinjenica je da je i Alonzo jedan od onih koje ponesu emucije pa umeju da naprave glupost.

Alonzo je ocigledno pogresio (ili mu Reno nije bolje dozvolio, posto je bas puno proklizavao i danas i juce) i zbog toga bio sporiji na izlasku iz krivine, Hamilton je naisao u punoj brzini i pokusao da prodje s unutrasnje (desne) strane, Alonzo je krenuo da ga zatvara - obojica su bili van trkacke putanje koja je na tom delu staze skroz levo - a ovaj nije imao vremena da reaguje pa ga je zakacio i pri tome gore prosao. Alonzo nije kocio vec je jednostavno izgubio brzinu korigujuci gresku koju je napravio ranije i zbog koje je naisao na ivicnjak, nije imao izbora i verovatno bi se okrenuo da nije osporio. U momentu kontakta su obojica vec ubrzavali ali Hamilton je nosio mnogo vecu brzino kroz krivimu i tako...

#124 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 06 April 2008 - 20:50

Ma naravno da je sposoban za glupost kada ga ponesu emocije tu se razumemo, svako ima taj kod u sebi.

Ali priča da je ovo namerno urađeno je nonsens. Samodestrukcija i destrukcija u kojoj rizikuješ svoj i život ljudi oko sebe je nešto sasvim drugo.

No vidim da se uglavnom slažem pa da ne dužim. Evo šta se desilo Kovi:

Kovalainen rues bad vibrations

Heikki Kovalainen says an early flat-spotted tyre was the major cause of his underwhelming Bahrain Grand Prix performance.
The McLaren driver jumped to third at the start but was rapidly passed by Kimi Raikkonen and Nick Heidfeld, and could only finish a distant fifth.
He explained that a minor early error while battling with Raikkonen had proved very costly.
"I made a great start and overtook Kimi coming into Turn Two but then outbraked myself in turn four and he regained his position," Kovalainen said.
"I then went in too deep at turn eight and flat-spotted my front right tyre which caused a lot of vibration.

Posted Image


It vibrated so much that I was worried something would fall off the car."
Although Kovalainen dropped half a minute behind the leaders, his car came alive when he changed to the harder tyre for his final stint - allowing him to set the fastest lap.
"Things improved in the second stint and the car worked really well towards the end when we changed to the prime tyre," he said.
"Fifth was the maximum I could do today.
"However we still scored points on a difficult day, and that is the main thing."
Team boss Ron Dennis added that McLaren had managed to improve Kovalainen's car considerably by the final stint.
"Heikki’s race was hampered by understeer which we systematically dialled out to a level which allowed him to set the fastest lap during the closing stages of the race," he said.

Edited by alpiner, 06 April 2008 - 20:52.


#125 fancy

fancy
  • Members
  • 7,551 posts

Posted 06 April 2008 - 21:22

...
Heikki Kovalainen ... explained that a minor early error while battling with Raikkonen had proved very costly.
"I made a great start and overtook Kimi coming into Turn Two but then outbraked myself in turn four and he regained his position," Kovalainen said.
...

Posle višestrukog gledanja starta usudio bih se reći da je Kova prešao Kimija pre svega zato što se ovaj uspavao u redu za drugu krivinu iza Masse i Kubice.
Što se Alonsa i Hamiltona tiče, ne čini mi se da je Nando uradio bilo šta što bi isprovociralo potonjeg da se zakuca u njega. Osim, naravno, što je u tom momentu bio ispred njega.

#126 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 06 April 2008 - 21:31

Samodestrukcija i destrukcija u kojoj rizikuješ svoj i život ljudi oko sebe je nešto sasvim drugo.

Vec su se desavale takve stvari u F1, tebi bar ne moram da pricam o tome. U zadnjih 20-tak godina bar 4 titule je direktno odluceno "destrukcijom" ili "samodestrukcijom".

Volazi F1 razmisljaju drugacije od nas obicnih smrtnika, da bi se uopste usudio da sednes u to cudo i juris preko 350 na sat moras biti malo lud. Njihova logika je malo drugacija, i pojam "rizik" ima drugacije znacenje za njih. Oni su spremni na mnogo vise nego bilo ko od nas sto sedi u fotelji i gleda ih na TV, ali taj rizik je sracunat. Ako misle da postoji sansa da iz neke situacije izvuku prednost - ma sta pod tim podrazumevali - svaki vrhunski vozac je spreman da ucini naoko glupe i opasne stvari. Za nas to tako izgleda, za njih je to u opisu posla.

Nezgodno je samo kada se u to umesa suvise emocija pa se reaguje nepromisljenije nego sto bi trebalo i preuzima se preveliki rizik za premalu dobit (a i toga smo se nagledali u F1).

Mene samo zanima kako ce Brandl i Alen da se operu do sledece trke, naruzili su Alonza najstrasnije za ovo ali telemetrija kaze drugacije...

#127 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 06 April 2008 - 22:05

Vec su se desavale takve stvari u F1, tebi bar ne moram da pricam o tome. U zadnjih 20-tak godina bar 4 titule je direktno odluceno "destrukcijom" ili "samodestrukcijom".


Tačno je da su takve stvari odlučile titulu. Ne zaboravi da su neke bile i programirane, mislim na '89. Ali u pitanju je titula a ne sujeta, ljubomora...ili šta već. U ovom slučaju to bi bila glupost u kojoj možeš samo da izgubiš. Tu je glavna razlika.
Ta drugačija percepcija rizika, ludosti i sračunatosti o kojoj pričaš je odlika velikih vozača, Senna i Šumi su pravi primer. Alonsa ne vidim kao vozača koji će uraditi tako nešto a da ne vidi neki rezultat tako rizične akcije.

Edited by alpiner, 06 April 2008 - 22:11.


#128 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 06 April 2008 - 22:50

Tačno je da su takve stvari odlučile titulu. Ne zaboravi da su neke bile i programirane, mislim na '89. Ali u pitanju je titula a ne sujeta, ljubomora...ili šta već. U ovom slučaju to bi bila glupost u kojoj možeš samo da izgubiš. Tu je glavna razlika.

Da, mislio sam izmedju ostalog i na '89.

I ne, nisu samo titule odlucivane na ovaj nacin - bilo je toga i kad je mnogo manji ulog bio u pitanju. Na primer Sumi je tokom svoje karijere nanizao izmedju ostalih i likove poput Frencena koji nikada nisu bili u igri za titulu (a i izmedju njih dvojice je postojala dimenzija van staze, kao sada sa Alonzom i Hamiltonom).

Ja licno verujem da bi Alonzo bio sposoban da napravi tako nesto, bas zato sto je toliko slican Seni i Sumaheru i po talentu i po tome da ga ponesu emocije i po "zahtevnosti" prema timovima, i sto je "zlopamtilo". Sad pitanje je samo gde bi on povukao crtu - da li bi se poput Sene ogranicio samo na situacije u kojoj se odlucuje titula ili bi poput Sumahera bio i cesce spreman da posegne za "destrukcijom" ako bi zakljucio da mu se rizik isplati...

#129 Jr

Jr
  • Banned
  • 4,557 posts

Posted 06 April 2008 - 22:59

da li bi se poput Sene ogranicio samo na situacije u kojoj se odlucuje titula ...



Fino...
&*^*& li ogranicenje...

the Austrian TV-commentator and F1-insider Heinz Prüller about 1989-season:
"If we take a look at the famous collisions of the last four years:
- Senna-Mansell in Rio 86
- Senna-Mansell in Spa 87
- Senna-Schlesser in Monza 88
- Senna-Berger in Rio 89
- Senna-Mansell in Estoril 89
- Senna-Prost in Suzuka 89
We always find a constant name: Ayrton Senna. Perhaps he will one day have to ask himself, sooner or later: "Am I the only perfect man, and all the others are making errors, or is it exactly reverse?" Before Suzuka 89, Senna had a collision with all the other "big four" drivers, only Prost was missed... Niki Lauda said about the accident: "Why should Prost let Senna pass without a fight? Alain drove the normal fight-line, not zig-zag, we know that from Patrese. Alain did not at all drive unfair, the driver, who is behind the other is always guilty at accidents. Prost is absolutely innocent!"



#130 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 07 April 2008 - 00:03

...

Dobar ti je ovaj Priler, zakljucio je da jposto e svim Seninim udesima zajednicko to da je u njima ucestvovao Sena, Sena nema pojma. :rolleyes:

Istom logikom mozemo zakljuciti da je i svakom Sumaherovom udesu zajednicko to da je u njima ucestvovao Sumaher, dok je u Alonzovim udesima najmanji zajednicki faktor - Alonzo, u Prostovim Prost, Menselovim Mensel. Zamisli, cak je i Fandjo ucestvovao u svakom svom udesu, sigurno i on nije imao pojma.

Logika do mojega.

the driver, who is behind the other is always guilty at accidents

Mene ovde nedavno ubedjivase kako je Kultard kriv jer je Masa naleteo na njega u Australiji. Mora da ovo gore ili ne vazi za Ferarijevce ili vazi samo za Meklarenovce. :huh:

Edited by Rad-oh-yeah?, 07 April 2008 - 00:07.


#131 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 07 April 2008 - 07:48

Ja licno verujem da bi Alonzo bio sposoban da napravi tako nesto...


Ti veruješ, ja predpostavljam, ali on još uvek nije uradio tako nešto. Svi imamo utisak da je sposoban za takav korak ali on se još nije namerno zakucao u nekoga.

#132 fancy

fancy
  • Members
  • 7,551 posts

Posted 07 April 2008 - 09:06

U jednoj rečenici, suština nedeljne trke:

The early laps were interesting with all the guys around me crashing into each other.
...

:rolleyes:

#133 4_Webber

4_Webber
  • Members
  • 17,335 posts

Posted 07 April 2008 - 09:35

Jbt ovo sa avatarom i dalje deluje.

#134 autsajder

autsajder
  • Members
  • 3,607 posts

Posted 07 April 2008 - 10:06

Ukoliko je ovaj 1-2 ostvaren uz, kako sami vozači kažu, Masino neforsiranje i Kimijevo nezadovoljstvo setapom bolida, to znači da crveni u rezervi imaju još poneku desetinku sekunde i samim tim sezonu na pladnju. Vidjećemo kakva će poboljšanja donijeti novi aerodinamički paketi koji su najavljeni za Barselonu iz mnogih garaža, ali sumnjam da će ostali moći drastično da ubrzaju.

Lijepo je znati da faktor prevelikog broja šarenih dugmića na Meklarenovom upravljaču postaje zbunjujuća konstanta :rolleyes: .. i da krilatica BMW Power konačno počinje da se ostvaruje.

i da

Felipe Massa believes a small error at the end of his final flying lap cost him pole position for the Bahrain Grand Prix.

Na TV snimku vidjelo se da je zavrludao na izlazu iz krivine br. 11 :huh:

#135 Jr

Jr
  • Banned
  • 4,557 posts

Posted 07 April 2008 - 10:38

Dobar ti je ovaj Priler, zakljucio je da jposto e svim Seninim udesima zajednicko to da je u njima ucestvovao Sena, Sena nema pojma. :rolleyes:

Istom logikom mozemo zakljuciti da je i svakom Sumaherovom udesu zajednicko to da je u njima ucestvovao Sumaher, dok je u Alonzovim udesima najmanji zajednicki faktor - Alonzo, u Prostovim Prost, Menselovim Mensel.


Pa poenta je upravo u tome - ostali se nisu sudarali, zar ne?
Ako imas 4 vozaca i 6 sudara, sansa da jedan od njih "slucajno" bude u svakom je 1/32... ~3%...



Zamisli, cak je i Fandjo ucestvovao u svakom svom udesu, sigurno i on nije imao pojma.


Pa posto je u citavoj karijeri imao udes a ne udesE, i to sam je sebe slupao* - njega si mogao da preskocis.

* Zakasnio na voz - i bio dovoljno lud da vozi citavu noc i pola dana, da stigne pola sata prije pocetka trke - da sjedne u bolid i ne uzme u obzir da je ipak samo covjek i da mu refleksi nisu bas najbolji posle svega toga.