Ko što reče fat moe, nije visina provizije najbitnija nego odnos kvalitet usluge/cena usluge. Ni u prodavnici ne kupujete najjeftiniju majicu.
Nijedna banka nije idealna, niko nije u svemu najbolji. Kod provizija za privredu, bitno je koja je delatnost. Ako je npr. u pitanju bakalnica, naravno da je vlasniku najbitnije da nema provizije za uplatu pazara. Ako radiš bezgotovinski, onda je cena virmana najbitnija. Postoje i stavke kao što su održavanje računa ili izdavanje izvoda. Što se tiče plaćanja prema inostranstvu mislim da je tu kvalitet usluge mnogo bitniji od cene. Bitno je da se nalog izvršava brzo, valuta mora biti jedan radni dan, i SWIFT poruka kao dokaz o plaćanju do kraja radnog dana. Mnogo više košta dan ležarine na carini zbog nedostavljenog SWIFTa špediteru na vreme od svih provizija u platnom prometu za domaće naloge. Prvo nađi banku koja ima takve standarde u deviznom poslovanju, pa onda pređi na cene usluge. Pretpostavljam da isključivo uvoziš, stoga vodi računa o kursu po kome plaćaš uvoz iz dinara.
Što se tiče nejasnoća u plaćanju provizije, ako ti ne umeju objasniti strukturu troškova, onda je to loša usluga.
I opet, sva ova priča pada u vodu ako ti banka koja super radi devizno ne želi dati kredit ili ti ga nudi pod za tebe nepovoljnim uslovima. Znači vidi šta ti treba pa se prema tome i postavi.
Kod fizičkih lica je situacija nešto jasnija mada se i tu spektar usluga širi a samim tim i troškovi klijenata. Kome ne treba kredit, jedina stavka treba da bude održavanje računa. Mislim da je fair deal za 100 dinara dobiti osmeh, da uvek ima novca za isplatu, dobar dan izvolite i doviđenja. Bankomati rade ili ne rade, to je puno mehanike i umreženi kompjuter, možda se poređenje između banaka može napraviti po tome kada dođe do problema, koliko ga banka brzo reši. Savet-uvek probleme sa bankomatom rešava vaša banka, a ne ona čiji je bankomat (ako se problem desi na tuđem ATMu). I da, ima još jedna stavka-gašenje računa i otkaz kartica
Ume da bude baš skupo.