Saobracajni udesi u Srbiji
#136
Posted 06 April 2009 - 18:50
Kod vozača na Pančevačkom mostu utvrđeno 5,22 promila. Kamera je snimila alkometar, a tip je tvrdio da je popio samo par flaša i da može da vozi...
#137
Posted 06 April 2009 - 20:19
A jaka je i magistrala koja ima jednu trakuCekao sam da prodje vikend i da vidim hoce li biti sta detaljnije o ovom udesu, ali nema nista.
Ko normalan zaustavlja u sred noci auto na sred ibarske? I uz to niko nigde to ne pominje?
#138
Posted 06 July 2009 - 16:22
#139
Posted 22 July 2009 - 13:33
Paraliza straha kada preticete vozilo na autoputu brzinom od 120km/h, a iza vas pomahnitali vozac ima nameru da ubije i vas i sebe blicajuci vam do iznemoglosti i vozeci nekih 220km/h.
Svakodnevno prelazim oko 150km zbog posla i svakoga dana neki ludak pokusava isto..
Svaki dalji komentar nema smisla...
#140
Posted 22 July 2009 - 14:14
#141
Posted 23 July 2009 - 11:25
to za na pandure da zoves ne pali ,mene je zamalo ubio jedan sa pezo 407 subotickih registracija ,ja vozim magistralnim putem 80 i odjedom ispred mene izlete taj pezo iako je njemu znak stop a on se nije ni zaustavljao ,da bih ga izbegao jer nisam imao ni milisekundu da kocim cimam volan na levo ulecem u sutprotnu trkju i u tom trenutku nailazi vozilo iz suprotnog pravca i da ne bih udario u njega slecem van puta,velikom srecom te je bila poljana pored puta pa nisam ostetio kola mnogo,samo branik.Zovem pandure i kazem im sta je bilo i oni me zovu posle 5 min i kazu da ih zaustavila neka patrola koja slucajno sedela 10 km dalje i ja kazem sad cu da dodjem tu .Izvukao sam nekako kola i odem tamo i sretnem tu patrolu a pezoa nigde ,pitam pandura sto pusti onog on kaze ne moze da ga zadrzi ni da mu pise kaznu ako nije video on licno..moz da se desi i da mu je taj dao neke pare da ga pusti.Pa pusti budalu da blica, kad vidi da se ne sklanjas morace da uspori a ti uvek, bar na auto putu, mozes da `nagazis` pa da izbegnes da ti se skuca u `dupe` ako u njegovom recniku ne postoji rec `kocnica`... Mnogo su zajebaniji takvi na magistralnim putevima ili po gradu jer je po pravilu uvek neko ispred tebe i to sa rastojanjem od najvise par metara, a pritom nemas ni gde da pobegnes... Od kabadahija po autoputevima se covek jos i moze izvuci (a onda okrenuti cika pandure i reci da na toj i toj deonici neki kreten izigrava vlasnika puta pa neka se on objasnjava sa njima kad ga na'vataju)...
#142
Posted 23 July 2009 - 12:46
Ma jok, čini ti se, ne bi oni to nikadto za na pandure da zoves ne pali ,mene je zamalo ubio jedan sa pezo 407 subotickih registracija ,ja vozim magistralnim putem 80 i odjedom ispred mene izlete taj pezo iako je njemu znak stop a on se nije ni zaustavljao ,da bih ga izbegao jer nisam imao ni milisekundu da kocim cimam volan na levo ulecem u sutprotnu trkju i u tom trenutku nailazi vozilo iz suprotnog pravca i da ne bih udario u njega slecem van puta,velikom srecom te je bila poljana pored puta pa nisam ostetio kola mnogo,samo branik.Zovem pandure i kazem im sta je bilo i oni me zovu posle 5 min i kazu da ih zaustavila neka patrola koja slucajno sedela 10 km dalje i ja kazem sad cu da dodjem tu .Izvukao sam nekako kola i odem tamo i sretnem tu patrolu a pezoa nigde ,pitam pandura sto pusti onog on kaze ne moze da ga zadrzi ni da mu pise kaznu ako nije video on licno..moz da se desi i da mu je taj dao neke pare da ga pusti.
#143
Posted 09 October 2009 - 20:36
Nemačka ima jedinstvenu mrežu autoputeva sa paradoksalnom kombinacijom slobodne i odgovorne vožnje, piše američki časopis Wired.
Izvor: B92
Photo: felix.triller / Flickr
Photo: felix.triller / Flickr
Ako volite da vozite, sigurno ste barem nekad razmišljali kako izgleda vožnja nekim od jedinstvenih svetskih deonica autoputa gde ne postoji nikakvo ograničenje brzine, piše Wired.
S druge strane, iako Autobahn (u prevodu autoput) ima reputaciju druma gde ograničenja brzine ostaju u prašini BMW-a i Poršea koji promiču sa preko 200 na sat, pravila ponašanja na nemačkim autoputevima su sasvim dobro regulisana. Zahvaljujući preciznim propisima i savesnim vozačima, saobraćaj teče relativno glatko, a nesreće su svedene na minimum.
Na ovoj jedinstvenoj mreži autoputeva vlada paradoksalna kombinacija slobodnog i odgovornog ponašanja, gde je poštovanje pravila najbolji način za uživanje u vožnji.
Vodite računa o ograničenjima
Znak za prestanak svih ograničenja, uključujući i maksimalnu brzinu
Znak za prestanak svih ograničenja, uključujući i maksimalnu brzinu
Iako su najpoznatije deonice Autobahna obeležene znakom prestanak svih ograničenja, najveći deo sistema autoputeva je regulisan. Na jednoj trećini deonica brzina je ograničena od 80 do 130 km/h, a čak i na mestima gde nema ograničenja postoje znaci za preporučenu brzinu. Ukoliko ste učesnik u saobraćajnoj nesreći koju niste skrivili, a pri tom ste vozili preko 130 km/h na deonici na kojoj ne postoji ograničenje, može se desiti da i pored toga budete odgovorni za štetu.
Automatizovane zamke
U Evropi se na putevima često koriste robokopovi, jer je radna snaga u EU skupa. Zamke za vozače se najčešće postavljaju na opasnim mestima, kao što su nadvožnjaci i tuneli – kompjuterizovani radar meri vašu brzinu, napravi fotografiju registarske tablice, i kazna vam stigne poštom. Ali najčešće će policija snimiti vašu prekoračenu brzinu radarom, a zatim javiti drugoj patroli koja se obično nalazi kilometar-dva dalje. Slične Blitzer (kamere) postavljene su i na semaforima u urbanim sredinama.
Držite se svoje trake
Ovo pravilo bi mnogi voleli da vide u Americi. Pretičite levom, vozite desnom. Ako spor auto preteknete u desnoj traci, najverovatnije ćete kaznu platiti i vi i vozač koji se sporo kretao trakom za preticanje.
I zaustavna traka trpi jedno ozbiljno ograničenje: nema zaustavljanja, osim u slučaju nužde. Čak i ako stanete jer ste ostali bez benzina, platićete kaznu, jer je reč o slučaju koji ste mogli da sprečite.
Budite vaspitani za volanom
Svuda po nemačkim autoputevima ćete videti automobile Audi, BMW i Porsche na kojima velikim slovima piše Autobahnpolizei. Ono što verovatno nećete primetiti su kamere i neobeleženi automobili u potrazi za vozačima koji obilaze desnom trakom ili se drugima agresivno prikače za zadnji trap ne bi li što pre pretekli.
Jednom rečju – svaki oblik sumanute vožnje biće kažnjen. Nemačkim zakonom zabranjena je agresivna vožnja, kao i vožnja kojim se zastrašuju drugi učesnici u saobraćaju. Čak i nevaspitano ponašanje može biti razlog za debelu kaznu – nevino odmahivanje rukom drugom vozaču može vas dovesti u ozbiljne neprilike ako ovaj odluči da vas prijavi.
Die Polizei aktivno pazi na vozače koji se prevelikom brzinom približe vozilu ispred sebe kako bi ga naterali da se što pre skloni u desnu traku. Policija se obično skriva na nadvožnjaku iznad vas odakle može da vas snimi kamerom.
I ni za živu glavu nemojte koristiti mobilni telefon – razgovaranje mobilnim za vreme vožnje je ilegalno, a osiguravajuće društvo bi moglo da vam poništi polisu ako vas Autobahnpolizei uhvati da pričate dok vozite.
Budite na oprezu
U Nemačkoj je preko 3.500 km Autobahna pokriveno dinamičkim ograničenjima brzine koji se na elektronskim tablama menjaju u skladu sa opterećenjem saobraćaja i vremenskim uslovima.
Čak i ako je ograničenje brzine konstantno ili ste na deonici gde nema brzinskog ograničenja, morate da vodite računa. Ako u retrovizoru ugledate Porsche koji juri 332 km/h, odmah prelazite na desnu traku.
S druge strane, ablendovanje je neprihvatljiv način da vozaču ispred date do znanja da hoćete da ga preteknete, a Polizei će to najčešće protumačiti kao agresivnu vožnju.
Ako ste u levoj traci i hoćete da preteknete, uključite levi žmigavac i vozač ispred vas će se pomeriti u desno. Svi ovi mega brzi Poršei, Mercedesi i BMW-i drže uključen levi žmigavac na celoj trasi od Minhena do Štutgarta.
Odmorite se
Prelaženje velikih razdaljina brzom vožnjom zahteva jaku koncentraciju. I baš zbog toga Autobahn na svakih 50 km ima mesta predviđena za odmor – od malih benzinskih pumpi do hotela sa restoranima u kojima se služi alkohol. Osim toga, kako javljaju česti korisnici nemačkog Autobahna, benzinske pumpe na prilaznim putevima imaju niže cene.
Die Polizei
Zamislite najnezgodnijeg, najsamoubeđenijeg policajca ikada – sad to pomnožite sa... mnogo. To je die Polizei, nemačka policija.
S tim što su policajci na autoputu još nezgodniji. Njihova vozila su vrlo brza, i ako napravite prekršaj, bićete zaustavljeni pre nego što shvatite šta se dešava.
#144
Posted 19 January 2011 - 09:01
zarobljen u levoj koloni na onim duplim trakama sto se spustaju od Topciderske zvezde, gledao sam kako tri dzipa pod rotacijom prelaze preko pune linije i koristeci jednu od dve trake iz suprotnog smera elegantno obilaze kolonu u duzini od par stotina metara, razgrcuci naivne vozace koji su krenuli njima u susret misleci kako semafor daje neku prednost onima za koje se ukljucuje zeleno svetlo
Semafori su ionako samo glupave naprave koje nicemu ne sluze, jel' tako?
E sad ovo nije nista cudno i nista sto se ne desava svakoga dana, barem u tom kraju, jer eto ljudi zure, vode decu u vrtic, u skolu, imaju hitna posla ...
Cudno je bilo sto se u istom trenutku iz Bulevara Mira (ako se tako zove/zvala ona ulica sto prolazi iznad Prokopa) u kontra smeru uputila kolona od nekoliko audija pod rotacijom, naravno ulazeci preko crvenog svetla i obilazeci mucenike koji cekaju u koloni da im se otvori semafor
i gle cuda ovnovi na brvnu se susrecu bas na nekoliko metara od mojih kola, na brzinu se u mojoj glavi naslo par zgodnih flas-eva, tipa vidi kakav origami moze da se napravi od lima, i slike oruzanog sukoba momaka iz pratnje, radi utvrdjivanja prava prednosti jedne ili druge kolone
srecom nista se nije desilo, jer su nekako uspeli da skapiraju jedni druge, a i
jedna hitna pomoc je sacekala zatrpana u koloni, jer nije imala ukljucenu rotaciju, pa je bilo relativno prosto
medjutim ono sto me interesuje jeste da li postoje neka pravila kada se tako sretnu vozila iz pratnje pod rotacijom, ko ima prednost?
predsednik ili premijer?
ministar ili zasticeni svedok?
dzip ili opel?
pratnja ili vatrogasci? (a sta ako gori kuca nekog ministra, da li ce onda i vatrogasno vozilo da dobije jednog opela u pratnji da bi imao apsolutnu prednost?)
mozda je ovo pitanje suvisno, jer ce uskoro blagorodni uticaj akciza na zagadjenost vazduha i smanjenje broja vozila, prorediti broj automobila na pretrpanim ulicama, pa ce biti dovoljno siroke za sva vozila pod rotacijom,
u tom slucaju pitanje, da li treba da prilikom prolaska tih automobila stojimo sa strane i masemo zastavicama? treba li da bacamo cvece na njih? i ako treba moze li cvece da bude u saksijama?
#145
Posted 24 February 2012 - 10:27
pre neki dan sam se nasao u prilicno zbunjujucoj situaciji.
zarobljen u levoj koloni na onim duplim trakama sto se spustaju od Topciderske zvezde, gledao sam kako tri dzipa pod rotacijom prelaze preko pune linije i koristeci jednu od dve trake iz suprotnog smera elegantno obilaze kolonu u duzini od par stotina metara, razgrcuci naivne vozace koji su krenuli njima u susret misleci kako semafor daje neku prednost onima za koje se ukljucuje zeleno svetlo
..........
E sad ovo nije nista cudno i nista sto se ne desava svakoga dana, barem u tom kraju, jer eto ljudi zure, vode decu u vrtic, u skolu, imaju hitna posla ...
Cudno je bilo sto se u istom trenutku iz Bulevara Mira (ako se tako zove/zvala ona ulica sto prolazi iznad Prokopa) u kontra smeru uputila kolona od nekoliko audija pod rotacijom, naravno ulazeci preko crvenog svetla i obilazeci mucenike koji cekaju u koloni da im se otvori semafor
................................
mozda je ovo pitanje suvisno, jer ce uskoro blagorodni uticaj akciza na zagadjenost vazduha i smanjenje broja vozila, prorediti broj automobila na pretrpanim ulicama, pa ce biti dovoljno siroke za sva vozila pod rotacijom,
u tom slucaju pitanje, da li treba da prilikom prolaska tih automobila stojimo sa strane i masemo zastavicama? treba li da bacamo cvece na njih? i ako treba moze li cvece da bude u saksijama?
Bravo za post.
Svaki dan se susrećemo sa bahatim vozilima pod pratnjom, vozilima policije koja rotaciju uključuje samo kad ih mrzi da čekaju na semaforu a žure na doručak, vozilima Hitne pomoći sa rotacijom a u njima nema ni jedno lice u belom mantilu (prošlogodišnji udes kod Lazarevca sa smrtnim ishodom), još nisam video samo vatrogasce koji zloupotrebljavaju rotaciju. Pored pomenutih postoji još jedna kategorija povlašćenih učesnika u saobraćaju - NAVIJAČI - koji na utakmice idu pod pratnjom policijskih vozila, po nekom ne napisanom amadmanu i za njih ne važi ZOBS. E sad , ovu temu verovatno pokriva Zakon o diskriminaciji i ozbiljnija je stvar nego što mislimo, jer smo stvarno žestoko diskriminsani u saobraćaju a na to niko ne obraća pažnju. PREDLOG - mora se ukinuti u Srbiji institucija "vozila pod pratnjom". RAZLOZI - da bi ministri i ostali državni službenici bolje shvatili u kakvom kolapsu je saobraćaj u Srbiji - da bi putevi bili bezbedniji - da ostali ne bi bili diskriminisani a ONI povlašćeni (naročito u Srbiji državni službenici ne smeju da dobiju takve povlastice jer videlo se i bukvalno gaze autima preko mrtvih).
Rotacija ostaje samo policiji, Hitnoj pomoći i vatogascima i naravno da se primena strogo kontroliše , ne od strane policije, već da mi građani možemo da snimamo , fotografišemo i da to bude dokaz u postupku.
Još jednom da pomenem NAVIJAČE (čitaj huligane ili kao što reče trener rukometaša IDIOTE) - oni pogotovo ne smeju da se voze autobusima120 km/h pod pratnjom iz NEBROJENO razloga.
Da li da pokrenemo neku peticiju za promenu zakona ?
#146
Posted 10 November 2013 - 14:54
zakon obavezno treba menjati
dok ne budemo imali puteve kao u Nemackoj i njihove zakone ginuce se kao i do sada...
#147
Posted 27 October 2014 - 15:07
Ode četvoro mladih kod motela "Hiljadu ruža".
Prema preliminarnim podacima ABS za prvih 6 meseci ove godine poginulo je 240 ljudi, što znači da dnevno pogine najmanje jedno lice, o povređenima da ne govorim. Koliko je to unesrećenih porodica i prijatelja onih koji su nastradali ali i onih koji su odgovorni za to stradanje? To niko ne računa. Kolika finansijska sredstva su samo otišla na saniranje svih posledica i koliko suštinski naše društvo gubi u saobraćajnim nezgodama? Ovako mali i siromašni, godinu za godinom saobraćaj nas "desetkuje", i fizički i finansijski. U odnosu na prethodne godine posebno nakon usvajanja zakona trend je bolji, i to stoji, ali dokle ćemo moći da izdržimo?
Bezbednost saobraćaja je sistemska stvar, svi smo odgovorni i krivci kad se ovako nešto desi.
Edited by Todor_Strašni, 27 October 2014 - 15:12.
#148
Posted 05 November 2014 - 00:00
- ''Sve je više ludaka koji prelaze na crveno'' - Ilija Čvorović
Slažem se. Ja to jednostavno ne mogu da shvatim !? Ima zebru levo, desetak metara, ima zebru desno, pet metara, a on/ona pretčavaju, ni ne gledaju levo-desno, boli ih uvo, još se i smeju situaciji. Ajd da su deca, ne, deca 'falim te bože, znaju šta treba da rade, semafor i čekaj. Starija ''čeljad''
Shvatam ja da se oni nisu mnogo u svojim ''rodnim sredinama'', je'te, susretali sa semaforima i asfaltom, ali kad dolaziš u grad da studiraš ili upišeš srednju, nauči brate mili, i kako se prelazi ulica, yebo te. A kad ih drmnu onda im je djavo kriv. Najbolje držati letvu pored sedišta pa kad te neko tako izživcira, zaustaviš bilo gde , izadješ pa udri
Edited by šušumiga, 05 November 2014 - 00:04.
#149
Posted 06 November 2014 - 20:02
- ''Sve je više ludaka koji prelaze na crveno'' - Ilija Čvorović
Nisu mnogo odmakli od Druga Ilije Čvorovića.
Da ne grešim da kažem, jesmo ,sa osmehom ....
#150
Posted 07 November 2014 - 02:09
- ''Sve je više ludaka koji prelaze na crveno'' - Ilija Čvorović
Slažem se. Ja to jednostavno ne mogu da shvatim !? Ima zebru levo, desetak metara, ima zebru desno, pet metara, a on/ona pretčavaju, ni ne gledaju levo-desno, boli ih uvo, još se i smeju situaciji. Ajd da su deca, ne, deca 'falim te bože, znaju šta treba da rade, semafor i čekaj. Starija ''čeljad''
Shvatam ja da se oni nisu mnogo u svojim ''rodnim sredinama'', je'te, susretali sa semaforima i asfaltom, ali kad dolaziš u grad da studiraš ili upišeš srednju, nauči brate mili, i kako se prelazi ulica, yebo te. A kad ih drmnu onda im je djavo kriv. Najbolje držati letvu pored sedišta pa kad te neko tako izživcira, zaustaviš bilo gde , izadješ pa udri
Zivot nista ne znaci u Srbiji. To ti je i posledica totalne nebrige za sobom i drugima. Trce i sve im je jedno.