QUOTE(palchica @ 31 Jul 2006, 02:13)
znaci nama svima (ili pak meni, tebi i gracii) ne smesta karanje kao takvo na javnom mestu (pri cemu "javno mesto" podrazumeva mogucnost da nas neko drugi vidi), ali nam smeta da to vide recimo deca tj porodice sa malom decom (koju, pak naravno treba zastititi od svih zala koja postoje na ovom svetu).
dakle - nama karanje kao takvo ne smeta dokle god se odvija u intimi spavace sobe, ali ako se prikaze van nje - to je pak previse.
Naravno da mi ne smeta "kao takvo". Dapace. Niti na tzv. "javnom mestu", tj. negde napolju. Ili bilo gde. Samo neka ostane
intimno. Upravo je bitno (barem meni i mome partneru, kao i svim ljudima koje poznajem, a mogu da s njima o tome pricam,
da nas niko treci ne vidi i ne cuje. Nije bitno tu "zastititi" nekog. Ni decu, ni odrasle. Ali naprosto mi se cini prirodnim, da se to radi u potpunoj intimi. Ne znam, ima i egzibicionista, koji vole da budu gledani, kao i onih koji vole da gledaju. Ali , izvinite, za takve smatram da imaju neki problem. Ali i kad rade, eto, neka im, nek se organizuju kako zele, ali ponavljam, opet nek to skriju od nekih trecih lica koja to ne zele da gledaju. A ako ni toliko ne mogu da se uzdrze, onda, stvarno, nek potraze strucnu pomoc.
QUOTE
ja zapravo nemam nista protiv da neko smatra da druge treba "zastititi" od scena uterivanja buzdovana u pecnicu, ali smatram da ne postoji osnov koji bi opravdao "zabranjivanje" (a negde citava ova rasprava ide ka tome) karanja van spavace sobe.
Stavise, dakle, ne mislim da je tu cilj nekog "zastititi". Niti sam generalno za bilo kakve zabrane. Ali ne cini mi se da je rasprava ovde krenula k tome da se neko zalaze za zabrane. Uostalom, koje vrste zabrane konkretno? "Remecenje javnog reda i mira"? U ovom slucaju, ja mislim da bi to trebalo primeniti. I pitanje: da li to znaci da bi ljudi ulicom trebalo da hodaju goli? Da vrse nuzdu? Vicu, prave buku, i slicno. Reci cete, to nije isto. i nije. Ali je sve, opet, vrsta agresije, za koju treba da snose odredjene sankcije.
QUOTE
ps. odsecanje glave je bilo upotrebljeno kao primer toga sto se moze videti na tv-u u npr. 7.45 a bez da se digne "kuka i motika" nasuprot tome sto se moze videti na plazi a da se pri tom dignu ta ista kuka i motika. dupli arsini, ha?
Preko TV je "daleko", tj. nije "uzivo". Nikakvi dupli arsini, samo - razlicite stvari.
QUOTE
edit: glede primoravanja nekoga da gleda ono sto ne zeli - ja recimo nikako ne zelim da gledam footballers wifes, ali to se ipak daje na mojoj omiljenoj tv stanici. dalje, ja ne zelim da gledam (ili slusam) izdrkavanja na ronaldinjove "majstorije" tokom sp, ali komentatori i dalje oh-ahishu na njegovo jadno dodavanje lopte saigracima. takodje, vise bih volela da gledam savrsene cice i savrsene tipove na svim ulicama beograda, ali ima jako puno onih koji odudaraju od tog mog ideala savrsenstva.
Ovo su opet neadekvatna poredjenja.
QUOTE
sta je to sto je vrlo nepristojno a ne u smislu "sex-(ne)moralnom", vec u opstem smislu toga pojma?
Pa, valjda se to zna: nije pristojno, recimo, pljuvati na ulici, bacati djubre, vredjati nekoga, i ovo, u cemu je bit problema - primoravati druge na nesto sto ne zele.
Sam sex po sebi, dakle, nije nista ruzno i nemoralno, "gresno". Naprotiv. U osnovi je tacna i ona "da je sramota biti go ljudi bi se radjali obuceni". Nego je problem u kontekstu. Nacinu ispoljavanja. Kao, uostalom, i u svim drugim oblastima zivota.
A najbitnije je, opet se vracamo na to, da je sve dozvoljeno ako je dobrovoljno, i ako ne vredja ili ugrozava neke "trece osobe".
Posto "vredjanje' moze biti i subjektivni dozivljaj, onda, naravno, tu postoje razlike kako se reraguje, konkretno od slucaja do slucaja. Ipak, i tu vazi univerzalno da se ne smeju ugrozavati tudje slobode i prava. Na primer, za ovu temu, nikako ne smatram da bi prolaznici kojima je taj prizor smatraju ruzan, i nepristojan (opet u onom recenom smislu) trebalo da ove tuku, pa ni verbalno opomenu. Uopste, da "uzimaju pravdu u svoje ruke", da se tako izrazim. Ali imaju puno pravo da na nekom drugom mestu, kao dsto je recimo ovaj Forum, izraze svoje negodovanje i neslaganje, Pa i zgrazavanje nad pojavom kao takvom. Stoga, ja imam pravo u okviru toga da kazem cak kako smatram da bi za to ovlascena lica, jednostavnije, policajci, trebalo da reaguju, kao, odista, prilikom drugih vrsta "remecenja javnog reda".
Mi mozemo reci da su mnoga od " drustvenih pravila' nametnuta, kroz vreme. I jesu. I da su neka vise apsudrna od drugih. Ali, nisu sva besmislena, i ne mogu se sva srusiti, pogotovu ne naglo, i na silu.
"Sloboda" ne znaci da je " apsolutno sve dozvoljeno i u svakom pogledu", vec da se upravo kroz nju ponasa odgovorno, i postujuci druge.