QUOTE(AlefShin @ 30 Jun 2006, 11:23)
Istina je upravo suprotna-hriscanstvo se mahom `diskredituje` od strane onih koji o istome imaju idiotsko mnenje( npr. ti) i sad neko treba da im odgovara na nekakva pitanja. Postoji ozbiljna teoloska literatura na svim svetskim jezicima pa neka se malo potrude ako hoce ikakvu raspravu.
Ovo me podseća na razgovore sa mojim prijateljima pravoslavcima. Kad god pokušam sa nekom temom – raznim protivrečnostima – uvek dobijem isti odgovor – uzmi lepo pa pročitaj. Ali – uporan sam – zar ne možete vi da mi objasnite? Opet isti odgovor. Dakle kada se radi o pokušaju preispitivanja opštepoznatih dogmi, makar na sasvim laičkom nivou, dijalog izostaje. Meni to ponekad deluje kao fino prijateljsko vrbovanje, da ne kažem navlakuša – oćeš da kritikuješ, e, zini da ti kažem – izvoli se upoznati sa materijom. A kad se upoznaš sa materijom, onda novi uslovi – odlično, valjalo bi da se krstiš, da bi mogao da skapiraš, itd... Ili ono o ’oglašenima’ – ako hoćeš da prisustvuješ bogosluženju, recimo jer uživaš u akustici, muzici, atmosferi – e, ako nisi kršten može samo do pola, kada oglašeni na molbu sveštenika moraju da napuste crkvu
Moj je utisak da ni oni sami, iako upoznati sa materijom, ne umeju da objasne, jer, kloneći se gordosti kao najvećeg greha, oni su se pomirili sa granicama svojih mogućnosti, a stvari nelogične, iracionalne prihvatili kao čudo. Dakle, oni veruju baš zato što je nerazumno i nelogično, čime potvrđuju čvrstinu svoje vere. Ako sam dobro skapirao...
Na primer, kada sam druga pitao kako on kao vernik objašnjava začeće nevine žene sa svetim duhom, odnosno, kako se bog ovaploćuje, tj. kolapsira u jajnu ćeliju? Kako nešto nematerijalno izaziva materijalne biološke posledice, kao što su fiziološki procesi u jajnoj ćeliji? On mi je rekao da to ne može tako da se posmatra, jer je taj događaj ljudskom umu nepojmljiv i nedokučiv. Dakle, za njega je to čudo i on ga prihvata kao takvo, bez želje da sam događaj preispituje.
Sad, meni je ovo zanimljivo jer za nevino začeće teorijski postoje još najmanje dve ’čudnovate’ mogućnosti: 1) vanzemaljska intervencija, iz koje proističe da Isus nije bogočovek već nadčovek ili ljudsko-vanzemaljski hibrid, što mu daje biblijski opisane moći. 2) ljudska intervencija iz budućnosti, što znači da je Isus superheroj, a njegove moći, recimo, veštački aktivirane ’uspavane’ do tada ’neiskorišćene’ ljudske moći. Prva varijanta implicira postojanje svesnog vanzemaljskog života, a druga postojanje vremenske mašine. Ne vidim zašto bi ove dve mogućnosti bile manje prihvatljive od božjeg ovaploćenja, tj. zašto bi pisci jevanđelja bili autoritativniji u odnosu na scenariste serija X files, Taken ili 4400? Na osnovu čega se neko opredeljuje za jedne a ne druge autore? Da li je to stvar ukusa - neko više voli istorijski roman, neko naučnu fantastiku?