voja i:
Joj, verovatno si u pravu. Ali ja kao "ponosni" vlasnik Ford Sierre od 16 godina ne pratim najnovije trendove. Sto bi gledao nove automobile i njihove performanse kada su mi dostupni kao i Sharon Stone
Mada , opet mi se mota po glavi isto pitanje. Ovde su neki pokusali da svedu stvar na ono cuveno "kod nas ne valja ... ". Ali ako je i u Engleskoj na snazi idiotsko ogranicenje na autoputevima zasto drzava koja je uvela to ogranicenje dozvoljava da se , kao sto kazes , skoro svaka porodicna limuzina moze voziti skoro duplo brze? I to drzava (drzave) koja je mnogo uredjenija od nase i gde stvari generalno bolje funkcionisu. Razumem ja ono da jaci motor u nekim situacijama moze pomoci da se iz opasne situacije izadje bez posledica i to ima granice.
Edit: slovo
<{POST_SNAPBACK}>
iz prostog razloga sto ne postoji nikakva logika u fabrickom ogranicenju brzine (bar ne na neku vrednost blisku max. dozvoljenoj). neki prozvodjaci (bmw, mercedes, audi...) je elektronski ogranicavaju na 250. i sta se desava? za par stotina € u specijalizovanm servisu za 15 minuta ti skinu to ogranicenje. sada zamisli kako bi tek biznis procvetao da postoji zakon po kome proizvodjaci moraju da fabricki ogranice brzinu na 150! na stranu sto bi takvo ogranicenje (kao sto vec rekoh) potencijalno bilo i opasno.
cemu snaga?
obicno veca snaga implicira i veci obrtni momenat (i sa ravnijom krivom - osim kod "navrtenih" zujallica), sto znaci daleko udobnija voznja, manje potrebe da saltujes da bi uvek bio u optimalnoj zoni u kojoj je obrtni momenat najveci. u gradskoj voznji to i te kako puno znaci. moderne dizele (a i benzince) "ladno" mozes da ubacis u trecu i da prakticno zaboravis na rucicu menjaca (osim na semaforu). a kao sto si i sam rekao, i dobra startnost/rekuperacija pomazu i da se znatno brze (bezbednije) obavi preticanje sporijih ucesnika u saobracaju.
pravo pitanje je cemu 300+ ks (ili manje vaznih km/h) na koje je jedini valjan odgovor:
pure adrenalin za one koji to sebi mogu da priuste.
(& lot of sharon stone lookalikes na kopilotovom sedistu
)
U jeeeeee, ti si ko Fandjo
Sta trazis u crvenom ako nisi u maksimalnom stepenu prenosa?
Pozdrav,
509
<{POST_SNAPBACK}>
sta cu, jadan, kada volim crvene automobile.
odlicno pitanje.
uglavnom iz neiskustva (15ak godina i nekih 250.000km manje) i puke zelje da se preticanje sto brze i bezbednije odradi.
nije opravdanje ali kada vozis auto sa japanskim motorom od 100ks iz 1300ccm, bez kompresora, veruj mi, to i nije tako tesko. motor zivne tek na 4000-4500, i dok trepnes, vec si u crvenom. a ako samo malo ranije presaltujes, nadjes se u kilavoj cetvrtoj na ispod 3500.
p.s.
nije juan manuel bio bas takav strucnjak za urnisanje motora. pre ce biti, recimo, kimi.
Edited by voja i, 23 February 2006 - 00:21.