zanimljiva matematika
#691
Posted 23 December 2004 - 23:47
#692
Posted 23 December 2004 - 23:48
Attached Files
Edited by ockham, 23 December 2004 - 23:51.
#693
Posted 23 December 2004 - 23:48
za stambene "cetvrti" i meni nije bas ocigledno (ne znam da dokazem), ali je sigurno tako. ima neka teorema, a mi idemo dalje.
#694
Posted 23 December 2004 - 23:49
#695
Posted 23 December 2004 - 23:53
#696
Posted 24 December 2004 - 01:03
jel uvek tih dimenzija?
ako nije, jel uvek neparno?
pitam posto za 1 i 3 ocigledno pobdjuje prvi, pa ako treba da bude univerzalno...
#697
Posted 24 December 2004 - 02:09
ukoliko je tabla mxn onda pobedjuje onaj ko ima duze stranice.
e, sad, ovde (nxn) jeste ocigledno da pobedjuje prvi, ali zasto? tj kako se to moze dokazati
#698
Posted 24 December 2004 - 02:44
edit: izvinjavam se za ovu glupost.
Edited by kurdi, 24 December 2004 - 03:22.
#699
Posted 24 December 2004 - 03:17
da zamislimo da drugi ima winning strategy.
znaci recimo prvi kao prvi potez stavi negde, na polje X. i od tog trenutka pocinje igra u kojoj drugi pobedjuje. polje X ocigledno u toj pobedi drugom ne smeta/treba, cak i ako pripada prvom, prema tome jos manje bi mu smetalo/trebalo da to polje uopste ne postoji.
to znaci (da se ponovim) da to polje X nije neophodno za pobednicku taktiku cak i ako je protivnicko, a onda jos manje ako je prazno.
ali onda to znaci da je prvi od pocetka mogao da zamisli da to polje prosto ne postoji i da odmah pocne winning game koju u pretpostavci igra drugi.
drugim recima deluje da prvi uvek moze da odluci da igra efektivno kao drugi, a drugi ne moze da odluci da igra kao prvi.
brine me sto ovo deluje suvise generalno, i primenljivo na previse igara. ali opet ograniceno je samo na one gde nema neke vrste jedenja, gde mozes da stavis da bilo koje prazno polje, i gde vlastiti pasulj na nekom polju ne moze da ti odmaze. (mozda ima jos ogranicenja.)
#700
Posted 24 December 2004 - 09:21
#701
Posted 24 December 2004 - 14:59
znaci moje pitanje:
igra se na tabli m x n kvadrata. gornji levi cosak je (1,1), donji desni (m,n). dva igraca nazimenicno stavljaju svoje kamencice na polja.
pravilo je da kad je kamen stavljen na neko polje (x,y), onda dalje moze da se stavlja samo na polja za koja je x'<x ili y'<y, ili oba.
znaci prakticno svakim stavljanjem se odseca od table pravouganik kojem je poslednji stavljen kamen gornji levi ugao.
nadam se da je jasno.
gubi onaj koji stavi svoj kamen u gornji levi cosak table (1,1).
ova igra ne zadovoljava sve uslove koji su bili potrebni da bi moj dokaz za hex bio tacan. znaci recimo ovde ne mozes da zamenis mesta na koja je neko stavio svoj 3. i 5. kamen, posto da je 5. stavljen ranije, ono mesto gde je 3. bi mozda vec bilo iskljuceno iz igre.
al cini mi se da je instruktivno, posto je dokaz u ovom slucaju po meni "konkretniji" i jednom kad ga nadjes ociglednije je da je tacan.
pitanje je opet isto, ako postoji deterministicka pobednicka strategija za savrsene igrace, koji pobedjuje.
fakultativno pitanje na koje ja ne znam odgovor - da li postoji deterministicka pobednicka strategija za ovu igru, za bilo koje m x n?
Edited by kurdi, 24 December 2004 - 15:12.
#702
Posted 25 December 2004 - 02:32
#703
Posted 25 December 2004 - 13:50
jel ovo jos uvek za hex, ili za ovu moju bezimenu igru?
#704
Posted 25 December 2004 - 14:25
jel ovo jos uvek za hex, ili za ovu moju bezimenu igru?
za hex
#705
Posted 26 December 2004 - 13:17
za n=3
prvi igrac treba da stavi svoj kamencic u jedno od polja srednjeg reda (koji povezuje protivnikove strane). e sad, ako bi stavio u samu sredinu, prakticno ne postoji sansa da protivnik pobedi (zato u nekim igrama hexa sa n neparno prvi ne sme u sredinu). no sve jedno, prvi ako stavi svoj kamencic u prvom potezu u srednji red do protivnikove strane, a u drugom potezu u ugao koji se granici sa dva polja sigurno pobedjuje. objasnjenje, ako se to racuna kao objasnjenje, jeste da posle prvog poteza ima 4 opcije koje treba blokirati a posle drugog poteza dve opcije koje treba blokirati, a posle prvog poteza drugi ima dve mogucnosti, a posle drugog poteza samo jednu mogucnost, te stoga prvi lako pobedjuje. ne znam da le se ovo racuna kao objasnjenje.
u slucaju za n=4
sasvim izvesno prvi mora da igra u ugao koji se granici sa tri polja.
kako god njegov protivnik da odigra, prvi nastavlja lanac tako da ima dve opcije napredovanja. (ako bi drugi pratio njegovu taktiku, uvek bi imao zakasnjenje od jednog poteza)
kurdi game
pobednik je u stvari onaj ko prvi stavi svoj kamencic na polje (2,2). jer drugom igracu ostaje (2,1) ili (1,2), posle njega prvi igrac odigrava drugu mogucnost, i drugom ostaje nesretno polje (1,1).
tako da obzirom da smo rekli da su u pitanju savrseni igraci, ne moze prvi da se predje pa da stavi svoj kamencic na neko neodredjeno polje (x,y), jer bi onda drugi pobedio. dakle, uvek pobedjuje prvi.
je l se ovo trazilo kao odgovor?