Najbitnija razlika se pojavljuje u Raspasovki.Najpre se odigrava jedna karta „Kupovine“.Počev od levog igrača,svi igraju po jednu kartu iste boje,a ko nema,igra bilo šta.Štih nosi najjača odigrana krta u boji prve,ne računajući nju samu.Zatim se za drugi štih,odigrava druga karta „Kupovine“,a procedura se ponavlja.Za treći štih,prvu kartu uvek odigrava levi igrač od delitelja,a od četvrtog kruga,osvajač predhodnog štiha.
BODOVANJE :“Vrednost Igara“ je data u tabeli.
U „Metu“ i „Goru“,poeni se pišu,jedan pored drugog,međusobno odvajaju tačkom i zarezom,a uvek se novi rezultat sabira sa dotadašnjim.Bodovi se u ove dve kolone uisuju bez nula,odnosno,npr 20 bodova bi se pisalo kao 2.Tek po završetku cele partije,dodaju se nule i svode se konačni rezultati.
-I Raspasovka............1 bod za svaki štih (10)
-II Raspasovka...........2 boda za štih (20)
-III Raspasovka..........4 boda za štih (40)
Ovi bodovi se pišu u Goru.
Ako igrač ne osvoji ni jedna štih u Raspasovki,dobija nagradu,od 2 boda u Metu.
Primeri upisivanja bodova:
I Primer : Igrač A je delitelj.Igrač B objavljuje Ponudu „6-Karo“ i osvaja tačno 6 štihova.Igrač D je „pozvao“ Igrača C i njih dvojica zajedno osvajaju 4 štiha.Igraču B se pišu 2 boda u „Metu“,Igraču D,8 bodova Supe prema igraču B,a pošto je u „Kupovini“ otkriven Kec,delitelju (Igraču A) se upisuje 2 boda Supe,prama igraču B.
II Primer : Igrač B je delitelj,a igrač D objavljuje Ponudu „6-Tref“ i osvaja 8 štihova.Igrač C je „ pozvao“ Igrača A i zajedno osvajaju samo 2 štiha,pa je Igrač C „pao“.Igraču D se pišu 2 boda u „Metu“.Igraču C se pišu 4 boda u „Goru“,pošto mu za prolaz fale 2 štiha,puta vrednost igre.Istom igraču se upisuju i 4 boda Supe prema igraču D,pošto je osvojio 2 štiha.
III Primer : Igrač C je delitelj.Igrač B objavljuje „7-Karo“,a osvaja samo 6 štihova. On „pada“ i piše mu se u „Goru“ 4 boda (2 za „pad“ i 2 za jedan štih koji mu fali za prolaz)Igrač A je pozvao Igrača D i piše Supu za 4 osvojena štiha,plus za 1,koji fali za „prolaz“ Solo-igraču.Znači,njemu se piše 5,puta Osnovna Vrednost igre na 7-om nivou,a ona je 4,ukupno 20 bodova supe prema igraču B.Pozvani igrač i delitelj dobijaju takođe pravo da upišu Supu prema Solo-igraču,za svaki štih koji mu fali za „prolaz“.Znači,u našem primeru,Igrači C i D upisuju po 4 boda Supe prema igraču B.
IV Primer : Igrač A objavljuje „Mizer“ i osvaja 2 štiha.Piše mu se u „Goru“ 20 bodova, 2 puta 10 (Osnovna vrednost igre).
Jedino kod „Povretnog Vista“,igrač koji „vrati“,u slučaju pada Solo-igrača,piše apsolutno sve bodove Supe sebi.U III Primeru,on bi prisvoio čak i po 4 boda Supe,koji su pripadali drugom igraču pratnje i delitelju;znači,njemu bi se pisalo 28 bodova Supe,dok bi igrači C i D ostali bez ikakvih bodova.
KRAJ IGRE : Ako je npr. dogovoreno,da se partija igra do 30,znači da svako mora dostići 30 bodova u svojoj Meti.
Kada jedan igrač stigne do 30,on je „Zatvorio Metu“ i dalje u nju ne piše ništa.U nastavku igre,polovinu „dobrih“ bodova (koje bi inače pisao u Metu),on će oduzimati od svoje „Gore“.Sa drugom polovinom,on „pomaže“ protivniku sa najvećom „Metom“.Te bodove mu daje,a ovaj ih upisuje u svoju „Metu“.Međutim,kao kompenzacija, on ga za isto toliko puta 10 Supi. Npr,ako igrač ostvari 4 boda,2 otpisuje sa svoje „Gore“,a 2 boda piše u najveću protivničku „Metu“ i Supi istog igrača,sa 20 bodova.
Ako igrač otpiše sve svoje „loše“ bodove (svede svoju „Goru“ na nulu),on sa svim svojim „dobrim“ bodovima počinje da „pomaže“ najboljem protivniku,koji još nije zatvorio svoju „Metu“.
„Pomoć“ u ovom slučaju nije prava,već se samo tako zove.Naime,igrač koji „pomaže“, znatno uveličava svoj konto u Supi,mnogo više,nego što je pružio pomoć.U Ruskoj literaturi, ovaj pojam se zvanično naziva „Američka Pomoć“.
Pred kraj partije se obično dešava,da svi pomažu najslabijem.Pri tome,njegov rezultat se na prvi pogled poboljšava,ali je praktično sve slabiji i slabiji,zbog Supe,koja u protivničkim poljima prema njemu vrtoglavo raste.
Partija je završena,kada sva četvorica igrača „Zatvore Metu“,odnosno dođu do dogovorenog broja bodova u njoj.
Ako igrač zatvori „Metu“ i svede „Goru“ na nulu,on sa svim „dobrim“ bodovima „pomaže“ protivniku.Ako se dogodi,da on u međuvremenu padne,„loše“ bodove bi pisao u svoju „Goru“.Pošto ona sada više nije nula,na dalje,on ponovo polovinu otpisuje sa nje,a sa drugom polovinom „pomaže“ protivniku.
Jedino u „Zatvorenoj Meti“,bodovi se više ne mogu pisati ni na koji način.
Pri uspešno odigranom „Preferansu“ ,igraču se u „Metu“ upisuje konačan broj (ako je dogovoreno da se igra do 30,onda 30 bodova),precrtava mu se „Gora“ i sva Supa,kojom ga terete protivnici.Partija se nastavlja dalje,a on „pomaže“ ostalima da „Zatvore Mete“ i pri tome još više poboljšava svoj skor.
Ako je „Preferans“ u bezadutskoj Pnudi,sastavljen od po 3 karte u sve 4 boje,jedino za njega važi pravilo,da se partija i završava.Pored predhodno opisanog,isti igrač odmah i „Zatvara“ sve „Mete“ protivnika i Supi ih za desetostruko uvećanu vrednost.
SVOĐENJE REZULTATA :
Pošto svi igrači „Zatvore Mete“,partija je završena.-Najpre se svaka „Gora“ umnoži sa 10 i dobija situacija kao na slici,gde su one: 150,120,220 i 450.
Najmanja „Gora“ je kod Igrača B i iznosi 120.Od svih ostalih „Gora“ se odbija ta vrednost,a „Mete“ su sve jednake,pa se i one brišu.Tako dolazimo do sledeće situacije:
Ukupna vrednost ostatka „Gora“ je: 30+100+330=460;to se deli sa 4 i dobija „Prosečna Gora“,od 115 bodova.Sada se račun dalje svodi na sledći način:
Igrač A: Od Prosečne Gore,oduzima se njegova 115-100=15 bodova.Na to se dodaje sva njegova Supa 15+168+36+192=411 bodova,a odbijaju one,kojom ga opterećuju protivnici 411-38-54-282=37 bodova u „plusu“.
Igrač B: 115-30=85; 85+152+38+272=547; 547-168-122-74=183 boda u „plusu“
Igrač C:115-0=115; 115+122+54+156=447; 447-272-356-36=217 u „minusu“.
Igrač D:115-330=-215; -215+282+74+356=497; 497-192-152-156=3 u „minusu“.
Igrači A i B su „dobri“ i to 37 i 183 boda,a ostala dvojica „loši“,217 i 3 boda.