Jump to content


Photo

Karte, društvene igre


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
108 replies to this topic

#91 Digi-Grobar

Digi-Grobar
  • Members
  • 152 posts

Posted 05 August 2009 - 13:52

Misaoni Fudbal



Kao simulacija „najvažnije sporedne stvari na Svetu“,ova igra nije u potpunosti opravdala očekivanja svojih autora.I pored abnormalne reklame, „Misaoni Fudbal“ nije uspeo ni da se približi „Monopolu“ i „Riziku“.Ipak,kao i sve što je vezano za fudbal,on se održao na tržištu,pa se kompleti za njega i dalje proizvode i prodaju širom Sveta.
Tabla za igru je dimenzija 11x12 kvadratića.Svaki igrač ima po 10 figurica-pločica, plus „Golmana“,koje je u nekoj drugoj boji.U igri se koristi i „Lopta“,koja je ovde iz tehničkih razloga , polu-lopta.

Posted Image

Posted Image

POČETAK IGRE : Svako raspoređuje svoje figure,na jedan od 3 prikazana načina: -4-2-4 , 4-4-2 , ili BW . Lopta se nalazi na centru improvizovanog igrališta.
PREUZIMANJE LOPTE : Igrač,koji je na potezu,prilazi svojom pločicom na polje pored Lopte,a zatim je stavlja na Pločicu.Smatra se,da je ona u posedu igrača,na čijoj se Pločici nalazi.
KRETANJE IGRAČA : Figure se kreću kao Kralj u Šahu.Znači,u bilo kom pravcu,za po jedno polje.Svaka Pločica se može pomeriti,sa,ili bez Lopte na sebi.
U svakom potezu,igrač pomera jednu svoju figuru,za jedno polje.U istom potezu,on može još igrati i Loptom,ako je kod njega u posedu.Lopta se može pomeriti pre figure,zajedno sa njom,kao i posle pomeranja figure.
„Golman“ se u bekovskom prostoru (ispred svog Gola) može kretati,kao Dama u Šahu, za više polja.Van njega,kreće se kao bilo koja druga figura.
KRETANJE LOPTE : Lopta se kreće,kao Dama u Šahu,za više polja,u bilo kom pravcu.Ako se nalazi na Pločici, igrač koji je na potezu, sa njom se može odigrati na sledeći način:
-od jednog,do drugog igrača iste strane (sa Pločice,na Pločicu),
-sa Pločice se šutira na Gol,
-šutnuti Loptu na bilo koje slobodno polje na Tabli,
-ostaviti je na svojoj Pločici.
Igrač koji nije u posedu Lopte,ne može sa njom ni igrati,već pomera samo jednu svoju figuru.
ODUZIMANJE LOPTE OD PROTIVNIKA : Kada je Lopta na protivničkoj Pločici,igrač može sa jednom svojom fiugrom,prići na susedno polje.Pri tome,pločicu postavlja na svoju figuru (oduzima je),a zatim u istom potezu,nastavlja i igrati sa njom.Prilaženje po dijagonali ne važi,odnosno,dijagonalno polje se ne smatra susednim.
GOL : Da bi Lopta ušla u Gol,igrač u situaciji na slici,mora igrati preko jednog broja svojih figura,ako su međupolja slobodna.Put koji Lopta prelazi u jednom potezu,na slici je označen strelicom. „Gol“ je situacija,kada Lopta završi na poljima „a4“,do „a8“.Partija traje,do određenog broja postignutih Golova.
Obratite pažnju,da igrač u jednom potezu,može pomeriti samo jednu svoju figuru,ali sa Loptom može izvoditi veći broj dozvoljenih kretanja,pre,za vreme i posle pomeranja Igrača.
Posle postignutog Gola,oba igrača vraćaju figure na svoje polovine i to,prema slobodnom rasporedu.Na jednom redu igraćeg polja,mogu se naći,najviše 6 igrača iste ekipe,a u Šesnaestercu,ukupno 6,ne računajući Golmana.Igrači Odbrane,ne smeju stajati na poljima ispred Gola a4-a8,odnosno l4-l8.
AUT , KORNER , GOL-AUT : Igrač može izbaciti Loptu u Aut,Korner,ili Gol-aut, ako mu to u tom trenutku odgovara.Protivnik dovodi bilo koju svoju Pločicu,na jedno od 3 polja gde je Lopta izašla,stavlja je na nju,a zatim u istom potezu igra sa Loptom dalje.
Pri izvođenju Auta,Lopta u prvom potezu može preskočiti jednog igrača.
U slučaju Kornera,u prvom potezu Lopta može preleteti proizvoljan broj Pločica, sve osim Golmana.
FAUL : Ako je figura u poziciji da postigne Gol,protivnik je može „faulirati“.On to čini tako,što sa svojom Pločicom sa susednog polja,igra na njeno,a nju samu potiskuje za jedno polje u istom pravcu.Faulirana Pločica izvodi „Slobodan Udarac“ sa polja,gde je potisnuta,odnosno,igrač postavlja Loptu na figuru i zatim igra sa njom.Pločica koja je napravila „faul“,isključuje se iz igre sledeća 3 poteza.
Igra traje do određenog broja postignutih golova.

#92 Digi-Grobar

Digi-Grobar
  • Members
  • 152 posts

Posted 05 August 2009 - 13:54

Mnogoboj



Mnogoboj je jako popularna Američka igra,a veoma je rasprostranjena i u Nemačkoj pod nazivom „Vagabunda“.Komplet za igru se sastoji od Table,7 figurica različitih boja i jedne Igraće Kockice.
Figure su u:crnoj,sivoj,žutoj,crvenoj,zelenoj,plavoj i ljubičastoj boji,a pojedina polja na Tabli su, takođe tako obojena.Postoje i polja sa tačkicama,koja imaju posebnu namenu,a i bela,koja su neutralna.Unutar Table se nalazi veći krug,na koga se pre početka igre,postavljaju sve figure.

Posted Image

U igri mogu učestvovati 2,do 6 igrača.
Igrači igraju redom,u suprotnom smeru kretanja skazaljke na časovniku,a prvi se određuje žrebanjem.On bira jednu od figura,baca Kockicu i polazi sa Starta.Figura se pomera za vrednost,koju pokaže Kockica,pri čemu igrač sam bira putanju za svoju figuru,a ona se uvek kreće, samo u napred.
-Ako figura stigne na neutralno belo polje,tu i ostaje,pa igra sledeći.
-Ako figura stane na polje svoje boje,isti igrač igra još jednom.
-Ako figura stane na polje tuđe boje,u sledećem potezu (kada dođe na red) baca Kockicu,ali taj svoj potez propušta,osim ako mu padne „Šestica“ i jedino u tom slučaju,ipak igra. U sledećem krugu,igra uobičajeno.
-Ako fiugra dođe na polje sa tačkom,igrač je odmah i obavezno menja,sa nekom iz rezerve,ali druge boje.Igru dalje nastavlja sledeći takmičar.
Igrač može na bilo kom polju,pre bacanja,zameniti figuru.To takođe sme učiniti i posle bacanja i kretanja,ali samo,ako nije stao na polje tuđe boje.U istom potezu,ne smeju se vršiti dve zamene.
Na jedno polje,može sstati neograničen broj figura.
Pobednik je igrač,koji prvi preseče liniju Cilja.On to može izvesti i sa većom vrednošću Kockice od one,koja mu je neophodna.

#93 Digi-Grobar

Digi-Grobar
  • Members
  • 152 posts

Posted 05 August 2009 - 13:57

D e r b i


Kao što već najverovatnije znate, „Derbi“ je Galopska trka punokrvinih 3-godih grla,koja se svake godine organizuje u Londonu,a naziv je dobila u čast svog prvog organizatora Lorda Derbija.Svaki takmičar i gledaoc želi,što bi upravo ono grlo koje je odabrao,stiglo prvo na cilja.Ova igra predstavlja simulaciju tog takmičenja.
Jedan igrač ima ulogu Organizatora Takmičenja i Voditelja.On ne učestvuje u igri.
Na samom početku,najpre svaki igrač i gledaoc šapuće Voditelju,na kog Konja se „kladi“.U trci učestvuje 4 grla:Crni,Beli,Riđi i Sivi.Sav problem je u tome,što ovaj izbor ne zavisi od toga,ko će koje grlo voditi kroz trku.Tako se može dogoditi,da igrač vodi protivničku figuru,ali je o tome za asda uposznat samo Voditelj.Posle „Klađenja“,svako iz crne kutije izvlači na slepo po jednog Konja,sa kojim će igrati tokom Derbija.Umesto Konja,mogu poslužiti i bilo kakve Figurice ili Pločice u 4 različite boje.
Izabrane Figure se postavljaju na Start,u „Startnu Mašinu“,odakle keće trka.
Konfiguracija Hipodroma je data na slici,a u nedostatku originalnog kompleta,možete je nacrtati i sami.

Posted Image

Grlo.

Posted Image

Pored Table i Figurica,komplet za igru sadrži i 4 kompleta karata,svaki u po jednoj boji grla.Karte su na poleđini crne,bele,sive i riđe,a svaki komplet ih sadrži po 15.Na njihovim prednjjim stranama piše broj,za koliko igrač pomera svoju figuru.U svakoj boji,sastav je:
„1“- 5 karata,
„2“- 3 karte,
„3“- 2 karte,
„4“- 2 karte,
„Bič“- 3 karte.
Voditelj svaki komplet meša zasebno i postavlja ispred igrača,sa odgovarajućom bojom figure,i to licem na dole.
Igrači igraju po redu u krug.Svako na svom potezu, uzima gornju Kartu iz svog špila, ofira je i odigrava onoliko polja sa svojim grlom,koliko piše na Karti.Na istom polju se može naći i veći broj figura istovremeno.Iako igrač možda vodi grlo,koje je izabrao protivnik i želi da ono dođe na cilj što kasnije,ipak mora igrati onako,kako mu nalažu karte,za jedno,dva,tri,ili četiri polja u napred.mešutim,on po nekad može i uticati na igru.
Naime,ako Grlo stane na polje,neposredno ispred „Prepone“,igrač ima dve mogućnosti:
-U istom potezu,on ga desnom sporednom putanjom vraća za nekoliko polja u nazad,gde i ostaje do sledećeg poteza.Prepona se može preskočiti samo u hodu.Naravno,ovakav povratni potez igrač igra vrlo rado,u slučaju da vodi protivničku figuru.
-Umesto povratka u nazad,igrač može upotrebiti „Bič“.Naime,u kompletu karata, postoje tri,na kojima piše „Bič“.Kada igrač izvuče takvu kartu,on je čuva,ali pomeranje u tom potezu propušta.Kada u daljem toku igre stane na polje ispred Prepone,on „Bič“ predaje Voditelju,a zatim odmah pomera svoje Grlo preko Prepone i to za onaj broj polja,sa kojim je do nje i stigao u tekućem potezu.Na primer,ako se figura pomerila za 2 polja i stala ispred Prepone, posle davanja „Biča“,ona se odmah pomera za 2 polja u napred.
Kada neko stigne do polja „Cilj“,veliki „Derbi“ je završen,a Uloge uzimaju igrači,koji su na samom početku odabrali za klađenje baš tog Konja.
Kao što se može primetiti, „Bič“ može biti ovde od ključnog značaja.Najpre,kada ga igrač izvuče iz špila,on propušta potez i u samoj trci zaostaje.U slučaju da tokom igre ne stane na polje ispred Prepone, „Bič“ neće biti ni upotrebljen,a propušten potez i zaostatak ipak ostaju. Kada stane ispred Prepone,a ne poseduje „Bič“,on se mora vratiti u nazad..Ako ga ipak ima, on ga može upotrebiti,ali se i tada često odlučuje za „povratni“ Hod,naravno,u slučaju da vodi protivničko

#94 Digi-Grobar

Digi-Grobar
  • Members
  • 152 posts

Posted 05 August 2009 - 14:04

Supermind
(M e m o)


Ova igra je čisto misaona,a pojavila se 80-ih godina XX-og Veka.
Komplet sadrži Tablu sa rupicama,u koju se „ubadaju“ figurice u obliku dugmića. Rupice su raspoređene u 10 redova,po 4 u svakom.Pored njih,u svakom redu se nalazi i peto polje,koje sadrži po 4 manje rupice. Na strani „Šifranta“ je 11-i red,koji protivnik ne sme videti. U tom redu se zadaje zadatak,koji se treba odgonetnuti.

Posted Image

Komplet sadrži figure u obliku dugmića sa kočićima i to,u 6 boja: bele,crne,plave,žute,zelene i crvene.
Pored standardnih,komplet mora sadržati i veći broj manjih figurica,koje su samo u beloj i crnoj boji,a isključivo se odigravaju na peto polje,sa 4 rupice.
Ako odlučite da sami napravite komplet za igru, rupice i kočići nisu neophodni,a kao figure mogu poslužiti i komadići kartona,u pomenutim bojama.
TOK IGRE : Igra je namenjena dvojici igrača. Jedan od njih je „Šifrant“ i on zadaje zadatak.Drugoga možemo prosto nazvati „Igrač“ i on se trudi odgonetnuti zadatak.Pri tome,Šifrant mu mora tokom čitave igre,pružati tačne odgovore.
ZADAVANJE ŠIFRE : U „nulti“ red,koga Igrač inače ne vidi,Šifrant raspoređuje 4 figurice.One su najčešće različitih boja,ali 2,3,ili čak 4,mogu biti i iste. Igrač treba da pogodi ovu Kombinaciju,odnosno,raspored boja na četiri skrivena mesta.
POTEZ IGRAČA : Igač raspoređuje 4 bilo koje figurice u I red i dobija odgovor od Šifranta.Odgovor se daje,takođe u I redu i to na onom petom polju,sa 4 rupice.Za svaku pogođenu boju na pravom mestu,igrač ubada po jednu crnu figuricu.Za pogođenu boju,ali na pogrešnom mestu,postavlja po jednu belu figuricu.Za promašenu boju,Šifrant ostavlja prazno mesto.U ovom petom polju,figure se ubadaju,bez ikakvog reda.
Pošto je dobio informaciju o svom prvom pokušaju,igrač u II red proba nešto drugo,pa ponovo sledi odgovor Šifranta.
Cilj Igrača je,da sa što manje utrošenih redova,pogodi zadatu kombinaciju.
Maksimalan broj pokušaja je 10,koliko ima i Igraćih Redova na Tabli.
Primer:
Tajna Šifra: Crna,Zelena,Bela,Žuta.
I red: Plava,Crvena,Bela,Crna.
Kao odgovor,Šifrant će na peto polje ubosti jednu Crnu figuricu (za Belu boju na pravom mestu) i jednu Belu figuricu (za Crnu boju na pogrešnom mestu).Igrač na osnovu odgovora zna,da je jedna boja na pravom mestu,a da je još jedna pogođena,ali da se nalazi na pogrešnom mestu.
II red: Bela,Crna,Žuta,Zelena.
Odgovor će biti,4 Bele figurice.Sada su pogođene sve boje,a igrač zna,da je Bela,ili Crna u I-om redu bila na pravom mestu,pa pokušava njih varirati.
III red: Žuta,Crna,Bela,Zelena.
Odgovor je,jedna Crna i 3 Bele figurice.Znači,da je Bela boja postavljena na pravo mesto.Najverovatnije,da će već u sledećem,ili eventualno drugom krugu,zzadatak biti otkriven.
BODOVANJE : Šifrant dobija onoliko bodova,koliko je bilo potrebno Igaču da otkrije zadatak.U sledećoj partiji,uloge se menjaju.
Najčešće se vreme za razmišljanje ograničava na 10 minuta.
Pogođena Kombinacija se ne računa u utrošen red.



Super – Mastermind



Ovo je teža varijanta pedhodne igre,a preporučuje se onima,koji već duže vreme igraju Mastermind,pa su se relativno već uvežbali.
Postoje 8 različitih boja.Pored već pomenutih,ovde su dodate Narandžasta i Siva.
Tabla je takođe nešto izmenjena.Svaki red sadrži po 5 polja za zadavanje i šesto,za odgovore (sa 5 rupica).Znači,zadatak se sastoji iz 5 polja.
Način igre je istovetan predhodnom.
Kada vremenom i ovi zadatci postanu laki,igra se može usavršiti tako,što se uvodi i „prazno polje“,a što predstavlja praktično devetu boju.Sada „prazno“ fiugrira i u odgovorima.
Rezultat uvođenje devete boje u igru je,dobijanje dva puta složenije igre,odnosno,ona sadrži dva puta veći broj kombinacija.

#95 Digi-Grobar

Digi-Grobar
  • Members
  • 152 posts

Posted 05 August 2009 - 14:09

K l u z o



Ova igra je razrađena 40-ih godina XX-og Veka,a u Evropi i Americi je i danas,jedna od najpopularnijih porodičnih igara.Postoje mnogobrojne njene varijante,različitih stepena složenosti,kako one namenjene najmlađima,tako i vrlo složene,koje zahtevaju potpuno angažovanje intelekta.Ipak,može se reći,da je pre svega namenjena stairjima i ljudima sa više strpljenja.
„Kluzo“ je detetivska igra,u kojoj su prisutni 6 likova,6 oružja i 9 soba,a igrač treba da otkrije, ko je izvršio ubistvo,sa kojim oružjem i u kojoj sobi.
KOMPLET ZA IGRU : Svaki igrač mora imati svoj papir i olovku,koji mu pomažu u vršenju istrage.Komplet za igru sadrži: Tablu,Figure različitih boja (svako vodi po jednu figuru) i 2 Igraće Kockice.

Posted Image

U kompletu su još prisutne i „Kartice“ i to:
-6 Kartica sa imenima lica - Pukovnik Masterd
- Profesor Plam
- Sveštenik Grin
- Misis Pikon
- Mis Skarlet
- Miss Vejt.
-6 Kartica sa ispisanim imenima oružja: Pištolj,Nož,Metalna Šipka,Daska za luk, Mašina za mlevenje mesa,Gajtan od Pegle.
-9 Kartica sa imenima Soba.Dvorište se kao soba ne računa i ono se koristi za Start.
Neko je ubio Dr. Bleka.Ko,sa čime i gde,treba otkriti,a onaj kome to uspe,postaje pobednik.
PRIPREMA ZA IGRU : Najpre se iz svake grupe Karata,izvlači po jedna i odlaže na stranu.Na njih tri se nalazi ime ubice,oružje i prostorija,gde je izvršeno ubistvo.
Igračima se zatim podeli po jedna karta,od svake grupe.Znači,svaki učesnik ima po 3 Karte,a na početku igre je samo sa njihovim sadržajem i upoznat.
Preostale Karte se proizvoljno raspoređuju po prostorijama na Tabli.
TOK IGRE : Sve figure koje učestvuju u igri,postavljaju se u „Dvorište“.Igrači redom bacaju po 2 Kockice,a zatim pomeraju figure za zbir,koji se okaže na njima.Svaki igrač koji stigne u neku prostoriju i tu se zaustavi,ima pravo da pogleda Karticu,koja se eventualno u njoj nalazi.
Ako je Kartica sa imenom Lica,ili Oružja,igrač je vraća na isto mesto.
U slučaju,da na Kartici piše ime prostorije,igrač je vraća na isto mesto,jedino ako se nalazi na pravom.Ako na njoj piše ime neke druge prostorije,što je i najčešći slučaj,igrač je prebacuje u bilo koju treću sobu,ali nikako u pravu.Sledeći koji naiđe na nju,prebacuje je u neku četvrtu.Tek kada Karta obiđe svih 8 ostalih prostorija,najzad u 9-om pokušaju dolazi u onu pravu.Međutim,ako se Kartica nađe u sobi igrača koji je otvara,on je direktno prebacuje u pravu sobu,bez obzira na njeno dotadašnje putovanje.
Pod pojmom „SVOJA Soba“,ili „Svoje Oružje“,porazumeva se ono,koje se nalazi među 3 Kartice igrača,dodeljene mu na početku partije.
Sve Kartice su zatvorene,a a njima je upoznat samo igrač,koji igra.Ostali moraju pamtiti,zapisivati,izvoditi zaključke itd.
ISKAZ : Pri svakom zaustavljanju,igrač mora ostalima saopštiti,koga je tu sreo.Ako je slučajno u svojoj sobi (onoj,čiju Karticu poseduje),on govori ime lica i oružja,čije Kartice takođe poseduje on sam.Međutim,ostali to još uvek neznaju,odnosno,neznaju da je on u svojoj sobi.
U drugim sobama,on obavezno govori ime bilo kog Lica i Oružja,koja nisu upisane na njegovim Karticama.
Ako se u pomenutoj sobi nalazi Kartica Lica,ili Oružja,igrač je pogleda i postupa na sledeći način:
-Ako je to njegova soba,mora reći ono,što je zaista video,a drugi objedat onaj,koji on poseduje na svojim kartama.Znači,govori Lice sa Kartice i „svoje“ Oružje i obrnuto.
-Ako je to neka druga soba,a ne njegova,igrač ne sme reći,ni ono što se nalazi na njegovim Karticama,ni ono što je zatekao u sobi,već neko treće,i Lice,i Oružje.
OTKRIVANJE : Igrač,koji smatra da je otkrio zagonetku,zapisuje je na listu papira, tako da je niko ne vidi.Zatim,samo on pogleda 3 izvučene karte sa početka partije.
Ako je promašio,jednostavno ispada iz igre i ništa ne govori ostalima.
Ako je pogodio,on to saopštava protivnicima,a zatim otvara 3 kartice Zadatka i svoj odgovor.

#96 Digi-Grobar

Digi-Grobar
  • Members
  • 152 posts

Posted 05 August 2009 - 14:13

Obična Potera



„Obična Potera“ se pojavila 80-ih godina XX-og Veka.Danas je jedna,od najpoznatijih porodičnih igara,prevedena je čak na 19 jezika,a proizvodi se u 30-ak zemalja.
BROJ IGRAČA : 2,do 6.
KOMPLET ZA IGRU : Čine ga: Tabla,ofarbana sa 6 različitih boja,6 Figurica istih boja,Kartice sa pitanjima,Igraća Kockica i 6 kolača.U zemljama,gde je ova igra jako popularna, proizvode se i torte,koje su razdeljene na 6 parčića,od kojih je ,svako parče,u drugoj boji.
KARTICE : Komplet za igru se razlikuje,od zemlje,do zemlje,ali je suština ista. Mora postojati,najmanje po 60 Kartica,od svake boje.Na poleđinama su im ispisani brojevi,od 1,do 6. Znači,u svakoj boji,po 10-ak Kartica sa istim brojem.
Boje predstavljaju oblasti,iz kojih su na Karticama zadata pitanja:
-Plava- geografija
-Roze- film
-Žuta- istorija
-Braon- umetnost i književnost
-Zelena- nauka i priroda
-Narandžasta- sport
U nekim kompletima se umesto Kartica,štampaju knjižice,u kojima se u svakoj boji,pod određenim brojem,nalaze po 300,do 400 pitanja.Ovaj metod je bolji,kako bi jedan igrač mogao što duže da igra,a pri tome da stalno dobija različita pitanja.

Posted Image

ISTORIJSKI RAZVOJ IGRE : Godine 1979-e,foto-reporter Kris Henli i izveštač sportskog kanala jedne Američke TV Kompanije,Skot Abot,zainteresovali su se za ogroman tiraž i uspeh igre „Skrembl“(kod nas se pojavila kao „Kvizovka“).Tako su osmislili sopstvenu igru, „Obična Potera“.U skladu sa njihovim profesijama,igra se zasnivala na znanju i obaveštenosti. Posle sastavljanja igre,nastupio je problem njenog plasmana na tržište.Najpre su nagovorili Henlijevog brata i njegovog prijatelja,da im se pridruže.Zatim su sva četovrica krenula da obilaze poznanike,od kojih su mnogi prihvatili izazov,pa je družina sakupila oko 40.000 Dolara. Taj novac su iskoristili za plasman igre na tržište,ali je ishod bio katastrofalan.O krahu poduhvata govori i činjenica,da su Kompleti od 75 Dolara,na kraju završili na rasprodaji od 15 Dolara.
Međutim,1983-e godine,sledi dramatičan obrt situacije.Pošto su autori uspeli da zainteresuju Kompaniju za proizvodnju društvenih igara „Shelhov and Riter“,ona prdstavlja igruna Sajmu Društvenih Igara u Njujorku.Sve ostalo je odradila reklama,pa je komplet za igru u toj godini prodat u 3,5 miliona primeraka.Sledi zatim još jedan reklamni trik,gde se hiljade kompleta ove igre,šalju na kućne adrese Holivudskih zvezda.Sledeće godine,igra biva prodana u 20 miliona komada,što je apsolutni rekord Amerike do današnjih dana.
TOK IGRE : Najpre svi igrači bace Kockicu,a igra onaj,sa dobijenom najvećom vrednošću.On bira boju figurica i kartica,tačnije oblast,iz koje želi pitanja.To posle njega čini igrač,sa prvim manjim rezultatom bacanja itd.Figurice se kreću po poljima odgovarajuće boje.
Prvi je na potezu igrač,sa najvećim rezultatom,a dalje igraju redom,u smeru skazaljke na satu.Svako redom baca Kockicu,ali igra samo onaj,ko dobije „Šesticu“Ona je svakome neophodna za Start.
Posle „Šestice“,isti igrač odmah započinje igu,tačnije,baca ponovo.Ako sada npr,baci „Četvorku“,izvlači Karticu svoje boje,sa brojem 4 na poleđini.Zatim je okreće i odgovara na pitanje,koje se nalazi na njoj.U slučaju da da pravilan odgovor,pomera Figuru za 4 polja,a zatim baca ponovo.Na taj način igra,sve dok daje tačne odgovore.Čim promaši,pomerane za poslednju vrednost ne vrši,a potez prelazi sledećem igraču.
U daljem toku igre,on baca i odmah vuče Karticu. „Šestica“ je bila potrebna samo za njegov Start.
Kada igrač na taj način stigne do svog „Štaba“ (polje br.37),ponovo čeka „Šesticu“. Kada je dobije,vuče Karticu,ovoga puta pod bilo kojim brojem,po sopstvenoj želji.U slučaju da pravilno odgovori,dobija svoje parče Torte,a zatim igra BONUS.Ako da netačan odgovor,čeka sledeću „Šesticu“ i priliku da osvoji svoje parče Torte.
BONUS : Pošto pojede svoj deo kolača,igrač pokušava osvojiti i ostale.On vuče po jednu Kartu od svake boje,a sa bilo kojim brojevima i pokušva odgovoriti na svih 5 postavljenih pitanja na njima.
Ako promaši bar na jedno, „Bonus“ nu propada,a svoju figuru postavlja na početno polje neke druge boje.
Igrač nastavlja igru iz početka.Pri tome,on uzima neku slobodnu boju,ako takva postoji, ili neku boju od protivnika,pa se trudi stići i prestići njegovu Figuru,odnosno,preoteti mu njegov deo kolača.Upravo zbog ovog dela igre,ona je dobila ime „Velika Potera“.
Završetak igre je najčešće takav,da svi ostali jure jednog igrača i pokušavaju mu preoteti njegov deo kolača.

#97 Digi-Grobar

Digi-Grobar
  • Members
  • 152 posts

Posted 05 August 2009 - 15:06

SAVREMENE IGRE





Razlika između ovog i predhodnog poglavlja, skoro da ne postoji.Igre su sve novijeg datuma,ali se razlika jedino pojavljuje u tome,što se kompleti za ove, mnogo češće prave sami,dok se one iz predhodnog poglavlja,uglavnom kupuju u magazinima.Ipak,i kod jednih, i drugih, postoje suprotni primeri,a u tom slučaju se njihove razlike gube u potpunosti.



Igra na Terenu



Ova igra je nastala u bivšem DDR-u,a vrlo brzo se proširila u sve zemlje tadašnjeg Istočnog Bloka,pa i šire.Za nju se koristi Tabla,na kojoj su ucrtane prirodne prepreke.Reka,koja je predstavljena nizom crnih polja,deli je na delove ,koji pripadaju jednom i drugom igraču.
Svako vodi po 25 Figura,koje su na početku igre raspoređene prema slici:

Posted Image

Posle nekoliko odigranih partija,konfiguracija terena se može i izmeniti,kao i početan položaj figura.
Igra je mnogo zanimljivija,nego što to na prvi pogled izgleda.
KRETANJE FIGURA : Svaki igrač može igrati,sa bilo kojom svojom figurom.Ono se na svojoj polovini kreću za po jedno polje,u bilo kom pravcu.Pri tome,mogu i preskakati svoje i protivničke figure.Preskočena protivnička figura se uklanja sa Table.U jednom potezu se mogu preskočiti i više figura,ako to njihov raspored omogućava.U jednom skoku,mogu se kombinovati skokovi preko sopstvenih i protivničkih figura,ali se ne može kombinovati prosto povlačenje figure na susedno polje sa skokom.
U jednom potezu se mogu uzeti najviše 2 protivničke figure.
Za razliku od Dame,u ovoj igri uzimanje nije obavezno,već igrač može igrati šta god poželi.
Kada pređe „Reku“,figura se nalazi na protivničkoj polovini i može se kretati samo napred.Međutim,preskakati se i dalje može u svim pravcima.
Prepreke se moraju zaobilaziti,a ne preskakati.
BODOVANJE : Partija traje do 40 bodova.
Za uklanjanje protivničke figure,igrač dobija 2 boda.
Za zauzimanje „Elektrane“ i „Mostova“,dobijaju se po 3 boda.Mostove predstavljaju polja „D10“ i „P9“.Elektrana je za „Belog“ polje „I9“,a za „Crnog“ ,„K10“.Osvojiti objekat, znači stupiti na njega svojom figurom i to se odmah boduje.U slučaju,da je protivnik odmah u sledećem potezu ukloni,bodovi za osvojen objekat se jedino u tom slučaju poništavaju.
Svaka Figura,koja se probije na protivničko polje,donosi bodove.Za stupanje na polje u I-om portivničkom redu (A11-K11 i M10-S10),dobija se po 1 bod.Kada ode dalje,na 12-i red, donosi još 2 boda,na sledeći,još 3 boda itd.Pomenuti redovi važe za „Belog“,dok se „Crnom“ boduju simetrični redovi na drugoj strani.
Primer početka jedne partije:
1.E2-G2-I4-L6,D14-D13; 2.I3-L5-I5-I7,A18-C16-E14-C12; 3.C3-C5-E5-C7,C12-D11; 4.C7-D8,O17-M17-K15-H13; 5.E1-G3-I3-L5-L7 itd.
Za svaki potez koji donosi bodove,oni se istog momenta i upisuju.Čim neko ostvari zbir od 40 bodova,partija se prekida.

#98 Digi-Grobar

Digi-Grobar
  • Members
  • 152 posts

Posted 05 August 2009 - 15:17

K v i z o v k a
(Skrembl)


Ova igra je pod nazivom „Skrembl“,nastala u Americi ,70-ih godina XX-og Veka i doživela neverovatan uspeh,rušeći sve dotadašnje rekorde iz oblasti Društvenih Igara i Show-Bisnisa.Pošto se svodi na sastavljanje ukrštenice,postoji nepremostiva jezička barijera,pa se pri prenošenju u druge zemlje,tu i tamo mora izmeniti i prilagoditi.Ipak,vrlo brzo je zavladala celom Zemaljskom kuglom,a kod nas su je obradili i lansirali dopisnici enigmatskog časopisa „Kviz“ iz Zagreba,po čemu je i dobila ime.
KOMPLET ZA IGRU : U vreme lansiranja ove igre,Komplet za nju se mogao nabaviti,skoro na svakom Kiosku.Danas to već nije slučaj,ali se u prodavnicama igračaka i društvenih igara,pojavila i to,u većem broju svojih različitih verzija.U slučaju nužde,vrlo lako se može i napraviti.Njeno višegodišnje prisustvo na Svetskoj pozornici i ogroman uspeh,govori,da će se takav eventualan trud višestruko isplatiti.
Na slici je dat izgled Table za „Kvizovku“.

Posted Image

Pored nje,komplet za igru sadrži 300 dvadratnih Pločica,veličina kvadratića na Tabli. Na svakoj od njih se nalazi po jedno slovo.Kako slova u rečima nisu zastupljena ravnomerno,njihov broj je različit:
-A-20 pločica,
-E,I,O-po 18 pločica,
-N,R,S,U-po 12 pločica,
-J,K,M,T-po 10 pločica,
-L,P-po 8 pločica,
-G,V,D-po 6 pločica,
-B,H,Z-po 4 pločice,
-C,Č,Ć,Dž,Đ,F,Lj,Nj,Š,Ž-po 2 pločice,
-„Joker“-10 pločica (one mogu menjati bilo koje slovo).
Ostatak do 300 su „Crne“ pločice,koje menjaju crna polja u Ukrštenici.
Svaka reč se boduje,u zavisnosti od kojih se slova sastoji.Znači,svako slovo donosi određen broj bodova,a on se takođe nalazi na samoj pločici,pored slova.

Posted Image

-A,E,I,O,U,J,K,L,N,R,S,T-imaju vednost 1 bod,
-B,G,D,H,M,P,V,Z-vrede po 2 boda,
-C,Ć,Lj,Nj,S,Ž-boduju se sa po 3 boda,
-Č,Dž,Đ,F-vrede po 4 boda.
Izgled Pločica je dat na slici.
Pločica na kojoj piše „Joker“,može menjati svako slovo,pa u zavisnosti od toga,dobija i njegovu vrednost u bodovima.
Središnje pojle na Tabli ima „kružić“,a prva reč mora obavezno da prolazi preko njega. U pojedinim originalnim garniturama,ono je druge boje.
POČETAK IGRE : Pločice ,koje predstavljaju „Crna polja“ se izdvajaju sa strane. Sve ostale se mešaju i ređaju licem na dole.Među njima se nalaze i 10 „Jokera“.
Svako vuče po 10 slova,koje drži u ruci,a vidi ih samo on.Igrači se moraju dogovoriti ko igra prvi,a dalje igra teče, u smeru kretanja skazaljke na časovniku.
TOK IGRE : Igrač koji je na potezu,pokušava da od 10 slova u ruci sastavi reč.Cilj je, da ona bude što duža,ali i da se sastoji od što vrednijih slova.Ređanjem Ploćica,on je formira na Tabli.Najkraća reč se mora sastojati od 4 slova.Izuzetak su dva krajnja vertikalna reda,gde se mogu sastavljati i reči, od po 3 slova.
Pravila formiranja reči su identična,opštim pravilima sastavljanja Ukrštenica.Imenice moraju biti u Nominativu,a Glagoli u Infinitivu.
Kada sastavi reč na Tabli,isti igrač je ograničava sa Crnim Poljima,koja slobodno uzima sa zasebne Hrpe.Pošto za sastavljenu reč odmah dobije bodove,on vuče nove Pločice sa Hrpe,tako da ih ima ponovo 10 u rukama.Potez zatim prelazi sledećem igraču.
U svakom sledećem potezu,postupak je istovetan,ali se novoformirana reč,mora obavezno ukrštati sa nekom od ranije,bar sa jednim svojim slovom.U slučaju,da reč dođe do kraja Table,ili do predhodno postavljenog Crnog Polja,novo se ne postavlja.
JOKER : Ako igrač među svojih 10 pločica ima „Jokera“,može ga upotrebiti umesto slova koje mu fali,a boduje se,ako i ono samo.U toku tog kruga igre,igrač koji poseduje pravo slovo,može ga postaviti,a umesto njega,uzeti „Jokera“.Pri tome,može se postaviti i neko drugo slovo,ako i ono formira reč sa ostalima,a opet se „Joker“ uzima.Pošto ovo pravilo važi samo za prvi krug igre,Džokera može zameniti bilo koji igrač,ali samo sa slovom iz ruke.Čim odigra potez i „kupi“ nove pločice,gubi pravo na zamenu.U slučaju da se „Joker“ zadrži na Tabli,a da igrač koji ga je tu postavio, dođe ponovo na red za igru,on će tu i ostati do kraja cele partije.
PAUZIRANJE : Ako igrač od slova koje poseduje,ne može sastaviti ni jednu jedinu reč,svih 10 pločica iz ruke stavlja na dno Hrpe,a sa nje kupuje nove.U tom slučaju,on svoj potez propušta i ostaje bez bodova u tom krugu igre.
BODOVANJE : Svaka reč se boduje tako,što se saberu vrednosti slova,koje ona sadrži.Primetili ste,da na Tabli postoje polja sa jednom,dve,tri,ili četiri zvezdice.Slovo koje se spušta na polje sa jednom zvezdicom,boduje se dvostruko,na polju sa 2 zvezdice trostruko,sa 3 zvezdice četvorostruko,a ako su u pitanju 4 zvezdice,slovo vredi petostruko.
Primer: Igrač je prvi na potezu i sastavlja reč „BEOGRAD“.On je mora formirati tako, što prolazi kroz polje sa „kružićem“(I9).To npr, čini od polja C9,do polja I9.Na B9 i J9, postavlja Crna Polja.Za postavljenu reč,dobija 14 bodova.Slovo „B“ vredi 2 boda,ali na polju sa zvezdicom se računa kao 4 boda.Slovo „O“ je palo na polje sa 2 zvezdice,pa vredi 3,umesto 1 bod.Ostala slova zadržavaju svoje provbitne vrednosti.
Ako upotrebi svih 10 pločica iz ruke u jednom potezu,igrač dobija dodatnu nagradu od 50 bodova.
Slova,koja ulaze u sastav novoformirane reči,a nalaze se na Tabli od ranije,takođe se boduju,ali samo sa svojom osnovnom vrednošću,bez obzira na „zvezdice“ na poljlima.
Reč se uvek boduje cela.Slovo može dobiti uvećanu vrednost,jedinu u potezu,u kome se spusti na Tablu.
KRAJ PARTIJE : Kada se upotrebe sva slova sa Hrpe,igrači još samo mogu složiti iz ruke,sve što je moguće i sa time je partija završena.
Svakome se od bodova, koje je skupio tokom igre,oduzimaju vrednosti Slova,koja su ostala u rukama.Džoker se u tom slučaju boduje sa 10 negativnih bodova.
Pobednik je igrač,sa više ostvarenih bodova.


SUPER-KVIZOVKA



Ovo je nešto složenija varijanta predhodne igre.Postoji jedno novo pravilo,koje skoro sasvim menja smisao igre.
Kada igrač sastavi reč,a u drugom pravcu se pojavi neka,koja takođe ima određeno značenje,igrač ograničava i nju,pa mu se boduje i ona.Npr,ako sastavi reč u horizontalnom pravcu,može mu se i po vertikali okazati jedna,ili čak više novonastalih reči sa nekim značenjem. Igrač i njih ograničava Crnim Poljima i dobija takođe bodove.


BELA KVIZOVKA



Ovo je varijanta „Kvizovke“,u kojoj se Crna Polja i ne postavljaju.S toga se delovi jedne reči,mogu koristiti za početak nove.
Npr,na Tabli postoji formirana reč „Beograd“.Koristeći poslednja 4 slova,sledeći igrač može složiti reč „Gradonačelnik“.Naravno,i u ovom slučaju se boduje cela reč.
Važe i pravila iz „Super-Kvizovke“,odnosno,boduju se i reči, koje nastaju u poprečnom pravcu,ali se one ovde ne ograničavaju.
Reči se još sastavljaju i s desna,u levo,odnosno,odozdo na gore.

#99 Digi-Grobar

Digi-Grobar
  • Members
  • 152 posts

Posted 05 August 2009 - 15:52

IGRE POVRŠINSKOG SLAGANJA




U ovom delu su opisane savremene,uglavnom serijske igre,koje se mogu nabaviti i u trgovinama.Svrstane su u zasebno poglavlje,jer se bitno razlikuju od svih,do sada opisanih.
Ovde se pojavljuju dve grupe srodnih igara.
Prva grupa podseća na Domino-igre.Međutim,osim po obliku i načinu ređanja,one nemaju nikakve sličnosti sa „Dominama“.
Drugu grupu čine igre sa Dalekog Istoka,gde se površine različitih oblika,slažu po određenim pravilima.Kod Pasijanasa je već opisan „Pentogram“ kao predstavnik ove vrste, a ovde su opisane slične,koje prvenstveno služe za nadmetanje 2 i više igrača.




D u g a



Duga je igra novijeg datuma.Na prvi pogled podseća na neke dečije Domine,ali je od Domina višestruko složenija.Kompet za igru se može nabaviti u svim zemljama Zapadne Evrope,a u poslednje vreme,može se sresti i u našim specijalizovanim prodavnicama.Kako je po mnogima najlepša novija društvena igra,u krajnjem slučaju se može i samostalno izraditi od kartona,a trud će se sigurno isplatiti.
Komplet za igru se sastoji iz 28 pravougaonih Pločica,dimenzija 4x2 cm.Pločice su podeljene na 3 dela (trougla)Svaki ima svoju boju,ili oznaku,a dva od njih mogu biti označeni i isto.

Posted Image

Sam naziv potiče od živopisnih boja,sa kojima je obojeno svako polje,ali je nešto ozbiljnija i praktičnija druga varijanta,gde svakko istobojno polje,nosi oznaku jednog broja.

Posted Image

Mi će mo se ovde ipak držati originalne varijante sa bojama.
U Kompletu postoje 7 različitih boja.Pri slaganju,uvek se slaže ista boja,na situ boju
Na slici je dat izgled punog kompleta,ali upravo onako,kako se i same pločice slažu.Uvek se postavljaju,dva manja trougla iste boje na jedan veći,pri čemu se formira istobojni „kvadratić“.

Posted Image

Pločice se ne mogu slagati na sledeća dva načina:

Posted Image

CILJ IGRE : Cilj igre je,izložiti sve svoje Pločice,slično Dominama.Međutim,igrači ovde ne igraju naizmenično,već se pre svakog poteza,obavlja kratka „Licitacija“.Pobednik iz nje, ređa sve što je moguće,od svojih Pločica,ali ostoje i neka dodatna pravila.

POTEZ : Pločica,koja se slaže i podudara, sa već izloženima na stolu,samo sa jednim svojim manjim poljem,naziva se „Obična Pločica“.
Ako se Pločica postavlja tako,da se sa dva svoja polja podudara sa onima postavljenima na stolu,naziva se „Dvojna“.
Ako se sa sva tri svoja polja,uklapa sa druge 3 Pločice,naziva se „Trojna“.

Posted Image


O b i č n a D v o j n a T r o j n a

U svakom potezu,samo se prva pločica može ređati kao „Obična“.Sve ostale moraju biti „Dvojne“ i „Trojne“.Naravno,i prva može bti Dvojna,ili Trojna.
Potez se sastoji iz postavljanja,najmanje 2 Pločice.U jednom potezu,može ih se složiti i 5,6,od kojih samo prva sme biti „Obična“.
Potez može činiti i samo jedna Pločica,,ali ako sa svojom dužom stranom naleže,na već postavljene.
Isti igrač može odigrati i više poteza za redom.Npr,ako je u svojoj Licitaciji izneo,da će poređati 6 Pločica,on to može izvesti u jednom,dva,ili čak tri poteza.Npr,ako postavi jednu „Običnu Pločicu“, 3 „Dvojne“,pa opet „Običnu“ i na kraju jošjednu „Dvojnu“,prve 4 bi se smatrale kao jedan potez,a drugi bi činila peta i šesta Pločica.Drugim rečima,igrač može uvek ređati „Običnu“,ako za njom sledi jedna ili više „Dvojnih“,pošto one čine jedan potez.
Ne smeju se ređati 2 „Obične Pločice“ za redom,niti „Obična“ kao poslednja.Tako,ako bi šesta Pločica bila „Obična“,igrač je ne bi mogao ni postaviti,pa bi u tom slučaju Licitirao samo do „5“.

#100 Digi-Grobar

Digi-Grobar
  • Members
  • 152 posts

Posted 05 August 2009 - 15:53

BROJ IGRAČA : U ovoj igri,mogu učestvovati 2,ili 3 igrača.

POČETAK PARTIJE : Pločice se „mešaju“,kao i Domine,licem ka stolu.Posle toga, svako ih vuče po 9.Naravno,svako vidi samo svoje dobijene Domine.Sledeća ih Hrpe se ofira i postavlja na sredinu stola,a na nju se dalje ređaju ostale.
Ako su u igri 3 igrača,sve Pločice se razdele između njih,a poslednja 28-a se ofira na Talon.
Ako igraju dvojica,9 Pločica ostjau u Hrpi.tokom igre,pre svake Licitacije,igrači smeju dokupiti jednu,ili više njih.Tokom jedne partije,svako sme „kupiti“ najviše 4 Pločice.Posle obavljene „Kupovine“,niko u rukama ne sme imati više od 8 Pločica.
Igrači ne moraju „kupovati“,ali ako kod nekog ostane samo jedna,poželjno je da uzme bar još jednu,da bi i teorijski mogao nešto poređati.Naime,najmanji broj Pločica,koje se mogu ređati je 2.

ODBACIVANJE : Na samom početku partije,svako može odbaciti po jednu svoju Pločicu,a ona više ne učestvuje u igri.I tokom igre,pre svake Licitacije,može se izvesti Odbacivanje,ako to već do tada igrač nije učinio.
Svako odbacuje samo po jednu Dominu,a da li će to učiniti pre,ili tokom igre,zavisi od njega samog.Po želji,igrač ne mora ni odbacivati.

LICITACIJA : Bacanjem Novčića,određuje se.ko Licitira prvi.U sledećim partijama, to je uvek pobednik iz predhodne.
Igrač koji započinje Licitaciju,govori koliko može postaviti Pločica,npr: „Dve!“ Sledeći može reći „Tri“,ili više.Onaj ,ko iznese najveću Ponudu,postaje pobednik Licitacije.Posle toga, on ređa svoje Pločice.Kada postavi sve što je izlicitirao,pita se ponovo.Pre toga,i on,i protivnik, mogu „kupiti“ po nekoliko Pločica.
Ponovo,pobednik Licitacije ređa itd.
Najveća Ponuda je „Sve“.U bilo kom trenutku,igrač koji to kaže,obavezuje se da složi sve Pločice,koje se trenutno kod njega nalaze.Posle izjave „Sve“,protivnik se i ne izjašnjava.

FIGURE : Igrač koji kaže „Sve“,ne mora sve Pločice složiti na standardan način.On može preostale u rukama složiti tako,da sa njima formira posebne figure.To su: „Pravougaonik“, „Kuća“ i „Prozor“.sve one se sastoje,od po 6 Pločica.

Posted Image

Pravougaonik Kuća Prozor
Položaj Pločica u Fiugrama može biti i drugačiji;najvažnije je,da spoljna figura ostane ista.Pri ovom ređanju,igrač ne ora voditi računa o pravilima poteza,veća samo da boja naleže na boju.Na kraju se,eventualna preostala Pločica u rukama,pridodaje već naređanom Talonu.Igrač,koji pobedi uz pomoć ovakvih „Figura“,rezultat upisuje dvostruko.
Takođe,igrač može posle izjave „Sve“,formirati i dva „Pravougaonika“,od po 4 Pločice, a preostalu 9-u,poređati na Talon.Nju takođe može i odbaciti,ako to već ranije nije učinio.

Posted Image

Igrač,koi pobedi na ovaj način,upisuje petostruki rezultat.
Ni u ovom slučaju,položaj Pločica ne mora biti kao na slici,već se samo slaže, boja na boju,a dimenzija spoljnih kontura je 8x4 cm,odnosno (2 dužine Pločice)X(jedna dužina Pločice).

REMI : Kada igrač objavi „Sve“,protivnik ga ne može nadlicitirati,ali se ipak može spasiti od poraza.Kada pobednik Licitacije složi sve svoje Pločice,protivnik slaže svoje,ali samo ako je u mogućnosti,da ih spari sve.U slučaju da to ne može izvesti,uopšte i ne ređa.
Igrač koji pokušava spasiti partiju,ne mora sve svoje Pločice poređati na standardan ančin.Od njih 4 npr,može formirati pomenuti „Pravougaonik“,ili čak dva,a samo preostale poređati na Talon.
U svakom od ovih slučajeva,partija se smatra „Remijem“.

KRAJ IGRE : Kada jedan od igrača ostane bez Pločica,partija je završena.Kraj je,i kada ni jedan igrač en može ponuditi Licitaciju.

BODOVANJE : Kada se jedan igrač oslobodi svih svojih Pločica,on je pobednik. Njemu se piše onoliko bodova,koliko je protivniku ostalo Pločica.
Ako ni jedan igrač ne može da Licitira,pa se partija završi na taj način,pobednik je igrač, sa manje Pločica.Njemu se upisuje razlika u njihovom broju.

KAZNA : Ako igrač npr, Licitira „Četiri“,a ne može poređati 4 Pločice,njemu se sve vraćaju u ruke.Protivniku se upisuje vrednost Licitacije kao „dobri“ bodovi,a zatim se nastavlja novom Licitaijom.

Partija traje do 25 bodova.

Primer ređanja Pločica:

Posted Image

Pločice se mogu ređati horizontalno i vertikalno,ali se uvek od istih boja moraju formirati „Kvadrati“.

Posted Image

Na kraju,evo i Pločica,koje se mogu ređati i pojedinačno.Pri tome,igrač ne može Licitirati „Jedan“,ali ih može postaviti kao druge,ili treće u potezu.

#101 Digi-Grobar

Digi-Grobar
  • Members
  • 152 posts

Posted 05 August 2009 - 16:02

ZAPREMINSKE IGRE




Problem kod Zapreminskih igara je,što se za njih koriste nešto složenije garniture,koje se jako teško mogu improvizovati.Ipak,danas se skoro sve mogu nabaviti u slobodnoj prodaji.
Zapreminske Igre su uglavnom novijeg datuma,ali postoje i neke tradicionalne,koje potiču sa Dalekog Istoka,a traju već više od 1000 godina.
Upravo prva opisana igra ovog poglavlja je jedna od takvih.




S o g o



Sogo je vrlo stara Kinesko-Japanska igra,ali je ovde opisana njena,nešto modernija i novija varijanta.Komplet za nju se može jedino naći po Kineskim Trgovinama,kojih je sve više i više,pa se u poslednje vreme počinje sretati i kod nas.U krajnjem slučaju,može se i improvizovati, ali to nije baš tako lako.
Na ploču (osnovu) je postavljeno 16 šipki,ili žica većeg prečinika,kao što je prikazano na slici.

Posted Image

Za igru su potrebne,još i 32 bele kugle i isto toliko crnih.Kugle su u originalnim kompletima iz Kine,izrađene od kaučuka,a u modernim garniturama,najčešće se izrađuju od drveta,ili plastike.One moraju imati i otvor kroz sredinu,kako bi se mogle „nabadati“ na šipke.
Igra je namenjena dvojici igrača.
Kao i u većini Istočnjačkih igara,prvi je na potezu „Crni“.Teorijski je dokazano,da je drugi igrač („Beli“) u maloj prednosti.Zbog toga je poželjno,da svako vodi crne i bele figure podjednak broj puta.
Igrači naizmenično „nabadaju“ po jednu svoju Kuglu,na bilo koju,od 16 Šipki.Na svakoj od njih se mogu naći,najviše po njih 4.Pri tome,igrači se trude formirati istobojne „Četvorke“,jer se one boduju.
„Četvorke“ su 4 Kugle iste boje,jedna do druge.Važe horizontalne,vertikalne i dijagonalne,pri čemu se računaju i prostorne dijagonale,postavljene preko Šipki: A1,B2,C3 i D4.
Partija je završena,kada se postave sve 64 Kugle.


Posted Image

Svaka Četvorka donosi nagradu.Tačnije,svaka Kugla u sastavu „Četvorke“,donosi nagradu,a sve se boduju različito.
Kugal na I nivou (najniža),vredi 4 boda.Na II nivou,Kugla vredi 3 boda,na III-em,2 boda,a ona koja je na samom vrhu,samo 1 bod.
Ako ista Kugla učestvuje u formiranju 2 „Četvorke“,ona se dva puta i boduje.
Oba igrača sabiraju sve svoje bodove za formirane „Četvorke“,pravi se međusobna razlika između njih i upisuje igraču,ko ih ima više.Sledi nova igra,u kojoj suparnici obavezno menjaju boju figura.

#102 KANDAhar

KANDAhar
  • Members
  • 5,117 posts

Posted 06 August 2009 - 12:30

Jel neko igrao Munchkin-a? Mnogo dobra igra...

#103 Amelija

Amelija
  • Members
  • 6,996 posts

Posted 06 August 2009 - 12:39

Igrala ja, igrala ja :-)

Mnogo luda igra :ph34r:

#104 KANDAhar

KANDAhar
  • Members
  • 5,117 posts

Posted 06 August 2009 - 16:16

hah, meni prvi (i za sada jedini) kartaroski RPG i svidja mi se bas. Trebalo mi dve partije da udjem u stos, trecu pobedio :ph34r: ne znam da li ima da se kupi negde kod nas?

#105 Digi-Grobar

Digi-Grobar
  • Members
  • 152 posts

Posted 15 August 2009 - 15:24

STANDARDNI RUSKI
PREFERANS



Standardni Ruski Preferans je oblik ove igre,koja se igra u istočnom delu Evropskog Kontinenta.Od „našeg“ se razlikuje veoma mnogo,tako da se na prvi pogled čini,kao da je u pitanju potpuno nova igra.Ipak,razlike su tehničke prirode,ali suština ostaje nepromenjena. Iskusnijij Preferansisti će se,već posle 15-ak minuta,potpuno uklopiti,u bilo koju,od ovde opisanih varijanti.U uvodnoj reči je naglašen značaj Ruskog Preferansa,odnosno činjenica,da je on ogledna i reprezentativna varijanta Preferans igara uopšte.
Sreća u Ruskom Preferansu je svedena na minimum,a kvalitet i umešnost igrača,skoro uvek odlučuju partiju.Upravo je na delu pokušaj,da se ova varijanta promoviše u sportsku disciplinu,pa se partije pojedinih Turnira i direktno prenose putem malih ekrana.
KARTE : Koristi se standardan skraćeni špil,od 32 karte.Njihove jačine su uobičajene, dok su boje rangirane drugačije.Skoro redovno su u upotrebi dva takva kompleta,različitih dizajna na poleđini,pa dok se sa jednim igra,drugi se meša i priprema za sledeće deljenje.
Redosled boja je:Pik , Tref , Karo i kao najjača , Herc.
SMER IGRE : Na međunarodnim Turnirima,za Preferans se usvaja „levi“ smer igre,u pravcu kretanja skazaljke na časovniku.Njega koriste u SAD-u,Engleskoj,Nemačkoj,Rusiji.Naš smer igre je,suprotan kretanju skazaljke na satu,a „u desno“ osim nas,još igraju u Italiji, Francuskoj,Mađarskoj,Grčkoj,Kini.Ipak,kako je u pitanju igra međunarodnog nivoa i ranga, prihvaćen je smer sa većine svetskih Turnira;znači,s desna,u levo.
BROJ IGRAČA : U igri učestvuju 4 igrača,gde svako igra za sebe.Ovo je za čitaoce mali šok,pošto je u Svetu ogroman broj novela,anegdota,poslovica,vezano za Preferans i njegova 3 igrača.I u Rusiji se slobodne partije uglavnom igraju u troje,jer je partija dinamičnija, zanimljivija,brža.Ipak,samo pri učešću četvorice,uticaj sreće je,tek vrlo malo prisutan.Vrlo originalno za Rusiju,a što se primenjuje u još nekim tamošnjim igrama je,da se delitelj može čak i uključiti u igru.On u većini slučajeva pauzira,ali ipak osvaja bodove,a po nekad daje i savete.
Pri igri u četvoro,nije neophodno da igrači budu ujednačenog kvaliteta,a igra ipak može biti neizvesna i zanimljiva.Eventualna slabost jednog igrača,uvek može biti nadoknađena od strane delitelja.Takođe,pomenuti igrač može od njega dobiti pomoć,a mnogo toga i naučiti.
I najzad,gubitak relativno slabijeg igrača,u ovoj igri ne može biti preveliki,što takođe potvrđuje džentlmenski karakter Preferansa.
PRIPREMA MESTA ZA IGRU : Pre početka partije,najpre se nacrta šema (jedinstvena tabela) u koju se upisuju rezultati.Ona se postavja na sredinu stola,a svako sam upisuje svoje bodove.Po pravilu,papir je samo malo manji od veličine stola,tako da ga skoro u potpunosti prekriva.Preko njega se tokom igre odigravaju karte,a ispada,kao da igrači rezultat upisuju po stolu.

Posted Image

Tabela za 4 igrača Tabela za 3 igrača

Svako ima „svoju“ četvrtinu papira,a one su izdeljene na polja: 1,2 i 3.Pri učešću trojice,svakome pripada po trećina papira,a na svakoj su identična tri polja (1,2 i 3).
Polje 1 – „Gora“. U „Goru“ se upisuju kazneni bodovi,pri padovima.
Polje 2 – „Meta“ (Glavno Polje). U „Metu“ se upisuju dobri bodovi,pri prolazu na Solo-igri.
Ova dva polja zajedno,zamenjuju Srednju Kolonu u „našem“ Preferansu.
Polje 3 – „Pratnja“. U ovo polje se upisuje Supa.Ono je podeljeno na tri dela,a u svakome od njih se evidentiraju pomenuti bodovi,prema jednom od protivnika,polja: 3-B , 3-C , 3-D.
Tokom pisanja,svi bodovi su pozitivni,ali oni iz Polja 1 su „loši“,kao i tri polja sa oznakama 3-A,a nalaze se na delovima šeme,koje pripadaju protivnicima.Naravno,ovo važi za igrača A.
Svako polje započinje od nule,a cilj je,imati što više bodova u „Meti“,a što manje u „Gori“.I kod nas se odomaćila izreka,da kada neko pojačano „pada“,kaže se:„Ode u planinu“, „Pope se u Goru“ i slično.
IZBOR MESTA SEDENJA : Pred početak igre,svi igrači vuku po jednu kartu.Za ovu priliku,karte imaju brojne vrednosti: A(1),K(4);Q(3),J(2),10(10),9(9),8(8),7(7).
Takođe, i boje su numerisane,pa tako „Pik“ vredi 1 bod (prva boja) , „Tref“ 2 boda (druga boja) , „Karo“ 3 boda (treća boja) i „Herc“ 4 boda (četvrta boja).
Izvučena karta se boduje tako,što se na njenu brojnu vrednost,dodaju bodovi za boje. Tako npr, Kec-Herc vredi 5 bodova,Sedmica-Karo 10 bodova itd.
Igrač koji izvuče kartu najmanje vrdnosti,prvi deli i bira mesto za stolom,Dalje,mesto bira igrač,sa kartom sledeće veće vrednosti itd.Ako dva igrača imaju karte istih vrednosti, prednost ima onaj,sa kartom „niže“ boje.
MEŠANJE i SEČENJE : Dok delitelj meša karte,njegov levi sused sakuplja one iz predhodnog deljenja i pripema ih za sledeće,u kome će on biti u toj ulozi.Karte seče igrač desno od delitelja,a ni jedan presečeni deo,ne sme sadržati manje od 5 karata.Zabranjeno je sečenje iz ruke,odnosno,delitelj ih uvek mora spustiti na sto,ispred igača koji seče.
DELJENJE i ULOGA DELITELJA : Delitelj deli u levu stranu trojici protivnika,2 po 2 karte,dok ih svako ne dobije po 10. U međuvremenu,2 bilo koje spušta na sredinu stola i one predstavljaju „Kupovinu“.Prilikom sečenja se ne otkriva ni jedna karta,a karte Kupovine ne sme gledati ni sam delitelj.One ne smeju biti prve dve,niti poslednje dve karte iz presečenog špila,već bilo koje druge.Karte se tokom deljenja ne smeju uzimati u ruke,sve dok se ono ne završi.Ako se slučajno potkrade greška,delitelj je odmah u hodu ispravlja.
U ovoj varijanti Preferansa,delitelj ne sme gledati karte ni jednog igrača,niti im deliti savete.On u principu „navija“ za igrače pratnje,jer u slučaju „pada“ Solo-igrača,i sam dobija bodove.U pojedinim trenucima,može se čak i aktivno uključiti u igru,što će mo videti kasnije.
Po završenoj Licitaciji,delitelj otkriva „Kupovinu“,a za pojedine karte,može dobiti nagrade i to:
-Ako se u Kupovini nađe jedan Kec-Delitelj će Supiti budućeg Solo-igrača,kao da mu je na pratnji odneo 1 štih
-Kralj i Dama iste boje-Delitelj Supi Solo-igrača za 1 štih.
-Kec i Kralj u istoj boji-Delitelj Supi Solo-igrača za 2 štiha.
-Dva Keca-Delitelj Supi Solo-igrača za 3 štiha.
Ako Solo-igrač odmah javno odbaci otkrivenu „Kupovinu“,on Supi Delitelja za vrednost svoje Ponude.
Kod „Betla“ se sadržaj „Kupovine“ ne boduje.
U rukama se karte raspoređuju,identično „našem“ Preferansu.
CILJ IGRE : Pre početka partije se mora postići dogovor o njenom ograničenju.Npr, ako je dogovor da se igra do 50,cilj svakog igrača je,da u „Meti“ dođu do tog broja bodova.Za onoga,kome to pođe za rukom,kaže se da je „Zatvorio Metu“ (Zatvorio svoje polje).Partija se produžava,sve dok svi učesnici to ne ostvare.
Igrač,koji „zatvori“ Metu pre drugih,u daljem toku igre,svoje „dobre“ bodove otpisuje sa svoje „Gore“ (umanjuje svoje „loše“ bodove).Jedan deo svojih bodova,upisuje i kao Supu prema protivniku,sa čime se stiče odlučujuća prednost.
Partija se može i samo vremenski ograničiti,a tada se igra sa „Beskonačnom Metom“ i ne postoji pojam njenog „Zatvaranja“.
Uvek je jedan Solo-igrač,a ostala dvojica njegovi protivnici.U slučaju,da jedan od protivnika ne želi da „prati“(igra),njegove karte može preuzeti delitelj i igrati umesto njega,što je objašnjeno u daljem tekstu.
Posle „kupovine“,Solo-igrač objavljuje svoju konačnu Ponudu.On govori adutsku boju,a njegova obaveza je osvajanje 6 štihova.Međutim,za razliku od „našeg“ Preferansa,on se ovde može obavezati i na osvajanje većeg broja nošenja,7,8,9,ili čak svih 10.
Na početku se licitiraju samo boje:Pik,Tref,Karo,Herc,ili Bez Aduta ,ali se izjašnjavanje može i produžiti sa: „7-Pik“, „7-Tref“ itd.Posle „7-Bez Aduta“,obaveza se mora podići na osvajanje 8 štihova,pa zatim 9 i na kraju 10,tako da je najjača licitacija „10-Bez Aduta“.
Pri objavljenoj bilo kojoj Ponudi „7“,Solo-igrač mora osvojiti,najmanje 7 nošenja,a svaki igrač pratnje, po 1 štih,odnosno,ako prate oboje,zajedno 2 štiha.
U Ponudama „8“,ili „9“,pratioci zajedno moraju osvojiti,bar 1 štih.Ako ostanu bez ijednog,„pada“ samo igrač,koji se kao drugi izjasnio da „prati“.
U ovom obliku Preferansa,postoji i „Betl“,ali se on dosta razlikuje od „našeg“,pa će detaljnije biti objašnjen u daljem tekstu.
„Kontra“ i „Rekontra“ ne postoje.
LICITACIJA : Prvi se izjšnjava levi igrač od delitelja,a zatim se produžava,dalje u levu stranu.Delitelj ne učestvuje u Licitaciji,pošto on i nema svoje karte.
Prvi igrač započinje licitaciju sa „Šest-Pik“,ili govori „Dalje“.Umesto „Šest-Pik“,uobičajeno je da se kaže samo „Pik“,ili „Jedan“,a u Rusiji najčešće „Prva“.Broj „Jedan“ ili „Prva“ označava boju po redosledu,a za sada se broj nošenja,odnosno 6-i nivo igre podrazumeva.
Znači,u praksi se licitira: „Jedan“ , „Dva“, „Tri“, „Četiri“, „Pet“(Bet Aduta),a ako se produžava dalje,obavezno sledi:„Sedam-Pik“,„Sedam-Tref“ itd.U Rusiji se „Sedam-Pik“ govori kao „Sedam-Prvih“,„Sedam-Tref“,kao „Sedam-Drugih“ itd.
Igrači uvek iznose višu Ponudu od predhodne,a povišenja,kao i u „našem“ Preferansu, obavezno idu po redosledu.Znači,posle „Šest-Pik“,obavezno sledi „Šest-Tref“.
Kada prvi igrač dođe ponovo na red za izjašnjavanje,on može „zadržati“ predhodnu ponudu govoreći „Moje“,jedino ako je do tada neko već odustao.U ovoj varijanti se umesto „Moje“,govori „Ovde“,što se odnosi na poslednju izrečenu Ponudu.
Igrač,koji se jednom izjasni sa „Dalje“,više se ne može vratiti u tok licitacije.

Primer izjašnjavanja:

Posted Image

Kao što možete primetiti,u drugom krugu je igrač C rekao „Pas“ (Dalje),pa od trećeg, igrač B više ne povišava,već zadržava predhodno izrečenu Ponudu.
Posle zadržanih „Sedam-Drugih“,igrač D je odustao,što znači da je baš to on hteo da igra.Igrač B postaje Solo-igrač i on sada može objaviti konačnu Ponudu „Sedam-Tref“,ili bilo koju veću od nje.Pri iznošenju konačne Ponude,i u Rusiji se kao i kod nas,iznosi ime boje,a ne njena brojna oznaka,kao što je to slučaj tokom licitacije.
Po završetku licitacije,delitelj najpre otkriva karte „Kupovine“,a Solo-igrač ih uzima u svoj list.On zatim odbacuje dve svoje karte „zatvoreno“ i objavljuje svoju konačnu Ponudu.Odbačene karte se ne smeju otvarati do kraja igre u tom deljenju,a u Ruskom Preferansu,njihovo skrivanje može imati veći uticaj n konačan ishod,nego što je to slučaj kod „nas“.
Dalje sledi izjašnjavanje o Pratnji.
PRATNJA : Prvi se o Pratnji izjašnjava, levi igrač od Solo-igrača, On može reći „Idem“ („Vist“),ili „Dalje“ („Pas“).Ako kaže da ide,izjašnjava se drugi,pa ako i on prati,sledi standardna igra.
Ako drugi igrač kaže „Pas“ („Ne Idem“),ponovo se izjašnjava prvi.On može reći „Zajedno“,pa se u tom slučaju prelazi na igru,ali može reći i „Za Svoje“.Ako kaže „Za Svoje“,njemu se prosto upisuje Supa prema Solo-igraču u iznosu od 2 štiha (ako je igra na 6-om nivou),ili jednog(ako je igra na 7-om nivou).Na nivou 8 i više,on ne može reći „Za Svoje“.
Ako prvi igrač ne zove partnera,igra se nikada ne izvodi.Pratiocu i Solo-igraču se upisuju bodovi,kao da su obojica prošli.
U Standardnom Ruskom Preferansu,nikada ne igraju samo 2 igrača.
Ako je prvi igrač pozvao drugog,obojica ofiraju svoje karte i igraju otvoreno.Pri tome,onaj ko je zvao,tokom cele igre,govori drugome šta da igra.
Ako prvi igrač odustane od pratnje (kaže „Dalje“),drugi odmah govori : „Zajedno“,ili „Za Svoje“.Na 6-om i 7-om nivou,on nikada neće reći „Dalje“,jer sa izjavom „Za Svoje“,on upisuje Supu,bez igre i ikakvog rizika.Već na 8-om i 9-om nivou,drugi igrač može reći i „Dalje“,pošto gubi pravo da kaže „Za Svoje“.
POVRATNI VIST : „Povratni Vist“ se u Ruskom Preferansu srće vrlo često,a označava sledeću situaciju:
Ako prvi igrač kaže „Dalje“,a drugi „Za Svoje“,prvi se može predomisliti i reći „Zajedno“.Igra se odvija,kao da je on „zvao“,a svi „dobri“ i „loši“ bodovi se upisuju njemu.
Ako pravo „Povratnog Vista“ ne iskoristi prvi pratilac,ono prelazi delitelju.On uzima karte od prvog ,ili drugog pratioca,po sopstvenom izboru.Ako želi,on može pozvati drugog igača da prate „zajedno“,a svu odgovornost preuzima na sebe.Ako to ne želi,jednostavno vraća karte igraču,od koga ih je uzeo i pogledao.
Pravilo „Povratnog Vista“ se u Ruskom Preferansu primenjuje uvek,ali se u pojedinim varijantama igre,delitelju ovo onemogućava.
Često igrač sa jakim kartama,iz taktičkih razloga,najpre govori „Dalje“,da bi izveo „Povratni Vist“ i sve bodove Supe upisao sebi.Ako se izjasni direktno da prati,to isto može učiniti i drugi igrač,pa svako upisuje svoje štihove.
OTVORENO ,ili ZATVORENO : Ako prate oba igrača,igra se odvija uobičajeno, zatvorenih karata.
Kada je jedan igrač zvao,ili se igra „Povratni Vist“,on sam,pri svom prvom potezu odlučuje,da li će se igrati „Zatvoreno“,ili „Otvoreno“.U principu se uvek igra „Otvoreno“,osim ako igrač koji je zvao,drugačije ne naglasi.U slučaju „otvorene igre“,on praktično igra oba poteza pratnje.
Po nekada,otvorena igra ne odgovara ni pratnji.Ako npr,igrač koji zove nema jednu boju,on će to sigurno želeti da prikrije od Solo-igrača,pa će zahtevati „Zatvorenu igru“.
U oba slučaja,Solo-igrač drži svoje karte zatvorene,a 2 koje je odbacio,ostaju jedina nepoznanica za igrače Pratnje.
Ako Solo-igrač igra prvi,on najpre odigrava svoj potez,pa tek zatim,pratioci otvaraju svoje karte,ili odlučuju da igraju zatvoreno.
Ako je prvi na potezu jedan od igrača Pratnje,njihove karte se mogu otkriti odmah,ili pak on odigrava sa zatvorenim listom,a tek kada drugi pratioc dođe na red,on odlučuje,da li će ih otvoriti.
TOK IGRE : Prvi je na potezu igrač,levo od delitelja.Ostali moraju igrati,u boji prve odigrane karte.U nedostatku boje,obavezno je sečenje adutom.
Deljenje se uvek igra do kraja,pošto za Pratnju ne postoji ograničenje od 5 štihova.To je veoma bitna razlika,u odnosu na „naš“ Preferans.Iako Solo-igrač već „padne“,igrači pratnje nastoje osvojiti što više štihova,jer se Supa piše za sve.Pri tome se još i dodatno boduju štihovi,koji nedostaju Solo-igraču do ostvarenja njegovog kontrakta.Čak i kod Betla,ako Solo-igrač osvoji štih,igra se nastavlja,pa ako odnese još jedan,piše se dvostruko,za još dva ,trostruko itd.
BEZ ADUTA : „Bez Aduta“ je Ponuda,analogna „našem“ Sansu,ali kako je prvi na potezu kao i uvek,levi igrač od delitelja,ova igra je znatno više zastupljena.Kad god se dogodi,da igrač levo od delitelja ima jake karte,on može sa samo dve,ili tri jake boje objaviti „Bez Aduta“. Međutim,u slučaju da nije prvi na potezu,neophodno mu je kao i u Sansu,da bude jak u sve četiri boje.Bez boje je ovde prolaz praktično nemoguć,jer pratnja igra sa otvorenim kartama.Ako prvi pratioc kaže da prati,da bi se igralo „Otvoreno“,drugi obavezno pauzira,čak i sa vrlo jakim kartama.On čeka da ga partner pozove i da zahteva igru „Otvoreno“.
Ako Solo-igrač nije prvi na potezu,u Bezadutskoj igri,pratioci najpre otvaraju karte,a tek zatim polaze.U tom slučaju,igra „Bez Aduta“ sa tri boje,nema nikakvih šansi na uspeh.
„Bez Aduta“ se može igrati na svim nivoima,a u licitaciji se iznosi kao „Peta“.
IGRA NA „NIVOU 10“ : Ova Ponuda se prektično i ne igra,već se samo proverava. Ako pratioci nađu načina da obore Solo-igrača,on „pada“,a pratiocima se ne piše ništa.Ipak, postoje i ekstremne situacije,gde se igra mora izvesti,pošto su odbačene karte tajna za igrače pratnje i od njih mnogo toga zavisi.
RASPASOVKA : Kada u prvom krugu izjašnjavanja,sva tri igrača pauziraju,umesto „Refea“,koji ovde ne postoji,igra se „Raspasovka“.Aduta nema,a svako se trudi odneti što manje štihova.Za svako nošenje,igrač dobija kaznene bodove,koji mu se pišu u „Goru“.U slučaju da neko ne odnese ni jedan štih,njemu se upisuje nagrada u „Metu“ (Glavno Polje).
Prva dva Hoda vrši delitelj.On uzima 2 karte „Kupovine“ i u prva dva kruga,aktivno učestvuje u igri.Ako delitelj odnese štih,njemu se takođe piše kazna u Goru.Bez obzira na ishod prvog kruga igre,on započinje i drugi,sa drugom kartom Kupovine.Boja prve odigrane karte se u Raspasovki obavezno mora poštovati.
Bez obzira ko odnese drugi štih,prvi u trećem krugu je igrač,levo od delitelja.
Tek od četvrtog kruga,poštuje se pravilo,da osvajač štiha igra prvi,u sledećem krugu igre.
Delitelj je ovde u povlašćenom položaju,pošto može osvojiti,maksimalno 2 štiha.To se objašnjava time,da sam nije ni učestvovao u licitaciji,pa stoga nije ni kriv za Raspasovku.Takođe njemu je mnogo lakše osvojiti nagradu,za neostvareno ni jedno nošenje,jer treba proći samo prva dva kruga.
Posle završene Raspasovke,ponovo deli isti igrač.Ako kojim slučajem,ponovo svi kažu „Dalje“,sledi „II Raspasovka“,sa udvojenim kaznama za svako nošenje.
U slučaju,da se Raspasovka igra i po treći put sa istim deliteljem,kazne se učetvorostručavaju.
Posle odigrane tri Raspasovke za redom,deli sledeći levi igrač,a igra se,kao da ih nije ni bilo.Ako sada odmah ponovo dođe do nove,igra se I Raspasovka.
MIZER : „Mizer“ je drugi naziv za „Betl“.Igra se bez aduta,a cilj Solo-igrača je,da ne ostvari ni jedno nošenje.„Mizer“ se ovde mora najaviti direktno,još u prvom krugu izjašnjavanja. Ako je igrač započeo Licitaciju sa nekom bojom,kasnije se ne može preorijentisati na „Mizer“ i obrnuto.Ipak,ovo pravilo se često menja i varira kod razlilčitih oblika Preferansa.
„Mizer“ se može nadjačati,tek sa Igrom na nivou „9-Bez Kupovine“,ili na nivou „10 sa Kupovinom“.Međutim,igrač koji je objavio „Mizer“,posle „9 Bez Kupovine“,može reći „Mizer Bez Kupovine“.On se jođ naziva „Veliki Mizer“,a može se nadjačati samo igrom na nivou 10 i to bez Kupovine.
Ako se dogodi,da dvojica igrača imaju „Mizer“,u prednosti je prvi koji ga objavi.Međutim,drugi igrač može objaviti „Veliki Mizer“,pa sada on ima prednost,ali zato ne može koristiti karte sa stola.
Igra „Bez Kupovine“ je ovde prava retkost,a služi uglavnom,da bi se nadjačao „Mizer“.Kada se objavi „Igra Bez Kuovine“,dve karte sa stola se odbacuju na stranu i ne smeju se otkrivati do kraja igre u tom deljenju.Ako je igrač nadlicitiran,on može u daljem toku izjašnjavanja,uvek svoju Ponudu ponoviti,ali sada „Bez Kupovine“.Ipak,ovo pravilo se u Ruskom Preferansu vrlo retko primenjuje.Igre „Bez Kupovine“ inaju iste vrednosti,kao i one sa zamenom 2 karte sa stola.
U „Mizeru“,oba pratioca obavezno igraju,a bez obzira na ishod,njima se ne pišu nikakvi bodovi.Solo-igrač za „prolaz“ dobija nagradu,koju upisuje u svoju „Metu“,a ako „padne“,za svaki štih koji odnese,piše kaznene bodove u „Goru“.Deljenje se igra do kraja,a pratioci nastoje prisiliti Solo-igrača,da odnese što više štihova,a ne samo jedan.To je i suštinsak razlika,između „Mizera“ i „Betla“
U ovoj varijanti Preferansa,protiv „Mizera“ se uvek igra „Otvoreno“.
Prvi je na potezu igrač,levo od delitelja.Ako se dogodi,da je on Solo-igrač,napre odigrava prvu kartu,a tek onda,igrači Pratnje ofiraju svoje listove i igra se na taj način produžava.U svakom slučaju,Solo-igrač svoje karte drži u ruci zatvoreno,a one su za igrače pratnje nepoznanica,kao i one 2 iz „Kupovine“,ili odbačene.Upravo one mogu odigrati jako bitnu ulogu u ishodu ove igre.
Postoji još jedno dodatno pravilo.Igrač,koji treba da licitira u prvom krugu,a nalazi se u dilemi,da li može,ili ne može odigrati odigrati „Mizer“,ima pravo predložiti delitelju,da ga odigraju „na pola“,odnosno,da dele ,bilo „dobre“,bilo „loše“ bodove.Delitelj na trenutak uzima njegove karte da bi ih pogledao,a onda prihvata,ili odbija ponudu.U slučaju da delitelj ponudu odbije,igrač koji mu je ponudio „Mizer“,sada odlučuje sam:
-ipak ga objavljuje,
-uključuje se u normalan tok licitacije,
-govori „Dalje“.
PREFERANS : „Preferans“ je najjača Ponuda,a događa se vrlo retko.Kada dođe do njega,igrač odmah dobija celu partiju.Ova Ponuda ima drugačije značenje,od istoimene u „našem“ Preferansu.
„Preferans“ je takav sastav karata,gde igrač sa njih 12 u rukama,bez odbacivanja 2 suvišne,ne moše izgubiti ni jedan štih,pa čak ni ako to želi.
„Preferans u adutu“ čine obavezno svih 8 aduta,plus Kečevi i najjače karte u ostalim bojama.Npr,A-K-Q-J u nekoj drugoj boji,ili A-K-Q u jednoj i Kec u drugoj i sl.

Posted Image

„Preferans bez aduta“ se priznaje samo,ako igrač ima A-K-Q u sve četiri boje.U nekim drugim varijantama,raspored ne mora biti striktno takav,ali su obavezna sva četiri Keca i najjače karte u neprekidnom nizu.

Posted Image