Jump to content


Photo

CeSID: Profesionalna pokrivenost predsedničke kamp


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
No replies to this topic

#1 Eraserhead

Eraserhead
  • Members
  • 9,436 posts

Posted 13 November 2003 - 09:24

CeSID: Profesionalna pokrivenost predsedničke kampanje u medijima
Beograd, 12. Novembar - Mediji u Srbiji izveštavali su profesionalno o kampanjama kandidata za predsedničke izbore i time dobro odigrali svoju ulogu, izjavio je član Upravnog odbora i portparol Centra za slobodne izbore i demokratiju (CeSID) Marko Blagojević."Bez fer medija nema ni fer izbora i generalno se može reći da je njihova uloga bila fer" rekao je Blagojević na konferenciji za novinare u beogradskom Medija centru. Član CeSID-ovog tima za monitoring medija Stjepan Gredelj ocenio je da je odnos sredstava javnog informisanja bio profesionalan, u pravcu veoma uravnoteženog tretmana kandidata, mada se mora priznati da "predsednički izbori nisu bili vest dana ni za jedan medij, pošto je njihov značaj generalno bio potiskivan u korist eventualnih parlamentarnih". Ipak, rekao je Gredelj, uočene su kvalitativne promene u praćenju kampanje, pošto nije bilo ni odbojnog ni navijačkog stava prema kandidatima, ali ni prljavog govora. "Kampanja je bila u senci priča o parlamentarnim izborima, aferama, Hagu i protestu sindikata... Jednostavno, koliko je taj dogadjaj (predsednički izbori) privlačio pažnju gradjana, toliko su mu i mediji posvećivali pažnje, pri čemu je bilo uočljivo njihovo objektivističko izveštavanje" rekao je Gredelj. "Radi se o mlakosti i kampanje i medijskog pokrivanja" napomenuo je on, uz opasku da su vrlo često izveštaji o kampanji bili na unutrašnjim stranicama novina. Ipak, takva situacija u medijima, kada su predsednički izbori u pitanju, govori da "prisustvujemo pojavi demokratskog života u nas" zaključio je Gredelj. Rad medija praćen je u periodu od 26. oktobra do 10. novembra. U grupi od pet pisanih medija (Politika, Danas, Večernje novosti, Blic i Kurir), gde je 2000. godine bivalo čak do 50 tekstova dnevno o izborima, ove godine bilo je u proseku 3,6 tekstova na dan, a zabeleženi su i dani kada tekstova o predsedničkim izborima nije ni bilo. U dva od četiri posmatrana elektronska medija (Radio televizija Srbije – RTS, BK, Pink i TV B92), uočeno je blago favorizovanje kandidata Demokratske opozicije Srbije (DOS) Dragoljuba Mićunovića, i to na BK i TV B92, dok se na televiziji Pink dešavalo da sportski dogadjaji zasene političke, pa da se i centralna informativna emisija Infotop uopšte ne emituje u očekivanom terminu u 21 čas. U slučaju TV B92 došlo je do disbalansa u izveštavanju, pošto je kandidat Srpske radikalne stranke Toma Nikolić bio potisnut. Neko ko je gledao samo tu televiziju nije mogao da ima izbalansiranu sliku o kandidatima, rekao je Gredelj. Takvom utisku doprinosi i direktno uključivanje te televizije u predizborne skupove Dragoljuba Mićunovića, što inače nije bila njena praksa. S druge strane, trominutni prilozi RTS-a o predsedničkoj kampanji u glavnoj informativnoj emisiji teško da bi mogli bilo koga da dobro informišu, napomenuo je Gredelj, ali je ta TV nakon "Dnevnika 2" emitovala izbornu hroniku u kojoj je šire izveštavala o predizbornoj kampanji, tako da se praznina mogla nadoknaditi. Sve u svemu, zaključili su Blagojević i Gredelj, upotreba jezika koji nije kontaminiran i nekorišćenje medija kao orudja u kampanji ukazuju na činjenicu da Srbija ulazi u period kada je nešto dosadno normalno, a izbori su nešto normalno u životu jedne zemlje.