VN Italije ugošćava 13. trku 2017 šampionata Formule 1, legendarna Monca i Tifozi će nam zagarantovano pružiti spektakl. Monca iliti "hram brzine" je ugostila sve VN Italije u okviru Svetskog Šampionata Formule 1 osim 1980. kada se vozila na Imoli (tu trku osvojio je Nelson Pike). Nekada dugačka 10 kilometara imala je čak i oval uvršten u konfiguraciju staze ali je kasnije on izbačen radi sigurnosti. Askari, Kurva Grande, Seraglio, Lezmo, Varijante Dela Rođa i Parabolika su videle sve generacije Formula 1 bolida i svaka od tih krivina je pisala istoriju što zlatnom tintom što krvlju (Monca je staza sa najvećim brojem žrtava). Ako je verovati glasinama možda je ovo poslednja VN Italije na trenutnoj specifikaciji Monce, sledeće godine bi trebala prva šikana biti izbrisana a od Kurve Grande će napraviti nešto nalik Danlop Šikani na De La Sart Stazi. To je trebalo biti urađeno ove godine ali nisu dobili dozvolu za sečenje drva od "zelembaća", inače famozni most je srušen.
Da se vratimo u sadašnjost, Hamilton se približio Fetelu s pobedom u Spa i sve je verovatno da će mu se još više približiti u Monci ali kako bi se reklo trka je gotova kada pređeš preko karirane zastave tako da ništa nije utemeljeno. S druge strane Mercedes suvereno povećava prednost nad Ferarijem.
Poredak vozača i timova:
Alokacija guma:
Najviše pobeda u Monci je zabeležio Mihael Šumaher - 5
Ostala statistika:
Mapa staze:
Informacije o stazi:
* Dužina staze: 5.793km (3.6 milja)
* Broj krugova: 53
* Dužina trke u kilometrima: 306.720km (190.587 milja)
* Startno mesto pol pozicije: leva strana
* Rekord kruga: 1:21.046 (Rubens Barikelo, 2004)
* Apsolutni rekord staze: 1:19.525 (Huan Pablo Montoja, 2004, kvalifikacije)
* Maksimalna brzina: 337km/č (209.402 mp/č)
* DRS zone: Startno/ciljni i pravac pre Askari krivine
* Razdaljina od starta do prve krivine: 638m
* Vožnja pod punim gasom u procentima: 76%
* Najduža sekcija pod punim gasom: 1520m
* Nivo prijanjanja: Niski
* Promena brzina po krugu: 46
* Potrošnja goriva po krugu: 1,82 kg
* Vremenski gubitak po svakom dodatom kilogramu goriva: 0.057 sekundi
Vremenska prognoza:
Petak – Mestimične oluje s grmljavinom, najviša temperatura 26°C / najniža 17°C
Subota – Mestimične oluje s grmljavinom, najviša temperatura 24°C / najniža 15°C
Nedelja – Mestimični pljuskovi, najviša temperatura 24°C / najniža 15°C
TV raspored (naša vremenska zona):
Petak:
- 10:00-11:30 Prvi slobodni trening
- 14:00-15:30 Drugi slobodni trening
Subota:
- 11:00-12:00 Treći slobodni trening
- 14:00-15:00 Kvalifikacije
Nedelja
- 14:00 Trka
___
Šta se desilo prošlog leta
Tračevi oko kupovine F1 od strane Liberti medija su postali sve jači i već je posle VN Italije 2016 bilo evidentno da će se F1 izvući iz Bernijevih ralja. Monca je potpisala novi sporazum za održavanje VN Italije zaključno s 2019 jer je Berni pritiskao organizatore s pretnjama da će VN Italjie preći na Imolu što se naravno nije desilo mada je Imola u više navrata rekla da su spremni za F1. U četvrtak je Felipe Masa održao vrlo emotivnu pres konferenciju na kojoj je objavio da se povlači iz F1 a dva dana kasnije je obelodanjena vest da će Stofol Fandorn potpisati za Meklaren a da se Baton povlači na ulogu test vozača u timu. Povodom incidenata na Hungaroringu i Spa, Vajting je pozvao Ferštapena na privatni razgovor oko ponašanja na pisti tj. da mu skrene pažnju na opasnu vožnju a Vilnev je sasuo drvlje i kamenje s rečima "on će ubiti nekoga" na šta mu je Maks odgovorio "morao bi pripaziti na jezik jer je on već nekog ubio (vatrogasac na VN Australije 2001) i sa ovime pokazuje nepoštovanje prema porodici nasrtadalog". Ferari je upotrebio žetone za razvoj PJ ali bez obzira na to stigli su pesimistični u Moncu, Kevin Magnusen je nakon strašnog udesa u Spa dobio zeleno svetlo za učešće na VN Italije.
Hamilton je osvojio pol poziciju ali zbog užasnog starta izgubio je dosta mesta, Niko Rozberg je pobedio ispred Luisa Hamiltona i Sebastijana Fetela. Najveće iznenađenje trke je Fernando Alonso koji je na snagatorskoj stazi osvojio najbrži krug trke (prvi za Hondu kao dobavljače još od Sene i VN Portugala 1992). Mada je to uradio s svežim gumama i manje goriva u bolidu ali svejedno sve nas je iznenadio tim potezom (pre Italije poslednji put ostvario je najbrži krug na VN Abu Dabija 2013, čuvena trka s delimičnim pomračenjem sunca i Alonsovim skokom preko ivičnjaka koji mu je povredio kičmu).