Konačno dočekasmo kraj letnje pauze a pred nama i F1 karavanom predstoji uvek spektakularna VN Belgije na stazi Spa Frankoršamps. Svaki kvadratni metar staze odiše istorijom koja se pisala od 1921. kad je napravljena, originalna staza je imala oblik trougla te je bila dugačka skoro 15 kilometara te je kasnije skraćivana sve do 2007. S 7 km dužine relativno je kratka u odnosu na originalnu verziju no još uvek je najduža staza u kalendaru, premisu od najduže sekcije pod punim gasom od 2 km je ukrala Ulična Staza Baku.
VN Belgije se vozila 49 puta na Spa Frankoršampsu, 12 na Zolderu (najviše pobeda je ostvario Niki Lauda, 2) i 2 puta na Nivelesu (na obe je pobedio Emerson Fitipaldi).
Sebastijan Fetel je pobedom na VN Mađarske povećao prednost u ukupnom poretku vozača ali uz Mercedesov uzlet u razvoju i nadolazećim brzim stazama Luis bi teoretski trebao povesti u nekom momentu no mora "srediti glavu" ako misli osvojiti titulu. S druge strane je Fetel koji uvek nađe dodatnu brzinu u drugoj polovini sezone. Biće ovo vrlo zanimljiv šampionat a sve počinje već ovog vikenda u Belgiji
Poredak vozača i timova na tabelama:
Alokacija guma:
Najviše pobeda na Spa Frankoršampsu je zabeležio Mihael Šumaher- 6
Ostala statistika:
Mapa staze:
Informacije o stazi:
* Dužina staze: 7.004km (4.352 milja)
* Broj krugova: 44
* Dužina trke u kilometrima: 308.052km (191.415 milja)
* Startno mesto pol pozicije: desna strana
* Rekord kruga: 1:47.263 (Sebastijan Fetel, 2009)
* Apsolutni rekord staze: 1:44.503 (Jarno Truli, 2009, kvalifikacije, kju 2)
* Maksimalna brzina: 344km/č (213.752 mp/č)
* DRS zone: Startno/ciljni i Kemel pravac
* Razdaljina od starta do prve krivine: 271m
* Vožnja pod punim gasom u procentima: 70%
* Najduža sekcija pod punim gasom: 2015m
* Nivo prijanjanja: Srednji
* Promena brzina po krugu: 42
* Potrošnja goriva po krugu: 2.2kg
* Vremenski gubitak po svakom dodatom kilogramu goriva: 0.088 sekundi
* Vremenski gubitak po obavljanom pit stopu: 17.4 sekundi
Vremenska prognoza:
Petak – Delimično oblačno, najviša temperatura 22°C / najniža 14°C
Subota – Mestimične oluje s grmljavinom, najviša temperatura 22°C / najniža 15°C
Nedelja – Mestimične oluje s grmljavinom, najviša temperatura 19°C / najniža 13°C
TV raspored (naša vremenska zona):
Petak:
- 10:00-11:30 Prvi slobodni trening
- 14:00-15:30 Drugi slobodni trening
Subota:
- 11:00-12:00 Treći slobodni trening
- 14:00-15:00 Kvalifikacije
Nedelja
- 14:00 Trka
___
Šta se desilo prošlog leta
Ferštapenizacija je potpuno napala Belgiju, staza bivala sve narandžastija kako je odmicao trkački vikend. Honda je potrošila 7 žetona za razvoj PJa što je Alonsa oteralo na začelje poretka s 35 mesta kazne. Hamiltonu su menjali PJ što ga je gurnulo isto na začelje jer su hteli baš u Belgiji menjati PJ jer ovde makar može preticati u poređenju sa Moncom. Rio Harijanto je dobio otkaz a na njegovo mesto je došao debitant Esteban Okon. Zauber je doneo par poboljšanja a Rozberg i Hulkenberg su testirali novu verziju oreol# zaštite vozača.
Kada tri vruće glave (nisam siguran za Kimijevu) pokušaju ući u prvu krivinu prvog kruga gotovo je sigurno da će biti krša i loma što se i desilo sa Ferštapenom, Rajkonenom i Fetelom. Kasnije u Les Kombesu Verlajn je uleteo u difuzor Batona što je Batonu drugo odustajanje u prvom krugu na istom mestu, Sajncu je pukla guma te kasnije vešanje primoravši ga na odustajanje. U šestom krugu se desio veliki udes Magnusena na Radilijonu.
Trka je prekinuta radi opravljanja ograde ali najvažnije je da je Magnusen prošao bez ozbiljnijih povreda. Nakon prekida Ferštapen je nastavio sa svojim tradicionalnim defenzivnim vožnjama te je Kimi umalo uleteo u njega pri brzini od 340 km/č. Pobedio je Niko Rozberg ispred Daniela Rikjarda i Luisa Hamiltona.