Staza: Albert Park, Melburn
Broj krivina: 16
Dužina kruga: 5303 m
Dužina trke: 58 krugova, 307,574 km
Rekord staze: 1:24.125, Mihael Šumaher, Ferari, 2004.
Ono najvažnije od novosti pred početak sezone naći ćete OVDE.
Što se tiče ove trke, najvažnije vesti su ovo:
- Pireli je spremio kombinaciju primarne srednje (bele) gume i opcione meke (žute). Ovo je ista kombinacija kao i prethodne sezone, ali Pireli je za ovu godinu promenio smeše i navodno bi (na nekim stazama) ovogodišnje gume mogle biti i do 2-3 sekunde po krugu brže nego lane. Navodno. Vozači u Barseloni nisu bili oduševljeni, kažu da razlike praktično i nema.
- Sudski spor između ekipe Zaubera i Hida Fanderhardea koji zahteva mesto u bolidu ili da Zauberu bude zabranjen start još uvek nije rešen. Fanderharde ima važeći ugovor sa Zauberom (kao što ga imaju i Zutil, Erikson i Nasr), njegovi sponzori su uplatili novac u ubeđenju da će Zauber da ispoštuje ugovor, a ovi su uzeli taj novac a mesta u bolidima dali drugima koji su platili još više. Pošto nemaju da vrate novac Fanderhardeu, ovaj sada traži ili da ispoštuju ugovor i daju mu da vozi ili da im australijske vlasti zaplene opremu sa sve bolidima i motorhomom i namire ga od toga.
- Kao što znamo, umesto Alonsa u Meklarenovom bolidu će nastupiti Kevin Magnusen, a Manor je najavio Vila Stivensa i Roberta Merhija. Ostaje da se vidi hoće li njihovi bolidi biti spremni za start (prošli su sve kreš testove, ali još nisu okrenuli nijedan krug; ustvari nisu još ni sklopljeni, počeće da ih sklapaju u pitlajnu kada pristignu u Australiju). Takođe je još uvek pitanje i oko drugog bolida Fors Indije, oni za sada još uvek imaju samo jedan, drugi monokok je direktno iz preše spakovan na avion i takođe će biti sklapan u pitlajnu.
- Satnica vikenda:
Petak, 13. mart:FP1: 12:30-14:00 (CET: 2:30-4:00)
FP22: 16:30-18:00 (CET: 6:30-8:00)
FP3: 14:00-15:00 (CET: 4:00-5:00)
Kvalifikacije: 17:00 (CET: 7:00)
Trka: 16:00 (CET: 6:00)
To bi bilo ono novo, a sada ćemo malo o onom starom.
VN Australije se sa prekidima vozi još od 1928, za svog postojanja je promenila mnogo staza, kategorija, pa i šampionata. Vožena je kao Formula Libre, bila na kalendaru Tasman Serije, australijskog nacionalnog F1 šampionata, F5000... Na kalendar svetskog šampionata uvrštena je 1985. i od onda je neprekidno na njemu, prvo na uličnoj stazi u Edelejdu, a od 1996. na stazi Albert Park u Melburnu. Nekada je ovde bilo finale šampionata, mnogo uzbudljivih trka su u Australiji odlučile svetskog šampiona, a u zadnje vreme ona je prebačena na premijeru.
Rekorderi u broju pobeda u konkurenciji vozača su Leks Dejvison i Mihael Šumaher sa po 4 pobede (Dejvison je pobeđivao u sezonama kada se nije vozilo za šampionat sveta) a u konkurenciji konstruktora neprikosnoven je Meklaren sa 12 pobeda (od čega 11 za svetski šampionat) ispred Ferarija sa 10 (7).