Ne pati obavezno. Ako imam platu koja mi omogucava pristojan zivot, zato sto bih patio sto neko drugi moze da zaradi istu platu radeci manje? Upotrebom reci "patnja" za takav slucaj iskrivljujes znacenje tog pojma.
A koliko njih nema za zivot i pati se samo zato sto su rodjeni takvi, odrasli takvi i sl.?
I ovde se frljas sa pojmovima. Kapitalizam, kao ekonomski sistem, "nagradjuje" osobe cije su sposobnosti trazene u datom trenutku, a ne govori nista o nekakvoj vrednosti samih osoba. To sto Kobe Brajant zaradjuje milione ne znaci da je vise vredan kao osoba od cistaca ulice: ne znaci ni da je drustveno korisniji, ni da je bolja osoba. Liberalizam, savremena ideoloska nadgradnja kapitalizma, takodje ne tvrdi da su individue nejednako vredne. Ako ista, iz liberalnog insistiranja na jednakim pravima moze se izvuci samo suprotan zakljucak.
Ako zelis da redefinises znacenje pojmova poput kapitalizma, nacin za to je objavljivanje teorijskih radova, a ne poturanje orginalnih tvrdnji na sporednom topiku. Kad tvoje mastovito tumacenje tog pojma bude prevladalo u akademskih krugovima ili u svakodnevnom govoru, e onda ces moci da se pozoves na njega u forumskim diskusijama.
A te sposobnosti opet zavise od ranije navedenih faktora; naravno da je Kobe Brajant vredniji od cistaca ulice jer je ono sto on radi u ovom trenutku ocigledno potrebnije drustvu nego ciscenje ulica ... on je toliko placen i poznat zato sto malo ko moze biti kao on, a cistac ulica moze biti svako. KB je u takvom drustvenom polozaju zbog svog talenta, ali i zbog uticaja okoline, i mnogih drugih stvari; mogli bismo sada i o ptanji, no necemo.
Forum sluzi za iznosenje sopstvenih stavova i argumenata (u ovom slucaju filozofskih) i pobijanja istih ... ne sluzi za nekakvu akadamesku raspravu, inace bi malo ko pisao.
Aha, sad i neispunjavanje zelja spada u definiciju patnje. Jedu mi se jagode sa slagom, pa to sto ih nema znaci da patim, i ta patnja je uporediva sa bolom koji oseca mladunce svinje dok mu bez anestezije odkidaju jaja... Pored redefinisanja kapitalizma, neophodno je da objavis i novi recnik, sa tvojim definicijama svakodnevnih pojmova.
Boze ... naravno da ta ''patnja'' nije uporediva sa fizickom patnjom, ali je i dalje patnja.
Ljudi su prekidali svoje zivote zbog depresije u koju su padali zbog nekih svojih trivijalnih zelja i njihovih neispunjenja, sto znaci da su patili.
Ja podrzavam da nezaposlena osoba ne uziva sve pogodnosti koje ima neko ko radi 40 nedeljno, ali ne podrzavam da se toj osobi seku delovi tela. U ta dva slucaja radi se o toliko razlicitim dozivljajima da je apsurno stavljati ih u istu kategoriju patnje. Isto tako, nije nedosledno podrzavati sto nezaposlena osoba ne uziva sve pogodnosti koje ima neko ko radi 40 nedeljno, a istovremeno osudjivati sto prasetu seku jaja bez anestezije, jer, jos jednom (ponavljanje je majka ucenja), radi se o toliko razlicitim dozivljajima da je apsurdno stavljati ih u istu kategoriju patnje. Dakle, bez prethodnog iskriviljavanja i arbitrarnog rastezanja pojmova, tvoj gorecitirani zakljucak pada u vodu.
Mi ne pricamo o secenju delova tela, vec o metku ... i iako ce neki naci i to da izjednace (ne podrzavas to, znaci ne smes podrzavati ni ovo). Nezaposlena osoba ne uziva nikakve pogodnosti, nema posla, nema sta da jede osim ako joj neko drugi ne da; sto znaci da itekako pati kao i zebra prilikom lova, mozda cak i vise ... sve drugo nije kapitalizam vec socijalizam.
Ti to meni imputiras da sam napisao da je crnac isto sto i majmun?
Sta ti ovo znaci ...
Ne tvrdis ti, vec je to par puta bilo pomenuto na ovom topiku, a ja sam to uzput pomenuo: skracenica btw koju sam upotrebio na pocetku recenice znaci da je nesto receno "usput" (by the way), a upotreba sintagme "apologete mesozderstva" umesto drugog lica jednine znaci da se recenica ne odnosi na tebe. Mozda ne umem lepo da pisem, ali trudim se da budem jasan.
...
Kucni ljubimci u razvijenim drzavama neretko zive bolje od siromasnih stanovnika treceg sveta (pas u Francuskoj ima manje sansi da bude gladan od deteta u Etiopiji). Nije dakle tacno da sposobnost direktno odredjuju ko kako zivi, a i da jeste, iz toga se ne bi mogla izvuci pouka o stanju stvari kakvo bi trebalo da bude, pa ni u pogledu odnosa prema zivotinjama.
Pa sta ... i neko totalno nesposoban (imas primera raznih plemica koji bukvalno nista nisu umeli da urade) je ziveo kao grog u poredjenju sa zanatlijom koji je znao mnogo toga.
No, to je vec pomenuto u raspravi o retardiranoj deci ... ako ima nekoga ko ce pristati da mu neko takav parazitira na njegov racun, onda parazit moze ziveti na racun sposobnosti domacina.