Jump to content


Photo
- - - - -

kredit/kola/EU/PDV itd.


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
25 replies to this topic

#1 S&P

S&P
  • Members
  • 100 posts

Posted 28 July 2013 - 13:16

Moram da priznam da si me prijatno iznenadio. Svasta sam ocekivao ali ovo nikako.

Koliko god je cela konstrukcija pogresna (a uzrokovana je nedovoljnim poznavanjem materije, sto nije nikakav greh za razliku od nepoznavanja i nerazumevanja % racuna) ipak mi se svideo nacin razmisljanja.


Nije mi jasno iz tvoje izjave sta mislis da je tu pogresno, vrlo si uopsten. Daj nesto konkretnije, npr brojke pa da vidimo sta tu nije tacno.

Primer koji sam ti dao je iz prakse i koriste ga svi koji imaju registrovano preduzece u Srbiji i u inostranstvu. Kompanija ce cesto kupiti auto i dati ga radniku na koriscenje kao stimulaciju nego da mu da novac da ga on sam kupi, jer je tako za kompaniju duplo jeftinije.

Edited by S&P, 28 July 2013 - 13:50.


#2 gogo23

gogo23
  • Members
  • 204 posts

Posted 28 July 2013 - 17:46

Daj nesto konkretnije, npr brojke pa da vidimo sta tu nije tacno.

Primer koji sam ti dao je iz prakse i koriste ga svi koji imaju registrovano preduzece u Srbiji i u inostranstvu. Kompanija ce cesto kupiti auto i dati ga radniku na koriscenje kao stimulaciju nego da mu da novac da ga on sam kupi, jer je tako za kompaniju duplo jeftinije.

Nije nista tacno  :kece:

 

Prvo: nema odbitka PDV-a za putnicki automobil. Tu si izjednacen u oba slucaja.

 

Drugo: 10.000 eur = 1.150.000 din

 

Trece: Ukoliko se suma upotrebi za isplatu plate neto se dobija 935.000 din.

 

Cetvrto: putnicki automobil nije poreski trosak, na kraju godine se plati 15% poreza na dobit, tako da firma raspolaze sa 977.500 dinara za kupovinu automobila.

 

Dakle razlika je manje od 5%, kasnije beneficije su troskovi registracije, osiguranja i goriva koji jesu poreski trosak.

 

Peto : istrolovasmo beton maksimalno.



#3 S&P

S&P
  • Members
  • 100 posts

Posted 28 July 2013 - 18:03

Nije nista tacno  :kece:

 

Ono sto sam napisao stoji i dalje.

 

Auto se vecinom ne kupuje od 10.000 evra na gomili, nego se uzme kredit pa se otplacuje 4-5 godina. I ako radniku firma isplacuje 5 godina mesecne sume od kojih on placa kredit onda od tih suma drzava uzmima 40% a ostatak od 60% se koristi za otplatu auta.

 

Firma ne kupije auto za cash od profita na koji je platila 15% poreza, malo je tako bogatih firmi. Kupuje ga isto na kredit koji otplacuje 5 godina tokom kojih se auto amortizuje, pa nema dodatnog poreza.

 

PDV na kompanijske automobile se definitvno vraca u evropi, Srbija bi trebala da je slicna. Ako je problem u tome dali je auto putnicki ili ne, onda verovatno knjigovodja moze da pomogne kako da se auto vodi kao komercijalno dobro.

 

Ja odustajem od daljih kometara, ne odgovara temi nekretnina. :blush:


Edited by S&P, 28 July 2013 - 19:35.


#4 headhunter

headhunter
  • Members
  • 6,691 posts

Posted 28 July 2013 - 21:21

Ono sto sam napisao stoji i dalje.

 

Auto se vecinom ne kupuje od 10.000 evra na gomili, nego se uzme kredit pa se otplacuje 4-5 godina. I ako radniku firma isplacuje 5 godina mesecne sume od kojih on placa kredit onda od tih suma drzava uzmima 40% a ostatak od 60% se koristi za otplatu auta.

 

Firma ne kupije auto za cash od profita na koji je platila 15% poreza, malo je tako bogatih firmi. Kupuje ga isto na kredit koji otplacuje 5 godina tokom kojih se auto amortizuje, pa nema dodatnog poreza.

 

PDV na kompanijske automobile se definitvno vraca u evropi, Srbija bi trebala da je slicna. Ako je problem u tome dali je auto putnicki ili ne, onda verovatno knjigovodja moze da pomogne kako da se auto vodi kao komercijalno dobro.

 

Ja odustajem od daljih kometara, ne odgovara temi nekretnina. :blush:

I sad, šta? Predstavljaš se kao finansijski stručnjak koji bi po forumima delio pamet, a kad stvari dođu do analitike, izvlačiš se jer nisi upoznat sa materijom?! Pa kako onda ljudi koji čitaju ove threadove, mogu da uzimaju informacije koje daješ zdravo za gotovo? Ne zameri, sledeći put kada postuješ mogao bi da zaroniš u materiju samu. O razlici između kredita i lizinga, o razlici među finansijskog i/ili operativnog lizinga, i sl.


Edited by headhunter, 28 July 2013 - 21:23.


#5 S&P

S&P
  • Members
  • 100 posts

Posted 28 July 2013 - 21:29

I sad, šta? Predstavljaš se kao finansijski stručnjak koji bi po forumima delio pamet, a kad stvari dođu do analitike, izvlačiš se jer nisi upoznat sa materijom?! Pa kako onda ljudi koji čitaju ove threadove, mogu da uzimaju informacije koje daješ zdravo za gotovo? Ne zameri, sledeći put kada postuješ mogao bi da zaroniš u materiju samu. O razlici između kredita i lizinga, o razlici među finansijskog i/ili operativnog lizinga, i sl.

 

Zna sta, ako si ti financijski strucnjak ajde pa nam to sve lepo objasni, najbolje pocni novi tread. I o kreditima i o lizingu pa da saznamo sve finese i dali postoji neki bolji pristup gde bi se platilo jos manje poreza i dadzbina. 

 

Ja sam izneo misljenje sta covek moze da uradi ako ima kompaniju. I kupovao sam auto na kredt na kompaniju, i dobijao sam pdv nazad, i auto je knjigovodja otpisao tokom vermena.  Ako ti se ne svidja taj pristup, pa niko te ne tera da ga pratis


Edited by S&P, 28 July 2013 - 22:07.


#6 lazni

lazni
  • Members
  • 58 posts

Posted 28 July 2013 - 21:31

Nije nista tacno :kece:

Prvo: nema odbitka PDV-a za putnicki automobil. Tu si izjednacen u oba slucaja.

Drugo: 10.000 eur = 1.150.000 din

Trece: Ukoliko se suma upotrebi za isplatu plate neto se dobija 935.000 din.

Cetvrto: putnicki automobil nije poreski trosak, na kraju godine se plati 15% poreza na dobit, tako da firma raspolaze sa 977.500 dinara za kupovinu automobila.

Dakle razlika je manje od 5%, kasnije beneficije su troskovi registracije, osiguranja i goriva koji jesu poreski trosak.

Peto : istrolovasmo beton maksimalno.


Ti bas ne znas da staneš :).

Porezi i doprinosi na plate su cc 60%, pa ako je fond zarada 1.150.000 rsd, neto zarada je oko 720.000.

Putnički auto ne dozvoljava povraćaj pdv (ovo si pogodio), ali se svi rashodi vezani za njegovu upotrebu priznaju u poreskom bilansu.

Ne ulazeći u logičku ispravnost stava člana s&p, očigledno je razlika između isplate zarade (za kupovinu auta) i direktne nabavke mnogo veća od 5%.

U poreskim propisima se snalazis kao i kod obračuna kamate :). Samo nastavi, bitno je da si uporan.


#7 headhunter

headhunter
  • Members
  • 6,691 posts

Posted 28 July 2013 - 22:12

Zna sta, ako si ti financijski strucnjak ajde pa nam to sve lepo objasni, najbolje pocni novi tread. I o kreditima i o lizingu pa da saznamo sve finese.

 

Ja sam dao moje misljenje sta covek moze da uradi ako ima kompaniju. I kupovao sam auto na kredt na kompaniju, i dobijao sam pdv nazad, i auto je knjigovodja otpisao tokom vermena.  Ako ti se ne svidja taj pristup, pa niko te ne tera da ga pratis.

Ma nije valjda da si kupovao auto na KREDIT i da si dobijao PDV nazad, to si mogao dobiti u slucaju operativnog lizinga. Kupovina putničkog vozila nije odbitna stavka u poreskom bilansu kod obračuna godišnjeg poreza na dobit, niti predmet odbitka PDVa u periodičnim obračunima. Informacije kojima raspolažeš i stavke u poslovanju tvog preduzeća  su predmet revizije Poreske policije. Ne verujem da tvoj knjigovođa ne radi dobro svoj posao, biće da ti to loše interpretiraš, bizMismenu.



#8 S&P

S&P
  • Members
  • 100 posts

Posted 28 July 2013 - 22:41

Ma nije valjda da si kupovao auto na KREDIT i da si dobijao PDV nazad, to si mogao dobiti u slucaju operativnog lizinga. Kupovina putničkog vozila nije odbitna stavka u poreskom bilansu kod obračuna godišnjeg poreza na dobit, niti predmet odbitka PDVa u periodičnim obračunima. Informacije kojima raspolažeš i stavke u poslovanju tvog preduzeća  su predmet revizije Poreske policije. Ne verujem da tvoj knjigovođa ne radi dobro svoj posao, biće da ti to loše interpretiraš, bizMismenu.

 

Ti prijatelju ne poznajes poslovanja kompanija u evropi. PDV za auta se vraca, i auto se moze kupiti na kredit i otpisati kroz amortizaciju.

 

Kredit za pomenuti auto je kompanija otplatila, i nikome nista ne duguje i moze ako hoce da baci auto sa litice u more, jedno je sleduje kazna za zagadjivanje prirode.

 

Dalja diskusija na ovu temu ce preci na balkansko popljuvavanje, pa predlazem da se zatvori.


Edited by S&P, 28 July 2013 - 22:50.


#9 headhunter

headhunter
  • Members
  • 6,691 posts

Posted 28 July 2013 - 22:53

Ti prijatelju ne poznajes poslovanja kompanija u evropi. PDV za auta se vraca, i auto se moze kupiti na kredit i otpisati kroz amortizaciju.

 

Dalja diskusija na ovu temu ce preci na balkansko popljuvavanje, pa predlazem da se zatvori.

Nemoj da brkamo pojmove, 'prijatelju'. Svako osnovno sredstvo, tako i putničko vozilo, se otpisuje amortizacijom, čije su stope propisane  Zakonom o  računovodstvu, i tu nema hibe. Na kredit se mogu kupiti obrtna i osnovna sredstva, ali tretman povraćaja PDV nije isti. Putnička vozila, antikviteti i koješta se ne priznaju u Poreskom bilansu za odbitak Poreza na dobit korporacija, kao i u periodičnom obračunu PDVa, nadam se da sam jasan. PDV u našem zakonodavstvu na ime putničkog vozila se ne vraća. Ovo su činjenice, u skladu sa zakonodavstvom ove države, tako da nema veze sa tzv. 'Balkanskim popljuvavanjem', ali je verovatno bolja varijanta po kredibilitet tvog nicka da ovu prepisku pojede mrak. To ipak ne bi bilo ok prema zainteresovanim čitaocima, zar ne?



#10 S&P

S&P
  • Members
  • 100 posts

Posted 28 July 2013 - 23:05

Nemoj da brkamo pojmove, 'prijatelju'. Svako osnovno sredstvo, tako i putničko vozilo, se otpisuje amortizacijom, čije su stope propisane  Zakonom o  računovodstvu, i tu nema hibe. Na kredit se mogu kupiti obrtna i osnovna sredstva, ali tretman povraćaja PDV nije isti. Putnička vozila, antikviteti i koješta se ne priznaju u Poreskom bilansu za odbitak Poreza na dobit korporacija, kao i u periodičnom obračunu PDVa, nadam se da sam jasan. PDV u našem zakonodavstvu na ime putničkog vozila se ne vraća. Ovo su činjenice, u skladu sa zakonodavstvom ove države, tako da nema veze sa tzv. 'Balkanskim popljuvavanjem', ali je verovatno bolja varijanta po kredibilitet tvog nicka da ovu prepisku pojede mrak. To ipak ne bi bilo ok prema zainteresovanim čitaocima, zar ne?

 

A gde si nasao da govorim o srpskom zakonodavstvu i povracaju PDV-a? Citaj malo bolje, napisao sam da se PDV vraca u evropskim kompanijama, ako te interesuje u kojima, pa na primer u Nemackoj. A u jednom od predhodnih postova sam naveo da ako to nije tako u Srbiji, da zantersovani pitaju knjigovodje sta moze da se uradi.

 

Mislim da se mnogo palis sa svojim analitickim znanjem. Period.



#11 headhunter

headhunter
  • Members
  • 6,691 posts

Posted 28 July 2013 - 23:08

 

...

Kredit za pomenuti auto je kompanija otplatila, i nikome nista ne duguje i moze ako hoce da baci auto sa litice u more, jedno je sleduje kazna za zagadjivanje prirode.

 

...

Tek sada primetih dodatak tvog prethodnog posta. Samo mala napomena - Kompanija je možda otplatila rate u skladu sa ugovorom koji je potpisan sa dobavljačem i obavezama sa bankom koja je odobrila kredit, ali to ne znači da je izmirila obaveze sa poreskim organima ovde države. Ako kompanija ne koristi vozilo u poslovne svrhe, znači, ne bavi se predmetnom delatnošću u vidu prevoza i sl. A nije operativni lizing u pitanju, nema osnova za odbitak poreza.



#12 headhunter

headhunter
  • Members
  • 6,691 posts

Posted 28 July 2013 - 23:14

A gde si nasao da govorim o srpskom zakonodavstvu i povracaju PDV-a? Citaj malo bolje, napisao sam da se PDV vraca u evropskim kompanijama, ako te interesuje u kojima, pa na primer u Nemackoj. A u jednom od predhodnih postova sam naveo da ako to nije tako u Srbiji, da zantersovani pitaju knjigovodje sta moze da se uradi.

 

 

Nije mi jasno iz tvoje izjave sta mislis da je tu pogresno, vrlo si uopsten. Daj nesto konkretnije, npr brojke pa da vidimo sta tu nije tacno.

Primer koji sam ti dao je iz prakse i koriste ga svi koji imaju registrovano preduzece u Srbiji i u inostranstvu. Kompanija ce cesto kupiti auto i dati ga radniku na koriscenje kao stimulaciju nego da mu da novac da ga on sam kupi, jer je tako za kompaniju duplo jeftinije.

Evo, ja naš'o.



#13 gogo23

gogo23
  • Members
  • 204 posts

Posted 28 July 2013 - 23:15

Ti bas ne znas da staneš :).

Porezi i doprinosi na plate su cc 60%, pa ako je fond zarada 1.150.000 rsd, neto zarada je oko 720.000.

Putnički auto ne dozvoljava povraćaj pdv (ovo si pogodio), ali se svi rashodi vezani za njegovu upotrebu priznaju u poreskom bilansu.

Ne ulazeći u logičku ispravnost stava člana s&p, očigledno je razlika između isplate zarade (za kupovinu auta) i direktne nabavke mnogo veća od 5%.

U poreskim propisima se snalazis kao i kod obračuna kamate :). Samo nastavi, bitno je da si uporan.

Odakle si ti sad izronio. :lol+:

 

Prvo bold 2: predlazem ti da obrazlozis tvoje tumacenje kamate. Jos malo da se nasmejem.

 

bold 1: predlazem opkladu: ja kazem jula gospodnjeg 2013 u Srbiji od ukupne mase za isplatu 1.150.000 neto plata 935.000 ti kazes 720.000

 

Ko bude u krivu napise post sa jednom recenicom:

 

Ja sam magarac.

 

Jel' pristajes?

 

@S&P

Sam si napisao da ne poznajes propise u Srbiji (u onom prvom reply sam upravo to i pretpostavio i napisao da to nije nikakav greh) ali uporno nastavljas da branis neodbranjivo  :kece:

 

hint: koliko god je tema istrolovana upravo ovaj tvoj slucaj pokazuje koliko su zakoni, propisi, poreske metodologije u Srbiji u koliziji sa EU, te samim tim i besmislena poredjenja koje se vrse sa privrednim i nekretninskim desavanjima tamo. 



#14 S&P

S&P
  • Members
  • 100 posts

Posted 28 July 2013 - 23:16

Ono sto sam napisao stoji i dalje.

 

Auto se vecinom ne kupuje od 10.000 evra na gomili, nego se uzme kredit pa se otplacuje 4-5 godina. I ako radniku firma isplacuje 5 godina mesecne sume od kojih on placa kredit onda od tih suma drzava uzmima 40% a ostatak od 60% se koristi za otplatu auta.

 

Firma ne kupije auto za cash od profita na koji je platila 15% poreza, malo je tako bogatih firmi. Kupuje ga isto na kredit koji otplacuje 5 godina tokom kojih se auto amortizuje, pa nema dodatnog poreza.

 

PDV na kompanijske automobile se definitvno vraca u evropi, Srbija bi trebala da je slicna. Ako je problem u tome dali je auto putnicki ili ne, onda verovatno knjigovodja moze da pomogne kako da se auto vodi kao komercijalno dobro.

 

Ja odustajem od daljih kometara, ne odgovara temi nekretnina. :blush:

 

Evo preporuka da se za PDV u srbiji pita knjigovodja.



#15 headhunter

headhunter
  • Members
  • 6,691 posts

Posted 28 July 2013 - 23:23

Evo preporuka da se za PDV u srbiji pita knjigovodja.

Ti si žešće u koliziji sa razumom. Jednostavno nisi sposoban da prihvatiš objašnjenja drugih, ali tu tebi ne mogu pomoći. Šta bi sledeće trebalo da se desi da prihvatiš tuđa mišljenja? Crtanje?

 

Alex, žao mi je na off-u.