Jump to content


Photo
- - - - -

Dušan Duca Borković


  • Please log in to reply
276 replies to this topic

#1 DASUBO

DASUBO
  • Members
  • 3,855 posts

Posted 16 September 2012 - 09:49

Pdf o auto-moto sportu na forumu B92 je po svim pokazateljima najčitaniji medij posvećen ovoj tematici u Srbiji. Ono što je najlepše je činjenica da i prijatelji iz ostalih ex yu republika ili učestvuju ili čitaju ovaj pdf.

Na ovim prostorima se konačno pojavio jedan čovek koji možda može da dobaci do nekog iole ozbiljnijeg šampionata u Evropi, pa možda i u svetu. Da sad ja ne bih pričao šta je i kako je, najbolje je da Duca kaže o čemu je reč:

Ćao, ja sam Dušan.

Rođen sam 1984. u Pančevu….u 6-oj brzini. Sećam se da je bila nedelja, što će se ispostaviti kao sudbinska stvar. Naime, nedeljom se voze trke. Naročito u mojoj porodici. Moj otac Jovan je dvostruki šampion SFRJ u moto trkama i šampion SR Jugoslavije u trkama kamiona sedamdesetih i devedesetih godina prošlog veka.

Da ova priča bude zanimljivija, valja znati da kao beba nisam mogao da zaspim u krevetiću kao „normalna“ deca, već u kolima, u vožnji. Verovatno mi se tada miris benzina uvukao u krv i odredio dalji život. Šampion je vozio budućeg šampiona. Sa godinu dana, tata me je na Divčibarama vozio po brdskom terenu i, po zahtevnom spustu, „posadio“ na haubu i pitao: „Šta ćeš ti da budeš kad porasteš?“. Skromno sam odgovorio „pion“, što na jeziku jednogodišnjaka znači – šampion.
Prva trka kojoj sam prisustvovao je bila trka kamiona na beogradskom aerodromu Surčin. Tata je, naravno, pobedio, a posle trke kamiona se održavala i karting trka koju sam netremice posmatrao. Usledili su „dugotrajni pregovori“ sa tatom. Trajalo je to nekoliko meseci, ali je jednog sunčanog dana to i urodilo plodom. Sećam se svakog detalja, a najpre suza u očima, kada sam ispred sebe video dva nova-novcijata trkačka kartinga.

Prva trka koju sam vozio održana je na carinskom terminalu na ulazu u Beograd. Nadali smo se da ću moći da uđem u prvih petnaest, a ja sam je završio na četvrtom mestu! Neverovatan uspeh za jednog početnika koji je sve iznenadio. Na sledećoj sam već bio drugi, i ubedljivo brži od ostalih, već etabliranih takmičara.
Brz uspon, a zatim i brzi pad.
Tokom treninga pred treću trku, prevrnuo sam se i zadobio nekoliko povreda, od kojih je najozbiljnija bila prelom obe podlaktice.
Oporavak je trajao nekoliko meseci, a čim su mi skinuli deo gipsa sa jedne ruke, ponovo sam bio za volanom.
Posle oporavka, ponovo počinje uspon.
Vozio sam jako uspešnu karting sezonu i postao prvak Jugoslavije. I tako šest godina za redom.
1997. godine sam za tri uzastopne titule šampiona dobio „Zlatnu kacigu“ i postao najmlađi dobitnik tog priznanja.
Kako sam i sledeće tri godine bio šampion, ponovo sam dobio „Zlatnu kacigu“ i postao najmlađi dvostruki dobitnik tog priznanja.

Prelazak u „mali N“ u kome se voze „Jugići“ se desio 2001. godine. Sledeće sam već bio vicešampion tog takmičenja uz prvu pobedu na stazi „Ušće“ u Beogradu.
2003 godine sam prešao u najpopularniju klasu u našem šampionatu – „Nacionalnu klasu – hibrid“. Pošto nisam vozio sve trke - završio sam kao treći u generalnom plasmanu, ali već sledeće godine sam bio vicešampion.
Naredne četiri godine, od 2004 do 2008. godine, imao sam najviše pobeda u istoriji „Nacionalne klase“, od čega sam 2007. godine vozio i brdske trke i postigao rekorde staze na svih osam trka.
Eto i treće „Zlatne kacige“, odnosno prve „Dijamantske“. I ovde se ponavlja priča o najmlađem osvajaču jednog trofeja. Ikada.

Te 2008. godine sam vozio skoro sve što sam mogao, uključujući brdske, kružne i reli trke.
Moja sadašnja ljubav - Mitsubishi Evolution IX, nabavljena je 2009. godine. Automobil koji mi je otvorio Evropska vrata je poklon Dragoljuba Lekića, generalnog direktora „Vitro Group“-a.
2010. godine sa ovom „Micom“ sam bio šampion Srbije na brdskim stazama, a učestvovao sam na Serbia rally-u, i Istra reliju. Serbia rally je posetio i Mikko Hirvonen sa kojim sam se „jurio“ do u nekoliko sekundi. Dobio sam pohvalu od kolege, a „Mica“ se, nažalost, pokvarila. Taman se javila nada da posle 19 godina, neko iz Srbije bude objektivno brži od stranih takmicara, ali kako je ovo tehnički sport, sa izuzetnim finansijskim naporima – sa malo para, bude i malo muzike. Reparacije automobila su neophodne i izuzetno zahtevne, a tu se strane ekipe ističu značajnom podrškom sponzora u odnosu na naše vozače.

2011. godine, otisnuo sam se u Evropu, odabrao FIA European Hill Climb i postao prvi naš takmičar koji se okušao u celom šampionatu.
Već na prvoj trci u Rechbergu u Austriji, osvojio sam prvo mesto i napravio rekord staze. Od ukupno 12 trka, učestvovao sam na 9. Na 4 staze sam postavio brzinski rekord za grupu N. Pored Austrije, to su Ilirska Bistrica u Sloveniji, Fito u Španiji i Buzet u Hrvatskoj.
Ovih dana, pripremam se za sezonu 2012 sa planom da postanem šampion Evrope u brdskom usponu. „Mica“ je u procesu reparacije i jedva čeka da se izveze na stazu. Takodje, nabavljen je još jedan „Mitsubishi Evolution IX“ koji će biti pripremljen da bude rezerva i koriscen u svrhe promocije automobilizma.

Posle sezone 2012., moja velika želja je da se okušam u svetskim šampionatima-WRC-u, WTCC-u, čak i američkom NASCAR-u. Tako da, planovi za budućnost su veliki, ali, takav poduhvat podrazumeva podršku na nacionalnom nivou, s obzirom na visoke troškove i zahtevnost samog takmičenja, a ja sam spreman da to iznesem i potrudim se svim silama da opravdam ukazano poverenje i pokušam da pronesem slavu Srbije i na ovom polju. Vi znate da vas neću razočarati.

Iskreno,
Vaš Dušan.


Gruvaj Duco...


  • 0

#2 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 16 September 2012 - 10:07

Bravo majstore samo napred!! :)
  • 0

#3 Arnold Schwarzenegger

Arnold Schwarzenegger
  • Members
  • 1,824 posts

Posted 16 September 2012 - 14:10

Vidi spominje Nascar :thumbs:
  • 0

#4 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 16 September 2012 - 14:44

Svako dobro majstore, i da nam se redovno javljas sa najnovijim vestima i rezultatima vezanim za tvoju karijeru!
  • 0

#5 DASUBO

DASUBO
  • Members
  • 3,855 posts

Posted 16 September 2012 - 15:47

Sve informacije o Ducinim trenutnim poduhvatima možete videti na njegovoj stranici: http://www.dusanborkovic.com/

Odatle sam i preneo njegovu biografiju ispričanu sopstvenim rečima.
Čovek je zaista sasvim ok i pre svega živi za auto sport. Milion svetlosnih godina je daleko od one usrane ekipe koja je i upropastila auto sport na ovom područiju, jednom rečju pravi trkač.

Za to sam mislio da mu bar na ovaj način pružimo podršku kad već ne možemo da mu namaknemo kintu za WTCC ili IRC. WRC je pusti san. Srbija nema love za to planinarenje. Opet...
  • 0

#6 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 16 September 2012 - 16:09

Jebiga i nije posao drzave/vlasti da sponzorise individualne sportiste - zasto bas njega a ne hiljade drugih? Neka stipendija dolazi u obzir, da ima od cega da zivi a da ne mora da radi 8 sati na dan pa da moze da se posveti treninzima to je ono sto od drzave mora da se ocekuje sve preko toga je cisti bonus. Ne moze se ocekivati da drzava jednom automobilisti isfinansira celu sezonu sa sve konkurentnim autom, rezervnim delovima, pratecom ekipom ljudi i sve sto ide uz to.

Tu treba da uskoce sponzori, dakle firme, privrednici, biznismeni, tajkuni (a nije da ih nema u Srbiji) i tu dolazimo do sustine problema. Oni apsolutno nisu zainteresovani za dobrobit bilo koga osim sebe samih, ne interesuju ih ni pojedinci u liku sportista-sampiona ni kolektivne kategorije poput "narod" i "drzava". Nemaju interes ni za neku dodatnu marketinsku promociju jerbo svakako vec apsolutno kontrolisu trziste i nema potrebe da se reklamiranjem takmice sa konkurencijom koja ne postoji a stanovnistvo je svakako prinudjeno da kupuje kod njih.

Jedino ako jednog dana automobilizam postane profitabilan poput fudbala ili nekih slicnih sportova pa razni "bizmizmeni" i "menedjeri" pronadju interes da uloze u njega (da bi to kasnije 100 puta naplatili), no kako kaze poslovica - ko s djavolom tikve sadi...

Postoji samo jedna grupacija u Srbiji za koju mislim da bi videla interes u ovakvom nacinu marketinske i medijske promocije preko sponzorstva sporta a to su politicke partije pred izbore - ali tek to je sve od zla oca i jos gore majke, ko se sa njima u kolo uhvatio nikad nije dobro prolazio.

Ukratko - mrka kapa...
  • 0

#7 DASUBO

DASUBO
  • Members
  • 3,855 posts

Posted 16 September 2012 - 16:25

Radoje, 100% si u pravu.

Kada sam napisao Srbija upravo sam mislio na to. Ok, bez prave auto piste i prateće industrije teško da tu može da se napravi neki rezultat. S obzirom da je mašinska (a i skoro sve ostale) mrtva u Srbiji i da jedino msje Alvirović ima ok stazu koja je ispitni poligon, a ne trkačka staza, stvari jesu zaista crne za moto sport u Srbiji, a rekao bih i u celoj ex Yu.

Ali nij enemanje para und infrastrukture najgora stvar u celoj priči. Kancer ove teme je ekipa koja je zasela u po raznoraznim upravama i jbm li ga čemu još koja organizuje trke. Da budem fer tu postoje dve vrste ljudi: zanesenjaci koji žive za autosport i izvode magiju ne bi li nekako skupili kintu za auto i oni drugi koji tu peru lovu od ko zna čega. Karikiram naravno, ali ova poslednja (u bukvlanom smislu te reči) vrsta ljudi su sve samo ne sportisti i pravi ljubitelji auto sporta.

E ovaj dečko je drugačiji. Zato ga treba podržati. Bar nas ništa ne košta da podignemo bar još malo prašine oko njega. Možda ga tako potrefi neka kinta...
  • 0

#8 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 16 September 2012 - 16:59

Srbija je jedno sustinski jako bolesno drustvo u kome vladaju nepotizam i korupcija i koje ne prasta uspeh nikome ako nije prethodno aminovan tamo gde treba. Svaki posao koji zapocinjes u Srbiji pocinje testom podobnosti i pitanjem "a od cijih si ti", "za koga je to" i slicno, i ako tu padnes pisi propalo.

Dakle jedino da gleda negde napolje, mada sa 28 godina i tu vec zapada u cajtnot.

Mozda je zato onaj detalj sto je spomenuo Naskar najinteresantniji - jer njihovi vozaci imaju nesto duzi rok trajanja, i nije neobicno da imas 30-togodisnjeg rukija i kandidata za titulu na pragu 60-tih. No bas kao i sa svakim vidom vrhunskog auto-sporta za ulazak u top kategorije (Kup, NNS, kamioni) treba jako jako puno sponzorstva.

Zato postoje nize regionalne kategorije pa ako se tu napravi rezultat i odskoci kvalitetom mozda neko ponudi jedan start u NNS ili kamionima, pa korak po korak...

E sad, da bi se stiglo i do tih regionalnih serija mora se prvo peci zanat po kratkim ovalima od sljake u midzetima i sprinterima, sto takodje kosta sv. Petra kajganu, i gde bi se takmicio protiv junosa 5-10 godina mladjih od sebe (ako se radi o talentima) ili sa svojim vrsnjacima cija se karijera zaglavila na tom nivou i starijim "propalitetima" iz jacih kategorija Naskar i Indikar lestvice.

Opet, sve oci su uprte u "mlade nade", tesko da ce neko da gleda coveka na pragu 30-tih osim ako stvarno rezultatski ocigledno ne odskace.

Zasto sam sve ovo napisao - pa evo ima ovde nedaleko od mene baziran jedan Naskar tim, takmice se u kanadskoj NCATS podruznici, a poreklom su iz ovih nasih krajeva. Mozda bi se mogao uspostaviti neki kontakt, videti da li postoji neka racunica za neki vid medjusobne saradnje. Mozda neko gostovanje Kanadjana u Srbiji i Srbina u Kanadi, ko zna, vredi probati...

http://www.lapcevichracing.ca/
  • 0

#9 DASUBO

DASUBO
  • Members
  • 3,855 posts

Posted 17 September 2012 - 15:32

Dušan Borković je postao prvi šampion u automobilizmu koga je Srbija dala Evropi:

Posted Image


Srbija je po prvi put dobila šampiona Evrope u automobilizmu. Najbrži Srbin Dušan Borković je u Buzetu (Hrvatska) na poslednjoj trci Šampionata Evrope na brdskim stazama zvanično postao prvak Evrope.

Sjajnu sezonu krunisao je velikom proslavom na kraju trke zajedno sa više hiljada navijača, velikim brojem novinara iz Srbije i regiona, kao i predstavnicama kompanije NIS, koji su ga podržavali do evropskog trona.

Po završetku poslednje trke Borković je izašao iz automobila i otvaranjem pobedničkog šampanjca započeo slavlje. Navijači iz Hrvatske, Srbije i drugih zemalja su mu ovacijama i paljenjem baklji čestitali titulu i 28. rođendan.

„Presrećan sam što smo osvojili još jedan cilj, što smo osvojili još jedan vrh. Srbija je postala najbolja i u automobilizmu. Na početku sezone obećao sam da ću Srbiji doneti titulu evropskog šampiona i to sam ostvario. Obećao sam i da ću dati sve od sebe da popularišemo automobilizam u Srbiji i činjenica da je više od 30 srpskih novinara u Buzetu proslavilo sa mnom evropsku titulu mi govori da smo i na tom planu pobedili. Hvala svima na podršci, slavićemu u Srbiji", prvi su utisci novog prvaka Evrope u automobilizmu Dušana Borkovića


Duco, majstore!!!
  • 1

#10 stex

stex
  • Members
  • 995 posts

Posted 18 September 2012 - 07:05

Bravo majstore!!!!!
  • 0

#11 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 18 September 2012 - 07:34

Bravo šampione!!
  • 0

#12 Trofej

Trofej
  • Members
  • 4,307 posts

Posted 18 September 2012 - 10:23

Jebiga i nije posao drzave/vlasti da sponzorise individualne sportiste - zasto bas njega a ne hiljade drugih?

Zato što zdravo volemo trke i miris benzina. ;)
  • 0

#13 Ibiza

Ibiza
  • Members
  • 1,487 posts

Posted 18 September 2012 - 11:00

Zato što zdravo volemo trke i miris benzina. ;)

Malo je ljubitelja brzine i mirisa benzina, sto se drzave tice ( bilo koje drzave). To je malo biracko telo, tako da ako hocemo da gledamo trke moramo da "trpimo" razne sponzore koji placaju za ovaj sport
  • 0

#14 Ridjis

Ridjis
  • Members
  • 37,708 posts

Posted 22 September 2012 - 21:26

Била је јуче репортажа на СОСу из Бузета и стварно је прелепо изгледало а Дуца је оставио феноменалан утисак на мене. Онако скромног и доброћудног шампиона у аутомобилизму нисам видео.
Његови Панчевци су га дочекали на начин на који је заслужио а када је требало да им се обрати једва је задржао сузе, у тренутку када је хтео да захвали оцу што је скоро све што има уложио у њега заиста је и почео да плаче.

Иначе због овог није победио и тамо :D



Иначе домаћини кажу да је његов пролазак из 2011 кроз ту легендарну кривину најбољи у 30 година дугој историји
  • 0

#15 Penski

Penski
  • Members
  • 409 posts

Posted 21 February 2013 - 17:15

Danas sam slusao Ducinu izjavu za jednu radio emisiju gde je objavio da ove sezone prelazi sa brdskih na kruzne trke, naravno na automobilu za takve trke, krecem krajem marta ova serija, bice prenosi na Eurosport-u


  • 0