Jump to content


Photo

DA LI JE NAČIN FUNKCIONISANJA I USTROJSTVO SADA NJEG DRU TVENO POLI


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 Srbendijanac

Srbendijanac
  • Members
  • 7 posts

Posted 14 March 2012 - 10:46

-Ono na šta bih da skrenem pažnju u vezi sa konceptom koji će biti prezentovan ovde su pozitivne i revolucionarne promene koje će primena istog doneti društveno političkom ali i ekonomskom sistemu ne samo Republike Srbije već ću biti slobodan reći i Svetu.

- Ovakav sistem funkcionisanja kompletnih društvenih sistema samim time i njihovih pod jedinica, omogućiće da se konačno ostvari san mnogih pacifista u svetu, omogućiće da svetom dominiraju tzv. "Građanska društva" a samim time zaustaviti dalju militarizaciju sveta i međunacionalne, međuregionalne i međugrađanske sukobe.

-Ovo je skup sitnih stvari koje život znače a koje zajedno čine jednu veliku ideju(ne želim da budem lažno skroman), ideju koja bi mogla da okupi mase i počne da okreće ubrzano sitvaciju u Srbiji na bolje a prema istom receptu kasnije i u svetu.

Ne samo političku nego i ekonomsku sitvaciju.

-Pročitajte pažljivo text ispod i shvatićete na koji način će ovde iznesene mere implicirati pozitivne efekte koje sam prethodno gore naveo.

Da bi sve ovo moglo da se sprovede potrebno je prvo uspostaviti Direktnu Demokratiju u Srbiji.
Koncept Direktne Demokratije koji predlažem, drastično se razlikuje od primene njenih tragova u Šwajcarskoj i imaće mnogo pozitivnije efekte od onoga što se primenjuje u Šwajcarskoj.


DIREKTNA DEMOKRATIJA I NOVI SISTEM U KRATKIM CRTAMA


1-Ljudi izlaze na izbore.

2-Na specijalnom glasačkom listiću POTPISUJU svog kandidata.

3-Kandidat može biti BILO KO, pod uslovom da ga ima na spisku glasača odgovarajućeg izbornog mesta-IM.

4-Onaj ko dobije najveći PROCENAT glasova na toj IM, pod uslovom ličnog pristanka, postaje kandidat tog IM za mesto predsednika MZ-Mesne Zajednice.

5-Osvojeni procenti glasova pobednika IM-ova jedne MZ se upoređuju, kandidat sa najvećim % postaje predsednik MZ i poslanik te MZ u opštinskoj skupštini-OS.

6-Procenti osvojenih glasova svih članova skupštine opštine-SO se upoređuju a onaj sa največim postaje predsednik opštine-PO.

7-Formira se jedinstvena opštinska lista svih kandidata prema broju osvojenih procenata glasova na odgovarajućim IM u koju ulaze samo pobednici IM.

8-PO postavlja svoje ljude po sopstvenom izboru na svim ključnim mestima u opštini.(predsednik opš. suda, predsednik javnog komunalnog, predsednik javnog preduzeća za puteve kao i sve sekretarske funkcije u opštini).

9-sekretarske funkcije u opštini su: sekretar za infrastrukturu, ekonomski razvoj i komunalni red, sekretar unutrašnjih poslova zadužen za saobraćajni red i prekršaje i sekretar za finansije i finansijske transakcije).

10- 24h nakon što PO javno saopšti članove svoje vlade i direktore javnih preduzeća, ljudi mogu da se u posebnoj instituciji koju ćemo nazvati "narodna kancelarija"-NK, potpišu za smenu bilo kog od strane PO izabranih funkcionera opštinske vlade-OV ili lokalnih javnih preduzeća-LJP.11- na mesto smenjenog funkcionera PO postavlja novog kandidata po ličnom izboru.12- zaštita od mogućnosti da PO zloupotrebi tačku 11 je to!, da narod može potpisima da smeni PO.

13- u slučaju smene PO, nema novih izbora već na njegovo mesto dolazi sledeći sa jedinstvene opštinske izborne liste.(vidi tačku 7).

14- kada se izvrte svi kandidati sa jedinstvene opštinske liste(svi pobednici izbora po IM), pristupa se novim izborima.

15- ljudi će imati pravo da pored smene funkcionera, potpisima u IK zahtevaju i nove izbore kao i bilo kakav zahtev, bilo koje prirode koji se odnosi na vlast u opštini i društvo uopšte.(npr. prirode kao zahtev za ukidanje PDV-a na bejbi opremu u Srbiji).

15.1- SVAKI GRAÐANIN ODGOVARAJUCE LOKALNE SAMOUPRAVE IMA PRAVO DA MU SE STAVI NA UVID SPISAK POTPISA PROTIV LOKALNIH FUNKCIONERA CIJA SE SMENA ZAHTEVA I DA NADLEŽNIM ORGANIMA UNUTRAŠNJIH POSLOVA PRIJAVI NEPRAVILNOSTI ZA KOJE CE SNOSITI ODGOVORNOST PRIKUPLJAC POTPISA. TAKOÐE IMA PRAVO DA NEPRAVILNOSTI OBZNANI SVIM GRAÐANIMA PUTEM tzv. RAZGLASNE BINE koja će postojati na centralnom trgu svakog od centara opštine.

16- postojaće državna i opštinska policija.

17-opštinska policija će biti pod potpunom kontrolom PO i imaće ulogu da održava saobraćajni, komunalni red u opštini kao i da se bavi prevencijom i suzbijanjem sitnan kriminal.

18-državna policija će prema hijararhiji prava i nadležnosti biti iznad opštinske.

19- biće neuporedivo: opremljenija, brojnija i uopšte jača od bilo koje opštinske policije i imaće funkciju: odbrane zemlje, čuvanja granica, suzbijanja krupnog opštinskog i među opštinskog kao i međunarodnog kriminala kao i čuvanja ustavnog poredka Srbije.

20- po automatizmu, SO će imati tačno onoliko članova koliko MZ ima u opštini.

21- ekvivalentno tački 20, državna skupština će imati tačno onoliko članova koliko opština ima u državi i iz svake od njih će dolaziti po jedan član.

22- neće biti političkih partija ni na državnom ni na lokalnom nivou.

23- svaka opština će raspolagati sopstvenim budžetom koji će se sastojati od novčanih sredstava prikupljenih na teritoriji iste, umanjenih ili uvećanih za PB(biće objašnjeno sledećom talkom).

23- PB je procenat godišnjeg budžeta koji će opština morati da uplati u državnu kasu radi finansiranja: državnih institucija i nerazvijenih opština...

23.1- PB ne može preći 30% od budžeta opštine.

24- novac nerazvijenim opštinama raspoređivaće se prema GKE-godišnji koeficijent ekonomske razvijenosti opštine

25- GKE će se sastavljati na svake recimo 4 godine i pomoću njega će biti određeni procenti budžeta pojedinih razvijenih opština koje će iste morati da izdvoje za druge nerazvijene opštine.

26- f-ja državnih organa, vlade. Biće da koordinira i sinhronizuje interese svake pojedine opštine kada su u pitanju recimo veliki infrastrukturni projekti koji se odnose na više opština i slično.

27-takođe, država će prikupljati i raspoređivati novac namenjen državnim institucijama kao i nerazvijenim opštinama.



Dakle sve ovo, uz odgovarajuće modifikacije važiće i na nivou države.


PREDNOSTI OVAKVOG REŠENJA:

-Neće biti izbora svake 4 godine već samo kada se izvrte svi pobednici IM a to će najverovatnije značiti da ih prosečno neće biti češće od 1-ih u 10 ili 15 godina.

Podsetiću vas da država potroši za svake izbore oko 20 ili 30 miliona evra.

Dakle!, svake 4-e godine po 2 jake kompletno opremljene bolnice.

-1-a opština, 1-an poslanik znači da će interes SVAKE POJEDINE OPŠTINE biti zadovoljen.

Do sada smo imali da političke partije same određuju svoje poslanike, dakle pokrivenost svih opština nije bila zakonom obavezna.

-1-na opština, 1-an poslanik znači i oko 60-70 poslanika manje u skupštini.

To je 60-70 poslaničkih plata manje na državnom teretu, plus svi njihovi troškovi i troškovi njihove režije.(kancelarijski materijal, kuvarice, kuriri, plaćeni rad u raznim večima, toalet papir, ručkovi...).

Pošto su poslanici u 90% slučajeva ljudi koji već imaju primarna zanimanja, gubitak poslaničke plate neće predstavljati težak udarac za njihovu ekonomsku egzistenciju.



-Minimalno 70% opštinskog novca će ostati u opštini i biće pod kontrolom ljudi koje je narod STVARNO izabrao.

Do sada smo imali da je opštinske funkcionere birala partija a da su ljudi birali partiju.

PARTIJA je ovde VIŠAK.

Zašto bi smo imali partije kao suvišne karike, spone u sprezi-odnosu NAROD-VLAST.

Partije su iz ovoga se vidi suvišne i štetne jer se njihovim postojanjem i posredovanjem između naroda i države povećava mogućnost korupcije i manipulacije narodnim glasovima.

Zašto da partije određuju ljude na funkcijama kada to može NAROD.

Za početak neka tako bude samo u opštinama a kasnije u državi.

Novac ostaje u opštini, samim time će isti biti bliži narodu samim time lakša kontrola njegovih tokova od strane naroda.

Ovako, novac ide iz opštine u BG a onda se vraća natrag umanjen za partijsku korupciju i javašluk.



- Pokrajinska administracija je takođe NEPOTREBNA među spona u prenosu novca i vlasti iz BG prema pokrajinama.

Novim sistemom, pokrajinska administracija će biti ugrađena u državnu po automatizmu efekata sistema. "1-na opština, 1-an poslanik".

Poslanici vojvođanskih opština, predstavljaće Vojvodinu u skupštini Srbije, isto važi i za KIM.

Prema sadašnjem sistemu imamo da novac i vlast prvo iz opština idu u BG.

Iz BG se sele u NS pa tek onda opštinama.

NS je u ovom lancu ništa drugo nego prilika za korupciju.



-Do sada smo imali sitvaciju da SVAKA PARTIJA iz vladajuće koalicije predlaže i daje svoje kandidate za članove vlade.

Neretko se novi članovi vlade nisu ni poznavali lično pre stupanja na funkciju.

Da bi neka vlada funkcionisala, JAKO JE BITNO da svi ministri budu sličnih karaktera i načina razmišljanja.

Novim rešenjem se to i ostvaruje jer PO-predsednik opštine, samostalno sastavlja vladu bez ikakvog uticaja bilo koga pa ni partija koje neće ni postojati niti će njihovo postojanje biti neophodno.



PREDNOSTI JE MNOGO I ISTE SE MOGU LAKO LOGIČKI UOČITI IZ PREDSTAVLJENIH TAČAKA GORE.


EVO ZASTO JE MOJ SISTEM BOLJI OD SADASNJEG?


SUŠTINA je da se novac ne seli iz opština a onda se istim PONOVO raspoređuje DRASTIČNO umanjen, što bukvalno, što novim zaduživanjem države da bi pokrila OGROMNU KOLIČINU javašluka ali i manjkavosti prilikom prenosa i raspodele tog novca.Ovako novac ostaje u malim sredinama a NARODU je NEUPOREDIVO LAKŠE da kontroliše tako male sredine nego da prati šta se sa novcem dešava kada ode u BG pa se onda vrati u opštinu i na kraju njima.


Da bih objasnio razliku u efkasnosti između sadašnjeg i sistema koji predlažem, evo jednog primera.



U SADAŠNJEM SISTEMU....


Partije predlažu ljude koji se na izborima biraju za recimo predsednika opštine. Ne radi se uvek tu o ljudima koji su loši, dakle o: krominalcima, korupciji sklonim ljudima. Ima slučaja kada su to stvarno pošteni i uzorni građani. Partija njih predloži jer smatra da su dobri kandidati i da će ih građani izabrati zbog toga a ovi prihvate u želji da stvarno nešto poprave i naprave svoju opštinu boljim mestom za život svojih sugrađana i sebe. Ipak najčešće su kandidati partija oni koji žele da slušaju partiju ali i da im se to plati.Uzećemo u obzir da se u nekoj opštini X, desio ređi slučaj da je partija kandidovala poštenog i vrednog kandidata.On pobedi i postane predsednik. A ONDA.Što po direktivi partije, što samoinicijativno, stihijski i bez icije dozvole, na mesta kao što su: predsednik opštinskog suda, direktor javno komunalnog preduzeća, direktor preduzeca za opštinske puteve i slično... dolaze oni KOJI BUŠE TAMO I GDE BURGIJA NE MOŽE, SAMO ZBOG LIČNE KORISTI.

Šta se dešava dalje.Ovaj predsednik je došao na vlast i onda samo posmatra kako mu na ključna mesta u opštini dolaze ljudi sa kojima on NIKAKVE VEZE NEMA i koje uopšte nije želeo a sa kojima mora da sarađuje i gradi bolji život sugrađana. Javašluk se nastavlja a on samo sleže ramenima i:

ili se uklapa u celinu i sve prećutkuje kako bi primio veliku platu predsednika opštine

ili napušta vlast a na njegovo mesto dolazi neko koga je partija poslala.

Izscenira se kriza u opstini i postavi novi covek.


U MOM SISTEMU...


Predsednik opštine koga je NAROD DIREKTNIM IZBORIMA izabrao, SAM , bira svoju opštinsku vladu i ljude za sve ključne funkcije lokalne samouprave.Dakle, sa takvim ljudima će NAJBOLJE sarađivati jer ih je sam odabrao.Partija nema, tako da niko neće moći da mu nameće partijske ljude a tu je i sistem da na mesto potpisima gradhjana smenjenog dolazi drugi sa izbornog spiska po procentu glasova na svom glasačkom mesu.Ako neko bude loš, narod će ga potpisima smeniti i na njegovo mesto doći će sledeći sa izbornog spiska.

Potpisi ce se skupljati u IZBORNOJ KANCELARIJI, instituciji koja ce postojati u svakoj opstini i ciji su nacin i efekti funkcionisanja opisani u mom textu(tacka 7.)



Opština će cvetati jer su naključnim mestima POŠTENI i KVALITETNI ljudi koje je NAROD HTEO.





Nadam se da sada shvatate suštinu promena sistema koje predlažem i ZAŠTO će one napraviti sistem bolji od sadašnjeg.





Edited by Srbendijanac, 14 March 2012 - 10:51.


#2 Srbendijanac

Srbendijanac
  • Members
  • 7 posts

Posted 14 March 2012 - 11:19

ZAŠTO JE OVAKVA "NARODNA' SKUPŠINA ŠTETNA PO POL. SISTEM SRBIJE.


Ovakva "Narodna skupština" kakvu imamo danas, uzimajući u obzir njen format, strukturu kao i način formiranja je suvišna u političkom sistemu republike Srbije.
Zašto?.
Sastav Narodne skupštine , odnsono odnos snaga političkih opcija unutar iste, određen je odnosom snaga političkih partija na poslednjim izborima.
Da bi neki predlog zakona, uredbe ili uopšte bilo kakva odluka u skupštini prošla, potrebno je da za nju glasa više od polovine članova skupštine.
Članove skupštine predlažu političke partije, dakle radi se o partijskim poslušnicima.
Ona partija ili koalicija koja ima većinu u skupštini, može sa sigurnošću od 99% da računa na prolaz svojih predloga, tj. da će njene odluke biti izglasane.
Nije li to suvišan monopol u političkoj vlasti?.
Čemu onda postojanje Narodne skupštine, čemu služi plaćanje 250 poslanika i propratnog režijskog osoblja skupštine, gde je tu demokratija?,
da li živimo u demokratskim društvima a pre svih mi Srbijanci?.
Ako se ne želi prava demokratija a vladajuće političke partije žele da zadrže svoj monopol u vlasti, neka jednostavno ukinu Narodnu skupštinu, skinu je sa grbače građana a svoje odluke proglašavaju na partijskim i koalicionim konferencijama za štampu.
Opozicione partije svoje amandmane i predloge zakona da im šalju direkto na adresu centrale vladajućih partija bez ikakvog izglasavanja u Narodnoj skupštini koja u tom slučaju nema ni potrebe da postoji.
Dakle cela f-ja Narodne skupštine bi mogla bez problema da se smesti u okvire konferencija za štampu vladajućih i opozicionih stranaka.
Umesto ovakvog nakaradnog formata i ustrojstva kakav je danas aktuelan, predlažem skupštinu po principu 1-an poslanik 1-na opština a poslanike da bira narod i to direktno, na potpis, bez posredovanja pol. partija.
Tako bi se smanjio broj poslanika za 60 ili 70.
Svaka opština bi dobila zastupnika svojih interesa u skupštini Rep.Srbije, što bi bilo zakonom zagarantovano.
Gore navedeni apsurd i jop jedna u nizu nepotrebnosti pa čak i suvišnosti i štetnosti u političkom sistemu Srbije bila bi uklonjena.
Svake godine, ovakva skupština bi potrošila 3 do 5 miliona evra manje od sadašnje.
Podsetiću samo da izgradnja jedne kuće od 60m2 u Kraljevu košta 2-3 miliona dinara , tj. oko 30 hiljada evra a ovde je ušteda 3 miliona, koliko je to kuća i kolko se još kuća može napraviti uklanjanjem ostalih brojnih produkata i ostataka feudalnog sitema u Srbiji.

Edited by Srbendijanac, 14 March 2012 - 11:23.


#3 Srbendijanac

Srbendijanac
  • Members
  • 7 posts

Posted 14 March 2012 - 11:23

Što se mene tiče, može se bar primeniti i sistem 1% na izborima jednak je jednom poslaničkom mestu. I to je bolje od ovih besmislenih 250 nepotrebnih poslanika.
ali neuporedivo gore od sistema 1-an poslanik 1-na opština.Bar će se pvim uštedeti novac ako se vladajuće i uopšte sve partije boje ovog drugog navedenog ovde u postu.

#4 kronostime

kronostime
  • Banned
  • 27,590 posts

Posted 14 March 2012 - 11:27

Zar ne bi bilo bolje da Skupstinu cine predsednici opstina odnosno gradonacelnici, tj. da Skupstina bude Vece izabranih lokalnih funkcionera? :blink: