Jump to content


Photo
- - - - -

BUSPLUS-ocekujemo veliko poskupljenje prevoza?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
49 replies to this topic

#46 Misha_V

Misha_V
  • Members
  • 228 posts

Posted 08 November 2011 - 13:46

Sve linije GSP-a u istoj zoni

Inicijativa sa ukidanje zona na linijama GSP-a, pitanje je da li ce biti usvojena, jer zahteva jos vise novca iz gradske kase. Ili nas ceka novo poskupljenje karata pa ce putnici koji se voze u prvoj da placaju i za putnike u drugoj ili obe zone. Sve je moguce, al na dobro nece izaci!

#47 Massive_Attack

Massive_Attack
  • Members
  • 2,103 posts

Posted 04 February 2012 - 14:24

Posted Image

Edited by Massive_Attack, 04 February 2012 - 14:24.


#48 nbumbic

nbumbic
  • Members
  • 1 posts

Posted 15 February 2012 - 12:22

Koje informacije BusPlus skuplja o Vama i ko ima pristup Vašim podacima



#49 cika srdjan

cika srdjan
  • Members
  • 1 posts

Posted 15 February 2012 - 12:35

Bus Plus, život Minus, stop validaciji mesečnih karata
Hvala, ne želimo da učestvujemo u istraživanju tržišta!
Validacija karata, bilo pojedinačnih ili mesečnih nema nikakvih dodirnih tačaka sa praćenjem vozila. To se ostvaruje čak i bez potrebe za uređajima (validatorima) u vozilima, već preko uređaja kod vozača. Znači, to je moglo da se uradi i bez BusPlusa, prostom ugradnjom GPS uređaja u vozilo, uz zadržavanje postojećeg sistema naplate. Nedoumice oko ovoga su zamena teza usled pojavljivanja raznih informacija sa mnogo strana koje prave konfuziju kod građana. E sad, zbog novih saznanja koja isplivavaju svakog dana, možda ta konfuzija i nije slučajno napravljena. Radi se o sledećem: Koliko vas je prilikom vađenja legitimacija čitalo šta piše u ugovoru koji smo svi potpisali? Ja nisam, a verovatno i niko drugi jer smo svi hteli samo da uzmemo tu karticu posle dugog čekanja i da idemo kući. Kada se iz ove perspektive sagleda taj naizgled beznačajan detalj, to samo po sebi daje mnoge odgovore. Evo pomenutih dokumenata:
http://www.busplus.r...es/zahtev-1.jpg
http://www.busplus.r...es/zahtev-2.jpg
Kada detaljno pročitamo sada kada smo u prilici, vidimo šta smo u stvari potpisali. Ja sam to protumačio ovako, ako neko drugi vidi drugačije, bilo bi mi drago da čujem. Potpisali smo da podaci koji se sakupe kroz sistem BusPlus mogu da se koriste u cilju praćenja i evidencije potrošnje za proizvode... da dalje ne nabrajam, ali ovo je ključno, i sve je lepo bilo upakovano u oblandu da ako potpišeš dobiješ malo minuta u mreži telekoma, popust u Tempu da niko ne obrati pažnju na šta se u stvari obavezuje. Ovo me dalje navodi na pomisao da je možda BusPlus u stvari najmanje bitan deo celog "programa" i da služi kao sredstvo odvraćanja pažnje. Sve više mislim da je ceo biznis započet sa idejom da se sprovede istraživanje tržišta na ogromnog uzorku čije bi rezultate obradili zainteresovani i na taj način stekli mogućnost za ogroman profit. Možda i nije tako, možda stvarno žele da unaprede sistem naplate, a ovo im je idealna prilika da "prošire" kapacitete. Zainteresovani su naravno oglašivači na javnim mestima, a naročito oni koji vode taj posao u gradu, zna se naravno ko je u pitanju. Na ovaj način će dobiti precizne podatke o ulaznosti na svim stanicama u gradu i moći će da računaju na veliki profit od planiranja oglašavanja i prodaje reklamnog prostora. Ove fantomske firme su u stvari tu da zavaraju trag i da se preko njih zaobiđe stavka u ugovoru po kojoj se podaci ne mogu prodavati trećim licima. Neće biti prodaje, podatke će preuzeti zainteresovani koji ujedno drže i ove firmice a ove one će shodno broju zaposlenih i kapitalu jednostavno nestati u jednom trenutku kada obave posao. Jedino što može da bude dobro u svemu ovome je što to realno ne bi trebalo dugo da traje, dovoljna su po meni dva meseca van sezone odmora da se isprati kretanje putnika i dođe do potrebnih podataka. Nakon toga i BusPlus postaje nepotreban. Hajde da sačekamo još dve nedelje, papirne karte važe do kraja ovog meseca, sam podatak da li će u vozilima i od prvog marta ostati stari aparati za poništavanje će dati odgovore na mnoga pitanja. Sve mi se čini da oni koji uvode sistem ne bi uopšte bili potreseni kada bi projekat eventualno propao, naprotiv. Naravno, ne treba da pominjem da bi za bilo koji neuspeh BusPlusa isključivi krivac bili građani "koji su se protivili svemu što je inovativno, nisi bili disciplinovani, politički su izmanipulisani" itd. Svi koji rade znaju da je najslađa parica ona koja kaplje svakog meseca, još kada je sigurna na duže staze, to je najbolji biznis. Oglašavanje na stanicama i u prevozu je baš takav vid posla, a prilika sa BusPlusom dušu dala da se planira i omogući dugoročni razvoj istog. Voleo bih da grešim jer bi potvrda ovakvih saznanja bacila senku na mnoge druge urađene (do sada sam mislio dobro) stvari u gradu u prethodnom periodu.

#50 TrolMcClure

TrolMcClure
  • Members
  • 43 posts

Posted 17 February 2012 - 00:48

Pozdrav.

Nekoliko vas je pominjalo "kako to funkcioniše u Londonu". Sećam se kada sam prvi put bio u istom, u leto 2007, tada je tek počela primena tih Oyster kartica, i bilo je otpora i tamo. To je valjda prirodno u svakom gradu, i u svakom društvu. Razumem da ima ljudi, kao autor prethodnog posta, koji se možda i opravdano brine za sigurnost privatnih podataka, i ja to podržavam. Ipak, postoji zakon o zaštiti privatnosti, i ukoliko nešto u sistemu BusPlus nije u skladu s njim, to će morati da se promeni.

Ovde je po sredi nešto sasvim drugo. Već DECENIJAMA se većina Beograđana navikla da NE PLAĆA prevoz, ili barem da ga ne plaća ogromnu većinu puta kada se vozi. Priznajem da sam među njima bio i ja. Kada sam radio u firmi, i išao na posao svaki dan, kupovao sam kartu, ali ne uvek. Plata mi je bila toliko mizerna, da nisam želeo da kupim markicu. Dobro, tome ima već 10 godina, a sada već dugo radim od kuće, i ne koristim prevoz svaki dan, tako da mi nije problem da kupim kartu kad mi treba bus.

Cela stvar je u tome da su mnogi ljudi shvatili da više neće biti "zezanja", i da će MORATI, u ogromnoj većini slučajeva da PLAĆA prevoz, i to skoro SVAKI put kada se voze. I to ih nervira. I to je glavni "problem" sa BusPlusom, sve ostalo je zamagljivanje situacije. Vidim da se neki "nadaju" da će sistem da propadne, a pri tom zaboravljaju da ne ulaže neko, odnosno taj konzorcijum, 12 miliona evra u nešto što će dozvoliti da propadne za 2-3 meseca. Sada je odjednom problem što mora i "markica" da se validira. Skoro sam bio u Novom Sadu i vozio se kratko autobusom. Naravno, mnogo ih je manje, i mnogo je manje putnika u NS nego u BG-u, ali apsolutno svaki putnik koji je ušao u bus, ušao je na prednja vrata i pri tome pokazao vozaču markicu, ili kartu, osim mene, koji sam kupio kartu od njega na licu mesta. Uzgred budi rečeno, imao je tacnu sa svom sitninom, i nije bio u fazonu "nemam sitno", iako sam mu dao novčanicu od 500 dinara, a karta je bila 50 ili 60 dinara. Bi det ez it mej, što kažu u Londonu, nikome u Novom Sadu nije čudno što mora da pokaže markicu da bi uopšte ušao u bus. Takav je slučaj je recimo i u Slovačkoj, u jednom manjem gradu u kome sam bio. Dakle, jeste u Beogradu teško overavati kartu svaki put, ali svuda je tako, pa i u Londonu. Sećam se puta u čuveni Peckham, gde inače ne vozi podzemna, autobusi su takođe dupli i prepuni, to putovanje je ličilno na beogradsko. Ali ipak je svako validirao kartu, ili kupio kod vozača.

Poenta u validaciji jeste i da neko može recimo da misli da ima dovoljno kredita za vožnju, ali u stvari nema, i to se validacijom vidi, a sistemom bez nje se ne bi videlo. Tako bi putnici plaćali kaznu a da nisu ni svesni da se "švercuju". Dajem samo primer. Nijedan sistem nije savršen, ipak, mislim da će ovaj sistem biti dobar. Njegov uspeh zavisi od toga da li će omogućiti da grad Beograd više ne dotira čitavih 10 milijardi dinara (odnosno 100 mil.€) godišnje za rad GSP-a. Tih 100 miliona se može upotrebiti za mnoge druge stvari, a prevoz treba da plaćaju ljudi koji ga koriste.