Jump to content


Photo
- - - - -

BUSPLUS-ocekujemo veliko poskupljenje prevoza?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
49 replies to this topic

#31 Dragan.

Dragan.
  • Members
  • 336 posts

Posted 17 September 2011 - 20:53

Odgovor nema jeste tacan, ali ostatak analize bas i nije. Apsolutno je bilo nebitno sta ce biti iduce godine, ako ove godine svi imaju pravo. Ako se ukine pravo svim starijim od 65 godina, onda ima smisla ponovo nabrajati i nosioce partizanske spomenice 1941. Inace Krkobabic (ako je bas on zasluzan) je samo spustio granicu prvo na 67, a zatim na 65 godina. Mnogo duze od njegovog ucesca u vlasti stariji od 70 godina imaju pravo na besplatan prevoz. Dopuna prvog pitanja: Koliko ima nosilaca partizanske spomenice 1941. mladjih od 70 godina?


Bitno je sta ce biti. da li ti shvatas da dobijas cipovanu karticu na kojoj uslovi statusa mogu da se menjaju svaki cas. Gradska vlast je bila na televiziji i rekla ovako: Sistem cena se zagarantovano nece promeniti prvih 6 meseci od pocetka primene istog. Oni su ti vec naglasili da se cene menjaju odmah posle izbora, jer ovo startuje krajem decembra. Mislim da ce se vratiti granica za preko 70 godina, ovo je ipak preveliki udar na grad.

#32 DJ_Vasa

DJ_Vasa
  • Members
  • 7,769 posts

Posted 18 September 2011 - 00:07

Bitno je sta ce biti. da li ti shvatas da dobijas cipovanu karticu na kojoj uslovi statusa mogu da se menjaju svaki cas. Gradska vlast je bila na televiziji i rekla ovako: Sistem cena se zagarantovano nece promeniti prvih 6 meseci od pocetka primene istog. Oni su ti vec naglasili da se cene menjaju odmah posle izbora, jer ovo startuje krajem decembra. Mislim da ce se vratiti granica za preko 70 godina, ovo je ipak preveliki udar na grad.

Ali cena karte, odnosno pojedinačne vožnje, može se promeniti bez obzira na sistem naplate. I od početka upotrebe ovih karata koje se buše u aparatu bilo je poskupljenja nekoliko puta. Uostalom, imajući u vidu cene goriva, koje obično rastu, kurs evra i druge troškove, poskupljenje se može očekivati u svakom slučaju.

#33 Dragan.

Dragan.
  • Members
  • 336 posts

Posted 18 September 2011 - 10:00

Ali cena karte, odnosno pojedinačne vožnje, može se promeniti bez obzira na sistem naplate. I od početka upotrebe ovih karata koje se buše u aparatu bilo je poskupljenja nekoliko puta. Uostalom, imajući u vidu cene goriva, koje obično rastu, kurs evra i druge troškove, poskupljenje se može očekivati u svakom slučaju.


Ma to je OK, cene karata ce sigurno rasti na taj nacin. Ako su oni sa nekim potpisali ugovor, kao sada sa turcima, to onda nece ici sa subvencijama kao do sada, radis sta hoces, kupujes uniforme, krades, pa onda okrenes Djilasa i trazis par miliona da ti doda iz grada. Sada ce se brojati svaki ulazak u vozilo, oni ce znati koliko se vozio presecan penzioner, zaposlen, student,... Grad na ovu cenu koja jeste dotira razliku do realne. Ako penzioneri naprave rekordan broj voznji, a ostane im besplatno, mislis li da ce grad da placa toliko? Pa zasto je u Izmiru ograniceno na 2 voznje dnevno i godisnja karta kosta 85 evra za penzionere? Zato sto se oni najvise voze, pa i sa tom cenom grad Izmir ih dosta subvencionise.
Ja prosto ne verujem da je cena markice realna, ako ostane, a kamoli ovolike subvencije za sve ugrozene kategorije koje imamo. Jednostavno ce tu nesto ozbiljno morati da se menja.

Pogledaj samo sta se desava u Novom Sadu, i sta ces kad preduzece ovog tipa ode u bankrot, ovo se sad ovako samo vuce zbog izbora i svi cute:

" - Da se pogrešno ne razumemo, GSP nije protiv povlastica. Ali besplatnog prevoza nema, to neko mora da plati. U ovom slučaju glavni finansijski teret snosi GSP. Problem je što sa gradom nemamo jasno zacrtane odnose oko tog pitanja. Mi smo javno preduzeće i ne očekuje se od nas da budemo profitabilni, ali bi za finansiranje očigledno velikog broja putnika koji koristi povlastice u prevozu trebalo drugačije urediti odnose, jer se sada to sve manifestuje kroz gubitak - priča Savić."

http://www.blic.rs/V...nika-placa-GSP-

Beograd:

“U okviru subvencija za saobraćaj, najveći iznos odnosi se na GSP „Beograd“, odnosno 3,79 milijardi dinara. Od toga 3,2 milijarde su subvencije do pune cene gradskog prevoza. Za javni prevoz izdvajaju se i subvencije privatnim prevoznicima, i to u iznosu od 2,65 milijardi dinara, dok će se sa 100 miliona dinara subvencionisati cene prevoza do pune cene za železnički saobraćaj, odnosno BG voz”, kaže Duško Nikodijević, pomoćnik sekretara za finansije.

Ovaj sistem je neodrziv, a oni nece poskupeti markicu za zaposlene na 7000 da bi se penzioneri i dalje vozili za dzabe, pa to nema nigde. Zato i mislim da ce pre da uvedu neka ogranicenja da prevoz i dalje bude dostupan po nizoj ceni, ali da se i ti malo skupis i da se manje vozis. Mozda ce i biti markica, recimo 5000 za neogranicen broj voznji, a da ostane 2680 za 100 voznji koje su ti dovoljne za posao i jos malo nesto sa strane. |Ko ce u Beogradu da kupi ovu od 5.000?

#34 zeljko_nbg

zeljko_nbg
  • Members
  • 4 posts

Posted 18 September 2011 - 10:45

Imam jedan radikalan predlog. Kako bi bilo da se gradski prevoz proglasi sluzbom od opsteg interesa (nesto poput vatrogasaca npr.) i da se kao takav ubuduce u potpunosti finansira iz gradskog budzeta. Na taj nacin GSP bi ostvario ogromne ustede jer vise ne bi bilo troskova za stampanje/distribuciju karata, a mogao bi i da otpusti armiju kontrolora koju sada zaposljava, pa vise ne bi bilo troskova ni za njihove zarade. Takodje, mogao bi mesta koja sada koristi za prodaju markica da izda pod zakup pa tako ostvari i izvesne prihode. Ovim bi gradjanima bila ponudjena alternativa za odlazak automobilom u grad. Sa besplatnim gradskim prevozom mogao bi se uspostaviti sistem naplate ulaska automobilom u centar grada, cime bi se ostvarili prihodi koji bi dobrim delom pokrivali preostale troskove GSP. A centralne gradske ulice bi "prodisale", jer bi se znatno smanjila guzva na njima. Da ne govorim koliko bi ovakav sistem olaksao zivot siromasnijem delu gradske populacije, jer dosadasnji izdaci za prevoz nisu bili mali (zamislite npr. bracni par, jedno radi za 20.000 kod privatnika, drugo ne radi, a imaju troje dece skolskog uzrasta). A BUS PLUS-MINUS sistem prodati nekom drugom...

#35 Dragan.

Dragan.
  • Members
  • 336 posts

Posted 18 September 2011 - 13:43

Imam jedan radikalan predlog. Kako bi bilo da se gradski prevoz proglasi sluzbom od opsteg interesa (nesto poput vatrogasaca npr.) i da se kao takav ubuduce u potpunosti finansira iz gradskog budzeta. Na taj nacin GSP bi ostvario ogromne ustede jer vise ne bi bilo troskova za stampanje/distribuciju karata, a mogao bi i da otpusti armiju kontrolora koju sada zaposljava, pa vise ne bi bilo troskova ni za njihove zarade. Takodje, mogao bi mesta koja sada koristi za prodaju markica da izda pod zakup pa tako ostvari i izvesne prihode. Ovim bi gradjanima bila ponudjena alternativa za odlazak automobilom u grad. Sa besplatnim gradskim prevozom mogao bi se uspostaviti sistem naplate ulaska automobilom u centar grada, cime bi se ostvarili prihodi koji bi dobrim delom pokrivali preostale troskove GSP. A centralne gradske ulice bi "prodisale", jer bi se znatno smanjila guzva na njima. Da ne govorim koliko bi ovakav sistem olaksao zivot siromasnijem delu gradske populacije, jer dosadasnji izdaci za prevoz nisu bili mali (zamislite npr. bracni par, jedno radi za 20.000 kod privatnika, drugo ne radi, a imaju troje dece skolskog uzrasta). A BUS PLUS-MINUS sistem prodati nekom drugom...


Finansijski nemoguce, pa sada sa ovim subvencijama grad izdvaja izmedju 5-10% godisnjeg budzeta za prevoz, ako kroz neke druge stvari ne daje u realnosti i mnogo vise. Budzet je iz godine u godinu drasticno manji, samo je iz 2008. u 2009. smanjen za 30% sa 800, na 500 miliona evra, nesto tako. Shvatas li da je grad u finansijskom kolapsu i zbog ovakvog funkcionisanja sistema, gde se ipak placa, a kamoli da bude za dzabe. Ljudi sa pocetnih stanica i dispeceri ionako u narednih godinu dana gube posao. Autobusi imaju GPS sisteme i daljinsku vezu, a prodaju karata i markica preuzima BusPlus koji ce platiti automate za prodaju i davati proviziju svim trafikama, radnjama, kao sto rade i mobilni operateri.
Ukoliko bi prevoz bio besplatan niko ne bi koristio auto, smanjena prodaja benzina koji je glavni izvor poreskih prihoda se umanjuje, nikakva naplata ulaska u grad nece moci da pokrije tolike gubitke. I meni je dosta toga i previse skupo ali da li neko shvata da se naspram prihoda grada u ovom trenutku u Beogradu previse dobro i nerealno zivi, pa Beograd je uzeo kredit da plati gas da grejanje ne bi jos poskupelo, pa jel neko misli da moze ovako da se greje 24h za ove pare i da ce tako biti iduce grejne sezone? Ove hoce, jer su izbori. Ljudi, ja shvatam da je tesko, da su ljudi u krizi, ali kako neko moze da misli da pare mogu da se izmisle? Ja procenjujem da nas grcki scenario ocekuje u septembru iduce godine.

#36 zeljko_nbg

zeljko_nbg
  • Members
  • 4 posts

Posted 18 September 2011 - 14:27

\
Ukoliko bi prevoz bio besplatan niko ne bi koristio auto, smanjena prodaja benzina koji je glavni izvor poreskih prihoda se umanjuje,

Ha, pa to i jeste jedan od ciljeva. Manje prodatog goriva = manje guzve na ulicama = cistiji vazduh. Sta je tu lose?

Ako grad sada dotira priblizno polovinu cene prevoza neka to nastavi i dalje, ne treba da povecava subvencije osim mozda kratkorocno (otpremnine kontrolorima), uz navedene ustede i naplatu ulaska automobila u centar namaci ce se dovoljno para za GSP. A drzava neka nadje drugi nacin za punjenje budzeta za tu razliku u prodaji goriva (neka poveca akcize na alkohol i duvan, npr.). Nesto novca slilo bi se i od PDV-a na taksu za ulazak u centar.

Ne zaboravi da bi ljudima onda ostajalo vise novca koji bi trosili na kupovinu drugih proizvoda i usluga, obnovili bi nesto u kuci, mozda bi ponekad otisli u pozoriste ili u neki restoran umesto sto cetvrtinu ili petinu svojih prihoda daju na gradski prevoz ili gorivo za automobil. Od svega toga drzava bi opet naplatila PDV. Ne bi to tako tesko pogodilo budzet ni republike, niti grada.

Umesto svega toga imamo Busplus koji je (i tek ce kroz proviziju posredniku biti) papreno placen, uz garanciju da tokom prvih 6 meseci cena prevoza nece rasti (citaj: da ce po isteku 6 meseci cena prevoza porasti).

Uzgred, ja vrlo retko koristim gradski prevoz, i sa ovom cenom mi je jeftinije da kolima (pogon na TNG) odem sa kraja na kraj grada (posebno ako nisam sam u kolima), nego autobusom (racunajuci sa dve voznje u jednom smeru), dok je komfor neuporediv. Ali ako bi gradski prevoz bio besplatan, parkirao bih auto i isao prevozom. Mnogo nas ima koji ovako razmisljamo.

Sto se tice gradskog budzeta, ne znam o kakvom kolapsu se radi. Ja shvatam da je budzet grada bio u kolapsu 1993-2000. pa je gradski prevoz, iako znatno jeftiniji nego danas, doduse otezano ali ipak funkcionisao. A sada u gradskom budzetu ima 20 puta vise novca nego onda i kada se ne bi rasipalo na gradjenje svetskih cuda poput mosta preko Ade, vec se radilo prema finansijskim mogucnostima, sve bi se moglo nekako uklopiti.

Edited by zeljko_nbg, 18 September 2011 - 14:41.


#37 DJ_Vasa

DJ_Vasa
  • Members
  • 7,769 posts

Posted 18 September 2011 - 16:30

Ha, pa to i jeste jedan od ciljeva. Manje prodatog goriva = manje guzve na ulicama = cistiji vazduh. Sta je tu lose?

Ako grad sada dotira priblizno polovinu cene prevoza neka to nastavi i dalje, ne treba da povecava subvencije osim mozda kratkorocno (otpremnine kontrolorima), uz navedene ustede i naplatu ulaska automobila u centar namaci ce se dovoljno para za GSP. A drzava neka nadje drugi nacin za punjenje budzeta za tu razliku u prodaji goriva (neka poveca akcize na alkohol i duvan, npr.). Nesto novca slilo bi se i od PDV-a na taksu za ulazak u centar.

Ne zaboravi da bi ljudima onda ostajalo vise novca koji bi trosili na kupovinu drugih proizvoda i usluga, obnovili bi nesto u kuci, mozda bi ponekad otisli u pozoriste ili u neki restoran umesto sto cetvrtinu ili petinu svojih prihoda daju na gradski prevoz ili gorivo za automobil. Od svega toga drzava bi opet naplatila PDV. Ne bi to tako tesko pogodilo budzet ni republike, niti grada.

Umesto svega toga imamo Busplus koji je (i tek ce kroz proviziju posredniku biti) papreno placen, uz garanciju da tokom prvih 6 meseci cena prevoza nece rasti (citaj: da ce po isteku 6 meseci cena prevoza porasti).

Uzgred, ja vrlo retko koristim gradski prevoz, i sa ovom cenom mi je jeftinije da kolima (pogon na TNG) odem sa kraja na kraj grada (posebno ako nisam sam u kolima), nego autobusom (racunajuci sa dve voznje u jednom smeru), dok je komfor neuporediv. Ali ako bi gradski prevoz bio besplatan, parkirao bih auto i isao prevozom. Mnogo nas ima koji ovako razmisljamo.

Sto se tice gradskog budzeta, ne znam o kakvom kolapsu se radi. Ja shvatam da je budzet grada bio u kolapsu 1993-2000. pa je gradski prevoz, iako znatno jeftiniji nego danas, doduse otezano ali ipak funkcionisao. A sada u gradskom budzetu ima 20 puta vise novca nego onda i kada se ne bi rasipalo na gradjenje svetskih cuda poput mosta preko Ade, vec se radilo prema finansijskim mogucnostima, sve bi se moglo nekako uklopiti.


To bi možda izdržao gradski budžet neke arapske zemlje koja leži na nafti, a beogradski nikako. Osim toga, kada bi sutra gradski prevoz postao besplatan, stvorio bi se problem nedostatka vozila za prevoz svih tih putnika. U vozilima GSP-a je i sada gužva u špicu, neretko i van njega, a ne mogu ni da zamislim kako bi bilo kada bi se ogroman broj putnika sjatio u autobuse. Osim toga, pošto su mnoge gradske ulice projektovane za mnogo manju frekvenciju saobraćaja i imaju samo po jednu traku, prevoz bi bio još sporiji, jer kada jedan autobus stane na stanicu, svi iza njega moraju da čekaju. Ako bi se povećao broj autobusa u skladu sa brojem putnika, tek bi onda nastao haos.

O reketu za prolazak kroz centar ne bih mnogo ni govorio. Za mnoge gradske relacije naprosto moraš da prođeš kroz centar. Brza obilaznica ne postoji, niti se može očekivati u neko dogledno vreme, baš kao i metro. Da ne zboravimo, pri registraciji automobila već se naplaćuje upotreba gradskih površina, iako to nimalo ne smeta onima koji su uveli kojekakve zone i naplaćuju parkiranje čak i na visokom razrovanom trotoaru. Glavno je da pare idu dva puta u ruke lopova.

Najpoštenije je naplatiti onoliko koliko vožnja realno košta i to je to. Čak bi i masu povlastica trebalo ukinuti. Kada su penzioneri u pitanju, mogle bi se ostaviti onima kojima je potrebna stalna terapija, a materijalno su ugroženi. Što se tiče onih koji svakog jutra idu da hrane golubove u parku i igraju šah - pa, neka plate. Studentske povlastice bi takođe mogle da se svedu na mnogo manju meru. Večiti student koji nije iz Beograda nema zašto da se grebe o beogradski budžet. Neka radi neki posao, uzme od roditelja ili neka mu plati opština iz koje dolazi. Nafta i struja, na koja se pokreću vozila, ionako košta, pa neka se naplati od korisnika prevoza, a ne od građana koji ga retko koriste ili ne koriste uopšte.

#38 zeljko_nbg

zeljko_nbg
  • Members
  • 4 posts

Posted 18 September 2011 - 17:23

To bi možda izdržao gradski budžet neke arapske zemlje koja leži na nafti, a beogradski nikako. Osim toga, kada bi sutra gradski prevoz postao besplatan, stvorio bi se problem nedostatka vozila za prevoz svih tih putnika. U vozilima GSP-a je i sada gužva u špicu, neretko i van njega, a ne mogu ni da zamislim kako bi bilo kada bi se ogroman broj putnika sjatio u autobuse. Osim toga, pošto su mnoge gradske ulice projektovane za mnogo manju frekvenciju saobraćaja i imaju samo po jednu traku, prevoz bi bio još sporiji, jer kada jedan autobus stane na stanicu, svi iza njega moraju da čekaju. Ako bi se povećao broj autobusa u skladu sa brojem putnika, tek bi onda nastao haos.

Svi smo se vozili u 3 puta manjem broju vozila 1993-94. godine i stizali nekako kud smo posli. Sa sadasnjim brojem vozila stizali bi bez problema. Beograd je tada imao isti broj stanovnika kao danas, zbog plate od prosecno 30 DEM mesecno 98% ljudi se prevozilo GSP-om koji je raspolagao sa jedva 350-400 poluispravnih vozila. I tada je autobus stajao u stanici po 5 minuta (ne mogavsi da zatvori vrata) i nailazili su drugi iza njega i sve je funkcionisalo. Funkcionisalo bi i sada, posebno sto ne bi bile ni priblizno tolike guzve.

O reketu za prolazak kroz centar ne bih mnogo ni govorio. Za mnoge gradske relacije naprosto moraš da prođeš kroz centar.

Da. Tacno. Upravo tako. Ali zato bi postojao besplatan javni prevoz, pa ako neces da placas "reket" imas besplatnu alternativu. A upravo taj "reket" bi uticao da se znacajno smanji broj automobila koji prolaze kroz cenar grada sto bi omogucilo daleko brze odvijanje saobracaja i nesmetano kretanje vozila (besplatnog) javnog prevoza.

(...) Nafta i struja, na koja se pokreću vozila, ionako košta, pa neka se naplati od korisnika prevoza, a ne od građana koji ga retko koriste ili ne koriste uopšte.

Sa ovakvim sistemom, svi bi ga koristili, manje ili vise. Svi bi ga i placali, siromasniji manje (samo kroz budzet grada), bogatiji vise (i preko takse za ulazak u centar), ali OK, ko vise ima, moze vise i da plati.
A ako izvestan, manji procenat ni tada ne bi koristio javni prevoz, mislim da bi bilo u redu da ga solidarno placa sa ostalima.
Ja, na primer, nikada nisam koristio "usluge" obaveznog auto-osiguranja. Ali ga placam. I ne bunim se. Ne bunim se ni sto preko poreza placam rad stotine drugih sluzbi/agencija ili kako se vec zovu, jer i ako ja nemam neke koristi od njih, veliki broj ljudi ima, a mozda cu nekad i ja.

Odosmo od teme. Ovo je samo ideja kako bi to moglo da se uredi. Ipak, neko je izabrao globljenje gradjana (siromasnjiji sloj, koji se vozi gradskim prevozom) i arcenje para na skupu igracku (Busplus).

#39 DJ_Vasa

DJ_Vasa
  • Members
  • 7,769 posts

Posted 18 September 2011 - 18:34

Svi smo se vozili u 3 puta manjem broju vozila 1993-94. godine i stizali nekako kud smo posli. Sa sadasnjim brojem vozila stizali bi bez problema. Beograd je tada imao isti broj stanovnika kao danas, zbog plate od prosecno 30 DEM mesecno 98% ljudi se prevozilo GSP-om koji je raspolagao sa jedva 350-400 poluispravnih vozila. I tada je autobus stajao u stanici po 5 minuta (ne mogavsi da zatvori vrata) i nailazili su drugi iza njega i sve je funkcionisalo. Funkcionisalo bi i sada, posebno sto ne bi bile ni priblizno tolike guzve.

Nažalost, nemam nikakvu pouzdanu statistiku da bih naveo cifre broja prevezenih, ali primećujem da su i sada gužve u špicevima, pri čemu mislim i na broj automobila i gužve u gradskim autobusima. Čak i van špica, pojedine linije su često pune. Mislim da se i broj stanovnika bar donekle povećao, jer se u međuvremenu mnogo ljudi doselilo u Beograd. Jeste funkcionisalo, ali je prevoz podsećao na stočne vagone ispod ljudskog dostojanstva.

Da. Tacno. Upravo tako. Ali zato bi postojao besplatan javni prevoz, pa ako neces da placas "reket" imas besplatnu alternativu. A upravo taj "reket" bi uticao da se znacajno smanji broj automobila koji prolaze kroz cenar grada sto bi omogucilo daleko brze odvijanje saobracaja i nesmetano kretanje vozila (besplatnog) javnog prevoza.

A da li to postoji u bilo kom gradu u svetu, a da su uslovi uporedivi sa Beogradom, pri čemu mislim na površinu, broj stanovnika i infrastrukturu. Budimpešta se možda može porediti sa Beogradom, ali oni odavno imaju metro i veći broj mostova.

Sa ovakvim sistemom, svi bi ga koristili, manje ili vise. Svi bi ga i placali, siromasniji manje (samo kroz budzet grada), bogatiji vise (i preko takse za ulazak u centar), ali OK, ko vise ima, moze vise i da plati.
A ako izvestan, manji procenat ni tada ne bi koristio javni prevoz, mislim da bi bilo u redu da ga solidarno placa sa ostalima.
Ja, na primer, nikada nisam koristio "usluge" obaveznog auto-osiguranja. Ali ga placam. I ne bunim se. Ne bunim se ni sto preko poreza placam rad stotine drugih sluzbi/agencija ili kako se vec zovu, jer i ako ja nemam neke koristi od njih, veliki broj ljudi ima, a mozda cu nekad i ja.

Odosmo od teme. Ovo je samo ideja kako bi to moglo da se uredi. Ipak, neko je izabrao globljenje gradjana (siromasnjiji sloj, koji se vozi gradskim prevozom) i arcenje para na skupu igracku (Busplus).

Pa, ne znam. Ako bi prevoz bio besplatan, mali broj ljudi bi koristio privatna vozila. A tu se javlja i problem naplate ulazne takse. Kamere? Ovi naši kreteni ne umeju ni to da organizuju. A postoje i razni načini da zamaskiraš tablicu. Policija ionako ne radi svoj posao, niti se može očekivati da će ga raditi kako valja u neko dogledno vreme.

Mislim da primer za obavezno osiguranje auta nije dobar, jer je to neka vrsta garancije da će eventualna šteta koju napraviš biti isplaćena. Svuda u svetu se plaća, pa i kod nas, jer je cilj zaštita od potencijalne štete. Naravno, i ja bih voleo da ga ne plaćam, niti sam na sreću imao potrebe da plaćam štetu drugima.

Da sistem koji predlažeš može da funkcioniše, već bi bio u širokoj primeni. Lično sam protiv nametnute solidarnosti, jer smatram da ono što koristiš moraš i da platiš. Ako mi gradski prevoz ne treba, jer koristim bicikl, sopstvene noge, automobil, taksi i slično, ne vidim svrhu zbog čega bih ga plaćao. Ako mi jeste potreban, onda ću ga i platiti.

#40 zeljko_nbg

zeljko_nbg
  • Members
  • 4 posts

Posted 18 September 2011 - 19:15

Ipak mislim da treba probati. Mozda bude funkcionisalo. Zasto mi ne bi u necemu bili primer drugima? Naplata ulaska u centar? "Prepisati" od nekog grada gde se primenjuje (npr. London).
OK, imamo drugacija vidjenja iste stvari, nema problema. Meni gradski prevoz ne treba, ali bih ga na pomenuti (posredni) nacin placao zbog onih kojima treba. I zbog manje guzve u gradu, brzeg stizanja na odrediste,...
Pozz i tebi i ostalima.

#41 Dragan.

Dragan.
  • Members
  • 336 posts

Posted 18 September 2011 - 22:07

Ipak mislim da treba probati. Mozda bude funkcionisalo. Zasto mi ne bi u necemu bili primer drugima? Naplata ulaska u centar? "Prepisati" od nekog grada gde se primenjuje (npr. London).
OK, imamo drugacija vidjenja iste stvari, nema problema. Meni gradski prevoz ne treba, ali bih ga na pomenuti (posredni) nacin placao zbog onih kojima treba. I zbog manje guzve u gradu, brzeg stizanja na odrediste,...
Pozz i tebi i ostalima.


Razmisljas utopijski, grad je toliko osiromasen da ce ulazak u centar naplacivati i pored toga da nista drugo ne ukine. Pa zasto je u Londonu onda prevoz 10 puta skuplji od naseg ako naplacuju ulazak u grad, a znas koliko su kod njih cigarete. Beograd i cist vazduh, to je prica za malu decu. Niko nije dosao u Beograd da dise, nego zbog toga sto se poslednjih par godina samo ovde moglo zaraditi za zivot., mada u poslednje vreme sve manje. Ako zelis cist vazduh kupi kucu za 5-10.000 evra gde god da ti se svidja u Srbiji, nabavi kokoske, krave, sve gaji organic i disi do mile volje. U Istambulu je prevoz skup, naplacuje se ulazak u grad, naplacuje se prelazak preko ona 2 mosta, porez na mobilni im je toliki da si samo mogao mene da zateknes da pricam na isti, i to u roaming-u :-) I njima opet ne ide sjajno, covece, pare se ne izmisljaju, ne mozes ni cigare preterano da poskupljujes, i ja sam onaj najgori koji sam protiv pusaca, ali vec sad sa visokim akcizama promet je manji, ne mozes nikog naterati da pusi sa ogromnim cenama, prestace, a onda gubis i prihode koje imas. Ti govoris da ti je rentabilno sa kraja na kraj grada, pa mozda jeste, ali 90% ljudi ne zivi u Beogradu da bi ga zaobilazilo u sirokom luku, trebaju im urbane zone, zbog skola, poslova, zabave i sl, a tu placas parking, pa si jos i vremenski ogranicen, nije to jeftino. Dosli su mi rodjaci sa dvoje male dece. Ja nemam auto i nisam bio upoznat sa cenama, kada sam video koliko smo platili parking za 3 sata kod skupstine grada, valjda oko 200 dinara, pa posle da se prosetaju po Adi, 150 dinara parking koliko god da si tamo (nece gurati valjda kolica sa Cukarice ako predlozis da se tamo negde parkiraju free), pa covece toliko samo za parking, a zoo vrt, a kukuruz, sladoled :-)
Beograd je glavni grad, skup je i meni koji sam sam sa prosecnom platom, pa ne mogu mnogo toga da priustim. Ja samo ne znam sta rade ljudi koji zive na onim periferijama, trocifreni autobusi, pa jos sa njim ide u grad da radi za 30.000, pa jos ima decu, zar mu nije bolje da se vrati odakle je dosao, pa bar ce da ima da jede nesto sto ce sam da gaji. Ja se ovde zalim na cenu prevoza i ogranicenja jer ce to i meni da bude mnogo, ja stvarno ne znam sta rade drugi.

Edited by Dragan., 18 September 2011 - 22:09.


#42 ion

ion
  • Members
  • 2,064 posts

Posted 18 September 2011 - 22:56

Evo kako to funkcioniše u Londonu: Oyster

Čitao sam.
http://www.guardian....ime.oystercards
http://www.schneier....ing_mifare.html

#43 Dragan.

Dragan.
  • Members
  • 336 posts

Posted 18 September 2011 - 23:12

Čitao sam.
http://www.guardian....ime.oystercards
http://www.schneier....ing_mifare.html


Pa zar mislis da Demokratska omladina vec nije spremila svoje kompjutere da zaradi prvi novac, sve gubitke za koje mi necemo ni saznati uplacivace Gazda preko subvencija Skupstine grada :-)
Ako se jos nisi uclanio, a ti pozuri kad si vec ukapirao kako ce sistem da funkcionise :-)

#44 Misha_V

Misha_V
  • Members
  • 228 posts

Posted 04 October 2011 - 12:44

Postoji i druga strana medalje, ako se sa cenom javnog prevoza pretera (posle izbora naravno), bice praznih autobusa, pa ce da bude problem sto nema dovoljno putnika. Sto vodi ka tome da se sve ponovo oslanja na budzet grada. Na stranu to sto bi gsp najvise voleo da naplati markicu svim gradjanima kroz Infostan npr. Naravno, slazem se da prevoz mora da se plati, samo se ipak mora voditi racuna o ekonomskoj situaciji. Ovde ne prolaze varijante tipa "u Londonu karta kosta toliko i toliko" inace slede prazni busevi.

Pri tome me uzasno nervira sto markica ne vazi za nocni saobracaj.

Edited by Misha_V, 04 October 2011 - 12:45.


#45 Dragan.

Dragan.
  • Members
  • 336 posts

Posted 04 October 2011 - 22:36

Postoji i druga strana medalje, ako se sa cenom javnog prevoza pretera (posle izbora naravno), bice praznih autobusa, pa ce da bude problem sto nema dovoljno putnika. Sto vodi ka tome da se sve ponovo oslanja na budzet grada. Na stranu to sto bi gsp najvise voleo da naplati markicu svim gradjanima kroz Infostan npr. Naravno, slazem se da prevoz mora da se plati, samo se ipak mora voditi racuna o ekonomskoj situaciji. Ovde ne prolaze varijante tipa "u Londonu karta kosta toliko i toliko" inace slede prazni busevi.

Pri tome me uzasno nervira sto markica ne vazi za nocni saobracaj.


U Beogradu moras da putujes. Niko se ne vozi GSP-om iz razonode. Znam po ljudima koliko sad kosta imati auto, odrzavanja u skupim servisima, nema vise "jugica", skupa registracija, benzin da ne pominjem. Pa ja ne znam i da je markica 5.000 mesecno da li bih imao jeftiniju varijantu da se krecem po Beogradu. Pa pogledaj samo registraciju, krece se oko 14.000-20.000 za najcesca vozila kod nas. Znaci to je preko 1.000 dinara mesecno samo da imas zakonsku osnovu da auto isteras u saobracaj, bez auta i bilo cega drugog. Svaka cast ljudima koji sada imaju novca da poseduju auto, odrzavaju ga i voze se, ne bih mogao toliko odvajati, za mene je to veliki luksuz. Jedina mogucnost manjeg broja putnika bilo bi smanjenje setnje penzionera na relaciji Tempo-Roda-Idea, ali kako im ga Krka dade za dzabe, tj.placace grad, ne vidim ko ce da izadje iz bus-a...