Ok, ti sada ovde svercujes sasvim drugu temu, koja sa ovim o cemu smo pricali ima zajednicko samo rec "apriorno". Apriroizam i induktivizam u ovom kontekstu (dakle kada govorimo o respektivno o austrijskoj i neoklasicnoj ekonomiji) su epistemicke kategorije, odnose se na metodologiju (ili ako hoces filozofiju) dolazenja do ekonomskog uvida i znanja - a mi nismo uopste u tome govorili, nego sam te ja pitao sta ti podrazumevas pod pojmom "(ne)trzisno ponasanje", kako ga definises pa da si na osnovu toga Korcagina smestio u fioku "netrzisno ponasanje". Budi uveren da David Fridman ne ide prvo da izracuna da li nesto vodi optimalnoj alokaciji resursa da bi znao da li je to "trzisno ponasanje". Naprotiv, prva glava njegove znamenite knjige Masinerija Slobode nosi naziv "In Defense of propery", te je jasno sta on podrazumeva pod slobodnim trzistem i libertarijanskom idejom (uostalom, u prvoj recenici uvoda kaze: "The central idea of libertarianism is that people should be permitted to run their own lives as they wish. We totally reject the idea that people must be forcibly protected from themselves.")Naravno, njegov argument jeste pre svega utilitaristicki, on argumentuje da je slobodno trziste dobro jer proizvodi najbolji ishod, dok je Rotbardov argument pre svega zasnovan na prirodnom pravu, ali svi se slazu sta znaci "slobodno trziste" i mogu da ga prepoznaju kad ga sretnu, bez ikakvog racunanje optimanle alokacije. Uostalom, iz sledece recenici je jasno da i ti to razumes, buduci daovo znaci da smo mi morali imati unapred (vec kod slucaja n=1) neku nezavisnu ideju sta je to slobodno trziste, da bi smo znali sta NJEGA karakterise (a svakako ga NE karakterisu restorani u kojima je nekim rasama zabranjeno da ulaze).______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Naravno da je legitimno, svako u svojoj kuci i firmi (na svom privatnom posedu, en general) moze da bude sta hoce i da zabrani sta god hoce kome god hoce (ukljucujuci, u specijalnom slucaju, npr ulazak Jevrejima il crncima u restoran). Legitimno i da neko bude komunista i socijalista (a time i naiconal-socijalista) - sto je meni daleko gnusniji oblik zivota od rasista - ali ti to verovatno cak i ne dovodis u pitanje?Takodje, nema potrebe da lazes i glumis seosku uvredjenost i zblanutost ("Vidis li ti sta ti piskaras ovuda, alo?" ) nego malo napregni mozak, napisao sam da po definiciji nema potreba da se neko brine oko necega sto ne moze da opstane na trzistu (a restorani u kojima je zabranjen ulazak crncima ocigledno spadaju u tu kategoriju - posto ih nigde nema).
Rasizam nije delovanje nego misljenje, osecanje, mrznja, a ona je svakako legitimna. Bilo kakvo krsenje svojinskih/ljudskih prava (=> pa dakle i ono izazvano mrznjom => pa dakle i ono izazvano rasizmom) nije legitimno. Socijalizam (bio to nacizam ili komunizam ili fasizam) u praksi nije legitman, kao ni njegovi repovi koji se nazalost vuku po svetu. Dakle - evo nesto provokativno od cega ces opet da zaleleces - antisemitizam, islamofobija i mrznja prema crncima su legitimni, a zakon o minimalcu, zabrana trgovine narkoticima i drzavno skolstvo i zdravstvo nisu! Sad trk kod moderacije!
Legitimno je samo u tvojim vlaznim snovima i tintari. I naravno da je rasizam i djelovanje.
Ne mogu da vjerujem da ti ove stvari prolaze kod moderacije, ti propagiras cisti fasizam. Bolesno skroz.