FEST 2003
#1
Posted 28 February 2003 - 14:40
#2
Posted 28 February 2003 - 16:56
#3
Posted 01 March 2003 - 04:28
mnogo bolji film za otvaranje bi bio "ararat" atoma agoyana koji je u vise nego praznoj velikoj sali SC igrao od ponoci. jos jedna teska prica o najvecoj istorijskoj opsesiji jermena, turskom genocidu nad njima iz 1915. godine, filmski vrlo pismena, ni na tren dosadna, iako je film vrlo "arty". vrlo dobra rezija, uspesno smenjivanje filmskih vremena, paralelnih radnji, i u vremenu i u prostoru.
#4
Posted 02 March 2003 - 23:35
#5
Posted 03 March 2003 - 02:39
gazza:
toliko me je smorio ovaj omnibus od 7 filmova - truba, deset minuta kasnije - da sam odustao od gledanja spajk lija u ponoc. ali koliko je dosadno, pretenciozno, glupo, ne mogu da prepricam. jedini OK - upravo spajk li, vim venders i spanac cijeg se imena ne secam. kaurismaki na ivici besmisla, a ostali skroz bezveze a ubedljivo najgori jarmush. nekad je muzika u njegovim filmovima bio tom vejts a danas je mocart. kuda ide ovaj svet!
vidis, vidis, sto su ukusi razliciti... :smile:
gledao sam 'deset minuta stariji' i zakljucio sasvim suprotno od tebe - kako je aki kaurismaki neprikosnoveni reditelj besmisla i praznine, kako je werner herzog najludji nemac koji koristi kameru kao medij, kako je jim jarmusch retki reditelj koji zna kako da iskoristi 10 minuta filmske trake; opet, suprotno od tebe, zakljucio sam kako spike lee i wim wenders nemaju sta pametno da kazu [ako i kazu onda je to nesto sto nikoga i ne dotice po bilo kojoj osnovi]...
onaj generalni zakljucak nam je ipak isti - '10 minuta stariji' je dosadnjikava i nepotrebna egzebicija. sedam sjajnih rediteljskih imena na jednom mestu, 10 minuta svakom da kaze sta ima o vremenu [ili o cemu vec], i sve to moze da zazvuci dobro, ali na kraju ne znaci nista...
nesto slicno smo videli i u filmu '11/9' posvecenom dogadjajima u njujorku, ali tamo je to vec imalo kakvog-takvog smisla; u 'deset minuta stariji' smisao se skoro i ne nazire...
nego, zar se kod jarmuscha nije cuo bethoveen, a ne mozart? bio sam ubedjen da je bethoveen...
ajmo dalje:
roman polanski je zasluzeno dobio nagradu u kanu, zasluzeno ga je prigrlila i americka akademija nominujuci ga za oskara. 'pijanista' je festivalski film... istinita zivotna prica o cuvenom pijanisti koji zbog toga sto je jevrejin prozivljava pakao drugog svetskog rata u varsavi. pakao traje dva i po sata.
ono sto ovaj film razlikuje od ostalih koji se bave ovom [takoreci izlizanom] temom, jeste odsustvo strasti i smirenost u prenosenju price. upravo to objektivno redjanje slika [sto je neobicno za polanskog kakvog smo ga poznavali] i veoma vesto maskiranje patetike daje ovom filmu osnovnu vrednost. sve ostalo je dobra rezija, dobar kadar, dobra gluma, i veeeeeeelika [holivudski velika?] produkcija... neocekivano delo za filmski opus nekoga kao sto je polanski. medjutim, ne razocarava, jer izbegava sve zamke koje prica i zanr podmecu...
ja sam zadovoljan, ne prezadovoljan, ali zadovoljan, ako nista drugo pomogao mi je da zaboravim 'deset minuta stariji'!
#6
Posted 03 March 2003 - 04:08
keep on good work i hvala vam na ovim izvestajima. Zanima me kako nasa publika prima pomenute(i ostale) filmove i kako generalno funkcionise FEST ove godine?
#7
Posted 03 March 2003 - 11:24
Chicago: sjajan mjuzikl, iznenadjujuci Gir (verovatno najprijatnije iznenadjenje decenije), od Katarine smo i ocekivali da bude sjajna a prijatno iznenadjenje je i ona mala debela sto je igrala Bridzit Dzons. Po obicaju fantasticna epizoda Queen Latifah. Svuda prisutan duh Boba Fosija sto i nije iznenadjujuce kada se zna da je upravo on postavio brodvejsku predstavu po kojoj je film radjen. Rob Marsal je istovremeno i reditelj i koreograf sto garantuje adaptaciju prilicno vernu originalu sto su pozdravili brojni fanovi brodvejske predstave. Muzika je u rangu najvisih brodvejskih standarda. Jako lep film, ko voli Fosija sigurno ce uzivati, a ko ne voli Fosija zbog mracnih tema opet ce uzivati jer iako film barata sa ubistvom, zatvorima i sudjenjima atmosfera je pozitivna i optimisticka. Nisam ljubitelj mjuzikla ali posle Mulen Ruza i Chicaga verujem da cemo u ovom zanru imati priliku da vidimo jos dobrih radova.
Solaris: Soderberg je najveci americki talenat za smaranje publike sto je potvrdio i ovim filmom. Visestruki svetski sampion celuloidnog smora je uspeo da za samo sat i po koliko traje ovaj film, smori publiku vise nego sto je to Tarkovski uspeo za tri sata. Falio je jos samo Dzems Spejder, recimo u ulozi onog hekticavog naucnika, tj. njegovog Gosta. Dzordz Kluni je tragikomican po obicaju, Natasha McElhone sve vreme zavodi kameru (sa promenljivim uspehom) a povremeno se pojavljuje neka pulsirajuca lopta sa munjama koja bi valjda trebalo da predstavlja Solaris. Sve ukupno nije vredno truda.
Za citaoce iz inostranstva valja reci da je glavni sponzor Festa BAT (British American Tobacco) i da u skladu sa tim publika ocenjuje filmove sa 1-5 listova duvana. Chicago je svakako zasluzio bar 4.5 lista duhana ako ne i svih pet. Solaris? Pored mene je sedelo dvoje nasih mladjanih sugradjana ciji sjaj u ocima pre filma nedvojbeno ukazuju na konzumiranje proizvoda Majke Prirode. Moguce da u takvim uslovima film poprima i neku novu dimenziju (mada sumnjam) te njima u cast Solaris dobija jedan list kanabisa.
#8
Posted 03 March 2003 - 13:40
mnogo bolji film za otvaranje bi bio "ararat" atoma egoyana koji je u vise nego praznoj velikoj sali SC igrao od ponoci. jos jedna teska prica o najvecoj istorijskoj opsesiji jermena, turskom genocidu nad njima iz 1915. godine, filmski vrlo pismena, ni na tren dosadna, iako je film vrlo "arty". vrlo dobra rezija, uspesno smenjivanje filmskih vremena, paralelnih radnji, i u vremenu i u prostoru.
sva kako gazza kaze + sto se meni dopalo kako paralelno sa tom povijesno-politickom pricom ide fenomenalna prica o vjerovanju, o osobnoj istini. stvarno sjajan film. muzika je vrlo ok.
2 gazza (&al.): koji ti je prica najzanimljivija? meni je carinik mnoooogo mocan.
[ Izmena poruke: drazen na dan 2003-03-03 14:05 ]
#9
Posted 04 March 2003 - 01:09
Svi kazu. Evo sleduje mu 13 nominacija za Oskara. Ja - i pored najbolje volje - nisam uspeo u filmu nista zanimljivo da vidim (jedini mali izuzetak bi mogao biti Queen Latifah). Inace gledao sam Chicago ranije, ne kao film, vec na daskama. Dopao mi se, donekle, i Moulin Rouge (film). Ovo mi je, ipak, bilo dosadno.Bonzo:
Chicago: sjajan mjuzikl...
#10
Posted 04 March 2003 - 15:54
takav film necemo videti na ovogodisnjem FEST-u, nazalost.
#11
Posted 04 March 2003 - 16:01
Sati su mi trajali satima. Meškoljio sam se na stolici.
Sati su mi bolji kad ih je 25. Ima nešto kod tog Spajk Lija što me pegla. Nevolim kad se poigrava u monatži sa nekim scenama. Kad ih ponavlja, nevolim i one nemirne kadrove njegove. Ali sam svaki put posle njegovog filma bio zadovoljan. I ovaj put sam mislio da ću se smoriti, ipak nisam. Naprotiv.
Dobar mi je bio i Čitaj mi sa usana. Volim da gledam snalažljive i simpatične ljude. Još ako pljačkaju, superiška.
Tihi Amerikanc, pegla. Ništa novo nisam naučio. Ništa staro nisam produbio. Kad se setim Rajanove kči i fantastičnog Roberta Mičama, moram priznati da mi ovo sve deluje prilično bledo. Volim i Majkl Kejna, ali džaba. Baš mi je žao, možda nisam trebao ništa da očekujem.
#12
Posted 04 March 2003 - 16:21
Ni trunke pretencioznosti u pristupu temi, sto nije bio slucaj sa filmovima koje nam je do sad predstavio [Boogie Nights, Magnolia], a mozda je to zato sada nudi jednu arty romanticnu komediju, zrelu i pametnu. Naravno, najvece iznenadjenje je Adam Sandler, taj neprikosnoveni kralj antitalenta, ovoga puta sjajan u glavnoj ulozi, i savrsen partner zacudnoj Emily Watson... Moje iznenadjenje bilo je ravno mome odusevljenju, bio je to film koji vraca radost zivotu, tako da trenutno ne ocekujem nista bolje od Punch-Drunk Love.
Osim Almodovara.
I Kaurismakia.
I Cronenberga...
[ Izmena poruke: jamie na dan 2003-03-04 16:23 ]
#13
Posted 04 March 2003 - 18:01
Ararat - los! Iznenadjujuce losh! Jermeni toliko cekaju da njihova prica(opsesija) bude popularizovana u svetu i na kraju da se to izvede na ovaj nacin...tragicno!Nevidjeno pretenciozan film, a moderan zivot Jermena je komplena besmislica koja ne da nije potrebna jednom ovakvom filmu, nego nije potrebna ni jednom filmu! Lik polu-sestre je necvidjeno losh, cak i tragican. Istoriska prica je ostala na povrsini. Sve u svenu - besmisleno dosadno, needukativno.
25th hour - Sjajno! Fenomenalan i dubok film Spike Lee-a o coveku koji ima 24 sata da se suoci sa sobom i sa svojim zivotom. Da izfilozofira ono sto citava istorija ove nauke nije uspela i tako spasi sebe i svoju bit.Na zalost ne znam koliko gledalac u Srbiji moze da razume ovaj film jer je ipak mozda isuvise vezan za neku "americku pricu".
Divlje pcele - Prosecan, Ceski, film o "bespucima tranzicije". O ljudima koji su izgubili sebe i koji ne zive vec zivotare u ubedjenju da je njihova ogrezlost u nistavilu zapravo napredak. Opet je problem koliko gledalac u Srbiji moze da se indentifikuje sa filmom.
Ono sto zapravo stvarno plasi je to sto smo mi 10 godina iza te Ceske.
Citaj mi sa usana - jos jedan prosecan film bez cilja. Stvarno ne znam sta bih napisao o njemu.
Punch-Drunk Love - OK ja jesam Andersonov fan, ali ovaj film me je oborio sa nogu. Jedan krajnje nepretenciozan film prepun komicnih situacija koji je ustvari Sandlerov one-man-show. Zaista sjajno!
#14
Posted 05 March 2003 - 06:33
Svaki Andersonov film je bio drugaciji i sasvim neocekivan po svojoj strukturi. Reditelj koji je sasvim ozbiljno razmisljao po cemu se razlikuju porno filmovi sedamesetih i osamdesetih; bez formalnog filmskog obrazovanja (bioskop, bioskop i samo bisokop + 2 dana NYU); kaze da mu je pisanje scenarija spasilo zivot (nekoliko godina u L.A. ga je dovelo do potpunog posrnuca; zao mi je sto nemam clanak iz novina, skoro pa - Dickens :wink:).
A Punch Drunk Love...kakav kocept, izazov, ideja, staviti Emily W. i Adama S. u isti film...& then again ideja tako prirodna, jedostavna, topla : pravi temelj za budalastu ljubav :wink:
-Cronenbergov Spider je tek pre neki dan imao svoju americku premijeru. Ovo je prvi njegov film koji je razocarenje/hate to say it/. Prvenstveno - glumacki film, od pocetka ociglednog, prevazidjenog, tako frojdovskog "razresenja"; radjen prema romanu u kom izgleda nema dogadjaja, ali zato ima flesbekova. Priznajem, do kraja sam se nadala nekom iznenadjenju ili nagradi za strpljenje. Hocu reci -Cronenberg je i dalje hladan, mracan, uvrnut...ponekad groteskan, ali zapravo tek - Cronenberg light (menthol).
No da vidimo kako ce glasati Beograd :smile:
#15
Posted 06 March 2003 - 14:24