Jump to content


Photo
- - - - -

Nove trole za Beograd - pobedio Belkommunaš!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
35 replies to this topic

#1 Aleksandar_M

Aleksandar_M
  • Members
  • 27 posts

Posted 26 February 2010 - 16:16

ТРОЛЛЕЙБУС ДЛЯ СЕРБИИ
{22.02.10}

Белкоммунмаш подготовил свое предложения для участия в сербском тендере на поставку 83 троллейбусов для города Белград.
По результатам процедуры вскрытия конвертов, которая прошла 18 февраля в столице Сербии, предложение белорусского производителя оценено сербской стороной как самое конкурентоспособное. Белкоммунмаш обошел по ряду показателей, а самое главное соотношением цена-качество, украинских и китайских производителей.
Многие европейские претенденты(Mercedes, Solaris и пр.) так и не решились подать свои заявки на участие в тендере из-за изначально высокой цены на их продукцию.

http://bkm.by/?id_page=7&id_news=4

Ukratko, Belkomunmaš pobedio, ponudio najjeftiniju trolu, Mercedes i Solaris odustao navodno zbog visoke cene njihovih vozila.
Pored toga, Belkommunaš trole ne zadovoljavaju uslove tendera u kojem se tražilo da trolejbusi imaju autonomiju tj. da idu na baterije, a da je to rešenje provereno i već takvi troljebusi voze u nekom od gradova, što je prekršeno! Ili će Beogradjani opet biti zamorčići ili će prećutati taj deo, pa nam negine uživanje u zakrčenju saobraćaja kad se dogodi kvar na kontaktnoj mreži. Zato naši još uvek ćute i niko ništa ne objavljuje!

Evo još video klipa gde se isto pominje da su pobedili



Obratiti pažnju na interval počevši od 1:15

Pojašnjenja:
Pobediti - выиграть, prošlo vreme - выиграл
"Недавно Белккомунаш выиграл тендер на повставку в Сербию....”

Evo AKSM-321
Posted Image
Posted Image
www.phototrans.eu

AKSM-420
Posted Image
Posted Image
Wikipedia

Edited by Aleksandar_M, 26 February 2010 - 20:09.


#2 Aleksandar_M

Aleksandar_M
  • Members
  • 27 posts

Posted 01 March 2010 - 18:52

Izgleda da se u ovoj zemlji nikada ništa neće promeniti. Opet se tender namešta. :ph34r: Tu činjenicu potvrđuje i to da se zna pobednik a da se niko kod nas nije udostojio da iznese vest. Kao i dosada tender za autobuse je stalno nameštan da pobedi Ikarbus, iako proizvode najgore autobuse u odnosu na njihovu cenu. Bez obzira kakavu šklopociju oni napravili GSP će istu morati i da kupi. Da proizvode trolejbuse (sva sreća što ne proizvode) bili bi na ulicama, ovako tender se već par godina namešta beloruskoj firmi Belkommunmašu.

Evo malo hronologije. Prva serija Belkomunmaša koji su pristigli u Beograd je serija 201. To su najgori trolejbusi ikad postojali na ulicama Beograda, posle Gošinog prototipa, koje se odmah raspao, ovi su se raspali malo kasnije. Vozila koja niko nije hteo da kupi tako da su dugo stajala u garažama, a onda je Beograd odlučio da ih uzme Odmah pri pristizanju su se kvarili, pucala šasija, nestabilni.

Radi se o ovom modelu
http://transphoto.by...200302.01.b.jpg

Povedeni iskustvom o kvalitetu vozila, na drugom tenderu je opet ista firma pobedila i tada su nam pristigle prve niskopodne trole, koje ne izgledaju tako loše, ali imaju dosta boljki, ne smem ni da otpočnem da navodim šta im sve fali, odužio bi se mnogo post tongue.gif

Serija 321 (333 zglob)
http://commons.wikim...oscow_-7890.JPG

I konačno i treći tender ista firma :)

Međutim ono što je glavno je da BKM ne ispunjava osnovni uslov iz tendera, a to je autonomija vozila, drugim rečima omogućuje vozilu da pri nestanku struje ili kvara odvede putnike do konačne stanice, ili da se odveze do pogona u slučaju kvara. Takođe, ukoliko dođe do zagušena saobraćaja, takvo vozilo može koristiti alternativne puteve do odredišta!

8.3. Autonomni pogon – Baterijski pogon da
1. Proizvođač -
2. Tip -
3. Autonomnost na ravnom putu, bez putnika, potpuno pune baterije ≥ 500 m tongue
4. Brzina vozila ≥ 5 km/h
5. Vrsta baterije -
6. Kapacitet -
7. Nazivni napon -
8. Način održavanja IP54
9. Minimalni broj ciklusa punjenja 1000
10. Dimenzije -
11. Težina -
12. Garantni period -
13. Jedinična nabavna cena kao rezervnog dela

Za učešće u postupku javne nabavke potrebno je da ponuđač ispuni i uslov da je u periodu od prethodne tri godine (od 1.11. 2006. do 1. 11. 2009. godine), isporučio najmanje 100 novih niskopodnih trolejbusa sa asinhronim vučnim pogonom, ponuđenog proizvođača.


Ako objave da je BKM pobedio znaćemo da je namešteno, jer ovo nije ispunjeno, s obzirom da je Beogradu ponuđen model serije 321. Druga firma koja se prijavila na konkurs je ukrajinski LAZ, koji takođe u svojoj ponudi nema vozilo sa autonomijom. Za kineze ne znam, znam da pod imenom "Globus Auto" iz Pančeva postoji firma koja se na svom sajtu ističe da se bave proizvodnjom trolejbusa.

Posted Image
http://www.globusaut...mvaji-tramvaji1

LAZ
Posted Image

Edited by Aleksandar_M, 01 March 2010 - 18:55.


#3 Aleksandar_M

Aleksandar_M
  • Members
  • 27 posts

Posted 30 March 2010 - 01:10

Iako ova tema liči na monolog, ovo moram da objavim. Dakle, na tenderu je pobedio Belkommunmaš, GSP se protivi odluci grada jer zna kakva vozila taj proizvođač proizodi. Na Autobusi.NET ovo je izjava jednog od članova pre objave

Takođe je izvor preneo da se ne zna još tačno da li će GSP sigurno potpisati ugovor sa Belkommunmašem i da to sada zna samo Grad Beograd jer kako saznaje trenutno na njihovom placu stoji 20-30 feleričnih trolejbusa koje je naručilac vratio zbog Fabričke greške na diferencijalima.
Da podsetimo da je i serija ,,333,,imala problema sa diferencijalima i pregorevanjem motora pa su svi dorađivani a na ,,321,,je pucala šasija.

U razgovorima spomenuto je spuštanje cene felera a da bi isporuka trolejbusa bila i pre ugovorenog roka a svi znamo da GSP godinama skuplja otpad tako da ne bi me iznenadilo da nakon farbanja u narandžasto već u Aprilu ili Maju ta vozila dođu na naše ulice.


A onda je usledila i objava BKM-a

BELKOMUNMAŠ POBEDIO NA TENDERU

{24.03.10}

OAO "Belkommunmaš" pobedio je na tenderu za nabavku 83 trolejbusa za Beograd. U srpsku prestonicu stitići će niskopodni modeli 321 sa tranzistorskim sistemom kontrole pognoskog AC elektromotora, te tako osiguravajući smanjenje potrošnje električne energije do 35% u odnosu na vozila koja koriste kontaktor-otpornički sistem kontrole.

Pogonska električna oprema smeštena je na krovu trolejbusa što povećava pouzdanost i jednostavnost održavanja. Rotirajuća vrata su opremljena sistemom otvaranja u slučaju nužde, kao i tasterima za signalizaciju šoferu o neophodnosti izlaza putnika. Takođe postoji sistem zaštite prignječenja putnika prilikom zatvaranja vrata. Kabina vozača ima poseban ulaz odvojen od salona za putnike. Vozilo je niskopodno što omogućuje starijim osobama i deci da lakše pristupe vozilu, takođe vozilo sadrži rampu za invalidska kolica.

Vozila za Srbiju na zahtev kupca biće ofarbana u narandžasto-plavu kolor šemu.

Kao rezultat otvaranja ponuda u glavnom gradu Srbije, ocenjeno je da je ponuda beloruskog proizvođača najbolja. Belkommunaš je prednjačio u nekoliko faktora, a što je najvažnije ponuđena je najniža cena vozila u konkurenciji kineskih i ukrajinskih vozilia. Mnogi evropski proizvođači su u startu odustali od učestvovanja na tenderu zbog visoke cene svojih vozila.

Prva isporuka vozila predviđena je za april-maj 2010.


http://bkm.by/?id_pa...m...10&month=03

Divno zar ne, dobićemo opet vozila koja su vraćena jer imaju grešku!!! Beograd će izgleda biti grad koji sakuplja otpatke beloruske firme.

Naravno uložena je žalba, ali ne vredi jer je odluka već doneta.

ЖАЛБА

Сматрамо да је одлука о победнику тендера за: јавно добро – куповину 83 нова нископодна соло тролејбуса са асинхроним вучним погоном, за потребе Градског саобраћајног предузећа „Београд“, (јавна набавка број 38/09) донета неосновано.

Анализиравши одлуке Дирекције за јавни превоз, броj одлуке: IV-04 броj 401.4-34-2/09 од 12.03.2010. може се закључити да је овај тендер одржан у корист компаније УП «БЕЛКОММУНМАШ». У складу са обављеним радњама, такође проучивши горе наведени одговор може се уочити лобирање интереса УП «БЕЛКОММУНАШ» као учесника тендера, што категорично нарушава права других учесника тендера.

Полазећи од одлуке Дирекције за јавни превоз, броj одлуке: IV-04 броj 401.4-34-2/09 од 12.03.2010. о тендерским понудама компанија «ГЛОБУС АУТО» д.о.о. и «Лавовске Фабрике Аутобуса» д.о.о. уочени су и изнети само негативни моменти, који негативно утичу на доношење одлука у корист тих учесника. Истовремено, за компанију УП «БЕЛКОММУНМАШ» дати су само позитивни аспекти и стране што сразмерно даје предност тој компанији.

Као једну од спорних чињеница наводимо пример: за компанију «Лавовске Фабрике Аутобуса» д.о.о. на страни 12, параграф 2 одлуке Дирекције за jавни превоз, броj одлуке: IV-04 броj 401.4-34-2/09 од 12.03.2010. изнет је следећи незадовољавајући аспект: «тип понуђеног компресора jе клипни, док jе Конкурсном документациjом захтеван ротациони.. », док према тендерској понуди УП «БЕЛКОММУНМАШ» све задовољава, мада полазећи од те исте странице, 12, описа Формулара 1А, компанија УП «БЕЛКОММУНМАШ» доставља исти тај тип компресора, дословно: «За компресорску групу СБ4/LBB50 ca клипним компресором..». На основу сличног кршења закона може се закључити да се такви неравноправни показатељи могу уочити током читаве анализе понуда и потврђује се намерно и планирано проглашење компаније УП «БЕЛКОММУНМАШ» победником тендера за јавно добро – куповину 83 нова нископодна соло тролејбуса са асинхроним вучним погоном, за потребе Градског саобраћајног предузећа „Београд“, (јавна набавка број 38/09).

Такође, као додатак уз горе наведено желимо да вас обавестимо о следећим проблемима на основу искуства експлоатације тролејбуса производње УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321, полазећи од тога да технички услови, задати тендерском документацијом неће бити испуњени у складу са условима и они ће бити ниског квалитета.

1. Каросерија тролејбуса произвођача УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321 не задовољава из Конкурсне документациjе и има ниску корозивну издржљивост и као последица тога током друге године експлоатације јавља се рђа. То говори о несавршености технологије антикорозивне обраде каросерије. Такође, када је кишовито време дешава се да простор за смештај путника прокишњава. Минус технологије каросерије је и то што је приступ за сервис електроопреме и мотора за вучу крајње незгодан;

2. Главни претварач који нуди УП «БЕЛКОММУНМАШ» за модел 321 не задовољава Конкурсну документациjу, посебно:

- Према техничким параметрима

- Према поузданости рада.

AД “Škoda Electric” у овим претварачима користи застарели систем управљања вучом. Сви велики произвођачи система управљања вучом и кочењем већ дуже од 15 година не користе дати систем. АД “Škoda Electric” у овим претварачима користи интелектуалне модуле са уграђеним драјверима произвођача Semikron, Germany који укључују у себе 6 скупих елемената. Уколико се поквари један од тих елемената, одмах се мора заменити свих 6, што чини те претвараче незгодним за сервис.

Овај се тип претварача, узимајући у обзир ту елементну базу и конструктивне недостатке, стално квари.

3. Амортизери произвођача ЈАД «Белкард» који се користе на тролејбусима УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321 не задовољава из Конкурсне документациjе. На основу искуству експлоатације имају низак степен поузданости и после 40.000 пређених км почињу да пропуштају воду.

4. Статички трансформатори који се користе на тролејбусима УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321 не задовољава из Конкурсне документациjе и имају високу фреквенцију квара. То је повезано са тим што је електрична схема слаба и несавршена за такав тип тролејбуса. Без обзира на искуство произвођача, УП «БЕЛКОММУНМАШ» ипак није успео да уклони тај проблем;

5. Мостова произвођача Raba Axle Manufacturing&Trading Company не задовољава из Конкурсне документациjе. Има низак квалитет, капице вуче на предњој осовини и лежајева на осовинама доводе до честих кварова читавог погона за кретање. Стара технологија производње ове компаније даје низак квалитет, који не одговара захтевима превозника. Према статистикама у возним парковима Москве и Санкт-Петербурга (Русија) 30% кварова погона за кретање је на новим тролејбусима произвођача УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321. Данас је светски признати лидер и компанија са високим квалитетом ZF;

6. Седишта за возача произвођача ЈАД «ОЗАА» не задовољава из Конкурсне документациjе – не одговарају европским еколошким стандардима, имају низак квалитет механизама и тканине која их покрива. Под знаком питања је европски сертификат квалитета за те производе код компаније ЈАД «ОЗАА»;

7. На тролејбусима произвођача УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321 користе се аутономне батерије које не задовољава из Конкурсне документациjе, у пракси обезбеђују аутономно кретање које не одговара условима тендерске документације;

8. Радијус окретања тролејбуса произвођача УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321 не задовољава из Конкурсне документациjе – не одговара нормативима и у пракси отежава маневрисање на улицама града;

9. Систем за управљање произвођача МАЗ, 64229-3400010-01 не задовољава из Конкурсне документациjе и има низак квалитет механизама, технологија производње ове компаније даје низак квалитет, који не одговара захтевима превозника.

10. Мотор за вучу који се користи у тролејбусима УП «БЕЛКОММУНМАШ модел 321 не одговара захтевима тендерске документације. Недовољан капацитет мотора (125 Kw) не обезбеђује нормални вучни режим брзине тролејбуса. Овај мотор ће радити на границама свог капацитета, што ће допринети брзом квару мотора и вучног претварача.

11.Гуме које се користе на тролејбусима УП «БЕЛКОММУНМАШ модел 321 не одговарају условима тендера. После 40000 км гуме су избрисани. Индекс оптерећења и индекс брзине не одговара датом типу аутомобила.

12. Полазећи од практичног искуства коришћења тролејбуса УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321, према постојећој статистици у возним парковима Москве и Петербурга постоје следећи подаци:

- 70% нових тролејбуса произвођача УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321 задржава се на сервису;

- 30% кварова погона за кретање је на тролејбусима произвођача УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321;

- 50% опреме за вучу на тролејбусима произвођача УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321 се квари;

- 50% кварова помоћне електричне опреме је на тролејбусима произвођача УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321;

- 20% кварова је на погонима за врата на тролејбусима произвођача УП «БЕЛКОММУНМАШ» модел 321.

Уз ово писмо прилажемо документа која потврђују низак квалитет тролејбуса УП «БЕЛКОММУНМАШ.

У вези са неоснованим проглашењем победника тендера за «јавно добро - куповину 83 нова нископодна соло тролејбуса са асинхроним вучним погоном, за потребе Градског саобраћајног предузећа „Београд“, (јавна набавка број 38/09) које представља компанија УП «БЕЛКОММУНМАШ», који по својој тендерској понуди не одговарају условима тендера, молимо вас тендер за јавну набавку број 38/09 – да поништите.


Na sledećem linku možete naći tendersku dokumentaciju:
http://tinyurl.com/beograd-trolley-tender

Jasno je da je 10. tačka žalbe osnovana, jer se striktno navodi u tački 3.2.2 sledeće:
Posted Image

Moje tvrdnje da su vozila ove firme koje danas voze po beogradskim ulicama u jako lošem satanju posle samo par godina ekspoatacije potvrđuje i član sa Autobusi.NET naovdeći:

Ne znam kakvi su trolejbusi LAZ ali izneli su veliki broj istina što se i dokazalo u dosadašnjoj eksplataciji serije ,,321,, ,,333,,.

1.Prokišnjavanje
2.Pri velikim vrućinama se pregrevaju i gube vuču.
3.Loši pogonski mostovi
4.Brzo dolazi do pregorevanja motora
5.prilikom istrošenosti guma slabo koče naročito po klizavom putu
6.loše šasije
itd.
Beograd je još jednom pokazao da im je stalo isključivo do cene a ne kvaliteta i sa druge strane kome trebaju novi trolejbusi koji će stajati po ulicama u kvaru ili u garaži dok će nas opet prevoziti stari.


Da ne bi bila samo priča, evo troli gražni broj 183 je otkazao upravljački pogon, dok je na troli 184 isto marke BKM AKSM-321 pukla šasija po zna koji put i zavarena je, kao takvo vozilo je jako rizično voziti.

Posted Image

Sve ovo pišem s nadom da će neko pročitati i shvatiti da mi nismo toliko bogati da kupujemo jeftine i loše stvari. Rashodovanjem ZIU-9 trolejbusa i dolaskom novih preti potpuno ukidanje trolejbuskog saobraća u Beogradu, jer ova vozila neće dugo trajati. Sve stavke koje sam naveo se mogu proveriti i potvrditi, naravno žalba će biti odbijena iako je postojalo osnova da tender bude poništen.
I ne zaboravite, ove trolejbuse kupujemo MI, jer su u naš džep zavukli ruku da bi isplatili tih 19. miliona €
:ph34r: :) :D

Edited by Aleksandar_M, 30 March 2010 - 01:22.


#4 Zabalujev

Zabalujev
  • Members
  • 5,315 posts

Posted 30 March 2010 - 10:16

Tek sam sada video temu, ne posećujem toliko često ovaj PDF. Za početak mi je neshvatljivo kako neko može da kupuje vozila za GSP, a da ne uključuje sam GSP u proces? Pa valjda je preduzeće najmerodavnije za to pitanje. Iz ovoga što je na temi izloženo, ispada da Direkcija pazari GSP-u vozila, a ovi se tu ništa ne pitaju? Grad je investiror, a GSP koristi vozila? Kako je to uređeno, formalno da kažem?

#5 Aleksandar_M

Aleksandar_M
  • Members
  • 27 posts

Posted 30 March 2010 - 11:28

Pa naravno da bi tako trebalo da bude, međutim izgleda da je to nekakva politička odluka. Kao prvo vozila se nikad ne kupuju na slepo. U gradovima gde se ozbiljno razmatra kupovina vozila proizvođači šalju po jedan probni primerak u saobraćaj, pa se tek onda razmatra kupovina tog modela. Što je najgore mi imamo Belkommunmaša par godina i uskoro će ih rashodovati, a kupujemo druge koje će opet za 2-3 godine poslati na otpad. Trolejbus je vozilo koje bi najmanje trebalo da traje dvadesetak godina, a ne dve.

#6 Zabalujev

Zabalujev
  • Members
  • 5,315 posts

Posted 30 March 2010 - 12:03

Dobro, sve je politička odluka, naravno. Kao što su nam i tenderi smrdljivi, u najmanju ruku.

Ova žalba koju si citirao, ko ju je podneo? GSP ili neko od učesnika tendera?

#7 Aleksandar_M

Aleksandar_M
  • Members
  • 27 posts

Posted 30 March 2010 - 13:49

GSP ili neko od učesnika tendera?


Nije GSP, oni samo mogu da se pokriju ušima kad ih ovi pritisnu. Ukrajinski LAZ je pondeo žalbu, međutim najgore je što je većina navedenog istina, to mogu potvrditi majstori koji održavaju vozila iz GSP-a. Najgora stvar što ćemo dobiti vozila koja su vraćena iz Sank Peterburga sa problemima na diferencijalu.

Edited by Aleksandar_M, 30 March 2010 - 13:53.


#8 Zabalujev

Zabalujev
  • Members
  • 5,315 posts

Posted 30 March 2010 - 15:15

OK, jasno. Da vidimo šta će biti sa žalbom. Nije da sam pun vere u pravdu i institucije, nego eto... I da, kada su počeli da stižu Belkomunaši? Mislim na datum, možda na osnovu toga mogu da se izvuku neki zaključci.

Pomenuo si i Ikarbusove buseve (:)) . Zašto su krševi? Nisam primetio da su mnogo gori od onih Japanaca, a u diferencijale se ne razumem :ph34r:, pa ako bi mogao da objasniš. Koliko su Ikarbusi isplativiji od, recimo, Mercedes ili nekih drugih stranih vozila? Čisto funkcionalno i sa strane održavanja. Pretpostavljam da jesu jeftiniji.

#9 Aleksandar_M

Aleksandar_M
  • Members
  • 27 posts

Posted 30 March 2010 - 22:00

I da, kada su počeli da stižu Belkomunaši? Mislim na datum, možda na osnovu toga mogu da se izvuku neki zaključci.


Da ne bih ponavljao evo citata:

Trolejbusi Belkommunmaš 20101 došli su decembra 2002 godine u kontigentu od 10 vozila gr.br.118,119,120,121,122,125,126,127,128,129.
Trolejbusi su kupljeni u Minsku-Belorusija koji se ogledaju nizom savremenih rešenja: Nove šasije sa posebnim vratima za vozača,kvalitet.
antikorozivna zaštita,ne klizajući pod,udobna sedišta,displej itd.

9.01.2003 god.obavljena je svečana primopredaja trolejbusa i promotivna
vožnja kojoj su prisustvovali Nenad Bogdanović-Predsednik Gradske vlade,Zoran Rubinjoni-Gradski sekretar za Saobraćaj,Nikolaj Mihajlovič-
Jeronov-Zamenik Gradonačelnika Minska,Ivan Ivanovič Safanov-General.
Direktor fabrike Belkommunmaš,Dragan Ivković-zamenik Generalnog itd.


Posted Image

Posted Image

-Tom prilikom rečeno je da će se grad ubuduće baviti kvalitetom trolejbusa,nabavka niskopodnih i da se planira zamena dotrajalih vozila.
Trolejbusi su koštali 630 000 $ što je plaćeno novcem iz Gradskog budžeta i da će posle prepravki biti uključeni u redovan saobraćaj.

15.01.2003 godine polako je počelo uključenje u redovan saobraćaj sa
ciljem probne razrade-gr.br.118 i 119 na liniji 22L,gr.br.129 na lin.22
a kasnije gr.br.121 i 128 na liniji 29 dok nisu dobili redovna zaduženja:
118(linija 29),119(linija 41),120(linija 40),121(linija 40),122(linija 41)
125(linija 41),126(linija 29),127(linija 29),128(linija 29),129(linija 40)

Posted Image

Ubrzo zatim dobijaju svi reklamu ,,Bonito-Prava kafa,,po kojoj i dobijaju
nadimak ,,Bonito-trole,,znači u praksi nigde se neće čuti oznaka BLK ili
201 01 već obično ,,BONITO,,

Posted Image

Godinama kasnije Bonito trole menjaju svoj izgled,zbog skidanja reklame
remonta itd.

Posted Image


Posted Image

Ove trole su na početku rada imale velikih problema sa sklopkama kompresora,često nisu uključivale pa su blokirale na trasi,ubrzo su im
svima zamenili sklopke a zatim i kompresore,leti otvaraju pozadi poklopac
kako bi se kompresor hladio prirodnim putem pa me ponekada podsete na Fiće iz nacionalne klase.

http://autobusi.net/...=...c&start=435

Dakle, ovaj model ne samo što je imao probleme kad je bio nov, nego su danas u takvom stanju da će prvi biti rashodovani postati na otpad. Često se kvare, a jedan stalno nosi reklamu "Zavoda za zavarivanje", jer su time dobili popust koliko puta su im varili šasije. Takva vozila je jako uopšte pustati u saobraćaj! Danas sam video jednog, budžili su mu neki kompresor koji tako drnda da se jedva može izdržati u vozilu. Naime, ova vozila je već neko bio otkupio (što se jasno vidi iz kolor plavo-bele kolor šeme), pa ih je vratio jer su bila sa greškom (danas se ponavlja ista stvar), pošto su dugo stojala i niko ih nije teo, Beogradu su ponuđena jeftinije, ali verovatno da je ta razlika završila nekom u džepu tako da smo mi platili punu cenu. Kako je u stvari bilo, pre tog tendera je bio organizovan tender na kome je pobedilo preduzeće VMZ Trans Alfa iz Rusije, inače preduzeće sa tradicijom i dugim iskustvom u konstrukciji trolejbusa. Sama firma je pre tendera poslala indženjere i konstruisali su model posebno za Beograd posmatrajući koji se problemi javljaju kod ZiU-9 trolejbusa. Takozvani VMZ 375 "Beograd" je došao u Beograd i GSP je bio oduševljen. Danas je to vozilo možda i najbolje od svih koje GSP ima, jer je rekorder po malom broju kvarova.

Kad je došao
Posted Image

I posle 10 godina
Posted Image
Na vozilu nije izvršena skoro nikakva intervencija, a i dalje je u odličnom stanju.

Tender za kupovinu ovog beogradskog modela je oboren i kasnije su kupljeni Belkomunmaši 201, cena je bila otprilike ista.

Pošto je odlučeno da se kupuju samo niskopodna vozila, negde 2004 ili 2005 (proveriću tačan datum) stižu i Belkommunmaši AKSM-321 i zglobni AKMS-333, ovaj prvi model je ponuđen ponovo.
Posted Image

Na samom početku vozila se nisu nešto pokazala, prvo problemi sa diferencijalom na 333 i crkavanjem elektromotora. Ostale probleme sam naveo gore, generalno GSP nije bio oduševljen ovim vozilima. Što se tiče putnika, oni nisu imali zamerke, vozilo je tiho ima tapacirana sedišta i dosta udobnije od ZiU-9 trolejbusa. Glavna zamerka je bila na male luftere na AKSM-333 koji su nedovoljni za naše vrućine, jer vozilo nije klimatizovano.
Posted Image

Danas većinu voznog parka čine ZiU-9 trole, to je Sovjetski model i najraniji primerak datira iz 1979. godine. Kada su bile kupljene bila su to najbolja vozila, na samom vrhu i uvek kupovana sa "full" opremom, što je uključivalo i tapacirana sedišta sa sundjerom i skajom. Devedesith godina zbog lošeg održavanja mnoga su isečena, a na preostalim kao i na ovim prvim BKM trolama su ugradjivali kompresore domaće proizvodnje, pa verovatno neko od vas ima iskustva da se vozio ZiU9 trolom i osetio kako u jednom trenutku počne samo da tandrče. Zadnji kontigent je stigao 2000. godine i vozila su u odličnom stanju, danas sam se vozio GB143 i nadam se da njih neće iseći dolaskom novih trolejbusa, jer su praktično nove.

Posted Image

Takođe GSP ima jednu Trolzu koja je prvenstveno bila napravljena za Nemačku, ali je na testu naprsla jedna osvina pa je naručilac vratio vozilo, da ga ne bi vraćali u Rusiju, proizvođač je ponudio da Beograd otkupi vozilo :ph34r:
Posted Image

Tu je i "ZiU-10" danšnja Trolza, vozilo je manje-više ok, nisu imali baš problema sa njim, samo što je kvalitet završne obrade na svim ruskim modelima malo na nižem nivou
Posted Image

Tako da znate na šta sam mislio kada sam rekao da Beograd sakuplja otpadke.... Nadam se da se to neće desiti i sa ovim.

Ukoliko BKM pobedi, novi model će izgledati ovako:
Posted Image

#10 Aleksandar_M

Aleksandar_M
  • Members
  • 27 posts

Posted 30 March 2010 - 22:02

Pomenuo si i Ikarbusove buseve (:)) . Zašto su krševi? Nisam primetio da su mnogo gori od onih Japanaca, a u diferencijale se ne razumem :ph34r:, pa ako bi mogao da objasniš.


Ikarbus nikada nije pravio dobre autobuse. Ubedljivo najgora serija je "N" serija.
Posted Image
Izvor: Aleks_BGD, Autobusi.NET

Dakle, da nastavim. Beograd je ove autobuse toliko platio da je mogao da kupi semi-lowfloor Mercedese umesto niskopodne Ikarbuse. Naravno sve pod izgovorom da se uz ova vozila dobija petogodišnja garancija ma šta da se dogodi vozilu. Propadanjem Ikarbusa tu garanciju je pojela maca, i sad majstori iz GSP-a jadni koji nisu obučeni da održavaju ova vozila su se snalazili kako su znali. Kao prva serija Ikarbusa je imala mnogo boljki, jedan najosnovniji problem jeste snažan MAN motor, tako da pri opterećenju šasija ne može da istrpi takav pritisak. Kada je Ikarbus otkazao dostavljanje delova za ova vozila majstori su morali da skidaju sa jednog da bi krpili drugi bus, pa tako je jedan već raščerupan na Kosmaju, a nema ni 2 godine. Sve više ih isključuju, napominjem da vozilom potpuno upravlja elektronika, tako da se čak pregorela sijalica u salonu detektuje i mora se otkloniti, a vozilo isključiti, naravno naši nisu navikli na to i pokušali da onesposobe sistem za obaveštenje o kvaru koji zna samo tako da pišti. Od ostalih problema tu su pregrejavanje, gubljenje vazduha, problemi sa šasijama i da ne nabrajam užas. Iz GSP-a naovde da gore vozilo nikada nisu imali.

Što se tiče poređenja sa MAN-ovima (Japancima), pa oni su nebo i zemlja. Ti MAN autobusi od samog početka rade na najopterećenijim linijama, 95, 26, 23, 15 itd. Posle 7 godina ekspoatacije oni izgledaju gotovo isto. Možemo moliti boga da će "N" serija uopšte dočekati te godine, jer kako je krenulo nestaće sa ulica za par godina.

Zadnji model gradskog autobusa je Avancity serija, GSP ima jedan solo i jedan zglobnjak. Naravno slažem se da dizajnom ne zaostaju puno za svetskim proizvođačima, ali svakako verujem da bi ova A serija bila puno bolja od "N" koja je ipak bila prva.

Posted Image

Ako ima neko još pitanja ja sam tu da odgovorim, ako znam.

#11 Eddard

Eddard
  • Members
  • 4,278 posts

Posted 30 March 2010 - 22:54

Mene intersuje samo jedna stvar: ima li neko ko proivodi trole, a da je malo zapadnije? Belorusija, Rusija, Ukrajina, zašto samo oni?

#12 Aleksandar_M

Aleksandar_M
  • Members
  • 27 posts

Posted 31 March 2010 - 01:21

Naravno da ima. Jedan od vodećih proizvođača je češka Škoda

Posted Image

Zatim Solaris Trolino, (Poljska) oni su hteli da pošalju jedno vozilo na probu, ali koliko se sećam GSP je odbio
Posted Image

HESS Švajcarska
Posted Image

Ansaldo-Škoda Italija-Češka
Posted Image

Neoplan Nemačka
Posted Image

Svi oni su otkupili tendersku dokumentaciju, bilo je čak govora da Irisbus sarađuje sa Ikarbusom, a HESS sa FAP-om, međutim niko nije konkurisao. Zašto? Ili su znali da će biti muljaže, što je vrlo verovatno jer je BKM izjavio da su pobedili i pre zvanične objave ili su odustali pošto su saznali da se kupovina finansira iz budžeta, a ne iz kredita kako je primarno planirano. Ovo drugo se navodi kao zvanični razlog.

PS. Bilo je i ovakvih pokušaja
Posted Image
Posted Image

Ukoliko nekog interesuju stare slike trolejbusa (kada su išli i preko Save do Zemuna, Alfa-Romeo i Fiat trolejbusi na Beogradskim ulicama, kao i Gošini primerci) može posetiti galeriju na fejsbuku na stranici

http://www.facebook....gid=44574911014

#13 Prag 011

Prag 011
  • Members
  • 2,647 posts

Posted 31 March 2010 - 06:36

Mene intersuje samo jedna stvar: ima li neko ko proivodi trole, a da je malo zapadnije? Belorusija, Rusija, Ukrajina, zašto samo oni?

Ja sam našao "samo" ove proizvodjače:

Trolleybus makers
Current

•Belkommunmash
•Berkhof
•Bogdan Corporation
•Bashkir Trolleybus Plant (BTZ)Ufa
•Busscar (Brazil)
•Carrosserie Hess
•Designline - for the trolleybuses to replace Wellington, New Zealand's fleet
•Electrotrans-Service
•Eletra Industrial Ltda (Brazil)
•Fiat Group
•*Iveco
•**Irisbus (with electrical equipment by Škoda Works)
•Jelcz
•LiAZ
•Lviv Bus Factory
•Mercedes-Benz
•MAZ
•Neoplan
•New Flyer Industries
•PTMZ
•Škoda Works
•Solaris Bus & Coach (with electrical equipment by Ganz (owned by Škoda Works) and DP Ostrava)
•Sor
•Sunwin
•TransAlfa
•Trolza, major producer in Russia
•Trobus
•Van Hool
•Volvo
•Volgograd transport & mashinery plant
•YuMZ - Dnipropetrovsk, Ukraine
•Youngman



I za kraj naravno,Škoda-Plzenj
Attached File  f95bea3f11555357144264.jpg   79.2KB   20 downloads

#14 Prag 011

Prag 011
  • Members
  • 2,647 posts

Posted 31 March 2010 - 06:41

Cela ova priča,toliko smrdi da mi je muka.Totalna nameštaljka.Ako im stvarno pucaju šasije...

Sve o trolama:
http://reference.fin...rch/Trolleybus/

#15 Aleksandar_M

Aleksandar_M
  • Members
  • 27 posts

Posted 31 March 2010 - 12:15

Ne samo to, čak mislim da je su u nekim "333" bili primorani da ugrade nove IGBT tranzistore i Čopere domaće firme Informatika. Detalje ne znam, ali sigurno je bio neki veći problem čim su to menjali.

Evo zanimljivih slika kako u pogonu Dorćol prave trolejbuse :ph34r: :) :D

Istorija Trole ZiU-9 garažni broj 14

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

gr.br.14 potpuno obnovljen ponovo na liniji.

Posted Image
Slke:Autobusi.NET

:D

Edited by Aleksandar_M, 31 March 2010 - 12:17.