Jump to content


Photo
- - - - -

Pas pretrcava pistu Beogradskog aerodroma?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
22 replies to this topic

#16 incognito

incognito
  • Members
  • 7,771 posts

Posted 11 November 2008 - 02:36

Ima cela serija od jedno 100 epizoda na NG, neverovatno koliko malo treba da bi se desila katastrofa.


Na istu sam i mislio, Seconds from disaster ili tako nesto bese... Rade rekonstrukciju najpoznatijih avio nesreca, i jedna je bila s tim kad se naprsla oplata ogulila k'o kora od banane ostavljajuci putnike exposed na 8000m, -30 temperaturi i skin-peeling naletima vetra. Inace doticni let je imao somewhat happy ending posto su piloti odmah primetili i brzo oborili avion na nekih 2000m te je svega par putnika stradalo mada je mnogo bilo povredjenih (manje od promrzlina, vise od shuta koji je leteo na sve strane) i uspesno sleteli. Na kraju su prikazali real footage sletanja doticnog aviona - some scary shit... Avion je se skoro 30 minuta drzao samo na njegovoj osnovi i mogao je da pukne na pola svakog trena...

Edited by incognito, 11 November 2008 - 02:37.


#17 cosmo

cosmo
  • Members
  • 371 posts

Posted 12 November 2008 - 12:36

Evo ja sam po struci kontrolor letenja, pa da vam napisem par stvari... :ph34r:

Psi su redovna pojava i na drugim aerodromima, ne samo kod nas, i nije bas toliko lako sad odmah istrcati i hvatati kera. Nije to tako cesto, ali desava se svugde (znam za par slucajeva sa izletanjem jelena na pistu, jedan Beechcraft zamalo da sleti s piste kad je naleteo na jelena, steta je bila ogromna).

Licno imam snimak kad sam sedeo u kokpitu B737-300 kao pomocni stuff i sletali smo na Tivatski aerodrom, pretrcao je COPOR kerova ispred nas prilikom iskljucenja s piste. Komentar Mladje kapetana je bio "Bezi bre, nemam sirenu". :)

Pas moze biti opasan po avion prilikom sletanja, ali prilikom taksiranja ne bas (brzina je oko 40km/h). Ako naletite na psa na pisti prilikom sletanja, odnosno roll outa aviona moze da bude svasta - moze da uleti u motor, moze da dovede do ostecenja napadne ivice krila, flapsova i slotova, da se zaglavi negde... nije bas prijatno za posadu i putnike, recimo trenutni flameout motora ako nesto uleti u njega... Na poletanju bi stvari bile najgore jer mora se raditi rejected takeoff sto je veliki stres za putnike (i posadu) ili poletanje sa jednim crknutim motorom ako je avion iznad V1 brzine (V1 je brzina posle koje nema odustajanja od poletanja vec se polece sta god da se desilo s avionom jer na vecoj brzini ne postoje sanse da se avion sigurno zaustavi a da ne izleti s piste).

Naravno daleko je manje opasniji od ptica posto psi ne lete :D, ali svejedno ako uleti u motor, eto belaja. Pogotovo kod B737-300 i 400 koje ima JAT, motori su na oko pola metra klirensa od zemlje...

#18 cosmo

cosmo
  • Members
  • 371 posts

Posted 12 November 2008 - 12:45

Inace doticni let je imao somewhat happy ending posto su piloti odmah primetili i brzo oborili avion na nekih 2000m te je svega par putnika stradalo mada je mnogo bilo povredjenih (manje od promrzlina, vise od shuta koji je leteo na sve strane) i uspesno sleteli. Na kraju su prikazali real footage sletanja doticnog aviona - some scary shit... Avion je se skoro 30 minuta drzao samo na njegovoj osnovi i mogao je da pukne na pola svakog trena...


Stradala je samo stjuardesa koja se u tom trenutku nalazila kod pukotine, ustvari delimicno je i njeno telo napravilo veliku rupu u trupu jer se zaglavila u procepu a sile su napravile ostalo (cekic efekat). Avion je 737-200 Aloha Airlinesa i imao je sulud broj ciklusa izmedju ostrva te je konstrukcija oslabila (dva sloja oplate su se "razlepila" i usla je vlaga) od silnog naleta i soli, dovoljna je bila jedna pukotina na nezgodnom mestu i to je to. Inace jedna je putnica primetila pukotinu pri ulasku u avion ali nikom nije rekla "da ne dize paniku".

Putnici su spaseni samo pukim cudom i prisebnoscu posade.

#19 Amsterdamer

Amsterdamer
  • Members
  • 854 posts

Posted 12 November 2008 - 17:29

Stradala je samo stjuardesa koja se u tom trenutku nalazila kod pukotine, ustvari delimicno je i njeno telo napravilo veliku rupu u trupu jer se zaglavila u procepu a sile su napravile ostalo (cekic efekat). Avion je 737-200 Aloha Airlinesa i imao je sulud broj ciklusa izmedju ostrva te je konstrukcija oslabila (dva sloja oplate su se "razlepila" i usla je vlaga) od silnog naleta i soli, dovoljna je bila jedna pukotina na nezgodnom mestu i to je to. Inace jedna je putnica primetila pukotinu pri ulasku u avion ali nikom nije rekla "da ne dize paniku".

Putnici su spaseni samo pukim cudom i prisebnoscu posade.


Evo i fotografije napravljene odmah po sletanju. Desilo se 1988. godine

Attached File  localnews1_b.jpg   38.34KB   69 downloads

A ovako izgleda kada ptica uleti u motor. Sve se na srecu zavrsilo bez posledica.



#20 cosmo

cosmo
  • Members
  • 371 posts

Posted 13 November 2008 - 12:52

Aloha convertible, tako su ih posle zvali jedno vreme...

Na veliku srecu, svi putnici su bili vezani, inace da nisu... Dok posada nije spustila i usporila avion, komunikacija je prosto bila nemoguca zbog katastrofalne buke strujanja vazduha, pa su pilot i kopilot (inace zena) komunicirali rukama i znakovima.

Inace uletanje ptica je opasno, veci primerci ladno probijaju oplatu i ulecu u kokpit manjih aviona.

#21 alberto.ascari

alberto.ascari
  • Members
  • 28,756 posts

Posted 13 November 2008 - 20:10

Evo ja sam po struci kontrolor letenja, pa da vam napisem par stvari... :ph34r:

Psi su redovna pojava i na drugim aerodromima, ne samo kod nas, i nije bas toliko lako sad odmah istrcati i hvatati kera. Nije to tako cesto, ali desava se svugde (znam za par slucajeva sa izletanjem jelena na pistu, jedan Beechcraft zamalo da sleti s piste kad je naleteo na jelena, steta je bila ogromna).

Licno imam snimak kad sam sedeo u kokpitu B737-300 kao pomocni stuff i sletali smo na Tivatski aerodrom, pretrcao je COPOR kerova ispred nas prilikom iskljucenja s piste. Komentar Mladje kapetana je bio "Bezi bre, nemam sirenu". :)

Pas moze biti opasan po avion prilikom sletanja, ali prilikom taksiranja ne bas (brzina je oko 40km/h). Ako naletite na psa na pisti prilikom sletanja, odnosno roll outa aviona moze da bude svasta - moze da uleti u motor, moze da dovede do ostecenja napadne ivice krila, flapsova i slotova, da se zaglavi negde... nije bas prijatno za posadu i putnike, recimo trenutni flameout motora ako nesto uleti u njega... Na poletanju bi stvari bile najgore jer mora se raditi rejected takeoff sto je veliki stres za putnike (i posadu) ili poletanje sa jednim crknutim motorom ako je avion iznad V1 brzine (V1 je brzina posle koje nema odustajanja od poletanja vec se polece sta god da se desilo s avionom jer na vecoj brzini ne postoje sanse da se avion sigurno zaustavi a da ne izleti s piste).

Naravno daleko je manje opasniji od ptica posto psi ne lete :D, ali svejedno ako uleti u motor, eto belaja. Pogotovo kod B737-300 i 400 koje ima JAT, motori su na oko pola metra klirensa od zemlje...



Evo kako izgleda ograda oko piste na aerodromu Ruzyně u Pragu. Blato je bilo pa nisam hteo da idem bliže, ograda je žičana , 2 metra visoka a na vrhu je V viljuška sa bodljikavom žicom. Ispod žice, na nivou terena je betonski ivičnjak da životinje ne bi mogle da podkopaju žicu i prodju unutra.

Nismo zabeležili ni jedan incident sa kerovima za 3 godine. Zato nam je ušao novinar u crvenu zonu bez karte i boarding passa i snimio reportažu za glavne večernje vesti. Ali pas nije prošao :D

#22 cosmo

cosmo
  • Members
  • 371 posts

Posted 13 November 2008 - 23:13

Evo i mog snimka s kerama :ph34r:



Taman da vidite i kako izgleda parkiranje aviona :)

Edited by cosmo, 13 November 2008 - 23:13.


#23 1234

1234
  • Members
  • 204 posts

Posted 14 November 2008 - 13:46

Ovo je tih par sekundi sto sam uspeo da snimim:
Youtube Video ->Original Video