Pas pretrcava pistu Beogradskog aerodroma?
#1
Posted 10 November 2008 - 14:45
Ja kao i svi (uglavnom stranci) smo bili zaprepasceni, zamislite samo da se kojim nesrecnim slucajem pas nasao ispred tockova aviona pri sletanju ili poletanju?
Snimio sam kratak video klip tog psa i razmisljam da bacim na net, pitanje je ima li smisla i da li ce to ikoga probuditi kod nas...
Mozda preuvelicavam stvari
Interesuje me vase misljenje sto se bezbednosti naseg aerodroma tice...
Hvala.
#2
Posted 10 November 2008 - 15:20
Inace, bese to vreme kad nije svaki mobilni imao kameru, pri poletanju aviona se zakaci ogromna crna kesa za djubre za levo krilo i tako je visila tik iznad motora sve do sletanja... Ja ne znam sta je bilo vise scary - to sto je kesa mogla da uleti u turbinu svakog trenutka i potencijalno napravi gadan pichvajz, ili to sto se tako cvrsto zakacila i nepokolebljivo drzala za naizgled `ravnu` povrsinu (sto ce reci neki od limova oplate je dobrano otkinut i da je to bio avion koji moze malko vece brzine da razvije krilo bi brzo bilo ogoljeno).
Dakle, kaci taj snimak na YouTube, a stici ce on eventualno do onih koji to treba da vide, pa makar isti i ne reagovali - znace se bar da su bili upozoreni na vreme kad se potencijalno nesto gadno desi...
P.S. Zaboravih da navedem reakciju stjuardese na vidno uznemirene putnike u gornjem primeru: "Ne brinite, ne smeta to avionu, to se desava s vremena na vreme..." Sva sreca pa nas je utesila, inace smo vec mislili da skacemo bez padobrana...
Edited by incognito, 10 November 2008 - 15:29.
#3
Posted 10 November 2008 - 15:24
#4
Posted 10 November 2008 - 15:41
*pretpostavka je da si doleteo nekom 737icom, sto je 41.5t kad je prazan, a skoro 70t pun
#5
Posted 10 November 2008 - 16:02
baš sam to htela da napišem. u takvoj postavci stvari pas bi za avion bio isto što i strižibuba za šoferšajbnu peglice.U potpunosti se slazem sa pricom da psu nije mesto na pisti i oko nje, i osudjujem aljkavost aerodromskih sluzbi. S druge strane sumnjam da bi 30tak kg keretine moglo da napravi neki veci picvajz od neugodne fleke na pisti, s obzirom da je "protivnik" svega 1500 puta tezi (da ne dodajemo tu i brzinu koju u tom momentu ima).
*pretpostavka je da si doleteo nekom 737icom, sto je 41.5t kad je prazan, a skoro 70t pun
btw, kontala sam da avion teži minimum par stotina tona
#6
Posted 10 November 2008 - 18:11
#7
Posted 10 November 2008 - 18:35
baš sam to htela da napišem. u takvoj postavci stvari pas bi za avion bio isto što i strižibuba za šoferšajbnu peglice.
btw, kontala sam da avion teži minimum par stotina tona
Par stotina, tacnije 2.8 stotina ili ti 280t teži prazan A380, dok je pun "svega" 560t. A pas, prazan ili pun, svejedno mu je!
#8
Posted 10 November 2008 - 21:47
#9
Posted 10 November 2008 - 22:41
Dakle skoro sam bio u Beogradu, nakon sletanja cim se avion okrenuo sa piste imao sam sta da vidim kroz prozor, lutalica pretrcava pistu i trci oko aviona
Ja kao i svi (uglavnom stranci) smo bili zaprepasceni, zamislite samo da se kojim nesrecnim slucajem pas nasao ispred tockova aviona pri sletanju ili poletanju?
Snimio sam kratak video klip tog psa i razmisljam da bacim na net, pitanje je ima li smisla i da li ce to ikoga probuditi kod nas...
Mozda preuvelicavam stvari
Interesuje me vase misljenje sto se bezbednosti naseg aerodroma tice...
Hvala.
Negde 1988. sam na aerodromu u Lenjingradu video majstora koji je tik pošto je naš avion sleteo gurao preko piste bicikl, onaj crni sa štanglom, muški (verovatno marke Ukrajina, od solidnih čeličnih cevi) ali sve onako polako, pa ukoso, da mu taj prelazak piste što duže traje, valjda.
Ne putujem često avionom, par puta godišnje, ali proveo sam skoro tri godine poslovno na aerodromu u Pragu, ovde miš ne može da se nadje na runwayu a kamoli ker. Sistem fizičkog obezbedjenja je u rangu zatvora za srednje teške kriminalne slučajeve. Javni i službeni prostori su prepuni preventivnih plakata i fotografija predmeta koji su nepažnjom ili slučajno usisani u motore (postoji za ovo engleski/medjunarodni izraz, zaboravio sam), neverovatno je koliko se pažnje tome posvećuje. U BG kroz šuplju ogradu ušeta ker na pistu.
Šta je sledeće, medved?
#10
Posted 10 November 2008 - 22:52
ili to sto se tako cvrsto zakacila i nepokolebljivo drzala za naizgled `ravnu` povrsinu (sto ce reci neki od limova oplate je dobrano otkinut i da je to bio avion koji moze malko vece brzine da razvije krilo bi brzo bilo ogoljeno).
Ne mora da znaci da je ista odvaljeno. Krilo nije neprekidna ravna povrsina. Na napadnoj ivici se nalaze mala "ajkulina peraja" (ajd nek neki strucnjak kaze kako se to zove) koja poboljsavaju opstrujavanja vazdha. Na njih moze da se zakaci kesa bez problema. A ima toga jos.
P.S. Mnogo gore bi bilo da je kuca usla u motor.
#11
Posted 10 November 2008 - 22:58
U potpunosti se slazem sa pricom da psu nije mesto na pisti i oko nje, i osudjujem aljkavost aerodromskih sluzbi. S druge strane sumnjam da bi 30tak kg keretine moglo da napravi neki veci picvajz od neugodne fleke na pisti, s obzirom da je "protivnik" svega 1500 puta tezi (da ne dodajemo tu i brzinu koju u tom momentu ima).
*pretpostavka je da si doleteo nekom 737icom, sto je 41.5t kad je prazan, a skoro 70t pun
Znas kako, ker je umalo ubio prethodnog nam ministra policije, a bile su u pitanju daleko manje sile. Uopste nije za zajebanciju, bez obzira na weight ratio. Avionu nece otpasti tocak niti se pokidati tockovne osovine od udarca u kera, ali je dovoljno da napravi disbalans u prilicno krucijalnom momentu - sletanju - i da posadu aviona dovoljno zabuni pa da nastane neko sranje.
Osnovna fizika nas uci akciji i reakciji - avion ima prilicnu silu pri sletanju (a i pri poletanju) i ako udari u kera - taj ker deluje istim intenzitetom obrnutog smera na sam avion. To je kao da ispalis iz air canon-a kera pri brzini sletanja aviona a u pravcu aviona - vrlo je moguce da nesto popuca, a i da ne popuca privremena nestabilnost je gotovo zagarantovana. Naravno, sve zavisi u kom momentu avion udara kera - ako ga udara posle uspesnog sletanja i prizemljavanja sadnjih i prednjih tockova - od kera ce ostati samo mrlja a putnici u avionu ce jedva i osetiti, no recimo ako samo momenat prilkom prizemljavanja pretnjeg tocka udari istim kera moze da ima prilicno gadne posledice zato sto ker u tom trenu predstavlja ispupcenje na pisti, a postoji vrlo dobar razlog zasto su piste as flat as possible.
O ostalim situacijama gde zivotinja moze biti usisana u motor ili da fragmenti iste sjebu kocionu hidrauliku i da ne govorim... Takodje ne treba zaboraviti ni ljudski faktor koji moze iz nekog razloga u toj situaciji da se upanici... Jeste da sanse nisu velike, ali svakako je opasnost realna i kao i na autoputu, keru nije mesto na aerodromskoj pisti...
#12
Posted 10 November 2008 - 23:03
#13
Posted 10 November 2008 - 23:03
Ne mora da znaci da je ista odvaljeno. Krilo nije neprekidna ravna povrsina. Na napadnoj ivici se nalaze mala "ajkulina peraja" (ajd nek neki strucnjak kaze kako se to zove) koja poboljsavaju opstrujavanja vazdha. Na njih moze da se zakaci kesa bez problema. A ima toga jos.
Pa znam da nije neprekidna ravna povrsina, al' zadnji delovi krila su as flat as possible kako potisne sile ne bi stvarale turbulenciju. I nije iz jednog parceta metala zato sto se lakse i pravilnije oblikuje lim iz delova a i nitnama biva ojacan. Kesa se zakacila bas na tom delu (sem ako nije imala neki providni najlon konac koji je visio negde ispred pa ona lelujala za tim) te je bilo logicno za pretpostaviti da se spoj jednog od tih segmentnih limova razvalio. To se inace desava, al' kad se tako sta primeti avionu ne da se ne da da poleti, nego ne sme ni do piste da izadje dok se to ne sredi.
Bio je jedan dokumentarac o tome kako je jednom avionu oplata skoro celog prednjeg dela putnicke kabine odletela zato stu su spojevi na `oklopu` popucali a radnici na pregledu prijavili da su isti ok...
#14
Posted 10 November 2008 - 23:12
Ima cela serija od jedno 100 epizoda na NG, neverovatno koliko malo treba da bi se desila katastrofa.Bio je jedan dokumentarac o tome kako je jednom avionu oplata skoro celog prednjeg dela putnicke kabine odletela zato stu su spojevi na `oklopu` popucali a radnici na pregledu prijavili da su isti ok...
#15
Posted 10 November 2008 - 23:45
Rome's Ciampino airport has temporarily closed after a Ryanair flight from Frankfurt suffered "substantial damage" as it made an emergency landing.
The budget airline said the plane had experienced problems after birds were sucked into the engine as it came in to land at Rome's second-largest airport.
Passengers left the Boeing 737 using emergency chutes.
http://news.bbc.co.u...ope/7719716.stm