Jump to content


Photo
- - - - -

Cinema City


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
32 replies to this topic

#16 paramaribo

paramaribo
  • Members
  • 3 posts

Posted 30 May 2008 - 12:22

jel ce se stampati program

#17 EXIT 08

EXIT 08
  • Members
  • 225 posts

Posted 02 June 2008 - 18:10

Madonin film premijerno na festivalu Cinema City

Posted ImagePosted Image


„Prljavština i mudrost“ (Filth and Wisdom), debitantski film pop zvezde Madone, biće premijerno prikazan na festivalu Cinema City koji se održava od 14. do 21. juna u Novom Sadu. Priča o problematičnom životu umetnika u Londonu, prikazivaće se u okviru selekcije muzičkih filmova „Planet Rock“, u bioskopu na otvorenom u Katoličkoj porti.
Madonin film u kome se predstavila kao scenarista, reditelj - debitant i izvršni producent filma izazvao je ogromno interesovanje na ovogodišnjem festivalu u Berlinu gde je u programu "Panorama Specials", bio u konkurenciji je za najbolji debitantski film.

Priča prati troje mladih koji žive u Londonu i pokušavaju da ostvare svoje snove, dok rade najrazličitije bedne poslove. Glavni junak, ukrajinski imigrant Andrij Kristijan - A. K. pesnik i samoproklamovani filozof, sanja da postane svetska zvezda. Globalnu slavu on i njegov bend Gogol Bordello pokušavaju da ostvare jedinstvenim stilom ciganskog panka. Kristijan, koga tumači stvarni frontmen benda Gogol Bordelo, Eugen Hac (Eugene Hutz), živi sa dve devojke, lepom balerinom Holi koja zarad preživljavanja radi kao striptizeta, i sa Džulijet, koja, dok radi kao apotekarka, sanja da će otići u Afriku i brinuti se o gladnoj deci.

Madona kaže da je svojim filmom želela da uhvati deo beskompromisnog nagona mladih, talentovanih ljudi, koji veruju da mogu da postignu uspeh. „Jedna od tema koje istražujem u filmu je borba mladih sa teškoćama i kada razmišljam o počecima moje karijere mogu da se setim tih teških trenutaka kao da je bilo juče“, rekla je Madona. Ona je dodala da je oduvek bila inspirisana filmovima Godara, Viskontija, Pazolinija i Felinija i da se nada da će jednog dana režirati nešto što će biti blizu njihove genijalnosti.

Saradnja sa grupom Gogol Bordello, o kojima film zapravo govori, počela je njihovim zajedničkim nastupom na londonskom „Live Earth“ koncertu, gde su izveli pesmu „Lela Pala Tute“, numeru sa Karpata. Inače, Gogol Bordello predstaviće se našoj publici na ovogodišnjem Exit festivalu.

Iako je tek debitovala kao rediteljka, Madona je nedavno u Kanu predstavila svoj drugi film “I Am Because We Are”, dokumentarac o obolelima od side u Malaviju, gde je usvojila dete 2006. godine. Pored njenog filma na velikom platnu na festivalu Cinema City naći će se brojne muzičke zvezde među kojima su Lou Reed, Neil Young, Patti Smith, grupe Sex Pistols, Joy Division.

Ulaznice za projekcije na festivalu Cinema City od danas se nalaze u prodaji. Ulaznice za projekcije u Srpskom narodnom pozorištu se mogu kupiti na pozorišnoj blagajni, dok se ulaznice za projekcije u Katoličkoj porti mogu kupiti u „IPS“ prodavnici u Novom Sadu. Cena ulaznice za projekcije na ovim lokacijama je 100 dinara, a broj ulaznica je ograničen. Ulaz na filmske projekcije na ostalim lokacijama festivala i za prateće programe biće besplatan.

#18 Dunadan

Dunadan
  • Members
  • 12,305 posts

Posted 02 June 2008 - 19:06

Horor projekcije su u Mileticevoj i Dunavskom parku. ne znam za Mileticevu ali u park idem pod obavezno :rolleyes:

#19 MaRkOMaN

MaRkOMaN
  • Members
  • 2,021 posts

Posted 03 June 2008 - 00:00

evo i za one [poput mene] kojima mileticeva/dunavski ne okidaju lokaciju u glavi-
Posted Image

#20 st_jimmy

st_jimmy
  • Members
  • 1,055 posts

Posted 03 June 2008 - 16:06

kada je tacno projekcija filth and wisdoma?

#21 EXIT 08

EXIT 08
  • Members
  • 225 posts

Posted 05 June 2008 - 13:08

Satnice festivala Cinema City

Posted Image

Posted Image


Satnice za projekcije filmova na festivalu Cinema City, koji se održava od 14. do 21. juna u Novom Sadu, zvanično su objavljene na sajtu festivala www.cinemacity.org.

Otvaranje festivala Cinema City održaće se u subotu 14. juna, sa početkom u 19h, u Srpskom narodnom pozorištu. U ovom bioskopu prikazivaće se filmovi iz glavnih takmičarskih selekcija „Exit Point“ i „Nacionalna klasa“, u terminima 18h, 20 i 15h i 22 i 30h, dok je termin od 15 i 30h rezervisan za izbor najinteresantnijih ostvarenja iz revijalnih selekcija festivala.

Projekcije filmova u bioskopu na otvorenom u Katoličkoj porti održavaće se u terminima u 21 i 15h i 23 i 15h, a biće prikazani muzički filmovi, kao i izbor filmova iz svih selekcija festivala.

Internacionalni festival filma i novih medija Cinema City održavaće se se na 20 gradskih lokacija, a projekcije filmova održavaće se u SNP-u, bioskopu Arena i Pozorištu mladih, kao i u tri bioskopa na otvorenom u Miletićevoj ulici, Katoličkoj porti i Dunavskom parku. Svi biskopi imaće savremenu kino opremu koju je obezbedio studio Berar.

Ulaznice za projekcije na festivalu Cinema City nalaze se u prodaji. Ulaznice za projekcije u Srpskom narodnom pozorištu se mogu kupiti na pozorišnoj blagajni, dok se ulaznice za projekcije u Katoličkoj porti mogu kupiti u „IPS“ prodavnici u Novom Sadu. Cena ulaznice za projekcije na ovim lokacijama je 100 dinara, a broj ulaznica je ograničen. Ulaz na filmske projekcije na ostalim lokacijama festivala i za prateće programe biće besplatan.

#22 EXIT 08

EXIT 08
  • Members
  • 225 posts

Posted 09 June 2008 - 14:58

Film o Bobu Dilanu na festivalu Cinema City

Posted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Image


„Nisam tu“ ( I'm not there), film inspirisan životom i muzikom Boba Dilana (Bob Dylan), u režiji Toda Hejnsa (Tod Haynes) biće premijerno prikazan na festivalu Cinema City koji se održava od 14. do 21. juna u Novom Sadu. Prvi film o životu čuvenog pevača, za koji je sam Dilan dao dozvolu, prikazuje šest različitih lica umetnika - od slobodoumnog folk pevača s početka šezdesetih, pesnika s gitarom koji je uneo revoluciju u rok muziku krajem iste decenije, do ponovo rođenog Dilana osamdesetih godina prošlog veka.

Hejns je istraživao Dilanov život punih sedam godina i napisao scenario koji je inspirisan njegovim pesmama, prijateljstvima sa velikim pesnicima i muzičarima i značajnim istorijskim i kulturnim dešavanjima. Odlučio se za veoma nekonvencionalan pristup kako bi prikazao različite razvojne stadijume Dilanove ličnosti, života i karijere, tako da u filmu šest različitih glumaca igraju likove koji predstavljaju čuvenog muzičara. Ričard Gir (Richard Gere), Kristijan Bejl (Christian Bale), Hit Ledžer (Heath Ledger), Ben Višou (Ben Wishaw) Markus Karl Frenklin (Marcus Carl Franklin) i Kejt Blanšet (Cate Blanchett) predstavljaju potpuno različita Dilanova lica. Reditelj je odlučio da svaki deo filma ima različit vizuelni stil. Deo u kojem Kejt Blanšet portretiše Boba Dilana je crno-beli, a Hajns ga je osmislio kao omaž čuvenom filmu "8 1/2" Federika Felinija (Federico Fellini).

Naslov filma je nastao po nazivu Dilanove pesme, koja nije bila zvanično objavljena sve dok se nije pojavila na soundtracku filma. „I’m Not There“ postoji jedino na kopiji „Basement Tapes“ (1967) i nju je Dilan snimio dok se oporavljao od saobraćajne nesreće na motoru koja se desila godinu dana ranije. Soundtrack sadrži 34 numere i sastavljen je od Dilanovih pesama, uz nekoliko verzija njegovih poznatih dela, kao što su „All Along the Watchtower“ i „Visions of Johanna“, koje izvode savremeni autori.

Neka vas jednostavno prekrije i ponese kao san“, izjavio je Tod Hejns predstavljajući film u Veneciji gde je osvoijo specijalnu nagradu žirija i koji je od prve projekcije stekao veliku popularnost i zabeležio visoku gledanost. Kejt Blanšet je za ulogu mladog Boba Dilana osvojila „Zlatni globus“ i bila nominovana za Oskara za sporednu žensku ulogu.

Film „Nisam tu“ biće prikazan u okviru selekcije „Planet Rock“ koja na festivalu Cinema City predstavlja najznačajnija muzička filmska ostvarenja. Filmovi iz ovog programa prikazivaće se u bioskopu na otvorenom u Katoličkoj Porti. Ulaznice za projekcije u Katoličkoj porti mogu se kupiti u „IPS“ prodavnici u Novom Sadu, dok se ulaznice za projekcije u Srpskom narodnom pozorištu mogu kupiti na pozorišnoj blagajni po ceni od 100 dinara. Ulaz na filmske projekcije na ostalim lokacijama festivala i za prateće programe biće besplatan.

#23 EXIT 08

EXIT 08
  • Members
  • 225 posts

Posted 09 June 2008 - 16:57

Satnice festivala Cinema City za bioskop Arena i Pozorište Mladih

Posted Image

Posted Image

Satnice za projekcije filmova na festivalu Cinema City, koji se održava od 14. do 21. juna u Novom Sadu, zvanično su objavljene na sajtu festivala www.cinemacity.org.

Otvaranje festivala Cinema City održaće se u subotu 14. juna, sa početkom u 19h, u Srpskom narodnom pozorištu. U ovom bioskopu prikazivaće se filmovi iz glavnih takmičarskih selekcija „Exit Point“ i „Nacionalna klasa“, u terminima 18h, 20 i 15h i 22 i 30h, dok je termin od 15 i 30h rezervisan za izbor najinteresantnijih ostvarenja iz revijalnih selekcija festivala.

Projekcije filmova u bioskopu na otvorenom u Katoličkoj porti održavaće se u terminima u 21 i 15h i 23 i 15h, a biće prikazani muzički filmovi, kao i izbor filmova iz svih selekcija festivala.

Internacionalni festival filma i novih medija Cinema City održavaće se se na 20 gradskih lokacija, a projekcije filmova održavaće se u SNP-u, bioskopu Arena i Pozorištu mladih, kao i u tri bioskopa na otvorenom u Miletićevoj ulici, Katoličkoj porti i Dunavskom parku. Svi biskopi imaće savremenu kino opremu koju je obezbedio studio Berar.

Ulaznice za projekcije na festivalu Cinema City nalaze se u prodaji. Ulaznice za projekcije u Srpskom narodnom pozorištu se mogu kupiti na pozorišnoj blagajni, dok se ulaznice za projekcije u Katoličkoj porti mogu kupiti u „IPS“ prodavnici u Novom Sadu. Cena ulaznice za projekcije na ovim lokacijama je 100 dinara, a broj ulaznica je ograničen. Ulaz na filmske projekcije na ostalim lokacijama festivala i za prateće programe biće besplatan.

#24 EXIT 08

EXIT 08
  • Members
  • 225 posts

Posted 13 June 2008 - 10:00

Posted Image

Posetioci festivala Cinema City imaće priliku da tokom osam dana budu učesnici Akademskog programa festivala. Primarno edukativnog karaktera, organizovan kao interaktivna radionica, uz brojne goste, strane reditelje i poznate stručnjake iz sveta filma, Akademski program ima za cilj da pruži nova i vrlo atraktivna saznanja iz prakse i teorije filma. Kroz otvorene dijaloge, kreativne radionice, seminare, panele i radne simulacije pod nadzorom kvalifikovanih lica i profesionalaca, pokrenuće se interesantne teme iz oblasti filma. Pored toga, predviđeni su master-klasovi reditelja i glumaca koji gostuju na festivalu, potom predavanja producenata i eminentnih filmskih kritičara.

Program je besplatan, a namenjen je pre svega mladim ljudima, studentima, ali i ostalim ljubiteljima i poštovaocima filmske umetnosti. Pred učesnicima stoji mogućnost ostvarivanja konstruktivnih komunikacija, koje mogu biti pozitivni stimulansi njihovim predstojećim profesionalnim karijerama. Akademski program festivala Cinema City, u trajanju od osam dana, održavaće se u prostorijama Pozorišta mladih.

#25 EXIT 08

EXIT 08
  • Members
  • 225 posts

Posted 14 June 2008 - 11:31

ZVANIČNO OTVARANJE FESTIVALA CINEMA CITY

Internacionalni festival filma i novih medija Cinema City biće otvoren svečanom premijerom filma „Nije kraj“, reditelja Vinka Brešana, u subotu 14. juna u 20 i 15 časova na sceni „Jovan Đorđević“ Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu. Zvaničnom otvaranju prisustvovaće veliki broj stranih i domaćih glumaca, reditelja, producenata i novinara koji će tokom osam dana biti gosti festivala.

Festival Cinema City koji se održava od 14. do 21. juna, predstaviće bogat filmski, muzički i akademski program kao i festival novih medija koji će se odvijati na više od 20 gradskih lokacija.
Filmski program predstaviće 135 filmova u 14 selekcija domaće i strane produkcije, sa tri takmičarske selekcije i nekoliko filmskih retrospektiva. Za Grand Prix festivala takmičiće se 12 filmova iz selekcije nezavisnog internacionalnog filma koja nosi naziv „Exit Point“, kao i svi filmovi domaće kinematografije koji se prikazuju u okviru selekcije „Nacionalna klasa“. Međunarodni petočlani žiri činiće holandski filmski kritičar Peter Van Bueren, Despina Mouzaki, direktor Solunskog festivala, francuski glumac Tomas Poulard, Dom Rotheroe, britanski reditelj i naš snimatelj Radan Popović koji u Novi Sad dolazi iz SAD-a.

Poseban deo takmičarskog programa predstavljaće 28 filmova snimljenih sa budžetom do 10 000 dolara koji su izabrani putem konkursa festivala. Selektor programa „Up to 10 000 bucks“ je reditelj Sabolč Tolnai, a koordinator Dina Vuković. O najboljem filmu odlučiće žiri u sledećem sastavu: Marija Perović, Saša Radojević i Igor Toholj. Program će trajati prvih sedam dana festivala u bioskopu u Pozorištu mladih, a osmog dana održaće se zvanična dodela nagrade i priznanja. Nagrada za najbolji film u okviru ove selekcije je HDV kamera.

Kroz revijalni program biće prikazana neka od najznačajnijih filmskih ostvarenja ove godine, muzički filmovi, selekcija horor filmova, selekcija najboljih filmova iz regiona, te lektira velikih dela domaće i svetske kinematografije. Filmovi će se prikazivati u tri zatvorena i tri otvorena bioskopa koji će imati savremenu kino opremu.

Cinema City predstaviće i bogat akademski program sa preko 30 panela i učesnicima iz sveta filma. Namera organizatora je da pokretanjem festivalskog programa o novim medijima napravi značajan korak u istraživanju uticaja modernih tehnologija na film, ali i na društvo u celosti. Na pet lokacija kroz izložbe, performanse i radionice biće predstavljeni brojni radovi i stvaraoci iz oblasti novih medija. U pauzama između filmskih projekcija, kao i posle završetka dnevnog programa festivala, posetioci će biti u prilici da se zabave uz nastupe poznatih muzičara, na koncertima i brojnim festivalskim zabavama.

Festival Cinema City je baziran na konceptu grada festivala, koji je promovisan na Filmskom festivalu Srbije 2007. godine na čijim temeljima i nastaje. Sa značajnim izmenama u programskom konceptu, festival je sada internacionalni, sa „Nacionalnom klasom“ kao posebnom takmičarskom celinom. „Udruženje Exit“ je prihvatilo celokupnu organizaciju, u saglasnosti sa Filmskim centrom Srbije, koji je bio koorganizator prošlogodišnjeg FFS-a.

Cinema City u Novi Sad dovodi filmske umetnike, reditelje, glumce, producente, studente i novinare iz čitavog sveta. Atraktivan filmski i akademski program namenjen je filmskim profesionalcima, kao i širokoj publici. Sa preko stotinu filmova koji se prikazuju u sedam bioskopa, tokom osam dana festivala i više od 20 festivalskih lokacija, Novi Sad će postati „Grad bioskop“.

#26 EXIT 08

EXIT 08
  • Members
  • 225 posts

Posted 14 June 2008 - 13:10

„TERRITORIES AND RESOURCES“

Posted Image

Naziv i tema ovogodišnjeg festivala selekcije novih medija je „Territories and resources” (Teritorije i resursi). „Territories and resources” istražuje fenomene društvenih mreža, multiplejer onlajn igara, virtuelnih svetova i tzv. Web 2.0, u konteksu novih digitalnih i mrežnih teritorija. Nove društvene tehnologije stvaraju nove teritorije u kojima se preslikava savremena društvenost, ekonomija, politika i kultura, koje su duboko inkorporirane u logiku infokapitalizma. U kontekstu novih teritorija pojavljuju se i specifični novi resursi – korisnici prema kojima se oblikuju nove tehnologije. Nove teritorije regulisane su društvenim i ekonomskim zakonitostima koje je neophodno kritički analizirati i preispitati.

Territories and resources je new media deo festivala Cinema City koji se sastoji od izložbe, konferencije i filmskih projekcija.

Izložba Territories and resources 14.06 – 21.06.2008.

Izložba Territories and resources će preko savremene umetničke produkcije predstaviti neke od mogućih pogleda na razvoj elektronskih društvenih mreža i virtuelnih svetova. Izložba ističe kritički aspekt umetničke produkcije i umetničke intervencije u prostorima digitalnih mreža.

Umetnici/e

Trg Slobode – dva spojena kontejnera / kontejner 001

Alessandro Ludovico – Italija, Paolo Cirio – Italija, Ubermorgen - Austrija-“GWEI - Google Will Eat Itself
- “Amazon Noir - The Big Book Crime”
Bureau D’etudes – Francuska-"Mapping the Laboratory Planet"

Njegoševa / kontejner 002

Serious Games Interactive – Danska-“Global conflicts: Palestine”
Croquet consortium - SAD-“Project Croquet”

Raskrsnica Bulevara Mihajla Pupina i Ignjata Pavlasa / kontejner 003

Electroboutique-Radovi-„Commercial protest“-„Digiluck“- „MediaMirror“

Plato ispred Muzej savremene umetnosti Vojvodine / kontejner 004

Slobodnakultura.org - Srbija -“Freedom Toaster”
Platoniq – Španija-“Bank of Common Knowledge”

Plato ispred Muzej savremene umetnosti Vojvodine / Kontejner 005

Linda Hilfling – Danska-“Participation 0.0”
Second Life Liberation Army - SAD

Sama postavka izložbe prateći kontekst teritorija i resursa biće realizovana unutar kargo kontejnera koji će biti raspoređeni na Trgu Slobode, Njegoševoj, Bulevaru Mihajla Pupina (na uglu sa ulicom Ignjata Pavlasa) i ispred Muzeja savremene umetnosti Vojvodine u Dunavskoj ulici.

---------------------------------------------

Međunarodna konferencija Territories and resources 15.06 – 16.06.2008.
Pozorište Mladih, Ignjata Pavlasa 4, Novi Sad

Kao deo govornog dela festivala Cinema City realizovaće se međunarodna konferencija Territories and resources u kojoj učestvuju umetnici/e, teoretičari/ke, istraživač/ice i naučnici/e koji se bave fenomenima društvenih onlajn mreža i virtuelnih svetova. Cilj konferencije je uspostavljanje platforme za snažnije društveno i kritičko utemeljenje u ovom polju.

Nedelja, 15.06. 14:00 – 18:00 časova

Virtuelni svetovi i društvene mreže kao nove teritorije

Masivne multiplejer onlajn igre (massive multiplayer online games), 3D virtualni svetovi, social networks, Web 2.0, postaju deo masovne potrošnje i socijalizacije. Da li su to novi prostori za socijalizaciju i društvenu kritiku? Na koji način ova socijalizacija može funkcionisati kao ekonomska eksploatacija? Koji su modeli kulturne i umetničke produkcije u elektronskim društvenim mrežama i virtuelnim svetovima?

14:00 – 14:30 Alessandro Ludovico, Italija / „(Onlajn) ekonomija želje“

14:30 – 15:00 Vladan Joler, Srbija / „Nove teritorije kao prostor za političku igru“

15:00 – 16:30 Pauza
16:30 – 17:00 Paolo Cirio, Italija / „Rekombinantno pozorište i digitalni otpor 2.0“
17:00 – 17:30 Kristian Lukić, Srbija / „Fabrike, resursi i ljubav - Virtuelni svetovi i društveno umrežavanje”
17:30 – 18:00 Diskusija
18:00 Projekcija filma “Steal This Film”

Ponedeljak 16.06. 11:00 – 14:00 časova

Budućnost distribucije sadržaja / dokumentacija, arhiviranje, taging, metadata
Sa širenjem broadbanda nalazimo se u situaciji sve manjeg problema pristupa informacijama, a sve većeg problema selektovanja i sistema distribucija informacija. Koje politike arhiviranja i distribucije znanja danas postoje na globalnoj mreži? Kako efikasno rešiti problem relevatnosti i značenja informacija?

11:00 – 11:30 Armin Medosch, Austrija /„Antisocijalne mreže ili kako napraviti plug-in koji će uništiti kapitalizam“
11:30 – 12:00 Vladimir Jerić, Srbija / „Staranje o slobodnim sadržinama, zajednice slobodne kulture i politika metapodataka“
12:00 – 12:30 Pauza
12:30 – 13:00 Marcell Mars, Hrvatska / „Parazitoidnost – Istorija gestova u avangardnoj umetnosti i kontrakulturi“
13:00 – 13:30 Roman Minaev, Rusija / „Electroboutiqe. Medijska umetnost 2.0"
13:30 – 14:00 Diskusija
14:00 Projekcija filma “Good copy bad copy”

Program novih medija festivala Cinema City „Territories and resources” ostvaruje se u saradnji sa Muzejom savremene umetnosti Vojvodine u Novom Sadu, Institutom za fleksibilne kulture i tehnologije – Napon iz Novog Sada i umetničkom asocijacijom Inbox iz Novog Sada.

„VIRTUELNI SVETOVI I DRUŠTVENE MREŽE KAO NOVE TERITORIJE”

ALESSANDRO LUDOVICO „(Onlajn) ekonomija želje“ Vidno polje korisnika interneta je u neprekidnoj zbrci zbog navale marketinških i kulturnih onlajn agenata. Različitim strategijama se prodire u privatnu ekransku sferu mete ove kampanje (čoveka), a sve koncepcije usmerene na stimulisanje unutrašnjih instinkata korisnika. Zloupotreba ovih nagona je neophodna za prodaju potrošnih dobara u rapidnom razvitku onlajn poslovanja današnjice, te ova invazija postaje integralni ekonomski „raison d'etre“ internet korporacija. Sa analizom spam-a kao komunikacionog fenomena želimo da pokažemo da se digitalna umetnost može upotrebiti kako za razotkrivanje hipnotizirajućih i prodornih vidova onlajn marketinga, tako i za uključivanje istih u našu maštovitost, iskorišćavajući ovo propagandno đubrivo i na drugim poljima. Na fenomen ukazujemo sarkastičkim prikazivanjem svemoćne diktature Google-a (otkrivenog u projektu „Google kao samožder“) i prodajom peep-show knjiga Amazon-a (prezentacijom povratnih procesa produkcije /reverse engineering/ u konspiraciji „Amazon Noir“).

PAOLO CIRIO „Rekombinantno pozorište i digitalni otpor 2.0“ „Performativni matriks“ koji je sredinom devedesetih proučavan od strane kolektiva „CAE“ je dobio veliku ulogu u „kulturi konvergencije“ današnjice. Ovu kulturu karakteriše eksplozija prodirnih personalnih medija, pregršt korisničkih sadržaja i nove vrste socijalnosti stvorene kroz bezbroj identiteta platformi socijalnog umrežavanja. Konačno smo doživeli fazu koja je perfektna za stvaranje pravog prodorno-rekombinantnog pozorišta. Kombinovanje raznih identiteta i njihovih međuličnih odnosa je otvorilo put „transmedijalnom pripovedanju“, vrsti multiplatformnog pozorišta. Ovakvo predstavljanje fabula se vrši preko višestrukih medijskih formi, rekombinovano je i skrojeno za potrebe gledaoca koji time postaju upleteni u priču pravog sveta. Uzdizanje „drame ukrštenih medija“, „alternativnih igara realnosti“ i „virusnog marketinga“ su samo neki od polja delovanja „Rekombitantnog pozorišta“ koje je sve pre deset godina teorijski razvila grupa „CAE“. Široka upotreba ovih praksi aktivno uključuje i obimnu publiku i tako nastaje nova zvanična forma fikcije: „Fikcija alternativne realnosti“. Muti se granica između stvarnosti i fikcije, publika i glumci menjaju mesta, te se na taj način ruši razlika između umetnosti i života i nastaje umetničko delo života. Prikazaće se odabrani primeri novih projekata zasnovanih na „fikciji alternativne realnosti“ čiji dobar deo u sebi nosi i političke poruke. Neki od projekata su performansi grupe „Digital Resistance“ koji se direktno prikazuju u matrici „Web 2.0“ platformi.

VLADAN JOLER „Nove teritorije kao prostor za političku igru“

KRISTIAN LUKIĆ „Fabrike, resursi i ljubav - Virtuelni svetovi i društveno umrežavanje” Na koji način vidovi društvenog umrežavanja i virtuelni svetovi kombinuju sva područja ljudskog života: rad, ljubav, javnu i privatnu sferu? Predstavljamo vam besplatan rad, zabavu i dosadu.

„BUDUĆNOST DISTRIBUCIJE SADRŽAJA / DOKUMENTACIJA, ARHIVIRANJE, TAGING, METADATA”

ARMIN MEDOSCH „Antisocijalne mreže ili kako napraviti plug-in koji će uništiti kapitalizam“

VLADAN JEREMIĆ I VLADIMIR JERIĆ - VLIDI „Staranje o slobodnim sadržinama, zajednice slobodne kulture i politika metapodataka“ Neka su prava zaštićena, a neki portovi zatvoreni.O politici metapodataka, imaginarnoj budućnosti i zaboravljenoj prošlosti društvene svojine i samoupravljanja.Dragi prijatelji, ovo je mesto za moguće reformulisanje problematike povodom sledećih (i sličnih) pitanja: šta je u stvari pojam tržišta na kojem „identitet“ spada u kategoriju roba? Da li ste uspeli da nađete mesto na zemlji ili internetu koje još nije isparcelisano ili je u nekoj vrsti vlasništva?Zašto bi trebalo da budemo oprezni sa svojim željama?Ako se politika metapodataka pojavljuje u dizajnu softvera, a ne u proizvodnji hardvera i ako još uvek razmišljamo u okvirima lične svojine ali predstavljamo ideje kolektivizma i saodlučivanja, da li to sve čini odnose u okviru mreže interneta nevidljivim? Ko je tačno odgovoran za izgradnju kulture interfejsa i metapodataka, a ko se smatra „korisnikom“? Izaberite željeni identitet iz našeg širokog spektra ponuda. Koju najvišu cenu nudite?

MARCELL MARS „Parazitoidnost“ „Parazitoidnost – Istorija gestova u avangardnoj umetnosti i kontrakulturi“ jeste istorija neuspelih pokušaja da se izbegne stanje podređene prisvojenosti od strane drskih tržišnih sila. Pokret slobodnog softvera je jedini koji je uspeo da ostvari blede rezultate u vezi gornjih jalovih težnji. Poruka koju je u sebi sadržalo objavljivanje operativnog sistema „GNU“ je važna ali se ona nikako ne može uporediti sa prisvajanjem autorskopravne licence putem hekerskog programa pod nazivom „GNU General Public Licence – GNU Opšta javna licenca“. Nakon dve decenije rada stvaraoci ove licence su konačno pronašli način kako da usklade GNU GPL sa opštim potrebama. Pri tome se postavljaju pitanja: koje su alternative nude naspram slobodnog softvera? Koje naravoučenije bi kontrakultura mogla da izvede iz ove revolucije?

ROMAN MINAEV „Electroboutiqe. Medijska umetnost 2.0" Kao post-konzumeristički proglas prave snage umetnosti i njegovog mesta u društvu, „Media Art 2.0“ je poziv kritički nastrojenim umetnicima da se oslobode barijera svoje produkcije i osvoje celokupno tržište. Ovo želimo da postignemo predlagajući da „all-in-one“ (sve u jednom) i „plug-and-play“ (uključi i teraj) umetnički predmeti postanu tehnološki proizvodi spremni za trenutačnu kupovinu od strane svih konzumenata u svakom kutku zemljane kugle.

Program se ostvaruje u saradnji sa Muzejem savremene umetnosti Vojvodine u Novom Sadu, Institutom za fleksibilne kulture i tehnologije – Napon iz Novog Sada i umetničkom asocijacijom Inbox iz Novog Sada.

„TERRITORIES AND RESOURCES“

Kristian Lukić, Vladan Joler

Naziv i tema ovogodišnjeg festivala selekcije novih medija je „Territories and resources” (Teritorije i resursi). „Territories and resources” istražuje fenomene društvenih mreža, multiplejer onlajn igara, virtuelnih svetova i tzv. Web 2.0, u konteksu novih digitalnih i mrežnih teritorija. Nove društvene tehnologije stvaraju nove teritorije u kojima se preslikava savremena društvenost, ekonomija, politika i kultura, koje su duboko inkorporirane u logiku infokapitalizma. U kontekstu novih teritorija pojavljuju se i specifični novi resursi – korisnici prema kojima se oblikuju nove tehnologije. Nove teritorije regulisane su društvenim i ekonomskim zakonitostima koje je neophodno kritički analizirati i preispitati.

U svom tekstu „Presenting The Unpresentable: The Sublime”, Liotar (Jean-François Lyotard) uvodi sintagmu „affinity to infinity” (afinitet za beskrajem) u kojoj upoređuje savremenu umetnost, tehno nauke i kapitalizam. Težnja moderne umetnosti ka rušenju barijera mimezisa (piktoralna avangarda s kraja 19. veka) nastavila se kasnije sa konceptualnom (nematerijalnom) umetnošću kroz kritiku „materijalnog“ u umetnosti. Liotar ove prekide sa postojećim praksama u umetnosti i uspostavljanje novih zakonitosti posmatra kao beskrajnu borbu i pomeranje granica ka horizontu koji se uvek iznova redefiniše. Tako i tehno nauke konstantno redefinišu same sebe u cilju što bržeg, efikasnijeg i sveobuhvatnijeg razvoja. Kapitalizam funkcioniše na principu konstantnog širenja i kreiranja apstraktnog viška vrednosti. Ovo širenje podrazumeva i teritorijalno širenje u ekonomsko-političkom smislu, ali i u okvirima već postojećih tržišta, putem stvaranja novih proizvoda ili redefinisanjem postojećih i stvaranjem novih potreba. Ove tri kategorije za Liotara imaju težnju ka pomeranju granica i širenju ka potencijalno beskrajnom horizontu.

Virtuelni svetovi, elektronske društvene mreže (social networking site) i MMO svetovi (masivni multiplejer onlajn) u kontekstu Liotarove sintagme „affinity to infinity” predstavljaju nove teritorije, koje su potencijalno beskrajne i koje spajaju društvenost, ekonomiju, ljubav i intimu.
Resursi ovakvih elektronskih društvenih mreža su ljudi koji istovremeno kroz zabavu i osnovnu društvenu komunikaciju vrše svojevrsni rad, koji u krajnjoj liniji diže berzovnu vrednost kompanija, koje poseduju najznačajnije elektronske društvene mreže i multiplejer onlajn svetove: Blizzard u slučaju World of Warcraft, News Corp u slučaju MySpace, Google u slučaju YouTube ili Linden Lab u slučaju još uvek malog 3D virtuelnog sveta Second Life.

Funkcionisanje ovih svetova ne možemo odvojiti od koncepata biopolitike, termina Mišela Fukoa (Michael Foucault) kasnije razvijenog u pisanju Antonia Negrija (Antonio Negri) i Majkla Harta (Michael Hardt), koji u osnovi znače spajanje javnog, privatnog, društvenog i ekonomskog. U osnovi, ekonomija virtuelnih svetova zasnovana je na količini komunikacije, broju korisnika i takozvanom nematerijalnom radu, radu koji predstavlja bazu takozvanog kognitivnog kapitalizma koji je zasnovan na znanju, komunikaciji i informacijama.

Uporedo sa pojavom i razvojem virtuelnih svetova, pojavljuje se i kritika i analiza ovih fenomena, koja dolazi iz društvenih nauka, političkog aktivizma, umetnosti kulturne sfere i same IT ekonomske sfere.
Na izložbi „Territories i resources” učestvuju umetnici/e i umetničke grupe koje direktno ili indirektno istražuju ove virtuelne svetove i elektronsku društvenost, analiziraju informatičku infrastrukturu, nude nove modele i mogućnosti upotrebe ili se bave radikalnom kritikom ovih fenomena.
Kao sastavni deo programa novih medija „Territories i resources” realizovaće se i konferencija / razgovori koji će se baviti dvema glavnim temama: „Virtuelni svetovi i društvene mreže kao nove teritorije” i „Budućnost distribucije sadržaja / dokumentacija, arhiviranje, taging, metadata”.

Prva tema „Virtuelni svetovi i društvene mreže kao nove teritorije” postavlja pitanja: da li su masivne multiplejer onlajn igre, 3D virtuelni svetovi, social networking site-s, Web 2.0, novi prostori za socijalizaciju i društvenu kritiku? Na koji način ova socijalizacija može funkcionisati kao ekonomska eksploatacija? Koji su modeli kulturne i umetničke produkcije u elektronskim društvenim mrežama i virtuelnim svetovima?

Druga tema konferencije je „Budućnost distribucije sadržaja / dokumentacija, arhiviranje, taging, metadata”, koja će analizirati situaciju u kojoj se sa širenjem broadband-a nalazimo u situaciji sa sve manje problema pristupa informacijama, a sa sve više problema selektovanja i sistema distribucija informacija. Koje politike arhiviranja i distribucije znanja danas postoje na globalnoj mreži? Kako efikasno rešiti problem relevantnosti i značenja informacija?

#27 Dunadan

Dunadan
  • Members
  • 12,305 posts

Posted 18 June 2008 - 15:32

apsolutni HEJT za satnicu festivala.

#28 Dunadan

Dunadan
  • Members
  • 12,305 posts

Posted 20 June 2008 - 11:21

niko da se javi na temi. neverovatno.
elem, rekoh vec da je satnica uzas. na tri lokacije filmovi pochinju u parnim, a na druge tri u neparnim satima tako da ako hocesh da pogledash film u 21h na jednom mestu, ne mozesh da gledash nishta sa lokacija sa parnim satima. pretpostavljam da je satnica namerno smaknuta ali mnogo bi praktichnije bilo da su sve stavljali u parni sat. ljudi bi imali vishe opcija.
organizacija je odlichna, lokacije na otvorenom su savrsheno izabrane, pogotovo ona u Katolichkoj porti koja je savrsheno uradjena :ph34r:
ona u Dunavskom parku je idealna za horor sekciju mada zasad nisam nijedan odgledala. znam da su imali hickup preksinoc kad je trebalo da prikazu Nosferatua iz '22, a umesto njega pustili onaj sa Klausom Kinskim.
ozvuchenje je na zavidnom nivou i vidi se da su se zaista potrudili ove godine. brinula sam se da projekcije u SNP-u nece biti dobro ozvuchene ali sam se, na srecu, uverila u suprotno.
velik plus organizatorima je to shto se projekcije placaju samo u porti i SNP-u i to simbolichnih 100 dinara. prosto bode ochi koliko su ljudi zeljni bioskopa a u Novom Sadu postoji samo jedan normalan bioskop (koji umalo da zatvore).

ajd da rekapituliram ovih nekoliko shto sam ulovila.
film otvaranja, hrvatski Nije Kraj, se meni bash dopao :)
chitala sam na netu neke bash negativne kritike i sad ne znam jesam li ga tako dobro primila zbog Ivana Hercega koji izgleda ko da je iz izashao iz nekog holivudskog blokbastera i koji clouded my judgement. :D

drugi hrvatski, Zivi i Mrtvi je produkcijski savrshen. ne znam shta pre da pohvalim, kameru, montazu, fotografiju, ton ili one manje tehnichke detalje poput rezije, glume i priche.
film prati jednu lokaciju oko u Bosni u dva vremena, '93. i '43. godine. radnje se, shto se vishe priblizava klimax, sve brze smenjuju. na osnovu jeze koja je dodata kao zachin, film bi sasvim komotno mogao da se svrsta pod horor-dramu.

Alahove Neveste izraelske reziserke o palestinskim zenama u izraelskom zatvoru. zaista dirljiv film koji prikazuje, rekla bih, tri osnovna tipa bombasha samoubica (ili asistenata ubica), one koje su do koske ubedjene u ispravnost Dzihada, one koje su nekompletno brainwashed pa deluju, najblaze recheno, zbunjeno jednom govoreci jedno, drugi put drugo, i one koje su to uradile da bi pobegle iz domacinskog pakla u kom zive. valjda sam prvi put sad kad sam gledala film shvatila kako je zapravo super slepo verovanje. super jedna stvar. sve ti je servirano, sve se da objasniti i opravdati, posle te cheka vechni zivot u raju za zasluge. ma milina!
i da dodam, neverovatno je kako su te Arapkinje lepe zene.

sinoc pogledala PVC-1, kolumbijski film zasnovan na istinitom dogadjaju o zeni kojoj upadne u kucu grupa maskiranih likova, trazi 15 miliona pezosa i stavi oko glave exploziv. ona i muz i najstarija cerka idu kroz prashumu i dzunglu do randevua sa policijom, koju chini jedan lik koji treba to da deaktivira.
film je komplet uradjen u jednom kadru znachajno doprinoseci lifelike utisku.
s druge strane, postoje neki dijalozi su toliko kriminalni da mi je utisak o filmu malo pokvaren.
gluma je dobra, glavna glumica je odlichna, toliko realna da sam bukvalno mogla da zamislim moju ili nechiju drugu kevu u toj situaciji. Kolumbija je samo za jednu nijansu bolja od bilo koje ratom potreshene africhke zemlje. josh gore je to shto je u pitanju potpuno nasumichno biranje jedne porodice za koju je dojavljeno da lezi na parama (a ne lezi). poslednja scena je potresna do srzi.
ko nadje film na netu, obavezno nek skine. vredan je gledanja. a mozda te krnje dijaloge necete ni skontati pod utiskom besmislene nesrece.

#29 melankolic

melankolic
  • Members
  • 25,300 posts

Posted 20 June 2008 - 11:43

Sticajem okolnosti, stigao sam samo na Argentov Profondo rosso/Deep Red. Da ne kvarim utisak o festivalu, teško da ću u ova preostala 2 dana naći nešto bolje.

Edited by melankolic, 20 June 2008 - 11:43.


#30 Dunadan

Dunadan
  • Members
  • 12,305 posts

Posted 20 June 2008 - 11:48

daj bre,
danas imash u Areni u 18h The Amazing Truth About Queen Raquela o kom sam chula samo najbolje, a u Porti u 21:15h je shvedski horor Let the Right One In koji je takodje za nepropustiti.